قبل از خرید کرم دور چشم این ۶ نکته را بدانید

قبل از خرید کرم دور چشم این ۶ نکته را بدانید
راهنمای مطالعه

    کرم‌‌های دور چشم می‌توانند با برطرف کردن خطوط چین و چروک و تیرگی‌های دور چشم، علائم پیری را از ما دور کنند. اما بهترین کرم دور چشم چه ویژگی‌هایی دارد و هنگام خرید آن باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ این مقاله از «درجه»، ۶ نکته مهم که باید قبل از خرید کرم دور چشم بدانید را به شما خواهد گفت.

    ۱. آیا استفاده از کرم دور چشم ضرورت دارد؟

    پوست دور چشم ده برابر از پوست قسمت‌های دیگر صورت نازک‌ و ظریف‌تر است و به همین دلیل خیلی زود خشک می‌شود. در ضمن این بخش از صورت در برابر آلودگی‌های زیست‌محیطی مانند هوای آلوده یا تشعشعات ماوراء‌بنفش هم بسیار حساس است و خیلی زود آسیب می‌بیند.

    از طرفی ما هر چه مسن‌تر می‌شویم، ساختار پوست‌مان دچار ضعف می‌شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. کلاژن هم به‌آهستگی تولید می‌شود که این وضعیت باعث پف کردن و چروک شدن پوست دور چشم می‌شود. عوامل دیگری مانند سیگار کشیدن، تغییرات هورمونی، رژیم غذایی نامطلوب و صدمات نور خورشید سرعت پیری پوست، به‌ویژه پوست دور چشم، را افزایش می‌دهند.

    بنابراین بنا به توصیه متخصصان پوست، برای مراقبت از پوست خود در برابر چروک شدن باید از کرم‌های دور چشم مناسب استفاده کنیم.

    ۲. تفاوت کرم دور چشم با مرطوب‌کننده‌ها چیست؟

    کرم دور چشم، انواع کرم

    کرم‌های دور چشم، لوسیون‌ یا ژل‌های بسیار سبکی هستند که مخصوص پوست دور چشم هستند تا از چین و چروک، تیرگی‌ها و پف‌های دور چشم پیشگیری کنند.

    این کرم‌ها حاوی مواد مناسب ضد پیری پوست هستند و بنا بر طبیعت ظریف پوست دور چشم ساخته می‌شوند. بنابراین با خیال راحت می‌توان آنها را به روی پوست نزدیک چشم‌تان بمالید و چشم‌هایتان دچار سوزش نشوند. در ضمن با استفاده از این کرم‌ها می‌توانید رطوبت پوست دور چشم‌تان را همیشه حفظ کنید.

    تفاوت این کرم‌ها با مرطوب‌کننده‌ها در این است که کرم‌های دور چشم ملایم‌تر هستند. از آنجایی‌که پوست زیر چشم‌ها نازک‌تر و حساس‌تر از پوست قسمت‌های دیگر صورت است، آن به نوع دیگری از مرطوب‌کننده نیاز دارد. کرم‌های دور چشم همچنین می‌توانند با کاهش التهاب پوست، پف اطراف چشم را که در اثر صدمات مختلف مانند نور خورشید، آسیب دیده‌ و پف کرده‌اند، کم کنند.

    محبوب‌ترین کرم‌های دور چشم

    ۳. مواد مورد استفاده در کرم‌های دور چشم چیست؟

    کرم دور چشم، مواد

     

    کرم‌های دور چشم تشکیل‌شده از موادی چون آنتی‌اکسیدان، مواد احیاکننده سلولی و ترمیم‌کننده پوست هستند که می‌توانند خاصیت ارتجاعی پوست را به آن برگردانند.

    هنگام خرید کرم دور چشم باید به مواد به‌کار رفته در آن توجه کنید. از این مواد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که در بهترین کرم‌های دور چشم وجود دارند:

    اسید هیالورونیک و سرامید‌ها

    اسید هیالورونیک پوست را با جذب رطوبت هوا، مرطوب نگه‌می‌دارد. علاوه بر این اسید، سرامید‌ها به حفظ آب در پوست کمک می‌کنند. کرم‌های دور چشم قوی معمولا از هر دو اسید هیالورونیک و سرامید در خود دارند.

    رتینول

    این ماده در واقع نوعی ویتامین A است. آن پوست را محکم می‌کند و با تحریک کلاژن از خطوط نازک چین و چروک پیشگیری می‌کند. بنا به اعتقاد متخصصان، هر کس که به رتینول حساسیت ندارد، باید از آن استفاده کند.

    البته رتینول، پوست را نسبت به نور خورشید حساس و بیش از حد خشک می‌کند. بنابراین از کرم‌های دور چشم حاوی رتینول، فقط شب‌ها و به مقدار کم استفاده کنید.

    نوروپپتیدها

    این مواد درست مانند رتینول عمل کرده و موجب تولید کلاژن و الاستین می‌شوند. فقط در مقایسه با رتینول، اثر بسیار ملایم‌تری روی غشاء میانی پوست می‌گذارند. افرادی که پوست بسیار حساس دارند، بهتر است به جای رتینول از کرم‌های حاوی نوروپپتید استفاده کنند.

    ویتامین‌های C و E

    کرم‌های دور چشم حاوی ویتامین C هم هستند. این ویتامین در تولید کلاژن موثر است. ویتامین E هم موجب بازسازی پوست حساس می‌شود. این ویتامین پوست را آرام کرده و از آن مراقبت می‌کند.

    کافئین

    برخی از محصولات کرم دور چشم، کافئین هم دارند. کافئین ماده فعالی است که در مقایسه با مواد دیگر، متفاوت عمل می‌کند.

    در واقع آن روی سطح بیرونی پوست اثر می‌گذارد. بدین ترتیب که رگ‌های خونی روی سطح پوست را منقبض می‌کند و باعث می‌شود، خون به بخش‌های عمیق‌تر پوست بازگردد و بدین ترتیب از تیرگی و پف دور چشم تا حد زیادی کاسته می‌شود؛ همچنین انقباض عروق ناشی از کرم حاوی کافئین می‌تواند لایه‌های پوست را محکم‌تر کند.

    [related]6898[/related]

    ۴. کرم‌های دور چشم مخصوص روز و شب چه فرقی با هم دارند؟

    کرم دور چشم، روز و شب

    نوع کرم دور چشم مورد استفاده در روز با نوع شب آن با یکدیگر کمی تفاوت دارند که  در ادامه آنها توضیح داده شده‌اند:

    کرم‌های روز

    کرم‌های دور چشم روز، باید حاوی SPF  باشد تا بتوانند از پوست حساس زیر چشم‌تان که نور خورشید به آن صدمه بیشتری می‌زند، محافظت کنند.

    کرم دور چشم روز معمولا  سبک هستند و ساختار چندان چربی ندارند. اما کرم‌های دور چشم شب، سنگین‌ و چرب‌تر هستند.

    کرم‌های دور چشم روز برای قرار گرفتن زیر آرایش تولید شده‌اند‌، بنابراین باید سبک باشند و فرد احساس سنگینی روی پوست صورت خود نکند.

    کرم‌های شب

    پوست‌مان مانند عملکردهای دیگر بدن‌مان وقتی در خواب هستیم، عملیات بازسازی را انجام می‌دهد. در واقع وقتی ما در حال استراحت هستیم، پوست خود را ترمیم می‌کند. کرم‌های دور چشم شب، مخصوصا برای بازسازی پوست در این موقع از زمان تولید شده‌اند. آنها دقیقا روی بخش بازسازی پوست متمرکز می‌شوند.

    در این کرم‌ها مواد مرطوب‌کننده دیرجذب وجود دارد که در طول  شب و زمان استراحت ما به اعماق پوست‌مان نفوذ می‌کنند. آنها مواد SPF ندارند و از مواد ضدپیری پوست، از جمله رتینول و  اسید هیالورونیک زیادی تشکیل شده‌اند.  اگر مواد ضد آفتاب در این کرم‌ها وجود داشت در مواد ضدپیری پوست تداخل می‌‌کرد و کارایی‌اش از بین می‌رفت.

    ۵. استفاده از کرم دور چشم در سنین مختلف چگونه باشد؟

    ۲۰ تا ۲۵ سالگی

    در این دوران پوست‌مان از بافت محکمی برخوردارست و به نظر می‌آید که پوست‌ دور چشم‌مان به کرم دور چشم نیازی ندارد. اما فراموش نکنید که پوست باید همیشه مرطوب بماند تا بتواند استحکام خود را حفظ کند. بنابراین بهتر است در این دوران از کرم‌های دور چشم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

    ۲۵ تا ۳۰ سالگی

    در این زمان باید از کرم‌های دور چشمی استفاده کنید که حتما حاوی رتینول باشند. بدین ترتیب خطوط ریز و پنجه کلاغی زیر چشم‌تان را برطرف می‌کند. اما از آنجایی‌که رتینول، پوست را در برابر تشعشعات خورشید حساس‌تر می‌کند، باید از کرم دور چشم حاوی ضد آفتاب استفاده کنید.

    ۳۰ سال به بالا

    در این زمان احتمالا خطوط زیر چشم، تقریبا نمایان شده‌اند. شما اگر در این سن قرار دارید، باید از کرم‌هایی استفاده کنید که فرمولاسیون قوی‌تری داشته باشند و در عین حال حاوی ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌های مناسب پوست باشند.

    مشاهده کرم‌های دور چشم ایرانی

    ۶. راهنمایی‌های بیشتر هنگام خرید کرم دور چشم

    توجه به نکات زیر هنگام خرید کرم دور چشم ضروری است:

    • پیش از خرید کرم، علت تیرگی‌های دور چشم‌تان را به خوبی بررسی کنید و بر اساس آن کرم دور چشم مناسب‌تان را بخرید.
    • از محصولاتی که مدعی‌اند چین و چروک‌ها را به‌سرعت برطرف می‌کنند، دوری کنید. کرم‌های ضدپیری می‌توانند پوست را محکم، سفت و البته روشن کنند، اما تمام این کارها نیازمند گذشت زمان است. فقط در روش‌های جراحی است که می‌توان به سرعت چین و چروک‌ها را برطرف کرد.
    • همچنین به بسته‌بندی کرم دقت کنید. کرم‌هایی را بخرید که در بسته‌های ضد نور و ضد هوا قرار گرفته باشند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این کرم‌ها وقتی در معرض هوا یا نور قرار می‌گیرند، آسیب می‌بینند و  ممکن است دیگر به پوست فایده‌ای نرسانند.
    • اگر کرم دور چشم مصرفی روزتان، SPF نداشت، پس همراه با این کرم از ضدآفتاب به اندازه کافی استفاده کنید. فراموش نکنید استفاده از کرم‌های ضدآفتاب بسیار ضروری‌اند.
    • اگر تیرگی‌های دور چشم‌تان بسیار شدید و نامطلوب هستند، بهتر است پیش از مصرف محصولات آرایشی با متخصص پوست مشورت کنید. کرم‌های دور چشم عالی هستند اما در موارد درمان تیرگی‌های حاد دور چشم، روش‌های درمانی دیگری نیاز است. بنابراین فقط با خرید و مصرف کرم دور چشم نمی‌توانید این مشکل را رفع کنید.

    کرم دور چشم، تیرگی

    • برای اینکه بتوانید تا حد زیادی از چین و چروک‌های صورت خود بکاهید و از تیرگی‌های دور چشم پیشگیری کنید، حتما از کرم‌های دور چشم استفاده کنید. این کرم‌ها با مرطوب نگهداشتن پوست‌تان، آن را سالم نگه‌ می‌دارند.
    • همانطور که قبلا توضیح دادیم، پوست دور چشم، به‌طور قابل توجهی خشک‌تر و نازک‌تر از قسمت‌های دیگر صورت است. بهترین کرم‌های چشم آنهایی هستند که نرم‌کننده دارند.
    • انواع رایحه‌ها، الکل، برخی از روغن‌ها و اسانس‌های گیاهی می‌توانند حساسیت‌زا باشند و نواحی ظریف دور چشم را صدمه زنند. یک کرم خوب دور چشم هرگز موجب سوزش پوست دور چشم نمی‌شود یا به درون چشم نمی‌رود. بنابراین هنگام خرید کرمی تهیه کنید که فرمولاسیون آن به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که سوزش پوست و حساسیت‌زایی را به حداقل برساند.
    • چه کرم دور چشم مخصوص شب بخرید و چه کرم دور چشم روز، نوعی کرم تهیه کنید که حاوی مواد بازدارنده ملانین باشد تا بتواند تیرگی پوست دور چشم‌تان را برطرف کند.
    • برای کرم دور چشم روز، از کرمی استفاده کنید که دارای SPF باشد و کرم‌های دور چشم شب باید محتوای مرطوب‌کننده داشته باشد تا به اعماق پوست‌تان نفوذ کند.
    • بهتر است از هر دو نوع کرم روز و شب دور چشم تهیه کنید. البته پیش از خرید، مطمئن باشید که آنها حاوی مواد ضدپیری پوست باشند.
    • در بازار یکسری کرم‌های دور چشم وجود دارند که معمولا در دسته بهترین‌ها هستند. ویژگی‌ها و البته معایب آنها را با هم مقایسه کنید. سپس بنا بر نیاز و اولویت‌تان، یکی را انتخاب کنید.
    • قبل از خرید، هزینه و مقدار بودجه‌ای که می‌توانید برای خرید کرم اختصاص دهید، در نظر بگیرید. از کرم‌هایی که میان کاربران پرطرفدار هستند، استقبال کنید. همچنین پیش از خرید کرم، از فروشنده بخواهید در صورت امکان، نمونه کوچکی از آن را که معمولا برای تست به‌کار می‌رود به شما بدهد. پس از تست حساسیت، چنانچه به کرم حساسیت نداشتید، آن را بخرید. بدین ترتیب کرم دور چشم گرانقیمت‌تان بی‌مصرف باقی نمی‌ماند.
    • اگر به میلیا مستعد هستید، پیش از خرید کرم دور چشم، با متخصص پوست مشورت کنید. میلیا، جوش‌های ریز سفیدرنگی است که معمولا روی پوست اطراف چشم به وجود می‌آیند. این جوش‌ها از تجمع سلول‌های مرده پوست در زیر پوست ناشی می‌شوند.
    • مردها نیازی به خرید کرم دور چشم ویژه خود ندارند. البته کرم‌های دور چشم خاص مردها هم تولید شده‌ است اما بنا به گفته متخصصان این کار چندان ضرورتی ندارد و همان مواد موجود در کرم‌های دور چشم، مناسب آنها هم هست.

    کرم دور چشم، مردها

    امیدواریم این مقاله توانسته باشد شما را به‌خوبی راهنمایی کرده باشد. اگر در زمینه خرید کرم دور چشم تجربه‌هایی دارید، خوشحال می‌شویم با ما آنها را در میان بگذارید.

    مشاهده انواع خارجی کرم دورچشم

    [see_also]11646[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید