نکات مهم خرید کیک‌پز برقی

نکات مهم خرید کیک‌پز برقی
راهنمای مطالعه

    کیک وانیلی، کیک شکلاتی، کیک هویج و... ؛ شک نداریم که بزاق دهانتان در حال ترشح است. این طور نیست؟ اغلب آدم‌ها کیک و شیرینی دوست دارند اما تقریبا عدهٔ اندکی هستند که شیوهٔ پخت و پز کیکی خوشمزه را می‌دانند. یکی از دلایل این موضوع، نداشتن وسایل لازم و مناسب برای پخت کیک است. با خرید کیک‌پز برقی می‌توانید به راحتی، کیک‌های خوشمزه بپزید. اما قبل از خرید کیک‌پز برقی حتما این مقاله را بخوانید.

    خرید کیک پز برقی

    همان‌طور که از نام کیک‌پز برقی مشخص است، این وسیله با برق کار می‌کند. پس یک سوال مهم در زمینهٔ خرید، این است که آیا چنین کیک‌پزهایی از ایمنی کافی برخوردارند؟ واقعیت این است که این روزها، ایمنی کیک‌پزها بسیار زیاد شده و اوضاع با زمانی که امکان منفجر شدن کیک‌پز و پاشیدن آن به سقف و دیوار زیاد بود به طرز قابل‌ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده است.

    این روزها، کیک‌پزها مجهز به ترموستات و ویژگی‌های ایمنی مختلفی هستند. مثلا بعضی از انواع آنها، دارای حس‌گرهایی هستند که مانع از سوختن کیک درون وسیله می‌شوند یا به شما اجازهٔ باز کردن درب کیک‌پز در حین پخت‌وپز را نمی‌دهند و همین باعث می‌شود تا خطرات کمتری به وجود بیاید.

    طرز کار کیک‌پزهای برقی به این صورت است که با ایجاد فشار بخار، مواد داخل وسیله پخته می‌شود. این طرز عملکرد باعث می‌شود تا بتوان از کیک‌پزها برای پختن مواد دیگر هم استفاده کرد. در واقع، مکانیزم عملکردی آنها در وسایل دیگری مانند پلوپز، تخم‌مرغ‌پز و... هم به کار گرفته می‌شود.

    مشاهده پرفروش‌ترین کیک‌پزهای برقی

    کارکردن با کیک‌پز برقی آسان است؟

    پاسخ به این سؤال کمی عجیب است. یعنی اگر از شما بپرسند که کار‌کردن با کیک‌پز برقی آسان است، باید بگوییم هم بلی و هم خیر! برای آشنایی با بهترین شیوهٔ پخت کیک با کیک‌پز به کمی زمان و حوصله نیاز دارید. پس بعد از خرید کیک پز فکر نکنید که دیگر سریع می‌توانید کیک‌های رنگارنگ درست کنید. شما به اندکی زمان نیاز دارید تا شیوهٔ درست و آسان کیک‌پزی با این وسیله را یاد بگیرید. بعد از یادگیری، همه چیز کاملا آسان و تند پیش خواهد رفت.

    مدل‌های جدید کیک‌پز دارای برنامه‌های دیجیتالی هستند و با انتخاب چند دکمه، خیالتان از بابت پخت کیکی سالم و خوشمزه راحت خواهد بود اما اگر مدل‌های قدیمی‌تری در اختیار دارید، باید به مرور زمان یاد بگیرید که بهترین زمان برای پخت کیک چه موقع است و چه مدتی لازم دارید تا کیک به خوبی پخته شود و علاوه بر اینکه روی آن می‌پزد، درونش هم کاملا پخته شود و بافتی خوب و یک‌دست پیدا کند.

    [related]14174[/related]

    آیا کیک در کیک‌پز واقعا زودتر می‌پزد؟

    خرید کیک پز برقی

    سرعت پخت کیک با کیک‌پز خوب و مطلوب است اما اگر انتظار دارید در عرض دو تا پنج دقیقه به کیکی آماده برسید، کمی در اشتباه هستید. واقعیت این است که سرعت پخت کیک با کیک‌پز به چند عامل بستگی دارد. مثلا میزان پُٰربودن کیک‌پز و حجم موادی که داخل وسیله است از جمله نکاتی است که می‌تواند روی سرعت پخت کیک اثر بگذارد. سرد یا گرم بودن مواد داخل کیک‌پز یا میزان مایع‌بودن مواد هم روی سرعت پخت اثرگذار است.

    اما به طور کلی، میانگین زمانی که لازم است تا کیک با کیک‌پز پخته شود، حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه خواهد بود. پس با خرید کیک‌پز برقی نباید انتظار داشته باشید که در عرض چند دقیقه، کیکی آماده به شما تحویل شود. اما سرعت پختن کیک با آن مطلوب و کوتاه است.

    کیک‌پزها علاوه بر پخت کیک برای پخت غذاهای دیگری مانند پیتزا هم کاربرد دارند. پس اگر فِر ندارید و نمی‌توانید از امکانات آن برای پختن دسرها و غذاهای خوشمزه‌ای مانند کیک و پیتزا بهره ببرید به فکر خریدن کیک‌پز باشید که ضرر نمی‌کنید.

    مزایای خرید کیک‌پز برقی و استفاده از آن چیست؟

    در کنار سرعت نسبتا خوب تهیه کیک با کیک‌پز، حفظ رطوبت در بافت کیک هم از مزایایی است که خرید کیک‌پز برقی به شما هدیه می‌کند. ضمن اینکه گرمایی که در آشپزخانه تولید می‌شود هم در مقایسه با گرمایی که استفاده از اجاق گاز یا فِر برای تهیه کیک به وجود می‌آورد بسیار کمتر است.

    یکی دیگر از مزایای پختن کیک با کیک‌پز در این است که طعم مواد بیشتر حفظ می‌شود. حفظ ارزش مواد غذایی و طعمشان در پخت با کیک‌پز از جمله مزایایی است که خرید این وسیله مقدور می‌کند. اکسید نشدن مواد در کیک‌پز باعث می‌شود تا رنگ مواد غذایی و ظاهرشان در مقایسه با روش‌های دیگر تهیه کیک، بهتر باشد. فشار بخار و حرارتی که در کیک‌پز تولید می‌شود هم به از بین رفتن میکروب‌های ریز کمک می‌کند و مواد غذایی سالم‌تر و استرلیزه‌تری در اختیارتان می‌گذارد.

    نکات مهم دیگر در خرید کیک‌پز برقی چیست؟

    خرید کیک پز برقی

    موضوع توجه به اندازهٔ کیک‌پز برقی هم از نکاتی است که باید در هنگام خرید به آن دقت داشته باشید. توجه کنید که قرار است برای چند نفر کیک بپزید و بعد به سراغ انتخاب اندازهٔ مناسب وسیله بگردید. کیک‌پزی بزرگ برای خانواده‌ای کوچک، عملا کاربرد نخواهد داشت و شما را مجبور می‌کند که وسیلهٔ خریداری‌شده را روانهٔ انباری کنید.

    جنس درون کیک‌پز هم موضوع دیگری است که باید در هنگام خرید کیک‌پز برقی در نظر بگیرید. این وسایل معمولا از جنس استیل ضدزنگ یا تفلون ساخته می‌شوند. تفلون معمولا به شما کمک می‌کند تا کیک را راحت‌تر و بدون اینکه مواد به دیواره‌های کیک‌پز بچسبند از آن خارج کنید. البته ماندگاری و دوام استیل بیشتر از تفلون است و با چرب کردن کف کیک‌پز در هنگام پختن کیک، خروج آن در نهایت آسان خواهد بود.

    در آخر

    خرید کیک پز برقی

    خرید کیک‌پز برقی برای کسانی که به درست‌کردن کیک‌های مختلف علاقه دارند، فکر بسیار خوبی است. کیفیت کیک و مدت زمانی که در کیک‌پز آماده می‌شود هم با خرید این وسیله بهبود پیدا می‌کند. اگر به دنبال خرید کیک‌پز برقی پیشرفته هستید یعنی مواردی که قابلیت برنامه‌‌دادن به آنها وجود دارد باید به سادگی کارکردن با وسیله هم دقت داشته باشید.

    اگر طرز کار یک دستگاه، ساده نباشد، امکان اینکه دوست داشته باشید با آن کار کنید بسیار کم می‌شود. کیک‌پزی هم از آن کارهایی است که ذوق و علاقه و البته حوصله می‌خواهد. پس بهتر است، وسیله‌ و مدلی را انتخاب کنید که کار با آن برایتان لذت‌بخش و ساده است.

    [see_also]12691[/see_also]

    مشاهده پرفروش‌ترین کیک‌پزهای برقی

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید