هودی چیست و چه نکاتی را باید برای خریدش بدانیم؟

هودی چیست و چه نکاتی را باید برای خریدش بدانیم؟
راهنمای مطالعه

    هودی چیست؟ و چه نکاتی را باید قبل از خریدش بدانیم؟  در این مقاله همه سوالتتان درباره هودی را جواب داده‌ایم.

    اصلا بگو هودی چیست؟

    هودی چیست

    با وجود اینکه شاید همین الان در کمدتان چند هودی آویزان باشد، باز هم ندانید که نام دقیق آنها، هودی است و احتمالا این دوستان را با همان نام سوئیشرت صدا می‌کنید. هودی همان سوئیشرت کلاه‌دار خودمان است که عموما زیپ و دکمه ندارد. هودی‌ها را با انواع لباس‌ها می‌توان هماهنگ کرد و پوشید. این‌روزها هم که به مدد امکان چاپ نوشته و تصویر دلخواه روی پارچه، می‌توانید هر چیزی را که بخواهید روی هودی خود چاپ کنید.

    مثلا اگر طرفدار سریالی معروف و شخصیت‌هایش هستید، دیگر به سادگی می‌توانید طرح و عکسی از سریال را روی هودی‌تان چاپ کنید. طرح‌ها و مدل‌های هودی‌ها بسیار متنوعند. ضمن اینکه می‌توانید آنها را در موقعیت‌های رسمی و غیررسمی هم بپوشید. البته مسیر و تمایل هودی‌ها بیشتر به سمت موقعیت‌های غیررسمی است ولی امکان سِت کردن بعضی از آنها با لباس‌های رسمی‌تر هم وجود دارد.

    پس دیگر می‌دانید هودی چیست و حتما قبول دارید که خوبی آن در گسترده‌بودن کاربردش است. صبح و شب، در منزل و محل کار و هر جا و هر ساعتی می‌توانید هودی به تن کنید. این لباس، مرد و زن یا بچه و بزرگ نمی‌شناسد. همه می‌توانند هودی موردعلاقه‌شان را بپوشند و لذت ببرند.

    هودی زیپ‌دار یا پُلیوری؟

    همان‌طور که گفته شد، هودی هم می‌تواند زیپ داشته باشد و هم به شکل پلیور (pull-over) باشد و پای دکمه و زیپی در میان نباشد. اگر نمی‌دانید که باید کدام نوع از هودی را انتخاب کنید، حتما به این نکته توجه داشته باشید؛ پوشیدن هودی زیپ‌دار ساده‌تر است. ضمن اینکه می‌توانید زیر آن هم تی‌شرت و پیراهنی به تن کنید که طرح و رنگ جذابی دارد و استایل‌تان را کامل می‌کند.

    اما پوشیدن هودی‌های پلیوری کمی سخت است. ولی با توجه به اینکه می‌توانید طرح و نوشته‌ٔ موردعلاقه‌تان را روی آن چاپ کنید یا اصلا از ابتدا هودی با طرحی جذاب بخرید،این مدل‌ها هم گزینهٔ خوبی برای داشتن تیپ و استایلی جذاب هستند. دیگر انتخاب با شماست.

    [related]16282[/related]

    جنس هودی چه باشد؟

    هودی چیست

    اگر برای فصل‌های نه‌چندان سرد به دنبال هودی هستید، به دنبال جنس نخی بروید. نخ مانع از جذب رطوبت می‌شود و هوا هم به آسانی در آن به گردش درمی‌آید. این یعنی پوست‌تان به راحتی نفس می‌کشد و در تمام طول روز می‌توانید لباس را به تن داشته باشید. هودی‌های نخی برای دویدن و شرکت در باشگاه هم گزینه‌هایی مناسبند.

    هودی‌ها در جنس‌های مختلفی عرضه می‌شوند. مثلا علاوه بر نخ، پلی‌استر یا ترکیبی از نخ و پلی‌استر هم برای دوخت آنها به کار می‌رود. پلی‌استر از نخ سبک‌تر است و هودی‌های نخی معمولا سنگین‌تر از پلی‌استری‌ها هستند. البته سلیقه هم در انتخاب جنس مؤثر است. اینجا هم باز نظر، نظرِ شماست.

    در هر حال، اگر تصمیم دارید که از هودی‌ها برای خارج از منزل استفاده کنید باید به دنبال گزینه‌ای باشید که گرمای بیشتری هم دارد و احتمالا سنگین‌تر هم هست. اگر هم از سنگین‌بودن لباس استقبال نمی‌کنید، انتخاب هودی سبک و پوشیدن چند لباس زیر آن هم ایده بدی نیست.

    مشاهده پرفروش‌ترین هودی‌ها

    هودی مناسب اندام شما کدام است؟

    اگر اندامتان متناسب یا کوچک است باید به دنبال خرید هودی‌هایی باشید که نه تنگ هستند و نه گشاد. یعنی به دنبال مدلی از هودی باشید که متناسب با اندامتان است و نه شما را بیهوده کوچک و ریزنقش نشان می‌دهد و نه با گشادی بیش از حد، درشت و چاق‌تر از چیزی که هستید. برای آقایانی که عضلانی هستند، توصیه دیگری هم داریم؛ پوشیدن هودی اسلیم‌فیت یا همان هودی‌هایی که عضلات اندام را به خوبی نشان می‌دهند هم ایده خوبی است.

    اگر چاق هستید نباید هودی‌هایی بخرید که تنگ و اسلیم‌فیت هستند و روی شکمتان گیر می‌کنند. در این صورت، خرید هودی کمی گشاد که روی بدنتان گیر نمی‌کند، مناسب‌تر خواهد بود. البته افرادی که هم چاقند و هم قدکوتاه نباید به فکر پوشیدن هودی‌های گشاد باشند. چون در صورت پوشیدن هودی گشاد، هم چاقی هم کوتاهی‌شان نمود بیشتری خواهد داشت و شاید بهتر است که آنها هم به دنبال پوشیدن هودی معمولی (نه گشاد و نه تنگ)‌ باشند.

    البته که نظر، نظر شماست و می‌شود در هر اندامی و با هر لباسی حس زیبایی و عزت نفس داشت.

    رنگ‌های پیشنهادی برای خرید هودی چیست؟

    هودی چیست

    رنگ مناسب هودی چیست؟ توصیه‌هایی برای انتخاب رنگ هودی داریم تا به شما کمک کنیم از این لباس در کنار رنگ‌ها و طرح‌های مختلف لباس استفاده کنید:

    • مشکی: هودی مشکی تقریبا با هر لباسی هماهنگ است. ضمن اینکه اگر سِت مونوکروم یا همان سرتاپا یک‌رنگِ مشکی بزنید هم تیپ‌تان عالی می‌شود و لاغرتر و روی فُرم‌تر هم به نظر می‌آیید.
    • آبی‌ نفتی: هودی را می‌توان همراه با کُتی جین یا اسپورت هم پوشید. به طور کلی ترکیب جین (به طور تخصصی‌تر باید به جین، دِنیم (denim) بگوییم) و هودی بسیار جذاب و شیک می‌شود.
    • خاکستری: خاکستری از آن رنگ‌های نابی است که تقریبا با هر رنگ دیگری هماهنگ می‌شوند. ترکیب رنگی هودی خاکستری با شلوار یا کُتی جین و یک جفت کفش کانوِرس عالی است.

    دیگر انتخاب رنگ با شماست. باید ببینید که چه چیزی را بیشتر دوست دارید، با رنگ پوست‌تان هماهنگ است و با لباس‌های دیگرتان به خوبی سِت می‌شود.

    قیمت هودی چند است؟

    هودی چیست

    هودی‌ها از جنس‌ها و برندهای مختلف هستند و طیف بسیار متنوعی از لباس‌های بازار را تشکیل می‌دهند. پس بدیهی است که گسترهٔ قیمتی آنها هم بسیار متنوع است. شاید ندانید که هودی چند میلیونی هم داریم. اما داریم! قیمت هودی‌ها از حوالی ۳۰ هزار تومان شروع می‌شود تا ۳ میلیون تومان هم می‌رسد.

    مشاهده محبوب‌ترین مدل‌های هودی

    در آخر

    پس دیگر می‌دانید که هودی چیست و قبول دارید که هودی‌ها از لباس‌های کاربردی هستند که سال‌هاست در بازار پوشاک حضور دارند و به نظر نمی‌رسد که میلی به از مُدافتادن داشته باشند. یادتان باشد که در نظرداشتن نکاتی دربارهٔ خرید هودی خوب است اما حس‌وحالی که بعضی از لباس‌ها به شما می‌دهند از هر چیزی مهم‌تر است. مثلا شاید براساس اصول مد و فشن پوشیدن هودی گشاد برایتان مناسب نباشد اما پوشیدن چنین لباسی با حسی خوش و احوالاتی جالب همراه است. در این صورت، پوشیدن هر چیزی که دلتان می‌خواهد، چه اشکالی دارد؟ هیچ اشکالی. مگر چیزی مهم‌تر از حس‌وحال خوب در این دنیاست؟ [see_also]17747[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید