خرید آرام پز و ۸ سوال مهمی که قبل از خرید باید جوابشان را بدانید

خرید آرام پز و ۸ سوال مهمی که قبل از خرید باید جوابشان را بدانید
راهنمای مطالعه

    خرید آرام پز یکی از گزینه‌هایی‌ است که شما را به‌سمت زندگی سالم پیش می‌برد و از وسوسه غذای بیرون دور می‌کند. در این مطلب از درجه قرار است به شما کمک کنیم آرام پز مناسب خودتان را پیدا کنید و بخرید.

    شاید تا حالا به‌فکر خرید آرام پز نیفتاده‌ باشید، اما واقعیت این است که در این روزمره‌های شلوغ خیلی به‌کمک‌تان می‌آید. بدون این‌که به اندازه‌ مادربزرگ‌ها زمان و حوصله داشته باشید، می‌توانید غذاهای جاافتاده و حرفه‌ای بپزید. آشپزی با آرام پز کار سختی نیست. این دستگاه هم به‌درد افراد شاغل می‌خورد و هم کسانی که غذای جاافتاده را به غذایی که در زودپز پخته، ترجیح می‌دهند.

    اما موقع خرید آرام پز باید حواس‌تان به مدل‌های مختلف و ویژگی‌های هر کدام باشد، نکته‌هایی مثل سایز آرام پز و ظرفیت قابلمه‌ آن، تایمر و دکمه‌های برنامه‌ پخت و چیزهای دیگر. حالا ببینید قبل از خرید آرام پز چه سوال‌هایی برای خریدار پیش می‌آید.

    ۱- آرام پز چه سایزی بخریم؟خرید آرام پز

    خانواده‌های امروزی خیلی بزرگ یا پررفت‌وآمد نیستند. ممکن است آرام پز کوچکی برای پخت غذای روزانه لازم داشته باشید. ممکن است بخواهید حجم زیادی غذا درست کنید و در فریزر نگه‌داری کنید. یا شاید اهل مهمانی دادن باشید. در این‌جا یک نکته مهم وجود دارد، این که شما از همه حجم ظرف بهره نمی‌برید و کمتر از دو‌ سوم ظرف پر می‌شود. بر این اساس، می‌توانیم سایزهای مختلف آرام پز را به این ترتیب تقسیم کنیم:

    • آرام پز کوچک، مناسب برای ۱ تا ۲ نفر: ۱/۵ تا ۳ لیتری
    • آرام پز متوسط، مناسب برای ۳ تا ۴ نفر: ۳ تا ۵ لیتری
    • آرام پز بزرگ، مناسب برای ۵ نفر یا بیشتر: ۵ تا ۶/۵ لیتری

    این عددها نشان می‌دهند اگر می‌خواهید برای تعداد زیادی در آرام پز غذا بپزید، سراغ حدود ۶ لیتری را بگیرید که دست‌کم ۴/۵ لیتر ظرفیت کاربردی داشته باشد.

    ۲- آرام پز تایمردار بخریم یا بدون تایمر؟خرید آرام پز

    بعضی از آرام پزها تایمر دارند و وقتی زمان پخت به پایان برسد، به‌طور خودکار خاموش می‌شوند. لزوم وجود چنین گزینه‌ای گذشته از بودجه خرید، به سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر مدت طولانی بیرون از خانه هستید، تایمر به دردتان می‌خورد. درغیر این‌صورت دستی آرام پز را خاموش خواهید کرد.

    مشاهده محصول

    ۳- به آرام پز با امکان برنامه‌ریزی نیاز داریم؟

    خرید آرام پز

    بعضی از مدل‌های آرام پز فقط دکمه روشن و خاموش دارند. اما اگر پول بیشتری خرج کنید، گزینه‌های دیگری وجود دارد که امکان برنامه‌ریزی به‌شما می‌دهند. هرچه امکانات برنامه‌ریزی برای آرام پز بیشتر باشد، کارتان دقیق‌تر پیش می‌رود و البته هزینه بیشتری برای خرید آن می‌پردازید.

    برای مثال مدت پخت را تعیین می‌کنید و می‌توانید بفهمید چقدر از زمان پخت باقی مانده است. یکی از قابلیت‌های به‌دردبخور آرام پز این است که غذای پخته را گرم نگه دارد. خوشبختانه این گزینه هم در مدل‌های دیجیتال وجود دارد و هم بعضی از آرام پزهای غیردیجیتال. اما اگر مدل دستگاه شما دیجیتال نباشد، باید دستی آن‌ را به‌حالت گرم نگه‌ داشتن برگردانید.

    ۴- آرام پز گرد بهتر است یا بیضی؟خرید آرام پز

    ظرف‌های آرام پز در شکل‌های مختلفی طراحی شده‌اند. گذشته از ظاهر مدل‌های مختلف، ممکن است گرد یا بیضی‌شکل باشند. انتخاب شکل ظرف به غذاهایی بستگی دارد که قرار است با آن بپزید. برای درست کردن خورش، سوپ و آش، تفاوتی ندارد که آرام پز شما چه شکلی باشد. اما اگر قرار است جوجه درسته یا تکه‌های بزرگ گوشت و قلم در آن بپزید، بیضی انتخاب بهتری‌ است.

    [related]985[/related]

    ۵- درِ آرام پز چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟خرید آرام پز

    آرام پزی که در شیشه‌ای دارد، کار نظارت بر غذای در حال پختن را آسان می‌کند. دیگر لازم نیست در آن ظرف را بردارید تا ببینید غذا در چه مرحله‌ای‌ است. بعضی از مدل‌ها در لولایی دارند و در بعضی دیگر در از ظرف جدا می‌شود. اگر درِ ظرف قابلیت قفل شدن داشته باشد، خیال‌تان راحت‌تر است، چراکه ممکن است بخواهید آرام پز را جابه‌جا کنید، حتا آن‌را برای پیک‌نیک یا مهمانی بیرون از خانه ببرید.

    ۶- ظرف آرام پز چه جنسی خوب است؟خرید آرام پز

    ظرف آرام پز ممکن است سرامیکی باشد که از مدل آلومینیومی آن کمی سنگین‌تر است. قابلمه آلومینیومی لایه نچسبی دارد که کار شست‌وشو را ساده می‌کند. قابلمه بعضی از دستگاه‌ها چینی‌ است. البته بیشتر مدل‌هایی که در بازار هست، درِ سرامیکی دارند.

    ۷- سنسور یا پراب دما به چه دردی می‌خورد؟خرید آرام پز

    درست است که فناوری آرام پز در طی سال‌ها پیشرفت عجیب و غریبی نکرده، اما داشتن سنسور دما یا پراب دما گزینه‌ جالبی برای آن به‌حساب می‌آید. ببینید پراب دما به چه دردی می خورد. این سنسور را وسط گوشتی که می‌خواهید بپزید قرار می‌دهید و دمای موردنظرتان را انتخاب می‌کنید. وقتی گوشت پخت و به دمای موردنظر رسید، دستگاه به‌طور خودکار به‌حالت گرم‌کن می‌رود و غذای پخته را گرم نگه می‌دارد.

    ۸- قیمت آرام پز حدود چقدر است؟خرید آرام پز

    اما می‌رسیم به موضوع اصلی، یعنی قیمت آرام پز! هر چه باشد بودجه نقش مهمی در انتخاب و خرید بازی می‌کند. هزینه خرید آرام پز بسته به امکانات و برند آن از حدود ۲۸۰ هزار تومان شروع می‌شود و به بالای یک میلیون تومان و حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.

    نکته‌های دیگرخرید آرام پز

    • غذا که پخته شد، شما می‌مانید و آرام پز کثیفی که باید شسته شود. راهنمایی ما این است که تمیز کردن مدل‌هایی که دکمه‌ای هستند، درمقایسه با مدل‌های لمسی کمی سخت‌تر است. اگر بشود در و ظرف آرام پز را در ماشین ظرف‌شویی قرار بدهید، یک مرحله کارتان ساده می‌شود.
    • مراقب قابلمه سرامیکی آرام پز باشید. اگر این ظرف سرامیکی بشکند، باید امیدوار باشید شرکت تولیدکننده خدمات پشتیبانی خوبی ارائه کند. در غیر این‌صورت دستگاه‌تان دیگر به‌درد نمی‌خورد.
    • خوبی داشتن چراغ نشان‌گر این است که خیال‌تان را آسوده می‌کند دستگاه در حال کار کردن است.
    • بعضی از قابلمه‌ها را می‌شود در ماکروفر گذاشت. این ویژگی را که به‌درد گرم کردن فوری غذا می‌خورد، در قابلمه‌های سفالی پیدا می‌کنید.

    شما دوست دارید با آرام پز آشپزی کنید؟ چه غذاهایی را در آرام پز درست می‌کنید؟

    مشاهده محصول

    [see_also]1421[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید