نکات مهم برای خرید ست اصلاح مردانه

نکات مهم برای خرید ست اصلاح مردانه
راهنمای مطالعه

    ست اصلاح مردانه یکی از مجموعه ابزارهای موردعلاقه آقایان است. اما آیا می‌دانید کدام ست برای شما مناسب‌تر است؟ ست اصلاح‌تان بهتر است شامل چه ابزارهایی باشد؟ این مطلب به شما در انتخاب و خرید ست اصلاح مردانه مناسب کمک خواهد کرد.

    ست اصلاح مردانه در اصل باید شامل چه چیزهایی باشد؟

    در بازار، ست اصلاح مردانه به صورت‌های مختلفی وجود دارد. هرکدام از آنها شامل یک سری از ابزارهای ریش‌تراشی هستند و هریک برای هدف خاصی مناسب‌اند؛ بااین‌حال، انتخاب ست اصلاح مردانه تا حد زیادی سلیقه‌ای است.

    معمولا منظور از ست اصلاح مردانه، ست اصلاح سنتی است. این ست شامل ابزارهای زیر است:

    برس یا براش

    برس ابزاری است که با آن کف حاصل از صابون یا خمیرریش را روی صورت پخش می‌کنند. بهترین برس‌های اصلاح اغلب قیمت‌های بالایی دارند. دلیلش این است که این برس‌ها معمولا از موی حیوانات واقعی ساخته شده‌اند و بسیار بادوام هستند. درصورتی‌که از این برس‌ها به‌خوبی مراقبت کنید، ده‌ها سال برایتان کار خواهند کرد.

    برس‌های اصلاح به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: طبیعی و مصنوعی.

    برس‌های ساخته‌شده از موی طبیعی

    برس‌های طبیعی سه دسته هستند: (البته درجه به هیچ‌وجه استفاده از موی حیوانات را برای چنین مصارفی توصیه نمی‌کند و ما همواره خود را یک رسانه طرفدار حقوق حیوانات می‌دانیم.)

    موی گراز وحشی

    ست اصلاح مردانه - برس از موی گراز وحشی

    برس‌های ساخته‌شده از موی گراز، زبر و تا حدودی خشک هستند. این برس‌ها به‌خوبی کف را روی صورت پخش می‌کنند و ماندگاری خوبی هم دارند. البته باید گفت که کارکردن با این برس‌ها چندان راحت نیست، به‌ویژه وقتی کارکردن با آنها را تازه شروع کرده‌اید. حتی با اینکه پس از استفاده تا حدودی نرم می‌شوند، اما باز هم به نرمی برس‌های دیگر نخواهند بود. برس‌های موی گراز ارزان‌تر از بقیه برس‌ها هستند.

    موی گورکن

    ست اصلاح مردانه - برس از موی گورکن

    برس ساخته‌شده از موی گورکن نرم‌تر از برس‌های دیگر است؛ بااین‌حال، خودش هم درجه‌بندی‌های مختلفی دارد. به‌طورکلی هرچه موی برس نرم‌تر باشد، قیمت آن بالاتر و جنس آن بادوام‌تر است. به‌عنوان‌مثال، برس‌های با نشان silver tip سه‌برابر بیشتر از برس‌های معمولی ماندگاری دارند. درهرصورت، کارکردن با برس نرم‌تر راحت‌تر است.

    موی اسب

    ست اصلاح مردانه - برس از موی اسب

    این برس‌ها نه زیاد نرم و نه زیاد خشک هستند، یعنی از موی گراز نرم‌تر و از موی گورکن زبرتر هستند. قیمت‌شان نه زیاد گران و نه زیاد ارزان است.

    قطعا بهتر است با نخریدن چنین کالاهایی به حقوق حیوانات احترام بگذاریم.

    برس‌های ساخته‌شده از موی مصنوعی

    در سال‌های اخیر برس‌هایی که از موی مصنوعی درست شده‌اند پیشرفت زیادی داشته‌اند. حتی برخی از آنها می‌توانند با برس‌های طبیعی رقابت کنند. برای انتخاب بهتر، بهتر است نظرات کاربران را درباره هر نوع برسی که می‌خواهید بخرید، بخوانید.

    مشاهده انواع مدل‌های ست اصلاح مردانه

    کف‌کننده

    ست اصلاح مردانه - محصولات کف‌کننده

    کف‌کننده به موادی مثل خمیرریش، صابون یا ژل می‌گویند که از کف آنها برای اصلاح استفاده می‌کنند. این محصولات با تولید کف هنگام اصلاح موهای صورت، پوست را چرب می‌کنند تا تیغ به‌راحتی روی آن حرکت کند؛ همچنین به‌دلیل داشتن گلیسیرین، به پوست آب‌رسانی می‌کنند و مانع تحریک آن می‌شوند.

    تفاوت بین خمیر و صابون این است که خمیر راحت‌تر کف می‌کند اما درست‌کردن کف با صابون به زمان بیشتری نیاز دارد.

    متأسفانه بسیاری از برندها اطلاعاتی درباره میزان چربی و گلیسیرین موجود در صابون و خمیر نمی‌دهند؛ بنابراین باید از وب‌سایت‌های دیگری کمک بگیرید که این محصولات را بررسی کرده‌اند.

    ژل‌ها هم همان کارایی خمیر و صابون را دارند (پوست را چرب و به آن آب‌رسانی می‌کنند)؛ فقط بافت‌شان کمی متفاوت است. اگر ست انتخابی شما ژل دارد، بررسی‌ها و بازخوردهای دیگران را مطالعه کنید تا ببینید چطور است. اگر نه، باید خودتان آن را تجربه کنید.

    در تمام این محصولات معمولا از عطرها و افزودنی‌های دیگری هم استفاده می‌شود. ازآنجاکه بخش بسیار زیادی از این عطر با شستن صورت از بین می‌رود، نباید اصلی‌ترین ملاک‌تان عطر این محصولات باشد. بیشتر به این دقت کنید که از چه موادی برای معطرکردن کف‌کننده موجود در ست استفاده شده است. بهترین کف‌کننده‌ها آنهایی هستند که عطرشان از روغن‌های عصاره‌ای باشد نه عطرهای شیمیایی.

    اگر کف‌کننده حاوی آلوئه‌ورا (برای کاهش تحریک و تقویت پوست) و سایر گیاهان باشد، بهتر است.

    [related]17935[/related]

    تیغ‌ها

    ption id="attachment_18744" align="alignnone" width="850"]ست اصلاح مردانه - دسته‌تیغ دسته‌تیغ

    بیشتر ست‌های اصلاح شامل دسته‌تیغ هستند و اصولا طراحی آنها برای سلمانی‌ها بوده است؛ به‌همین‌دلیل، به‌ندرت می‌توانید ست‌هایی را پیدا کنید که در آنها انواع تیغ‌های دسته‌دار دولبه، یک‌بارمصرف و چندبارمصرف وجود داشته باشد. دسته‌تیغ‌ها ماندگاری زیادی دارند. هرچند اصلاح با آنها مهارت زیادی می‌طلبد، ولی یکی از بهترین ابزارها برای تراشیدن صورت به شمار می‌روند.

    دسته‌تیغ قابلیت تعویض تیغ دارد؛ بنابراین مطمئن شوید چند تیغه یدکی هم در ست موجود باشد. البته می‌توان تیغ آن را تیز کرد، اما کار دشواری است.

    ption id="attachment_18745" align="alignnone" width="850"]ست اصلاح مردانه - تیغ دسته‌دار دولبه تیغ دسته‌دار دولبه با قابلیت تعویض تیغ

    افترشیو

    ست اصلاح مردانه معمولا شامل افترشیو هم هست. بااین‌حال، هنگام خرید، حواس‌تان به نوع افترشیو آن باشد. افترشیوی بهتر است که کمترین میزان الکل را داشته باشد. باتوجه‌به مطلبی که قبلا درباره افترشیوها در «درجه» منتشر کردیم، بالم یا ژل افترشیو دارای کمترین میزان الکل است. درصورتی‌که ست اصلاح انتخابی‌تان لوسیون افترشیو دارد، آن را نخرید؛ زیرا محتوای الکل آن بسیار زیاد است. چنانچه اصرار به خرید آن ست دارید، افترشیو آن را استفاده نکنید و افترشیو جداگانه بخرید.

    امکانات اضافی

    برخی از ست‌های اصلاح ممکن است امکانات بیشتری هم داشته باشند:

    کیف

    برخی از ست‌های اصلاح، کیف یا کیسه‌هایی همراهشان دارند که برای نگهداری از برس و سایر لوازم درون ست به کار می‌رود.

    پایه برس

    ست اصلاح مردانه - پایه برس

    برخی از ست‌های اصلاح شامل پایه برس هستند. برس‌های اصلاح به دقت و مراقبت بیشتری نیاز دارند. برای خشک و تمیز نگه‌داشتن برس می‌توانید از این پایه‌ها استفاده کنید.

    کاسه مخصوص

    بسیاری از آقایان از هر ظرفی که گود باشد می‌توانند برای کف درست‌کردن استفاده کنند؛ اما چه بهتر که ست انتخابی‌تان خودش کاسه مخصوص کف داشته باشد.

    ماشین اصلاح یا تریمر

    ست اصلاح مردانه - ماشین اصلاح

    برخی از ست‌های اصلاح دارای ماشین اصلاح هستند. دسته‌تیغ برای اصلاح صورت فوق‌العاده است، اما واقعا نمی‌توان با آن ریش را شکل داد. اگر می‌خواهید کمی از ریش‌تان را نگه دارید، سبیل بگذارید یا خط‌‌‌ریش‌تان را درست کنید، بهتر است از ماشین اصلاح استفاده کنید. ست اصلاحی را بخرید که ماشین اصلاح جزو ابزارهای آن باشد.

    سایر مدل‌های ست اصلاح مردانه

    به‌جز ست اصلاح سنتی، چند مدل ست اصلاح هم داریم که باتوجه‌به سبک اصلاح‌تان می‌توانید از آنها استفاده کنید.

    ست دارای ریش‌تراش برقی

    ست اصلاح مردانه - ست دارای ریش‌تراش برقی

    برخی ست‌های اصلاح شامل ریش‌تراش برقی هستند. این ست‌ها شامل سری، تیغه و سایر ابزارهای مخصوص ریش‌تراش برقی برای اصلاح موی صورت هستند و هریک کارایی خاصی دارند. این ریش‌تراش‌ها خیلی بهتر از تیغ‌های یک‌بارمصرف یا چندبارمصرف یا حتی دسته‌تیغ، ریش را اصلاح می‌کنند.

    ست مسافرتی

    ست اصلاح مردانه - ست مسافرتی

    این ست مجموعه کوچک‌تری است و فقط یکی دو ابزار ضروری ازجمله تیغ و برس را دارد. اگر بالم یا کرم افترشیو هم در آنها موجود باشد، آنها را در ظرف‌های کوچک و با مقادیر جزئی قرار می‌دهند. حذف موارد اضافی به قابلیت حمل این ست کمک می‌کند.

    معمولا در این ست‌ها کاسه برای درست‌کردن کف وجود ندارد. البته بهتر است زیاد وسواس به خرج ندهید، زیرا هر جا بروید بالاخره یک ظرف یا کاسه برای کف درست‌کردن پیدا می‌کنید. بااین‌حال، برخی ست‌های مسافرتی کاسه کوچکی هم دارند. باید بگردید و پیدا کنید.

    ست اصلاح لاکچری

    بیشتر ست‌های اصلاح سنتی شامل برس، دسته‌تیغ، افترشیو، صابون یا خمیرریش باکیفیت هستند و قیمت‌های نسبتا بالایی دارند؛ به‌همین‌دلیل، معمولا هیچ برندی کلمه لاکچری را در این ست‌ها ذکر نمی‌کند. بااین‌حال اگر به‌دنبال ست متفاوت و شیکی می‌گردید، بهتر است مجموعه‌ای را انتخاب کنید که برسی باکیفیت با دسته‌ای زیبا داشته باشد، پایه برس داشته باشد و افترشیو آن حاوی روغن‌های عصاره‌ای اصل باشد. این ست‌ها شاید کمی گران‌تر باشند اما ارزشش را دارند. اصلاح با آنها راحت‌تر است و حس خوبی به فرد می‌دهند.

    ست اصلاح برای افراد نظامی

    ست اصلاح سنتی شامل ابزارهایی است که طوری صورت را اصلاح می‌کنند که با استانداردهای نظامی مطابقت دارد. استفاده از این ابزارها پس از تراشیدن ریش، قرمزی و التهاب کمتری به پوست می‌دهد؛ بنابراین می‌توان گفت برای افراد نظامی هم همین ست‌های اصلاح سنتی کاملا مناسب هستند. البته تیغ‌های قابل‌جایگزینی و یک‌بارمصرف یا چندبارمصرف هم برای این افراد گزینه‌های مناسبی هستند. ازآنجاکه این افراد معمولا زمان کافی ندارند، بهتر است ست‌هایی را بخرند که شامل ژل آئروسل برای کف‌سازی سریع‌تر باشند.

    خرید ست اصلاح مردانه برای هدیه‌دادن

    ست اصلاح مردانه - ست اصلاح برای هدیه

    معمولا خانم‌ها برای هدیه‌دادن به آقایان گزینه‌ای بهتر از ست اصلاح مردانه پیدا نمی‌کنند. این هدیه‌ای بسیار ارزشمند برای پدر، همسر یا شریک‌عاطفی‌تان خواهد بود. فقط توجه داشته باشید اگر می‌خواهید چنین هدیه‌ای برای کسی بخرید، ابتدا از سبک اصلاح‌کردنش مطمئن شوید. مثلا اگر کسی از ریش‌تراش برقی استفاده می‌کند، خریدن یک ست اصلاح مردانه سنتی برایش کاربردی نخواهد داشت.

    اگر در این مطلب جای ابهامی در مورد خرید ست اصلاح مردانه برایتان باقی مانده است، لطفا با ما در دیدگاه‌ها مطرح کنید.

    مشاهده انواع ست اصلاح مردانه

    [see_also]5012[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید