نکات مهم برای خرید دریل

نکات مهم برای خرید دریل
راهنمای مطالعه

    دریل از آن وسیله‌های کابردی است که هم به درد افراد دست‌به‌آچار و فنی می‌خورد و هم کسانی که زیاد اهل کارهای عملی و فنی نیستند. با وجود دریل، راحت‌تر می‌توانید کار ساخت‌وساز در نجاری، نصب و تغییر دکوراسیون منزل و... را انجام بدهید. اگر می‌خواهید با خرید دریل و استفاده از آن در منزل کار تعمیرات و نصب چیزهای مختلف را راحت‌تر پیش ببرید باید با انواع مختلف این وسیله آشنا باشید و نکات قبل از خرید را بدانید.

    خرید دریل ؛ دریل بی‌سیم یا باسیم؟

    خرید دریل

    دریل‌های سیم‌دار یا همان باسیم معمولا سبک‌تر از هم‌تایان بی‌سیم‌شان هستند. اما چرا؟ به‌خاطر اینکه باتری ندارند و نبود باتری در دم‌ودستگاه‌شان تا حد زیادی از وزن آنها کم می‌کند. البته نمی‌توان گفت کدام بر دیگری برتری دارند. چون درست است که دریل‌های بی‌سیم سنگین‌ترند اما در عوض، راحت‌تر می‌توانید از آنها استفاده کنید و آنها را با خودتان به هر جایی ببرید. این را هم بدانید که دریل‌های بی‌سیم اغلب گران‌تر از دریل‌های سیم‌دارند.

    باتری‌هایی که در ساخت دریل بی‌سیم به کار گرفته می‌شود اغلب از نوع باتری‌های لیتیوم-یونی هستند و به همین خاطر، سریع‌تر شارژ می‌شوند (اغلب کمتر از ۶۰ دقیقه طول می‌کشد) و شارژ را برای مدتی طولانی در خود نگه می‌دارند. مصرف برق دریل‌های سیم‌دار با وات معرفی می‌شود. طیف توان این دستگاه‌ها یا همان وات‌شان از ۴۵۰ وات تا ۱۵۰۰ وات متغیر است.

    اگر می‌خواهید با خرید دریل به کارهای ساختمانی مشغول شوید و از آن برای سوراخ‌کردن مصالح بنایی مانند سنگ و مواد سفت‌وسخت استفاده کنید باید به دنبال وات بالاتر باشید. اما برای استفاده از دریل برای سوراخ‌کردن سطوح گچی و با استحکام کمتر، لازم است به سراغ دستگاه‌هایی با توان پایین‌تر بروید.

    در بیشتر مواقع برای راه‌انداختن کارهای منزل مثل تعمیرات ساده و...، خرید دریل با توان ۵۵۰ وات کافی است. قدرت دریل‌های بی‌سیم با ولتاژ معرفی می‌شود. هر چقدر ولتاژ بیشتر باشد، قدرت دریل هم بیشتر است. باتری دریل‌های بی‌سیم معمولا طیفی از ۱۲ تا ۲۰ ولت دارند.

    دریل را برای چه می‌خواهید؟

    خرید دریل

    قبل از خرید دریل باید از خود بپرسید که به دنبال استفاده از چه کاربردهایی از این وسیله هستید یا به زبان خودمانی‌تر، دریل دقیقا به چه دردتان می‌خورد؟ اگر می‌خواهید برای کارهای بنایی سنگین از دریل استفاده کنید باید حواستان باشد که دریلی پرقدرت بخرید که توانایی ایجاد سوراخ‌هایی با قطر بزرگ دارد. در این صورت باید به سراغ دریلی بروید که توانایی ایجاد حفره با سرعت پایین را دارد. اگر سرعت سوراخ‌کردن دریل زیاد باشد دیگر به‌سختی می‌توان آن را برای ایجاد حفره در مصالح سخت بنایی به‌کار گرفت.

    اما اگر تصمیم دارید که از دریل برای کابردهای متعدد استفاده کنید و مثلا آن را در سوراخ‌کردن مصالح و مواد مختلفی مانند چوب، پلاستیک یا فلز به کار ببرید، باید دریلی بخرید که روی سرعت‌های متنوع تنظیم می‌شود.

    بعضی از دریل‌ها دارای کاربرد پیچ‌گوشتی هستند. یعنی می‌توانند نقش پیچ‌گوشتی را هم ایفا کنند و سرعت‌های مختلفی دارند و کنترل گشتاورشان مقدور است. این دریل‌ها هم می‌توانند سوراخی برای فروکردن میخ و پیچ به‌وجود بیاورند و هم می‌توانند میخ و پیچ‌ها را از سطوح مختلف بیرون بکشند.

    [related]7873[/related]

    در هنگام خرید دریل باید چه چیزهایی را بررسی کنید؟

    خرید دریل

    برای اینکه بتوانید فرایند خرید دریل را به‌خوبی پشت سر بگذارید باید با ویژگی‌های این وسیله آشنا باشید و بدانید که چه چیزهایی را در هنگام خرید در نظر بگیرید. در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که در هنگام خرید باید در نظر بگیرید:

    • قدرت و توان دریل؛ همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، قدرت دریل‌های بی‌سیم با ولتاژ باتری‌شان مشخص می‌شود و هر چقدر ولتاژ بیشتر باشد، قدرت دریل بیشتر است. دریل‌های باسیم هم از روی توان‌شان به وات قدرت خود را معرفی می‌کنند. آن هم هر چقدر بیشتر باشد، دریل قوی‌تر است.
    • باتری و شارژ وسیله؛ در خرید دریل‌های بی‌سیم باید به نوع باتری و مدت‌زمان شارژ دستگاه دقت کنید. یادتان باشد که طیف زمانی لازم برای شارژ باتری دریل‌ها معمولا از ۱۵ دقیقه تا ۳ ساعت است. این را هم بدانید که شارژ سریع‌تر لزوما به معنای بهتربودن وسیله نیست. باید ببینید که کاربرد خرید دریل برایتان چیست و اگر برای تعمیرات و امور جزئی منزل دریل را می‌خواهید، چندان لازم نیست که به‌دنبال سریع‌ شارژشدن آن باشید.
    • سرعت دریل؛ دریل‌هایی که قابلیت تنظیم سرعت روی دورهای مختلف را دارند، انجام امور مختلف را مقدور می‌کنند و می‌توان از آنها برای سوراخ‌کردن سطوح مختلف استفاده کرد. پس به سرعت دریل و تنظیمات آن هم در هنگام خرید دفت داشته باشید.

    جدیدترین مدل‌های دریل را ببینید

    انواع دریل‌ها را می‌شناسید؟

    اگر دریلی ساده می‌خواهید باید به دنبال دریل‌هایی با ۱۸ ولت باتری یا ۵۵۰ وات توان باشید. دریل‌هایی که می‌توانند حفره‌هایی تا قطر ۱۳ میلی‌متری ایجاد کنند. اما اگر به دنبال خرید دریل تخصصی هستید به انواع زیر دقت کنید:

    دریل پیچ‌بند

    خرید دریل

    دریل‌های پیچ‌بند (Power screwdrivers) بی‌سیم هستند و معمولا از انواع دیگر دریل‌های بی‌سیم سبک‌ترند. از این دریل‌ها برای انجام کارهای مختلف می‌توانید استفاده کنید. این دریل‌های کوچک و سبک در منازل کاربرد زیادی دارند.

    دریل درایور

    خرید دریل

    دریل درایورها (Drill drivers) قوی‌تر از دریل پیچ‌بند هستند و می‌توان از آنها برای سوراخ‌کردن چوب و فلز استفاده کرد. نوع دیگری از این دریل‌ها موسوم به دریل چکشی (Combi drills) هم وجود دارد که مانند دریل درایورها هستند با این تفاوت که مجهز به یک سَر مخصوص هم هستند. این سر ویژه باعث می‌شود تا بتوان از آنها برای سوراخ‌کردن آجر و مصالح ساختمانی هم استفاده کرد.

    ایمپکت‌ درایور

    خرید دریل

    ایمپکت درایورها (Impact driver) از دریل‌های سنگینی هستند که برای کارهای سنگین‌تر و جدی‌تر استفاده می‌شوند. این دریل‌ها طوری طراحی می‌شوند که فشار واردشده از سمت وسیله به دست کمتر باشد.

    انواع دیگری از دریل‌ها مانند دریل تخریب‌کن  (demolition drills) هم وجود دارد که کارکردشان در زیرمجموعه همین دریل‌هایی قرار می‌گیرد که نام برده شد. بنا به کاربردی که از دریل انتظار دارید باید به دنبال خرید گزینهٔ مناسب باشید.

    در آخر

    اگر قصد خرید دریل دارید، بهتر است به نکاتی که گفته شد دقت کنید و بعد به سراغ خرید بروید. چون درصورتی‌که انواع دریل و ویژگی‌های لازم برای خرید آن را نشناسید، امکان دارد که انتخاب مطلوبی نداشته باشید و ضرر کنید. طیف قیمتی دریل‌ها از ۲۰۰ هزارتومان شروع می‌شود و به ۱۲ میلیون تومان و حتی بیشتر هم می‌رسد. باید بنا به نوع نیاز و بودجه‌تان دست به انتخاب و خرید بزنید.

    پرفروش‌ترین مدل‌های دریل را ببینید

    [see_also]10743[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید