۵ نکته مهم برای خرید توپ پیلاتس

۵ نکته مهم برای خرید توپ پیلاتس
راهنمای مطالعه

    با خرید توپ پیلاتس می‌توانید عضلات پشت، لگن و شکم را قوی کنید. برای اینکه بدانید چه توپی برایتان مناسب است و ویژگی‌های یک توپ مناسب چیست از خرید توپ پیلاتس و نکات مربوط به آن گفته‌ایم.

    اندازه این توپ‌ها بنا به اندام هر فرد از ۳۰ سانتی‌متر (برای بچه‌ها و افراد با جثه کوچک) تا ۷۵ سانتی‌متر (برای افراد قدبلند) متغیر است. در ادامه از همه نکاتی که باید برای خرید توپ پیلاتس بدانید، برایتان گفته‌ایم.

    ۱. چطور یک توپ پیلاتس مناسب بخریم؟

    خرید توپ پیلاتس

    پیلاتس از آن ورزش‌های نابی است که می‌تواند به داشتن اندامی زیبا و سالم کمک کند. در واقع، نوعی سیستم آمادگی جسمانی است که هم روی جسم و هم روی روان اثرات مثبت می‌گذارد. توپ پیلاتس از توپ‌های ورزشی است که بزرگ و بادی هستند و در تمرینات برای شکل دادن به بدن و تقویت  استقامت آن استفاده می‌شود. ورزش‌کردن با توپ پیلاتس هم می‌تواند قدرت و استقامت اعضای بدن را بیشتر کند و باعث بهبود عملکرد و تقویت عضلات شود.

    در هنگام خرید توپ پیلاتس باید به نکات مختلفی دقت کنید. مثلا اندازه توپ، مقاومت و جنس آن. با شناخت نکات لازم برای خرید توپ مناسب است که می‌توانید تمریناتی مؤثر انجام بدهید و به‌خوبی ورزش کنید. با خرید توپی مناسب، اندامتان به شکل و شمائل ایدئال تبدیل می‌شود، قدرت و استقامتش هم افزایش پیدا می‌کند. چه چیزی از این بهتر؟ به نکات زیر در خرید توپ پیلاتس دقت کنید.

    محبوب‌ترین توپ‌های پیلاتس

    ۲. اندازه توپ پیلاتس چقدر باشد؟

    توپ پیلاتس در اندازه‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود. اندازه این توپ‌ها براساس قطرشان به سانتی‌متر است و بعضی از شرکت‌های سازنده هم از رنگ‌های مختلف به عنوان کُد استفاده می‌کنند. مثلا توپ‌های سبز دارای اندازه متوسط هستند، توپ‌های قرمز بزرگ هستند و... . البته رنگ‌هایی که گفته شد فقط مثال بودند و در واقعیت شاید رنگ‌بندی‌های متناظر با اندازه‌های مختلف توپ پیلاتس متفاوت باشند.

    بنا به اندازه قدتان باید به سراغ خرید توپ پیلاتس مناسب بروید. برای مثال به گروه‌بندی‌های زیر دقت کنید:

    • افرادی که قدشان کمتر از ۱۵۲ سانتی‌متر است باید توپ‌های کوچکی را خریداری کنند که قطرشان حدود ۴۵ سانتی‌متر است. این توپ‌های کوچک برای ورزش‌کردن کودکان هم مناسبند.
    • افرادی با قد ۱۵۵ تا ۱۷۳ سانتی‌متر باید توپ‌هایی با قطر ۵۵ سانتی‌متر خریداری کنند.
    • افرادی با قد ۱۷۵ تا ۱۸۸ سانتی‌متر باید از توپ‌هایی با قطر ۶۵ سانتی‌متر استفاده کنند.
    • افرادی با قد ۱۹۰ سانتی‌متر تا دو متر و بالاتر هم باید توپ‌هایی با قطر ۷۵ سانتی‌متر انتخاب کنند.

    [related]18888[/related]

    ۳. جنس توپ پیلاتس چه باشد؟

    خرید توپ پیلاتس

    واضح است که جنس در خرید توپ پیلاتس بسیار مهم است. توپ‌هایی در بازار هستند که به راحتی نمی‌ترکند. تخریب و زوال این توپ‌ها به این شکل است که به‌تدریج بادشان تخلیه می‌شود. اگر توپی که می‌خرید، جنس خوبی نداشته باشد، در طول تمرین کردن با صدایی مهیب مواجه خواهید شد و آن صدا چیزی نیست جز ترکیدن ناگهانی توپ.

    توپ پیلاتس زیاد گران نیست. پس بهتر است از میان گزینه‌های موجود به دنبال خرید بهترین گزینه و باکیفیت‌ترین‌ها باشید. هر چقدر که کیفیت توپ بالاتر باشد، دوام و ماندگاری آن برایتان بیشتر خواهد بود. بعضی از توپ‌ها با عنوان ضدترکیدگی (anti-burst) به بازار عرضه می‌شوند. یعنی همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، نمی‌ترکند و تمام شدن عمرشان به صورت کاهش باد تدریجی است.

    این ویژگی را در خرید توپ پیلاتس در نظر بگیرید. چون این توپ‌ها ضمن داشتن دوام و ماندگاری مناسب، ایمنی بیشتری هم دارند. در نظر بگیرید که ممکن است در هنگام ورزش کردن و مثلا زمانی که روی توپ نشسته‌اید، به طور ناگهانی بترکد. در این صورت، امکان دارد که به بدنتان آسیب وارد شود. اما توپ‌های ضدترکیدگی، چنین مشکلاتی به وجود نمی‌آورند.

    ۴. تحمل وزن توپ پیلاتس چقدر باشد؟

    خرید توپ پیلاتس

    هر توپ پیلاتس دارای ظرفیت مخصوصی برای تحمل وزن است. در بعضی از تمرینات پیلاتس باید روی توپ بنشینید و حرکاتی را انجام بدهید. پس لازم است تا از وزنی که توپ می‌تواند تحمل کند کاملا باخبر باشید. بعضی از انواع توپ پیلاتس تا ۹۰۰ کیلوگرم را هم تحمل می‌کنند. توپ‌های ورزشی معمولا ظرفیت بالایی در پذیرش وزن افراد دارند. در هر حال، بد نیست که قبل از خرید توپ پیلاتس به این موضوع هم دقت کنید.

    اگر بناست که تمرینات ورزشی‌تان همراه با استفاده از وسایل دیگر مانند دمبل‌ها و وزنه‌ها باشد، باید به موضوع ظرفیت و مقاومت توپ در تحمل وزن در هنگام انتخاب آن دقت زیادی کنید. مثلا در صورتی که ظرفیت توپ کمی از وزنتان بالاتر است، با در نظر گرفتن وزن دمبل‌هایی که قرار است با آنها کار کنید به این نتیجه می‌رسید که ظرفیت توپ برای تحمل شما و دمبل‌ها مناسب است یا خیر.

    بافت توپ هم مهم است. مثلا اگر توپتان، سطحی کاملا صاف داشته باشد، امکان لیز خوردن از روی آن یا سُر خوردنش از دست‌ها بسیار زیاد خواهد بود. پس به بافت سطحی وسیله در خرید توپ پیلاتس دقت داشته باشید. گاهی‌اوقات هم جنس خود توپ نیست که باعث سُر خوردن آن می‌شود بلکه جنس کف‌پوشی که روی آن تمرین می‌کنید به شکلی است که موجب لیز خوردن توپ روی آن می‌شود. ملاحظاتی این‌چنینی باعث می‌شود تا در هنگام تمرینِ حرکات مختلف به دردسر نیفتید.

    جدیدترین مدل‌های توپ پیلاتس

    ۵. توپ پیلاتس را حضوری بخریم یا آنلاین؟

    اگر دوست دارید که قبل از خرید توپ پیلاتس به دقت، آن را آزمایش کنید باید به سراغ خرید حضوری بروید. گزینه دیگری که پیش رویتان قرار دارد، خرید اینترنتی است. اگر خرید اینترنتی می‌کنید، توپ را از سایت‌هایی بخرید که معتبرند و ویژگی‌های محصولات را به طور دقیق و کامل شرح می‌دهند.

    مطمئن شوید که امکان بازگشت کالا هم وجود دارد تا اگر احیانا مشکلی در کالای تحویل‌شده به شما وجود داشت، توپ روی دستتان نماند و بتوانید آن را پس بدهید یا تعویض کنید.

    نکات نهایی

    خرید توپ پیلاتس

    ۱. نکته مهمی که در خرید توپ پیلاتس باید به ذهن بسپارید، امکان باد کردن توپ است. یعنی باید توپی بخرید که در صورت کاهش باد آن، بتوانید با تلمبه‌ای مناسب، آن را باد کنید. بهتر است، همان زمانی که توپ را می‌خرید، تلمبهٔ مناسبش را هم خریداری کنید.

    ۲. تمرین‌کردن با توپی که پر از باد باشد، کمی سخت است. پس برای شروع تمرین، به‌ویژه اگر تازه‌کار هستید باید کمی از باد توپ را خالی کنید یا از همان ابتدا، توپ را پُرِ پُر نکنید تا تمرین‌کردن برایتان آسان‌تر باشد.

    ۳. قبل از شروع تمرینات هم بهتر است، توپ را آزمایش کنید. روی توپ بنشینید و پاهایتان را کاملا روی زمین بگذارید. باسن و زانوهایتان باید زاویه‌ای ۹۰ درجه تشکیل بدهند. اگر نتوانید با نشستن روی توپ به چنین زاویه و حالتی برسید یعنی اندازه توپ برایتان مناسب نیست.

    ۴. اگر تازه‌کار هستید و اخیرا به ورزش پیلاتس مشغول شده‌اید باید تلاش کنید که با توپ هماهنگ شوید و حالتتان را به خوبی در حین استفاده از آن حفظ کنید. پیلاتس ورزش بسیار خوبی است، اگر قصد ورود به دنیای خوش‌اندام‌هایِ سالم را دارید حتما تمرینات پیلاتس را در برنامه ورزشی‌تان بگنجانید.

    مشاهده پرفروش‌ترین توپ‌های پیلاتس

    [see_also]4072[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید