بهترین گوشی‌های زیر ۴ میلیون تومان موجود در بازار ایران

بهترین گوشی‌های زیر ۴ میلیون تومان موجود در بازار ایران
راهنمای مطالعه

    در این راهنمای خرید، بهترین گوشی‌های زیر ۴ میلیون تومان را بر اساس قدرت سخت افزاری، نوع نمایشگر، کیفیت دوربین و کارایی کلی انتخاب کرده‌ایم.

    این روزها با سری به بازار موبایل مدل‌های رنگارنگ و مختلفی را در ویترین می‌بینید که خرید گوشی مناسب را مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه سخت می‌کنند. هرچند اگر جیب پر پولی داشته باشیم، بدون دردسر سراغ جدیدترین پرچمدارهای اپل و سامسونگ می‌رویم اما به لطف افزایش قیمت دلار این کار از عهده جیب اغلب ما ایرانیان خارج است.

    از آنجا که ماموریت اصلی درجه کمک به مخاطبانش در خرید بهترین‌هاست، یک راهنمای خرید گوشی برای شما تدارک دیده‌ایم که در آن با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف موبایل‌ها از جمله ابعاد و وزن، مشخصات سخت افزاری، نوع نمایشگر، ظرفیت باتری، سرعت شارژ و مهمتر از همه قیمت، بهترین گزینه‌های ممکن را برای شما انتخاب کرده‌ایم.

    برای انتخاب راحت‌تر موبایل‌ها در محدوده‌های قیمتی مختلف دسته بندی شده‌اند. از آنجا که کاربران نیازهای متفاوتی دارند، در هر بخش مدل‌هایی با مشخصات متفاوت نیز ارائه شده که احتمالا با اولویت‌های برخی کاربران تطابق بیشتری دارند.

    در این راهنمای خرید گوشی تنها برندهایی را مد نظر قرار داده‌ایم که به آسانی در بازار ایران پیدا می‌شوند. همچنین با توجه به اهمیت رجیستری از در نظر گرفتن مدل‌هایی که با قیمت کمتر و با وضعیت رجیستری نامشخص عرضه می‌شوند، صرف نظر شده است. راهنمای خرید بهترین گوشی‌های زیر ۴ میلیون تومان درجه به صورت ماهیانه به روز خواهد شد اما اگر از نظر شما جای گوشی خاصی در آن خالی است، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات آنرا با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

    راهنمای خرید گوشی تا ۲ میلیون تومان

    نوکیا ۳.۲ نسخه ۳۲ گیگابایتی

    • مزایا: نمایشگر بزرگ باتری پر ظرفیت
    • قیمت: ۱ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان

    بهترین گوشی‌های زیر ۴ میلیون تومان - نوکیا 3.2

    این گوشی که حدود یکسال از معرفی آن سپری می‌شود، جانی دوباره به برند نوکیا بخشیده است. نوکیا ۳.۲ از نمایشگر ۶.۲۶ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسل بهره می‌برد که به لطف بریدگی قطره‌ای حاشیه چندانی نداشته و ظاهری شبیه به گوشی مدرن به خود گرفته است.

    زیر این پنل چیپست ۴ هسته‌ای اسنپدراگون ۴۲۹ با سرعت کلاک ۱.۸ گیگاهرتز جاخوش کرده و در کنار آن ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته‌اند. در پنل پشتی هم دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با اپرچر f/2.2 قرار گرفته که توانایی فیلمبرداری 1080p با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه را دارد. دوربین سلفی گوشی اما ۵ مگاپیکسلی است که چندان نمی‌توان به آن دلخوش بود.

    از دیگر ویژگی‌های نوکیا ۳.۲ می‌توان به اسکنر اثر انگشت، باتری پرظرفیت ۴ هزار میلی آمپر ساعتی و اندروید ۹ از نوع وان اشاره کرد که عاری از اپ‌های اضافه است، بسیار روان اجرا می‌شود و به سرعت آپدیت‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

    هواوی Y7 Prime 2019

    • مزایا: چیپست قدرتمند، دوربین سلفی با کیفیت
    • قیمت: ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان

    بهترین گوشی‌های زیر ۴ میلیون تومان - هواوی Y7 Prime 2019

    یکی دیگر از خوش قیمت‌های این رده هواوی Y7 Prime 2019 است که از نظر دوربین حرف‌هایی برای گفتن دارد. این گوشی میزبان نمایشگری ۶.۲۶ اینچی از نوع IPS LCD و با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسل است. قلب تپنده آن چیپست ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۴۵۰ با سرعت کلاک ۱.۸ گیگاهرتز است و پیکربندی حافظه هم شامل ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی می‌شود.

    پنل پشتی این گوشی پلاستیکی است و در آن علاوه بر سنسور اثر انگشت، یک دوربین دوگانه با سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و ثانویه ۲ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. هواوی Y7 Prime 2019 مناسب کسانی است که علاقه زیادی به سلفی گرفتن دارند چرا که دوربین جلوی آن ۱۶ مگاپیکسلی است، قابلیتی که در گوشی‌های ارزان‌قیمت به ندرت رویت می‌شود. مشخصات این گوشی به شکل عجیبی شبیه گلکسی A10s است با این تفاوت که میان‌رده سامسونگ دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی دارد.

    مشاهده دقیق‌تر این گوشی

    [related]1598[/related]

    راهنمای خرید گوشی تا ۳ میلیون تومان

    هواوی Y9 2019

    • مزایا: دوربین‌های اصلی و سلفی دوگانه، چیپست کارآمد
    • قیمت: ۲ میلیون و ۳۹۹ هزار تومان

    بهترین گوشی‌های زیر ۴ میلیون تومان - هواوی Y9 2019

    یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین گوشی‌های این محدوده قیمتی هواوی Y9 2019 است که هر دو دوربین به کار رفته در آن دو گانه هستند و تصاویر پرتره جذابی ثبت می‌کنند. نمایشگر ۶.۵ اینچی این موبایل از نوع IPS LCD است اما تراکم پیکسل فوق‌العاده ۳۹۶ داشته با حداقل حاشیه شما را در محتوا غرق خواهد کرد.

    چیپست ۸ هسته‌ای کرین ۷۱۰ با حداکثر سرعت کلاک ۲.۲ گیگاهرتز و ۴ گیگابایت رم نیز نشانگر توانایی این موبایل برای اجرای بی دردسر برنامه‌ها و اغلب بازی‌های با گرافیک بالا است. حافظه داخلی هم ۶۴ گیگابایتی است اما امکان استفاده از کارت حافظه جانبی microSDXC هم میسر است.

    دوربین اصلی دوگانه میزبان سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی عمق سنجی است که توانایی سنجش فاصله سوژه از گوشی و افزایش کیفیت تصاویر پرتره را دارد. در بریدگی نمایشگر هم دوربین سلفی با ساختار مشابهی قرار گرفته با این تفاوت که سنسور اصلی آن ۱۶ مگاپیکسلی است.

    از دیگر ویژگی‌های هواوی Y9 2019 باید به بدنه پلاستیکی و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

    مشاهده دقیق‌تر این گوشی

    شیائومی Mi A3 نسخه ۴ گیگابایتی

    • مزایا: دوربین با کیفیت، چیپست قدرتمند
    • قیمت: دو میلیون و ۴۹۹ هزار تومان

    بهترین گوشی‌های زیر ۴ میلیون تومان - شیائومی Mi A3

    Mi A3 یکی از محبوبترین گوشی‌های شیائومی است و طی شش ماهی که از عرضه آن سپری شده طرفداران بسیاری برای خود دست و پا کرده است. این گوشی هم از صفحه نمایشی ۶.۰۹ اینچی با ناچ قطره‌ای بهره می‌برد که از نوع پنل‌های گرانقیمت سوپر امولد است و ۷۲۰ در ۱۵۶۰ پیکسل رزولوشن دارد.

    پردازش داده‌ها در شیائومی Mi A3 بر عهده چیپست ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۶۵۵ قرار دارد که حداکثر سرعت کلاک در آن به ۲ گیگاهرتز می‌رسد. کمپانی چینی پیکربندی‌های مختلفی را برای حافظه این گوشی در نظر گرفته اما در این راهنمای خرید گوشی پیشنهاد ما نسخه با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم است که از عهده پردازش اغلب برنامه و بازی‌ها برآمده و در عین حال مقرون به صرفه تمام می‌شود.

    ماژول تصویربرداری اصلی شیائومی MI A3 سه گانه است و از دوربین واید ۴۸ مگاپیکسلی با اپرچر f/1.8، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و عمق سنج ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. این دوربین توانمند امکان فیلمبرداری 2160p با نرخ ۳۰ فریم یا 1080p با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه را به شما می‌دهد.

    دوربین سلفی دستگاه هم که در ناچ قطره‌ای جاخوش کرده ۳۲ مگاپیکسلی است و نوید ثبت تصاویر سلفی با کیفیتی را می‌دهد. پنل پشتی شیائومی MI A3 شیشه‌ای است و در مرکز آن یک اسکنر اثر انگشت قرار گرفته است. باتری دستگاه هم ۴۰۳۰ میلی آمپر ساعتی است و به لطف شارژ سریع ۱۸ واتی به سرعت آماده خدمت می‌شود.

    شاید برخی خرید ردمی نوت ۸ را به جای این گوشی پیشنهاد کنند اما از مزایای MI A3 می‌توان به نمایشگر سوپر امولد در برابر IPS LCD نوت ۸، دوربین سلفی به مراتب قدرتمندتر و حافظه از نوع UFS 2.1 اشاره کرد که از Emmc به کار رفته در ردمی نوت ۸ سریعتر است.

    مشاهده دقیق‌تر این گوشی

    سامسونگ گلکسی A30S مدل ۱۲۸ گیگابایتی

    • مزایا: دوربین سه گانه، حافظه داخلی پر ظرفیت، اسکنر زیر نمایشگر
    • قیمت: ۲ میلیون و ۹۹۹ هزار تومان

    بهترین گوشی‌های زیر ۴ میلیون تومان - گلکسی A30s سامسونگ

    اگر به دنبال موبایلی مقرون به صرفه هستید که شما را از کارت حافظه بی نیاز کرده و مثل گوشی‌های پرچمدار اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر داشته باشد، خرید گلکسی A30S بهترین انتخاب است.

    این گوشی میزبان نمایشگر سوپر امولد ۶.۴ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۶۰ پیکسلی است که در بریدگی قطره‌ای آن یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی جاخوش کرده است.

    یکی از اصلی ترین مزایای گلکسی A30S دوربین اصلی سه گانه با کیفیتی است که اصلی ترین عضو آن سنسور اصلی ۲۵ مگاپیکسلی است که پشت لنزی با اپرچر f/1.7 قرار گرفته و فوکوس خودکار با تشخیص فاز دارد. در کنار آن نیز سنسورهای ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۵ مگاپیکسلی عمق سنج نویدبخش تصویربرداری لذت بخش هستند.

    سیستم پردازشی گلکسی A30S از چیپست ۸ هسته‌ای اگزینوس ۷۹۰۴، چهار گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی تشکیل شده است. هرچند امکان اضافه کردن کارت حافظه هم میسر است اما به لطف حافظه داخلی پر ظرفیت اغلب کاربران به آن نیاز پیدا نخواهند کرد. مسئولیت تامین شارژ این دستگاه بر عهده باتری ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی قرار دارد که با شارژ سریع ۱۵ واتی سازگار است.

    مشاهده دقیق‌تر این گوشی

    راهنمای خرید گوشی تا ۴ میلیون تومان

    سامسونگ گلکسی A50 مدل ۱۲۸ گیگابایتی

    • مزایا: نمایشگر سوپر امولد، شارژ سریع، حافظه بالا
    • قیمت: ۳ میلیون و ۳۱۹ هزار تومان

    بهترین گوشی‌های زیر ۴ میلیون تومان - گلسی A50 سامسونگ

    گلکسی A50 به لطف طراحی زیبا و کارایی مطلوب آنچنان میان کاربران ایرانی محبوب شده که نیاز به معرفی چندانی ندارد. این گوشی طبق سنت سامسونگ به نمایشگر سوپر امولد خوش نقش و نگار با بریدگی قطره‌ای مجهز شده. قطر این پنل ۶.۴ اینچ و رزولوشن آن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل است. زیر این صفحه نمایش اسکنر اثر انگشت اپتیکال قرار گرفته که اوایل گلایه‌هایی از آن به گوشی می‌رسید اما به لطف اپدیت‌های سامسونگ رفع شد.

    در پنل پشتی گلکسی A50 دوربین سه گانه‌ای به چشم می‌خورد که سنسورهای ۲۵ مگاپیکسلی اصلی با اپرچر لنز f/1.7، هشت مگاپیکسلی فوق عریض و ۵ مگاپیکسلی عمق سنج را در خوی جای داده است. درون بریدگی نمایشگر هم دوربین ۲۵ مگاپیکسلی با f/2.0 تعبیه شده که توانایی فیلمبرداری 1080p با نرخ ۳۰ فریم را دارد.

    پردازش داده‌ها در این میانرده بر عهده چیپست اگزینوس ۹۶۱۰ قرار دارد و رم ۴ گیگابایتی نیز به کمک آن می‌آید. حافظه داخلی پیشنهادی ما در این راهنمای خرید گوشی ۱۲۸ گیگابایتی است که در کنار آن امکان استفاده از کارت حافظه هم میسر است.

    یکی دیگر از مزایای گلکسی A50 باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که به لطف شارژ سریع ۱۵ واتی به سرعت پر می‌شود.

    مشاهده دقیق‌تر این گوشی

    ردمی نوت ۸ پرو

    • مزایا: دوربین ۴ گانه با کیفیت، باتری قوی، شارژ سریع
    • قیمت: ۳ میلیون و ۳۵۹ هزار تومان

    بهترین گوشی‌های زیر ۴ میلیون تومان - ردمی نوت ۸ پرو

    یکی دیگر از گوشی‌های محبوب این روزها در بین بهترین گوشی‌های زیر ۴ میلیون تومان ردمی نوت ۸ پرو است که دوربین بسیار قدرتمند، شارژ سریع ۱۸ واتی و چیپست کارآمدش خریداران زیادی را به سوی آن سوق داده است.

    اولین چیزی که در ردمی نوت ۸ پرو جلب توجه می‌کند، نمایشگر ۶.۵۳ اینچی IPS LCD است که با حداقل حاشیه حدود ۸۵ درصد از پنل جلو را اشغال کرده است. این نمایشگر رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل دارد اما مهمتر از آن روشنایی ۵۰۰ نیتی و لایه محافظ گوریلا گلس ۵ است که در بسیاری از مدل‌های همرده خبری از آن نیست.

    در سمت دیگر بدنه دوربین ۴ گانه قدرتمندی آرام گرفته که اصلی‌ترین عضو آن سنسور ۶۴ مگاپیکسلی عریضی است که پشت لنز معادل ۲۶ میلیمتری با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار دارد. دیگر اجزای این ماژول شامل سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی عمق سنج است. فیلمبرداری 2160p با نرخ ۳۰ فریم و 1080p با نرخ ۱۲۰ فریم کاری نیست که هر موبایلی در این رده از پس آن برآید. دوربین سلفی هم ۲۰ مگاپیکسلی است و توانایی ثبت تصاویر پرتره را دارد.

    زیر شنل ردمی نوت ۸ پرو چیپست هلیو G90T پنهان شده که ۸ هسته‌ای است و توان اجرای اغلب برنامه‌ها و بازی‌ها را دارد. پیشنهاد ما در این راهنمای خرید گوشی نسخه با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است.

    ردمی نوت ۸ پرو برای کسانی که زیاد با گوشی سرو کار دارند گزینه بسیاری مناسبی است؛ چرا که از باتری پرظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار است که با تکیه بر شارژ سریع ۱۸ واتی به سرعت پر خواهد شد. البته اگر باتری برایتان در اولویت است در همین بازه قیمتی می‌توانید گلکسی M30S را انتخاب کنید که باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری آن خیالتان را از بابت شارژ راحت می‌کند.

    مشاهده دقیق‌تر این گوشی

    سخن پایانی

    در این راهنمای خرید بهترین گوشی‌های زیر ۴ میلیون تومان را در بازه‌های قیمتی مختلف متناسب با نیاز متفاوت شما معرفی کردیم. اگر تجربه کار کردن با هر کدام از این گوشی‌ها را دارید، قطعا تجربیات شما می‌تواند به انتخاب بهتر دیگران کمک کند. [see_also]13308[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید