مسیر تهران تا مشهد با اتوبوس چند ساعت است؟

مسیر تهران تا مشهد با اتوبوس چند ساعت است؟
راهنمای مطالعه

    مشهد یکی از پرطرفدارترین شهرهای ایران برای مسافرت است و سالانه زائران و گردشگران زیادی این شهر را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. با توجه به این شرایط، سفرهای زمینی و هوایی به مشهد ترافیک بالایی دارند. برای سفر از تهران به مشهد راه‌های مختلفی همچون قطار، هواپیما، اتوبوس و ماشین شخصی پیش روی شماست که با انتخاب گزینه‌ی زمینی، سفر با اتوبوس بسیار رایج است و بلیط اتوبوس تهران مشهد در بین مسیرهای زمینی فروش بالایی دارد. تمامی پایانه‌های اتوبوسرانی در تهران که شامل پایانه‌ی جنوب، پایانه‌ی غرب، پایانه‌ی شرق و آرژانتین می‌شود به مقصد مشهد، اتوبوس دارند و شما می‌توانید برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد از هر یک از ترمینال‌ها اقدام کنید.

    از چه شهرهایی عبور می‌کنید؟

    اگر بخواهید از تهران به سمت مشهد حرکت کنید ۹۰۰ کیلومتر فاصله را باید طی کنید که در این مسیر از شهرهای مختلفی عبور می‌کنید. با خروج از تهران، وارد استان سمنان می‌شوید. استانی نسبتاً پهناور که با طبیعت خاص و منحصر به فردش مسافران زیادی را جذب می‌کند. شهرهای دامغان و شاهرود دو شهر مهم در این مسیر هستند که وقتی بلیط اتوبوس تهران مشهد را تهیه می‌کنید می‌توانید برای خرید پسته از دامغان هم برنامه‌ریزی کنید.

    استان خراسان در سال‌های گذشته به سه استان به نام‌های رضوی و جنوبی و شمالی تفکیک شده است و شهر مشهد در مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد. این استان که شرقی‌ترین استان ایران است از طرف غرب با سمنان همسایه است. پس با رد کردن مرز استان سمنان به خراسان رضوی وارد می‌شوید. اولین شهر بزرگی که می‌بینید و به احتمال زیاد توقف خواهید داشت، سبزوار است. سبزوار در گذشته‌های دور برای مدتی پایتخت سربداران بوده به همین خاطر شهری با قدمت تاریخی و جاذبه‌های دیدنی است که برای دیدن آن باید در یک فرصت دیگر وقت بگذارید. برای لذت بردن از شهرهای بین راهی این مسیر، خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد کافی نیست چون در مسیر اتوبوسی، رسیدن به مقصد اولویت تمام مسافران و رانندگان است. بنابراین برای گشت و گذار در شهر سبزوار برنامه‌ای مجزا داشته باشید.

    شهر بعدی قبل رسیدن به مشهد، نیشابور است. نام نیشابور به واسطه‌ی مفاخری که به جامعه‌ی ایران تقدیم کرده است بارها به گوشتان خورده و قبل از هر چیز اسم خیام نیشابوری را به یاد می‌آورد. به غیر از آرامگاه‌های عطار و خیام، یک جاذبه‌ی گردشگری مذهبی در نیشابور قرار دارد که زائران زیادی برای دیدن آن در نیشابور توقف می‌کنند. همانطور که گفته شد سالانه مسافران زیادی به قصد زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) به این شهر سفر می‌کنند. قدمگاه امام رضا (ع) در شهر نیشابور که در زمان مهاجرت از مدینه به مرو، در این منطقه توقف داشته‌اند یکی از جاذبه‌هایی‌ست که در این مسیر دیده می‌شود. اگر شما با کمک تورهای مسافرتی بلیط اتوبوس تهران مشهد را تهیه کرده باشید، امکان دارد که زیارت قدمگاه در برنامه‌ی تور قرار داشته باشد. بعد از نیشابور به مشهد می‌رسید. مشهد یکی از کلانشهرهایی‌ست که ترمینال بزرگی دارد و مسافران زیادی روزانه در این محل جا به جا می‌شوند.

    از جاده‌های زیبا عبور کنید

    تا اینجا از مسیر تهران به مشهد از طریق جاده‌ی سمنان صحبت کردیم که ۹۰۰ کیلومتر فاصله دارد. اما یک راه دیگر هم برای رسیدن به این شهر وجود دارد که باید در هنگام خرید بلیط اتوبوس مشهد به این موضوع دقت داشته باشید. جاده‌ی دیگری که شما را به مشهد می‌رساند مسیری‌ست که از تهران ابتدا به سمت استان مازندران و بعد استان گلستان حرکت می‌کند و سپس به مشهد می‌رسد. این جاده بر خلاف جاده‌ی سمنان، که کویری و خشک است، جاده‌ای سرسبز و سرشار از جاذبه‌های طبیعی‌ست. البته نکته‌ی مهم در ارتباط با این جاده مسافت بیشتر آن است که تقریبا یک ساعت به طول راه اضافه می‌کند. همانطور که گفته شد جاده‌ی مازندران ـ گلستان جاذبه‌های بیشتری دارد اما به دلیل تردد زیاد خودروها در این مسیر برای رسیدن به شهرهایی چون آمل، بابل و ساری کمتر مورد توجه اتوبوس‌ها قرار می‌گیرد. اگر شما بلیط اتوبوس مشهد از جاده گلستان را انتخاب کرده باشید می‌توانید از تعاونی مورد نظر بپرسید که آیا از جاده‌ی هراز حرکت می‌کنند یا جاده‌ی فیروزکوه. پس از عبور از استان مازندران به گلستان می‌رسید که یکی از زیباترین جاذبه‌های جاده‌ی گلستان، عبور از پارک ملی گلستان است.

    هزینه سفر به مشهد در نوروز را چطور مدیریت کنیم؟

    توصیه‌های پایانی

    اگر شما بلیط اتوبوس مشهد را خریداری کرده باشید باید این موضوع را بدانید که برای رسیدن به مشهد از جاده‌ی سمنان که مسیر پرترددتری برای اتوبوس‌هاست، تقریبا یازده ساعت در راه هستید. این زمان تقریبی بدون در نظر گرفتن توقف‌های بین راهی‌ست و امکان دارد کمی بیش از این طول بکشد. اگر اتوبوس شما از مسیر ساری و گرگان حرکت کند، مدت زمان تقریبی شما برای رسیدن به مشهد به سیزده ساعت می‌رسد.

    اگر از جمله افرادی هستید که از جاده‌های بیابانی لذت نمی‌برید و حوصله‌تان سر می‌رود پیشنهاد می‌کنیم بلیط اتوبوس مشهد را در ساعت پایانی شب خریداری کنید تا در مسیر بخوابید. با توجه به پیشرفت سامانه‌ی اتوبوسرانی این امکان وجود دارد که بلیط اتوبوس‌های وی‌آی‌پی خریداری کنید که خوابیدن در آنها راحت‌تر از دیگر اتوبوس‌هاست.

    هتل‌های مشهد نزدیک به حرم کدامند؟

     

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید