۵ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید گلکسی A10

۵ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید گلکسی A10
راهنمای مطالعه

    گلکسی A10 به خاطر قیمت پایین و کارایی مطلوب مورد توجه بسیاری قرار گرفته اما در همین رده قیمتی گوشی‌های بهتری هم می‌توان پیدا کرد.

    سامسونگ به خوبی توانسته برخی ویژگی‌های گوشی‌های گرانقیمتش را به گلکسی A10 بیاورد اما رقبا و به ویژه چینی‌ها هم دست روی دست نگذاشته و موبایل‌های قدرتمندی را با قیمت مشابه عرضه کرده‌اند. بنابراین اگر به دنبال خرید گوشی با قیمت حدود ۲ میلیون هستید ابتدا باید مدل‌های رقیب را سبک و سنگین کرده و سپس گزینه مناسب را بر اساس نیازتان انتخاب کنید. در ادامه مطلب به بررسی مواردی پرداخته‌ایم که گلکسی A10 در برابر رقبایش کم می‌آورد.

    ۱. بدنه ضعیف

    گلکسی A10

    گلکسی A10 مثل بسیاری از گوشی‌های سامسونگ از پلاستیک ساخته شده و روی نمایشگر آن هم هیچ لایه محافظی قرار ندارد، بنابرین بعد از مدتی استفاده شاهد پدیدار شدن خط و خش روی نمایشگر خواهید بود. هرچند سامسونگ به خاطر کاهش قیمت قید استفاده از فلز را زده اما شرکت‌های چینی به لطف دسترسی به مواد و نیروی کار ارزان گوشی‌هایی در همین حدود قیمتی با بدنه فلزی روانه بازار کرده‌اند.

    برای مثال می‌توان به شیائومی MI A2 لایت اشاره کرد که پنل پشتی و فریم کناری آن از آلومینیوم ساخته شده و مقاومت بسیار بالایی دارد. اگر به خط و خش روی نمایشگر حساس هستید پیشنهاد ما شیائومی ردمی ۷ است که هم در برابر نفوذ آب مقاوم است و هم پوشش بسیار مقاوم گوریلا گلس ۵ از نمایشگر آن حفاظت می‌کند.

     

    ۲. رزولوشن پایین نمایشگر

    هرچند گلکسی A10 نمایشگری بزرگ و کم حاشیه دارد اما رزولوشن آن تنها ۲۷۰ پیکسل بر اینچ است و از این نظر در رده‌ای پایین تر از رقبایش قرار می‌گیرد. بنابراین اگر کیفیت به تصویر کشیدن محتوا برایتان اولویت دارد، پیشنهاد ما آنر ۹ لایت است که نمایشگر ۵.۶ اینچی آن وضوحی برابر با ۱۰۹۰ در ۲۱۶۰ پیکسل دارد؛ یعنی تقریبا ۱.۶ برابر گلکسی A10. ردمی ۶ پرو هم که در بازار کمی سخت پیدا می‌شود رزولوشن مشابهی دارد. حتی صفحه نمایش نوکیا ۶ هم که مدت زیادی از عرضه آن سپری شده رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ دارد که به مراتب از گلکسی A10 واضح‌تر است.

    ۳. دوربین ضعیف

    گلکسی A10

    بزرگترین نقطه ضعف گلکسی A10 احتمالا به دوربین اصلی و سلفی ضعیف این گوشی مربوط می‌شود. معلوم نیست چرا سامسونگ ضعیف‌ترین دوربین‌ها را برای این گوشی انتخاب کرده در حالی که A10s با اندکی تفاوت قیمتی به دوربین دوگانه مجهز شده است. دوربین دوم A10S دو مگاپیکسلی عمق سنج است که به افزایش کیفیت تصاویر پرتره کمک شایانی می‌کند. Y7 پرایم و ردمی ۷ هم دوربین‌های دوگانه‌ای با همین پیکربندی دارند اما گلکسی M10 یک سر و گردن بالاتر بوده و در کنار سنسور ۱۳ مگاپیکسلی اصلی به دوربین ثانویه الترا واید ۵ مگاپیکسلی مجهز شده که زاویه دید گسترده‌تری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

    مشاهده گوشی گلکسی M10

    علاوه بر این سنسور سلفی ۵ مگاپیکسلی A10 حرفی برای گفتن ندارد و به جای آن می‌توانید Y7 پرایم را خریداری کنید که از سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 1080pبهره می‌برد. گلکسی A10s در این مورد هم با سلفی ۸ مگاپیکسلی بالاتر از A10 قرار می‌گیرد.

    مشاهده گوشی Y7 Prime 2019

    ۴. سخت‌افزار نه چندان مطلوب

    از آنجا که سرعت اجرا و باز کردن برنامه‌ها و موارد دیگر به نوع چیپست بستگی دارد، این مورد برای همه کاربران از اهمیت زیادی برخوردار است. چیپست ۸ هسته ای گلکسی A10 (اگزینوس ۷۸۸۴) برای موبایلی زیر ۲ میلیون تومان قابل قبول است اما باز هم چینی‌ها روی دست سامسونگ زده‌اند. یکی از این گوشی‌ها شیائومی ردمی ۷ است که چیپست ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۶۳۲ به کار رفته در آن حدود ۲۰ درصد از اگزینوس ۷۸۸۴ قوی‌تر است.

    مشکل اصلی گلکسی A10 به رم ۲ گیگابایتی برمی گردد و برخی رقبای آن از رم‌های بالاتر بهره می‌برند. هواوی Y7 پرایم ۲۰۱۹ و نوکیا ۳.۱ پرایم از گوشی‌هایی هستند که رم ۳ گیگابایتی آنها توانایی بالاتری در کمک به پردازنده دارد.

    ۵. باتری متوسط

    باتری گلکسی A10 کم ظرفیت نیست اما در رنج قیمتی آن انتخاب‌های بهتری هم در دسترس است. نزدیکترین رقیب این موبایل گلکسی A10s است که مثل هواوی Y7 پرایم و ردمی ۷ باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی دارد. همین ۶۰۰ میلی آمپر بیشتر نسبت به A10 شاید چشمگیر به نظر نرسد اما چندین ساعت گوشی شما را بیشتر سرپا نگاه می‌دارد. بهترین انتخاب در این زمینه اما ردمی 8A است که از همه رقبا سرتر بوده و باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی دارد. علاوه بر این 8A از شارژ سریع پشتیبانی ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند که در گوشی‌های زیر ۲ میلیون تومان نادر است.

    مشاهده گوشی Redmi 8A

    جمع‌بندی نقاط ضعف گلکسی A10

    گلکسی A10

    سامسونگ گلکسی A10 علی رغم طراحی مدرن و نمایشگر بزرگ کمبودهای بسیاری دارد که در رقبای هم قیمت نمی‌توان یافت. این گوشی در حالی فاقد سنسور اثر انگشت است که حتی گوشی‌های ارزانتر هم از آن بهره می‌برند. گلکسی A10 با بدنه پلاستیکی و نمایشگر فاقد پوشش محافظتی به شدت در برابر خط و خش و ضربه آسیب پذیر است اما مدلی مثل شیائومی MI A2 از بدنه فلزی بهره می‌برد.

    چیپست به کار رفته در گلکسی A10 نیز نسبت به ردمی ۷ حدود ۲۰ درصد کندتر است و از نظر حافظه رم نیز هواوی Y7 پرایم ۲۰۱۹ و نوکیا ۳.۱ پرایم قوی‌تر هستند. اگر باتری برایتان در اولویت است بهتر است قید گلکسی A10 را زده و در عوض ردمی 8A را خریداری کنید چون باتری آن ۵۰ درصد قوی‌تر بوده و از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

    سامسونگ در حالی این گوشی را به دوربین اصلی تکی مجهز کرده که گلکسی A10s با قیمت نسبت مشابه دوربین دوگانه دارد. A10 از نظر سلفی هم به مراتب ضعیفتر از رقبایی نظیر هووی Y7 پرایم ۲۰۱۹ است که دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

    مشاهده گوشی Galaxy A10s

    [see_also]20460[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید