بهترین سایت‌های اجاره خودرو؛ اجاره کوتاه‌مدت و بلندمدت خودروی اقتصادی و لوکس

بهترین سایت‌های اجاره خودرو؛ اجاره کوتاه‌مدت و بلندمدت خودروی اقتصادی و لوکس
راهنمای مطالعه

    در این مقاله درجه، قصد داریم بهترین سایت‌های اجاره خودرو را به شما معرفی کنیم. اگر به‌دنبال اجاره خودرو هستید، این مقاله انتخاب را برای شما آسان می‌کند.

    اغلب افراد با شنیدن اجاره خودرو به یاد اجاره خودروهای لوکس برای شب عروسی می‌افتند. اما باید بدانیم بازار اجاره خودرو بسیار گسترده‌تر از این حرف‌هاست و بخش‌های مختلفی را در بر می‌گیرد. رشد و همه‌گیرشدن این صنعت موجب شده افرادی که به خرید خودرو علاقه‌ای ندارند یا فقط برای مدت کوتاهی به خودرو احتیاج دارند، بتوانند نیاز خود را به‌آسانی برطرف کنند؛ در مقابل، این امکان فراهم شد که مالکان خودروهای متعدد بتوانند سرمایه خود را در گردش بیندازند و کسب درآمد کنند. اجاره خودرو در ایران به‌شکل سنتی از سال‌های دور رواج داشته است.

    معیارهای ارزیابی بهترین سایت‌های اجاره خودرو

    ما ویژگی‌های لازم برای هر سایت اجاره خودرو از دیدگاه مخاطب را شناسایی کرده‌ایم. مهم‌ترینِ این ویژگی‌ها در قالب ۴ معیار کلی دسته‌بندی می‌شوند. با هم این معیارها را معرفی و بررسی می‌کنیم:

    ۱. شرایط آسان اجاره خودرو

    شرایط آسان و کاهش تعداد مدارک برای اجاره، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لازم برای هر وب‌سایت اجاره خودرو است. افزون بر آن، تحویل فوری انواع خودروهای ایرانی، شاسی‌بلند، اسپرت و لوکس برگ‌برندۀ وب‌سایت اجاره خودرو به شمار می‌آید.

    ۲. قیمت اجاره خودرو

    قیمت اجاره خودرو باتوجه‌به مدل، سال تولید و تعداد روزهای اجاره تعیین می‌شود. نحوه قیمت‌گذاری و ارائه تخفیف از مهم‌ترین فاکتورهایی است که می‌تواند توجه مشتری را به خود جلب کند.

    ۳. تنوع خودرو و تیپ‌بندی‌های گوناگون

    ارائه مدل‌های گوناگون و تیپ‌بندی‌های متفاوت یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های لازم برای سایت اجاره خودرو است. برخی از دسته‌بندی‌ها عبارت‌اند از: خودروهای ساخت ایران، خودروهای لوکس (مثل لامبورگینی و پورشه)، مدل‌های مختلف ون و خودروهای شاسی‌بلند و مخصوص آفرود اشاره کرد.

    ۴. ارائه سایر خدمات

    ارائه انواع گوناگون بیمه، ترانسفر فرودگاهی، راننده، تحویل خودرو در موقعیت مکانی دلخواه، گُل‌کاری ماشین عروس و... از خدماتی است که در کنار اجاره خودرو به مشتریان عرضه می‌شود.

    بهترین سایت‌های اجاره خودرو

    برای بررسی و مقایسه بهترین سایت‌های اجاره خودرو، وب‌سایت‌های متعددی را بررسی و درنهایت ۴ شرکت برتر را انتخاب کردیم. برای آنکه بتوانیم قضاوت درست‌تری داشته باشیم، یک خودرو (برند هیوندا مدل سانتافه ۲۰۱۵) را معیار قرار دادیم و قیمت آن و شرایط اجاره و سایر امکانات سایت‌ها را با یکدیگر مقایسه کردیم. نمره‌هایی که درجه به این سایت‌ها داده است بین ۰ تا ۵ است. این سایت‌ها از آخر به اول رتبه‌بندی شده‌اند:

    رتبه چهارم: تک‌رنت (takrent.com)

    تک‌رنت یکی از پرسابقه‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اجاره خودرو در سراسر کشور است. این وب‌سایت طراحی متوسطی دارد و در نگاه اول، اطلاعات زیادی را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد.

    تک رنت

    تک‌رنت مدعی است که خدمات متنوعی شامل ترانسفر تشریفاتی و فرودگاهی، اجاره ماشین عروس و خدمات تشریفاتی و تجاری ارائه می‌دهد؛ اما در وب‌سایت این شرکت، این خدمات از یکدیگر تفکیک نشده‌اند و بنابراین نمی‌توان به‌راحتی به آنها دسترسی پیدا کرد. تنوع خودرو در تک‌رنت تقریبا مناسب است و شامل خودروهای لوکس و شاسی‌بلندِ برندهای مختلف و خودروهای ایرانی است. باوجوداین، از خودروهای کلاسیک، ون و آفرود خبری نیست.

    این وب‌سایت شرایط اجاره خودرو را در ۴ حالت توضیح داده است. مدارک لازم برای هریک از موارد گفته‌شده متفاوت است؛ مثلا برای اجاره خودرو بدون راننده از شهرستان باید سند ملکی، چک یا سفته به مبلغ ۲۰ درصد بیشتر از مبلغ خودرو و ودیعه نقدی تهیه کرد که ارائه هر سه مورد کار چندان ساده‌ای به نظر نمی‌آید.

    از نکات مثبت این وب‌سایت باید گفت: قیمت‌ مناسب تنها مزیت رقابتی تک‌رنت به شمار می‌آید و مبلغ تعیین‌شده برای اجاره خودرو از سایر رقبا بسیار مناسب‌تر است؛ مثلا اجاره روزانه خودروی سانتافه مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و اجاره ماهیانه معادل ۱۲ میلیون است.

    نمره درجه به وب‌سایت تک‌رنت در اجاره خودرو

    نمره از ۵معیار

    ۳

    ۳

    شرایط آسان اجاره خودرو

    ۴

    قیمت اجاره خودرو

    ۳

    تنوع خودرو و تیپ‌بندی

    ۲

    ارائه سایر خدمات

    [related]18357[/related]

    رتبه سوم: حامی‌رنت (hamirent.com)

    حامی‌رنت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه اجاره خودرو با بیش از ۱۱ سال سابقه است. ناوگان خودرویی حامی‌رنت شامل ۱۰۹ خودرو خارجی و ایرانی است. ۶۶ خودروی این مجموعه از سرمایه‌گذاران و صاحبان خودروهای شخصی است و باقی در مالکیت شرکت است.

    حامی رنت

    حامی‌رنت، مانند سایر رقبا، خودروهای خود را با راننده، بدون راننده و نیز به‌منظور ترانسفر فرودگاهی ارائه می‌دهد و خدمات دیگری مشاهده نمی‌شود. وب‌سایت این مجموعه از طراحی خوبی برخوردار است. دسته‌بندی برندهای مختلف و ارائه قیمت‌ها کار جست‌وجوی ماشین را بسیار آسان کرده است. این مجموعه ماشین‌های متعددی از برندهای لوکس گرفته تا ماشین‌های اقتصادیِ ایرانی را پوشش داده است. اما جای خالی اجاره ون، ماشین عروس و خودروهای کلاسیک به‌خوبی احساس می‌شود و می‌توان آن را ضعف مهمی دانست.

    حامی‌رنت یکی از مزیت‌های خود را امکان اجاره خودرو بدون ارائه سند ملکی عنوان کرده است؛ یعنی مشتری به‌جای سند می‌تواند چک بانکی یا سفته ارائه دهد. اما این وب‌سایت در ارائه این توضیحات چندان شفاف عمل نکرده است و در نهایت، کاربر را به صفحه‌ای هدایت می‌کند که سند ملکی را الزامی می‌داند.

    حامی‌رنت، در بخش قیمت، امتیاز ۵ را دریافت کرده است و یکی از خوش‌قیمت‌ترین وب‌سایت‌های این حوزه به شمار می‌آید. قیمت اجاره روزانه خودرو سانتافه ۴۵۰ هزار تومان و ماهیانه معادل ۱۲ میلیون تومان است.

    نمره درجه به وب‌سایت حامی‌رنت در اجاره خودرو

    نمره از ۵معیار

    ۳٫۵

    ۳

    شرایط آسان اجاره خودرو

    ۵

    قیمت اجاره خودرو

    ۳

    تنوع خودرو و تیپ‌بندی

    ۳

    ارائه سایر خدمات

    رتبه دوم: ایرنت‌کار (irrentcar.com)

    مجموعه ایرنت‌کار یکی دیگر از وب‌سایت‌های اجاره‌دهنده انواع خودرو و خدمات مرتبط است. این وب‌سایت طیف گسترده‌ای از ماشین‌های لوکس، اسپرت، شاسی‌بلند، ون، ماشین عروس و مخصوص آفرود را ارائه می‌دهد.

    ایررنت

    شرایط اجاره خودرو از وب‌سایت ایرنت‌کار مشابه سایر وب‌سایت‌هاست و به مدارکی نظیر سند ملکی چک و سفته نیاز دارد؛ بنابراین در این قسمت، مزیت رقابتی دیده نمی‌شود. سایر خدمات هم به همین ترتیب فقط در اجاره خودرو با راننده، بدون راننده و ترانسفر فرودگاهی خلاصه می‌شود. اما قیمت بسیار مناسب و تنوع بسیار زیاد خودروها این وب‌سایت را از دیگران متمایز کرده است. قیمت پیشنهادشده برای اجاره خودروی سانتافه روزانه ۴۵۰ هزار تومان و ماهانه ۱۲ میلیون تومان است.

    نمره درجه به وب‌سایت ایرنت‌کار در اجاره خودرو

    نمره از ۵

    معیار

    ۳٫۷۵

    ۳

    شرایط آسان اجاره خودرو

    ۵

    قیمت اجاره خودرو

    ۵

    تنوع خودرو و تیپ‌بندی

    ۲

    ارائه سایر خدمات

     

    رتبه‌ اول: سعادت‌رنت (saadatrent.com)

    سعادت‌رنت زیرمجموعه شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آوای خزر است و فعالیت خود را در زمینه اجاره خودرو از سال ۱۳۹۲ آغاز کرده است. وب‌سایت سعادت‌رنت ۴ زبان فارسی، انگلیسی، آلمانی و فرانسوی را پشتیبانی می‌کند. این وب‌سایت برای توریست‌ها امکان پرداخت ارزی را فعال کرده است.

    سعادترنت

    وب‌سایت سعادت‌رنت بسیار حرفه‌ای طراحی شده است و جست‌وجو در آن بسیار آسان است؛ همچنین مقالات و توضیحات پرشماری برای معرفی و استفاده از خدمات در این وب‌سایت وجود دارد. شرایط اجاره خودرو در سعادت‌رنت کمی آسان‌تر از رقبای دیگر است و نیازی به سند ملکی ندارد. تنها با ارائه چک یا سفته به مبلغ خودرو و پرداخت کل اجاره می‌توان خودروی موردنظر را اجاره کرد.

    سعادت‌رنت در ارائه سایر خدمات بسیار قوی عمل کرده است. برخی از خدمات سعادت‌رنت عبارت‌اند از: بیمه‌نامه کامل، ارائه گل‌آرایی، تخفیف‌های ویژه و اجاره سایر ملزومات سفر. اگرچه سعادت‌رنت اجاره ون، خودروهای کلاسیک و اجاره ماشین عروس را تحت پوشش دارد، اما تعداد ماشین‌های آن بسیار محدود است و از برندهای لوکس نظیر پورشه یا بنز خبری نیست. یکی دیگر از ایرادات این وب‌سایت، قیمت‌های بسیار بالا در مقایسه با سایر شرکت‌هاست. نرخ اجاره تعیین‌شدۀ روزانه از جانب سعادت‌رنت برای خودروی سانتافه معادل ۷۸۰ هزار تومان و اجاره ماهیانه‌ آن حدود ۲۰ میلیون تومان است.

    نمره درجه به وب‌سایت سعادت رنت در اجاره خودرو

    نمره از ۵

    معیار

    ۴

    ۴

    شرایط آسان اجاره خودرو

    ۳

    قیمت اجاره خودرو

    ۴

    تنوع خودرو و تیپ‌بندی

    ۵

    ارائه سایر خدمات

    جمع‌بندی

    باتوجه‌به بررسی‌ها و امکانات هر وب‌سایت، به این نتیجه رسیدیم که سعادت‌رنت بهترین وب‌سایت اجاره خودرو است؛ اما قیمت‌ بالای اجاره آن نسبت به رقبای دیگر می‌تواند انتخاب مشتری را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین اگر به‌دنبال ارزان‌ترین وب‌سایت اجاره خودرو هستید، ایرنت‌کار و حامی‌رنت گزینه‌های مناسبی هستند. اگر به‌دنبال شرایط آسان اجاره هستید، سعادت‌رنت سختگیری کمتری نسبت به رقبای دیگر دارد. اگر به‌دنبال تنوع و تعدد خودرو هستید، ایرنت‌کار حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برای اجاره ماشین عروس، تزئین خودرو و حتی سفارش دسته‌گل، سعادت‌رنت بهترین گزینه است.

    [see_also]12799[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید