۴ نکته مهم برای خرید کمربند مردانه

۴ نکته مهم برای خرید کمربند مردانه
راهنمای مطالعه

    در میان آقایان هستند کسانی که به کمربند آن‌قدرها که باید و شاید توجه نمی‌کنند. برای آنها، خرید کمربند چندان مهم نیست و فقط به دنبال آن هستند که به کمک این وسیله از افتادن و آویزان شدن شلوار گرامی خود جلوگیری کنند. چیزی که آنها نمی‌دانند، تأثیر بی‌چون‌وچرای کمربند روی استایل‌شان است. پس اگر دوست ندارید که شما هم با بی‌توجهی به این عنصر حساس در استایلتان، بدتیپ شوید؛ نکات لازم، قبل از خرید کمربند مردانه را در این مقاله بخوانید.

    ۱. درست و دقیق اندازه بگیرید

    خرید کمربند

    دیگر همه می‌دانند که کمربند دور کمر بسته می‌شود و چند سوراخ، سگگ و بند دارد. نخستین وظیفه‌ٔ آن هم چیزی نیست جز نگه‌داشتن شلوار دور کمر و اگر اندازه‌ٔ بدن نباشد، هر چقدر هم گران و شیک باشد اصلا مهم نیست چون تأثیرات نامطلوبی روی ایست لباس در بدن می‌گذارد. پس قبل از اینکه عاشق و شیفته‌ٔ کمربندی شوید باید ببینید که به اندازه بدن‌تان هست یا خیر.

    برای اینکه کمربندی با اندازهٔ مناسب خریداری کنید باید بدانید که چه شلواری برایتان مناسب است و اندازهٔ کمرتان چند است. با متر دور کمرتان را اندازه بگیرید یعنی دقیقا جایی که کمربند بسته می‌شود. حواستان باشد که:

    • برای اندازه‌گیری دور کمر حتما جلوی آینه بایستید تا مطمئن شوید که متر به شکل افقی دور کمرتان قرار گرفته است و اندازه را درست می‌خوانید.
    • اگر خانم هستید و دوست دارید که کمربندی برای شلوار جین‌تان خریداری کنید و از اینکه شلوار کمی سفت‌تر دور کمرتان باشد، استقبال می‌کنید باید متر را چند سانت کمتر از چیزی بخوانید که واقعیت دارد.
    • اگر شلواری دارید که اندازه‌اش مطلوبتان است، به جای اندازه‌گیری دور کمر، کمر همان شلوار را با متر اندازه بگیرید.

    نکته کنکوری

    اندازهٔ دور کمرتان را بگیرید تا بتوانید به اندازه یا همان سایز دقیق کمربند خود برسید. طول کمربند از سگک تا سوراخ مرکزی روی آن اندازه گرفته می‌شود. این طرز اندازه‌گیری به شما کمک می‌کند تا کمربندتان را برای لباس‌های مختلف متناسب با مدل آن، شُل‌تر یا سفت‌تر ببندید.

    اجازه بدهید که در این زمینه با مثالی، اوضاع را شفاف‌تر کنیم: اگر اندازه دور کمرتان ۷۶ سانتی‌متر است، اندازه کمربندتان باید ۸۱ سانتی‌متر باشد یعنی ۵ سانتی متر به اندازه کمرتان اضافه کنید تا طول کمربند به دست آید. اگر اندازهٔ کمرتان را نگرفته‌اید و برای خرید کمربند راهی فروشگاه شده‌اید، بهتر است حداقل شلواری پایتان باشد که قرار است کمربند را به آن ببندید.

    مثلا اگر با شلواری گشاد  و اسپورت به خرید کمربند بروید و کمربندی را بخرید که قرار است با لباسی رسمی پوشیده شود، امکان اینکه خریدتان نامناسب باشد، بسیار زیاد خواهد بود. اگر کمربندی که می‌پوشید به زور و با اتصال به آخرین سوراخ روی آن اندازه‌تان شد، سریع دورش را خط بکشید. چون در یک مهمانی شام، بعد از صرف غذا، قطعا جایی برای تنفستان باقی نخواهد ماند.

    مشاهده محبوب‌ترین کمربندهای مردانه

    ۲. سبک و مدل کمربندها را بشناسید

    خرید کمربند

    پهنای کمربند مدل و سبک آن را مشخص می‌کند. هر چقدر که کمربندتان پهن‌تر باشد، میزان غیررسمی‌‌بودن آن هم بیشتر می‌شود. معمولا پهنای کمربندهای اسپورت و غیررسمی بیشتر از ۳ تا ۴ سانتی‌متر است.

    اما کمربندهای رسمی پهنای کمتری دارند. سگک کمربندهای رسمی هم در مقایسه با کمربندهای غیررسمی و اسپورت، کوچک‌تر است. جنس کمربندها هم می‌تواند در غیررسمی یا رسمی‌بودن آنها نقش داشته باشد. کمربندی که با چرم مرغوب درست شده است، درجهٔ رسمی‌بودن زیادی دارد.

    کمربندهای چرمی معمولا دوام بیشتری هم دارند و با مراقبت صحیح از آنها مثلا واکس‌زدن با مواد مخصوص، سال‌ها برایتان کار خواهند کرد. پس در خرید کمربند به رسمی یا غیررسمی بودن آن دقت کنید و اگر می‌خواهید که کمربندی رسمی و بادوام داشته باشید به سراغ جنس چرم بروید.

    کمربندهایی با طرح حصیری برای استفاده از شلوارهای جین هم گزینه‌ای هستند که می‌توانید به آنها فکر کنید. مثلا اگر شلواری کتان یا به طور کلی، شلواری غیررسمی هم می‌پوشید، خرید کمربند با طرح‌های غیرساده می‌تواند به خوش‌تیپ‌تر شدن‌تان کمک کند.

    مشاهده پرفروش‌ترین کمربندهای مردانه

    ۳. به تطبیق رنگ کفش و کمربند توجه کنید

    خرید کمربند

    در خرید کمربند به رنگ آن هم دقت کنید. باید کمربندی بخرید که رنگ آن با کفشتان هماهنگ است. مشکی، قهوه‌ای و قهوه‌ای سوخته از رنگ‌های متداول کمربندهای چرمی هستند. البته جنس‌های دیگر هم معمولا با این رنگ‌ها به بازار عرضه می‌شوند.

    امکان دارد که اهل تنوع باشید و دلتان بخواهد تیپی متفاوت برای خود طراحی کنید. در این صورت، انتخاب رنگ‌های دیگر به شرطی که تناسب میان رنگ کفش و کمربندتان رعایت شده باشد، اصلا مانعی ندارد. کمربندهای طرح‌دار هم در صورت هماهنگی با کفش، انتخاب خوبی خواهند بود.

    نکته‌ٔ ظریف دیگری هم در این میان وجود دارد که شاید به نظرتان، توجه به آن مته به خشخاش‌گذاشتن باشد. در هر حال ما این نکته را برایتان می‌گوییم؛ اگر می‌خواهید به‌شدت خوش‌تیپ باشید و به تمام ظرافت‌های استایلی شیک دقت کنید باید رنگ قسمت فلزی کمربندتان با فلز ساعت‌تان هماهنگ باشد. اگر تناسب رنگی فلز دکمهٔ سردست و حلقه با فلز کمربند را هم رعایت کنید که دیگر خدای جذابیت و دقت در استایل خواهید شد.

    ۴. بیشتر پول خرج کنید اما مرغوب بخرید

    خرید کمربند

    کمربند در استایل و تیپ شما نقشی شبیه ساعت را ایفا می‌کند. یعنی بدون کمربند یا ساعت هم می‌توانید در مهمانی و جاهای مختلف ظاهر شوید اما با وجود آنها (البته در صورت انتخاب درست) تیپ‌تان از این رو به آن رو می‌شود. پس برای خرید کمربندی شیک هزینه کنید و یادتان باشد که این وسیله تا سال‌ها می‌تواند شما را از خرید کمربندی نو بی‌نیاز کند. پس اگر بابت آن هزینه کنید، جای نگرانی نیست.

    یادتان باشد که قرار است کمربند روی تیپ و استایل‌تان اثر مثبت بگذارد. پس سعی کنید کمربندی ارزان و بی‌کیفیت نخرید.

    در آخر

    خرید کمربند

    شاید فکر کنید خرید کمربند آن‌قدرها هم مهم نیست و مثلا اگر کت‌وشلواری شیک به تن داشته باشید، همه چیز حل است؛ اما این‌طور نیست. رعایت جزئیات است که می‌تواند از شما فردی خوش‌تیپ و شیک بسازد. پس در خرید کمربند هم به اندازهٔ خرید بخش‌های دیگر استایل‌تان دقت و تمرکز به خرج بدهید.

    مشاهده جدیدترین کمربندهای مردانه

    [see_also]17747[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید