هرآنچه برای خرید لاک پاک‌کن باید بدانید

هرآنچه برای خرید لاک پاک‌کن باید بدانید
راهنمای مطالعه

    خانم‌ها خوش آمدید! در این مطلب «درجه» برایتان از لاک پاک‌کن‌‌ها حرف داریم؛ می‌خواهیم ببینیم چرا باید هنگام خرید لاک پاک کن به استونی یا غیراستونی‌بودنش دقت کنیم.

    همه لاک پاک‌کن‌ها از مواد حلّال تشکیل می‌شوند، حلال ترکیبات لاک ناخن؛ منتها، حلال مورداستفاده می‌تواند استون یا چیزی غیر از استون باشد. مهم‌ترین تصمیمی هم که باید برای انتخاب لاک پاک‌کن بگیرید، بین خرید لاک پاک کن استونی و بدون استون است.

    لاک پاک‌کن استونی بخرم یا غیراستونی؟

    خرید لاک پاک کن - استونی یا غیراستونی؟

    لاک پاک‌کن‌ها، به‌طورکلی، به دو نوع استونی و غیراستونی تقسیم می‌شوند. هر دو نوع هم رایج و در دسترس‌اند. روی برچسب لاک پاک‌کن‌های غیراستونی عبارت «بدون استون» به چشم می‌خورد؛ بنابراین، از روی برچسب لاک پاک‌کن‌ها به‌راحتی می‌توانید به استونی یا غیراستونی‌بودنشان پی ببرید. یادتان باشد حتی در لاک پاک‌کن‌های «طبیعی» و «ارگانیک» هم ماده حلال وجود دارد، فقط اینکه حلال به‌کاررفته استون نیست.

    ویژگی‌های لاک پاک‌کن‌های استونی

    • در فرمولاسیون لاک پاک‌کن‌های استونی از مقدار زیادی استون استفاده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی لاک پاک‌کن‌های استونی را می‌توان در قدرت پاک‌کنندگی بالا و اثر سریع دانست. لاک پاک‌کن‌های فرمولاسیون‌شده بر پایه استون در جذب لاک سریع‌ترند و در چشم‌برهم‌زدنی اثر می‌کنند.
    • از دیگر مزایای لاک پاک‌کن‌های استونی می‌توان به قیمت مناسب‌ترشان اشاره کرد، چون لاک پاک‌کن‌های غیراستونی معمولا گران‌ترند.
    • همان طور که گفتیم، استون حلال تند و قدرتمندی است. لاک پاک‌کن‌های استونی، در عین پاک‌کردن سریع ناخن‌ها، مقداری از چربی‌های طبیعی پوست و ناخن را هم می‌برند. ازاین‌رو، لاک پاک‌کن‌های حاوی استون را، اگرچه از قدرت پاک‌کنندگی بالایی برخوردارند، برای ناخن‌های خشک و شکننده به‌هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌کنیم. استفاده مرتب از لاک پاک‌کن‌های استونی موجب افزایش آسیب‌پذیری ناخن‌ها می‌شود.
    • بهتر است از لاک پاک‌کن‌های استونی روی ناخن‌های کاشت‌شده استفاده نکنید، چراکه ممکن است اکستنشن مورداستفاده از روی ناخن جدا شود.
    • درکل، بهتر است از لاک پاک‌کن‌های استونی به‌طور مکرر استفاده نکنید. اما خب برای پاک‌کردن لاک‌های خیلی پررنگ یا اکلیلی واقعا بهترند!

    ویژگی‌های لاک پاک‌کن‌های غیراستونی

    • لاک پاک‌کن‌های غیراستونی معمولا کم‌بوترند.
    • در این نوع لاک پاک‌کن‌ها از حلال‌های ملایم‌تری چون اِتیل اَسِتات استفاده می‌شود.
    • برخلاف لاک پاک‌کن‌های استونی که فوری‌فوتی اثر می‌کنند، فرمولاسیون لاک پاک‌کن‌های غیراستونی به‌گونه‌ای است که اندکی صبوری بیشتری می‌طلبند؛ به این معنی که باید سخت‌تر بمالید.
    • روی لاک‌های رنگ روشن بهتر جواب می‌دهند.
    • در لاک پاک‌کن‌های غیراستونی معمولا از ترکیبات نرم‌کننده‌ای چون گلیسیرین و پانتِنول برای جلوگیری از ایجاد خشکی استفاده می‌شود. البته، لاک پاک‌کن‌های غیراستونی هم می‌توانند ناخن‌ها را خشک کنند، اما به اندازه استون خشک نمی‌کنند. بااین‌حال، پس از پاک‌کردن ناخن‌ها، فرقی نمی‌کند با لاک پاک‌کن استونی یا غیراستونی، از مرطوب‌کننده استفاده کنید.
    • برای پاک‌کردن لاک از روی ناخن‌های اکریلیکی بهتر است با لاک پاک‌کن‌های غیراستونی اقدام کنید، چراکه استون ممکن است به کاشت ناخن صدمه بزند.
    • درکل، لاک پاک‌کن‌های غیراستونی برای استفاده مکرر بهترند و خصوصا به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که پوست و ناخن‌های حساسی دارند.

     

    پرفروش‌ترین دستمال‌های لاک‌پاک‌کن

    انواع لاک پاک‌کن: مایع، پد و...

    خرید لاک پاک کن اسفنجی

    برای خرید لاک پاک کن (استونی یا غیراستونی) گزینه‌های مختلفی در بازار موجودند:

    • لاک پاک‌کن مایع: لاک پاک‌کن‌های مایع از همه رایج‌ترند و در هر دو نوع استونی و غیراستونی یافت می‌شوند.
    • پد لاک پاک‌کن: پد‌ لاک پاک‌کن پد مرطوبی آغشته‌شده به لاک پاکن‌های استونی یا غیراستونی است که به‌صورت تک‌عددی یا کاسه‌ای عرضه می‌شود؛ کاسه‌ای‌ها به‌صرفه‌ترند. از معروف‌ترین پدهای لاک پاک‌کن موجود در بازار می‌توان به پد لاک پاک‌کن ناژه اشاره کرد.
    • لاک پاک‌کن قلمی: لاک پاک‌کن‌های قلمی در اصل برای تمیزکاری‌اند و جزو ابزار کار ناخن‌کارها محسوب می‌شوند. با نوک نازک این نوع لاک پاک‌کن‌ها به‌راحتی می‌توان اطراف ناخن‌ها را پس از طراحی تمیز کرد.
    • لاک پاک‌کن اسفنجی: لاک پاک‌کن‌های اسفنجی، همان طور که از اسم‌شان پیداست، اسفنج‌دارند (تصویر بالا)؛ کافی است انگشت‌ها را یکی‌یکی داخل اسفنج فرو کنید و کمی بلغزانید. بدترین عیب‌شان هم این است که بعد از مدتی رنگ کثیف ناخوشایندی پیدا می‌کنند!

    جمع‌بندی

    خلاصه که لاک پاک‌کن‌های استونی از قدرت پاک‌کنندگی بالاتر و سریع‌تری برخوردارند، اما ناخن‌ها را خشک می‌کنند؛ درحالی‌که لاک پاک‌کن‌های غیراستونی با ناخن‌ها ملایم‌ترند و ناخن‌ها و پوست اطراف ناخن را به اندازه استون خشک نمی‌کنند و برای استفاده مکرر بهترند. اینکه چه مدل لاک پاک‌کنی هم بخرید، مثلا مایع یا پد، به ترجیح خودتان بستگی دارد.

    پرفروش‌ترین دستمال‌های لاک‌پاک‌کن

    [see_also]20280[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید