نکات مهم برای خرید کاپشن زمستانی

نکات مهم برای خرید کاپشن زمستانی
راهنمای مطالعه

    در این مطلب برایتان از انواع کاپشن زمستانی گفتیه‌ایم. اینکه با توجه به نیاز و آب‌وهوای محل زندگی‌تان چه مدلی مناسب شماست. همراهمان باشید.

    اول: انواع کاپشن را بشناسید

    انواع کاپشن

    برای یک خرید مطمئن، دانستن برخی نکات بسیار ضروری است. به عنوان مثال چه نوع کاپشنی برای ما مناسب است؟ چقدر هزینه برای خرید یک کاپشن خوب، معقول و منطقی است؟ کاپشن‌ها در چه مدل‌هایی تولید می‌شود؟ و سوالاتی از این قبیل. برای پاسخ به سوالات بالا، ابتدا بهتر است، با انواع کاپشن آشنا شویم.

    ۱. کاپشن‌های ضد آب

    کاپشن ضد آب

    همانطور که از نام آن مشخص است، این کاپشن برای محافظت بدن از خیس شدن در برابر باران شدید تولید می‌شود. لایه‌ بیرونی آن ضد آب است، و رویه نرم، صاف و یکدستی دارد. برخی از آنها تا کمر و به اصطلاح به صورت کت‌ و برخی دیگر تا زانو و بلند تولید می‌شود.

    بدیهی است، از کاپشن‌های ضد آب بیشتر برای محافظت از باران و خیس‌نشدن استفاده می‌شود، و نباید توقع داشت در سرمای زمستان بدن ما را آنطور که انتظار می‌رود، گرم کند. بهترین فصول سال برای پوشیدن آنها، فصل بهار و پاییز به دلیل بارش زیاد باران است.

    ۲. کاپشن‌‌های چندلایه (چند کاره)

    کاپشن چند کاره

    کاپشن‌ های چندلایه نوع دیگری از کاپشن زمستانی است، که طرفداران بسیاری دارد. درواقع این مدل کاپشن از دو لایه تشکیل شده که به یکدیگر متصل است. ویژگی جالب این کاپشن قابلیت جداسازی آن است. یعنی میتوان آن را به صورت جداگانه هم پوشید.

    مثلا زمانی که سرمای هوا شدید نیست، تنها از لایه زیرین آن استفاده کرد، و در صورت شدت‌یافتن برودت هوا، هر دو را با یکدیگر پوشید. معمولا لایه بیرونی این نوع کاپشن به صورت ضد آب و برای استفاده در هوای بارانی و برفی تولید می‌شود.

    ۳. کاپشن‌های عایق پشمی

    کاپشن عایق پشمی

    نوع دیگری از کاپشن توسط تولیدکنندگان لباس برای استفاده در روزهای سرد تولید شده که به نام‌های مختلفی از جمله کاپشن‌های عایق پشمی و کاپشن‌‌های پُفی شناخته می‌شود. لایه داخلی کاپشن با پرهای اردک یا غاز پُر شده و بسیار گرم و نرم است. کرک و پشم نیز در دوخت کاپشن استفاده شده و همین مسئله آن را به یکی از گرم‌ترین لباس‌های زمستانی تبدیل کرده است.

    این نوع کاپشن، یک عایق فوق‌العاده برای جلوگیری از ورود سرما و خروج گرماست. همچنین به دلیل نوع دوختی که معمولا روی سطح کار ایجاد می‌شود، هوای گرم را محبوس کرده و باعث حفظ گرمای بدن می‌شود. بیشتر کسانی که در مناطق بسیار سرد زندگی می‌کنند، طرفدار این مدل کاپشن‌ هستند.

    پرفروش‌ترین مدل‌های کاپشن را ببینید

    ۴. ژیله‌ها (کاپشن‌های سبک و بدون آستین)

    ژیله ها

    ژیله‌ها چهارمین گروه از کاپشن‌های زمستانی را تشکیل می‌دهد و بیشتر مناسب مناطقی است که زمستان‌های شدیدی را تجربه نمی‌کنند. زمانی که هوا نسبتا سرد و خشک است، ژیله‌ها گزینه مناسبی برای استفاده خواهد بود. در تولید ژیله‌ها به نسبت کم‌تری از پشم گوسفند و دیگر جانوران در تولید آن استفاده شده و بسیار سبک‌تر است. همچنین این نوع کاپشن‌ها بدون آستین است، که یک مزیت منحصربه‌فرد در طیف گسترده‌ای از لباس‌های زمستانی به‌شمار می‌رود.

    درواقع به دلیل نبود آستین در این لباس، شما تحرک و آزادی عمل بیشتری دارید، ضمن این‌که قسمت اصلی بدن که جلوتنه است را به‌خوبی گرم می‌کند. البته ژیله‌ها به عنوان بخشی از یک سیستم لایه‌بندی بسیار عالی هستند. چون می‌توان، پیراهنی از جنس پشم زیر آن‌ها پوشید و ضمن گرم‌ماندن بدن، آزادی عمل و تحرک را همچنان حفظ کرد.

    ژیله‌ها در بین افرادی‌که بسیار مسافرت می‌کنند، بسیار محبوب است. وزن کم، ضخامت پایین و راحتی آن، از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این محصول به‌ویژه در بین کوهنوردان و طبیعت‌گردان است.

    ۵. کاپشن‌های جمع‌شو سبک (کاپشن پفی مسافرتی)

    کاپشن جمع شو

    کاپشن‌های جمع‌شوی سبک، که به کاپشن‌‌های پفی مسافرتی هم شناخته می‌شود، یکی دیگر از انواع کاپشن برای استفاده در فصل سرد سال است. اگر به دنبال یک کاپشن ضد آب و سبک با قابلیت بسته‌بندی راحت در کوله‌پشتی خود هستید، کاپشن‌های جمع‌شو ایده‌آل است.

    جالب است بدانید، تولیدکنندگان این نوع کاپشن، آن را مخصوص استفاده برای سفر و کوهنوردی در فصل سرد تولید کرده‌اند. از ویژگی‌های آن می‌توان به وزن بسیار کم، قابلیت بسته‌بندی، ضد آب بودن، قابلیت تنفس بالا و حفظ گرمای فوق‌العاده آن اشاره کرد.

    ۶. سوئیشرت‌ها

    سوئیشرت

    حتما تا حدودی با سوئیشرت‌ها آشنا هستید. همان لباس‌های گرم، سبک، نرم و دوست‌داشتنی که نه شباهت زیادی به کاپشن دارد، و نه شبیه پیراهن‌های معمولی است، که در فصول گرم سال می‌پوشیم.

    درواقع سوئیشرت‌ها بیشتر به عنوان لباسی گرم در هوای نه چندان سرد استفاده می‌شود. لایه داخلی بیشتر سوئیشرت‌ها از پشم گوسفند و پلی‌استر و لایه بیرونی آن از پارچه مقاوم در برابر تولید می‌شود. البته نوع دوم سوئیشرت‌هایی که لایه بیرونی آن ضد آب نیست، هم تولید می‌شود.

    جنس نرم و وزن سبک آن آزادی عمل زیادی ایجاد می‌کند و بیشتر مناسب استفاده در فضای باز است.

    برخی از سوئیشرت‌ها با زیپ از گردن تا روی کمر باز و بسته می‌شود و برخی دیگر هم بدون زیپ است. با کمک سوئیشرت‌ها تا میزان قابل توجهی از ورود سرما به بدن جلوگیری می‌شود، ولی اکثر آن‌ها در برابر باران زیاد مقاوم نیست.

    ۷. کاپشن‌های ضخیم و سنگین (پارکا)

    کاپشن های ضخیم

    و اما آخرین گروه از کاپشن‌های زمستانی، همان کاپشن‌های ضخیم و سنگین است، که معمولا به نام پارکا از آن‌ها یاد می‌شود. درواقع این کاپشن از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین لباس‌هایی است که در زمستان‌های سرد و سخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    از ویژگی‌های پارکاها می‌توان به وزن بالا، حفظ گرمای زیاد به دلیل استفاده از پارچه عایق‌ و در بسیاری از موارد ضد آب بودن آن اشاره کرد. همانطور که گفتیم، موارد استفاده از این نوع کاپشن در سرمای بسیار شدید، به‌خصوص در قطب‌هاست.

    معمولا در قسمت کلاه کاپشن از خز استفاده شده تا علاوه بر زیبایی ظاهری، گرمای فوق‌العاده‌ای را ایجاد کند. اگر قصد دارید، برای مدت‌زمان طولانی بیرون از خانه و در فضای باز آن هم در هوای بسیار سرد باشید، پارکاها بهترین گزینه هستند. اکثر پارکاها ضدآب با قابلیت تنفس بالا هستند که از مهم‌ترین فاکتور‌ها در یک کاپشن ایده‌آل و مناسب است.

     

    حال که با انواع کاپشن آشنا شدیم، نوبت آن است که بدانیم، پیش از خرید کاپشن با توجه به انواع مختلف آن، دانستن چه نکاتی ما را در داشتن خریدی مناسب کمک می‌کند.

    ۱. ضد آب بودن را در نظر بگیرید

     

    کاپشن ضد آب

    اگر به دنبال کاپشنی مناسب و کارآمد هستید، مخصوصا زمانی‌که محل زندگی شما در مناطق سردسیر است، بهتر است، لایه بیرونی کاپشن ضد آب باشد. مطمئنا در طول زمستان به دلیل بارش برف و باران به این نوع کاپشن احتیاج خواهید داشت. بدیهی است، شما به دنبال کتی نیستید، که برف و باران آن را خراب کند.

    بنابراین اگر می‌خواهید برای کاپشن ضد آب، هزینه‌ای بپردازید، از کیفیت بالای پارچه‌ای که برای روکش بیرونی آن استفاده شده، مطمئن شوید.

    برای اطمینان از این موضوع، برچسب ضد آب بودن را روی کاپشن ببینید. همچنین، تعداد لایه‌های تشکیل‌دهنده پارچه ضد آب را چک کنید. قطعا هرچه لایه‌ها بیشتر باشد، کاپشن از محافظت بهتری در برابر نفوذ آب برخوردار است. فراموش نکنید، تمامی کاپشن‌های چرمی و پشمی ضد آب نیستند. پس به این نکته توجه کنید.

    مشاهده جدیدترین مدل‌های کاپشن

    ۲. کاپشن عایق حرارتی مناسب داشته باشد

    کاپشن عایق حرارتیمعمولا در کاپشن‌های زمستانی از سه نوع عایق‌ بین آستری و پارچه برای حفظ و ایجاد گرما  استفاده می‌شود. پارچه‌های تولیدشده از پر یا پشم، پارچه‌های مصنوعی و پارچه‌های تولیدشده از کَرک. بهترین عایق است، که شما را در زمستان گرم نگه‌ می‌دارند.

    عایق پر یا پشم

    این نوع عایق کلاسیک و برای تامین گرمای بدن در زمستان ایده‌آل است. ولی متاسفانه در برابر رطوبت مقاومت خوبی ندارد. بنابراین انتخاب کاپشن با عایق پر یا پشم مناسب استفاده در مناطق باران‌زا نیست.

    الیاف مصنوعی

    این الیاف بهتر از نوع اول در برابر رطوبت از خود مقاومت نشان می‌دهند. ولی متاسفانه پس از مدت‌زمانی که از استفاده آن‌ها گذشت، به راحتی خراب می‌شوند. بنابراین در صورت انتخاب این نوع کاپشن، انتظار نداشته باشید، زیاد برایتان کار کند.

    عایق کرک

    کرک شباهت زیادی به پشم گوسفند دارد. مقاومت بالایی در برابر آب دارد و از لحاظ استحکام و ماندگاری، نسبت به الیاف مصنوعی بادوام‌تر است. اما متاسفانه دوخت کاپشن بسیار ضخیم با استفاده از این پارچه بسیار سخت است. بنابراین اگر به دنبال کاپشنی بسیار ضخیم هستید، این پارچه‌ها مناسب نیست.

    ۳. به دکمه و زیپ کاپشن توجه کنید

    دکمه و زیپ کاپشن

    اگر می‌خواهید، مطمئن شوید که کاپشن شما را در برابر سرما محافظت می‌کند، زیپ‌ها و دکمه‌های دست را بررسی کنید. ببینید آیا از مواد باکیفیت و بادوام ساخته شده‌ است یا نه.

    بد نیست، بدانید، برخی از تولیدکنندگان کاپشن‌های ضد آب، از زیپ‌های ضد آب استفاده نمی‌کنند. بهترین کار این است، برچسب روی کاپشن را بررسی کنید تا از ضد آب بودن زیپ هم مطمئن شوید.

    نکته دیگری که باید در مورد زیپ به آن توجه کرد، حفاظی است که برای جلوگیری از خرابی زیپ و مسدودکردن کامل درزهای کاپشن روی لبه‌های خارجی زیپ قرار داده می‌شود. این حفاظ‌ مانع از گیرکردن زیپ در زمان باز و بسته شدن نیز خواهد شد.

    اگر انتخاب شما برای خرید کاپشن، پارکا بود، حتما از مدلی خریداری کنید که زیپ آن دوطرفه باشد. زیپ‌های دوطرف که زیپ دو تایی هم نامیده می‌شود، درواقع یک زیپ پلاستیکی یا فلزی است که در دو جهت مخالف به طور همزمان بسته یا باز می‌شود. این نوع زیپ‌ها شما را برای بیشتر گرم‌شدن در هوای سرد، کمک می‌کند.

    همچنین اگر کاپشن شما با دکمه باز و بسته می‌شد، حتما استحکام آن‌ها را بررسی کنید. هرچه دکمه‌ها از جنس مرغوب‌تر و با دوام‌تری باشد، استحکام آن‌ها در برابر باران و برف برای ممانعت از ورود هوای سرد و رطوبت به داخل، بیشتر خواهد بود.

    ۴. کیفیت و نوع دوخت را بررسی کنید

    نوع دوخت کاپشنوقتی کاپشن مورد نظر خود را پیدا کردید، نوبت آن است، که از کیفیت و مرغوبیت مواد استفاده شده در دوخت آن مطمئن شوید. برای این‌کار لازم است، به خوبی کل کاپشن را بررسی کنید. درزها و سطح کاپشن را به دقت ببینید، تا هیچ پارگی، نخ اضافی، پوسیدگی، سوراخ، زدگی و ... در آن نباشد.

    ۵. جنس پارچه استفاده شده را درنظر بگیرید

    همانطور که قبلا هم توضیح دادیم، کاپشن‌ها را با توجه به نیاز مصرف‌کننده و نوع کاربری آن‌ها از پارچه‌های مختلف مانند چرم، جیر، پشم، پر و ... تهیه می‌کنند. بهتر است، پیش از آن‌که کاپشنی را انتخاب کنید، سلیقه شخصی و سبکی که دوست دارید را درنظر بگیرید و با درنظر گرفتن آن خرید کنید.

    چرم

    مثلا کاپشن‌های چرمی،‌ یکی از زیباترین‌ها در دنیای مد است. اتفاقا دارای استحکام و ماندگاری بالایی هم هست، البته به شرطی که چرم استفاده شده، اصل و باکیفیت باشد. بنابراین اگر علاقه زیادی به چرم دارید، خرید کاپشن چرمی یکی از گزینه‌های مناسب است. اما فراموش نکنید چرم گرمای زیادی ندارد و اگر در منطقه سردسیر زندگی می‌کنید، انتخاب خوبی برایتان نخواهد بود.

    جیر

    در صورتی که شکل و ظاهر چرم را نمی‌پسندید، جیر انتخاب دیگری است که می‌تواند، سلیقه شما را ارضا کند. جیر علاوه بر مقاومت و ماندگاری بالا، شیک و زیباست. اما روی گرمای این مورد هم خیلی حساب باز نکنید.

    پشم

    پشم هم، در نوع خود از طرفداران زیادی در سراسر جهان برخوردار است. خوشبختانه مزیت‌های کاپشن‌های پشمی زیاد است و با خرید آن ها در عین گرم‌ ماندن در سرمای زمستان، استایلی خاص خواهید داشت. تنوع بالای کاپشن‌های پشم در رنگ‌آمیزی یکی دیگر از ویژگی‌های خوب کاپشن‌های پشمی و مناسب کسانی است که توجه زیادی به رنگ لباس‌هایشان دارند.

    پنبه

    کاپشن‌هایی که در دوخت آن‌ها از پارچه‌های پنبه‌ای استفاده شده، بیشتر از گرم‌کردن بدن، مناسب استفاده در روزهای بارانی است. بنابراین اگر در مناطق بارانی زندگی می‌کنید، این نوع کاپشن مناسب است.

    [related]20222[/related]

    پوست حیوانات وحشی

    کاپشن‌هایی که با استفاده از پوست برخی از حیوانات وحشی مانند روباه، سمور، تمساح و ... تولید می‌شود، علاوه بر محافظت بدن از سرما، منحصربه‌فردند است. البته این نوع کاپشن‌ها به دلیل استفاده از پوست حیوانات، زیاد با تفکرات زیست‌محیطی فعالان این حوزه مطابقت ندارد و تولیدکنندگان این نوع کاپشن‌‌ها معمولا درگیری‌های زیادی در تولید محصولات خود دارند. «درجه» هم اصلا خریدن و استفاده از این کاپشن‌ها را توصیه نمی‌کند.

    ۶. امکانات ویژه و خاص کاپشن را در نظر بگیرید

    امکانات ویژه کاپشنیکی از نکاتی که می‌تواند شما را در خرید یک کاپشن مناسب کمک کند، انتخاب کاپشن با امکانات ویژه است.

    کلاه

    به عنوان مثال سعی کنید به دنبال کاپشنی باشید، که کلاه آن قابلیت جداسازی داشته باشد. یعنی بتوان به‌راحتی کلاه را از کاپشن جدا کرد. کاپشن با کلاه در مناطق سردسیر بسیار کارآمد است. چرا که در هوای سرد، از کلاه برای گرم‌تر شدن و محافظت سر و گردن از سرما استفاده می‌کنید، در صورتی که هوا گرم‌تر شد، کلاه را جدا کرده و کمی هم از وزن کاپشن کم می‌شود.

    خز

    همچنین در برخی از کاپشن‌ ها لبه‌های کلاه، لبه پایین و جلو را با خز می‌پوشانند. این کار فقط برای زیباتر شدن نیست، بلکه کمک ویژه‌ای به ایجاد و حفظ گرمای بیشتر خواهد کرد. البته قطعا خز مصنوعی انتخاب بهتری است برای شما که دوستدار محیط زیست هستید.

    جیب

    جیب‌ها هم نقش تعیین‌کننده‌ای در گرم‌شدن دست‌هایمان دارد. مخصوصا اگر آن‌ها را با پشم یا هر ماده‌ دیگر که به عنوان یک عایق حرارتی عمل می‌کند، تولید کنند. بزرگ و جادار بودن جیب‌ هم اهمیت بالایی دارد. بنابراین به دنبال کاپشنی باشید که دارای جیب‌های بزرگ، جادار و عایق‌بندی شده با بهترین پارچه‌ها مانند پشم باشد.

    قابلیت جمع شدن در قسمت انتهایی کمر

    در قسمت انتهای کمر برخی از کاپشن‌ها (معمولا در کاپشن‌های کوتاه)، نخ‌های کششی برای جمع‌کردن کاپشن قرار داده شده است که کشیدن آن، باعث بیشتر گرم‌شدن بدن و جلوگیری از ورود و خروج هوا می‌شود.

    چسب در قسمت یقه

    چسب یقه کاپشنتمامی کاپشن‌ها با استفاده از زیپ یا دکمه بسته می‌شود، تا از ورود سرما به داخل جلوگیری شود. اما برای اطمینان بیشتر، برخی از تولیدکنندگان کاپشن‌های زمستانی، در قسمت یقه چسب‌هایی برای کیپ‌ و کامل‌ بسته‌شدن یقه قرار می‌دهند. این ویژگی بیشتر در مناطقی که مستعد هوای شدید و وزش باد در زمستان است، مفید خواهد بود.

    توجه به این نکات شاید به ظاهر مهم نباشد، ولی کارایی آن‌ها زمانی مشخص می‌شود که بخواهید در سرمای شدید بدنتان را تا جای ممکن گرم نگه دارید.

    ۷. بلندی و کوتاهی کاپشن را در نظر بگیرید

    بلندی یا کوتاهی کاپشن

    کاپشن‌ ها در طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند. در بازار می‌توانید نمونه‌های زیادی از کاپشن‌های بلند و کوتاه را مشاهده کنید. جالب است بدانید، انتخاب بیشتر مردم کاپشن‌های کوتاه است. اما بد نیست بدانید، هرچه طول کاپشن بلندتر باشد، بیشتر بدن را در برابر سرما حفظ می‌کند. بنابراین بهترین انتخاب برای کسانی که بسیار سرمایی هستند یا در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند، خرید کاپشن‌های بلند است.

    ۸.  به سایز کاپشن دقت کنید

    سایز کاپشنمطمئنا یکی از اصلی‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید کاپشن زمستانی آن را درنظر گرفت، سایز کاپشن است. همانطور که می‌دانید، اکثر ما برای بیشتر گرم‌شدن زیر کاپشن‌ چند لایه لباس می‌پوشیم.

    حال تصور کنید، بدون توجه به این نکته، کاپشنی که دقیقا سایزتان است را انتخاب کنید.

    مثلا سایز شما ۴۰ است، و دقیقا کاپشن سایز ۴۰ را خریداری می‌کنید. توجه نکردن به پوشش زیر کاپشن، شما را با صحنه‌ای ناخوشایند مواجه می‌کند، آن هم تنگ یا بدفرم بودن کاپشن است.

    پس سعی کنید، حتما یک سایز بزرگ‌تر از سایز اصلی‌تان خریداری کنید، یا در هنگام خرید، لباس ضخیم بپوشید.

    ۹. سرآستین‌های کاپشن را بررسی کنید

    سرآستین کاپشنسرآستین‌های کاپشن هم نقش مهمی برای حفظ گرمای بیشتر در سرمای زمستان ایفا می‌کند. برخی از سرآستین‌ها دقیقا با آستین کاپشن از یک جنس بوده و به صورت یک‌تکه دوخته شده است. معمولا در این مدل، ورود و خروج سرما تا حدی دست‌ها را آزار می‌دهد. به‌ویژه اگر زمستان سردی را تجربه کنیم.

    البته در برخی از این کاپشن‌‌ها، دکمه‌های فلزی یا پلاستیکی فشرده برای بستن و به اصطلاح کیپ‌شدن قسمت مچ دست استفاده می‌شود، ولی باز هم به طور کامل از ورود سرما جلوگیری نمی‌کند.

    در گروه دیگری از کاپشن‌ها، سرآستین‌ها با جنسی متمایز از جنس کاپشن تولید می‌شود. سرآستین یا قسمت مچ به آستین دوخته شده و اکثرا حالت فشرده یا جمع‌شوندگی دارد. سرآستین کاملا به مچ دست می‌چسبد، و مانع از ورود یا خروج سرما و گرما می‌شود.

    ۱۰. از هزینه کردن نترسید

    هزینه کردن کاپشنکاپشن‌ یکی از مهم‌ترین ملزومات زندگی در هوای سرد است. هرچه جنس و کیفیت مواد استفاده شده در آن مرغوب‌تر باشد، گران‌تر خواهد بود که کاملا طبیعی است. برخی از مردم به تصور این‌که تنها یک فصل از سال به کاپشن‌ ها نیاز پیدا می‌کنند، کیفیت را فدای هزینه کرده و جنس مرغوبی نمی‌خرند. غافل از این‌که از کاپشن برخلاف سایر لباس‌ها می‌توان تا مدت‌ها استفاده کرد و در صورتی که به خوبی از آن‌استفاده شود، تا چندین زمستان می‌توانید آن را بپوشید.

    بنابراین هرگز از هزینه کردن برای خرید کاپشن نترسید. مطمئن باشید، با این کار حداقل سرمایه‌گذاری خوبی برای چند سال هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ حفظ سلامت بدنتان می‌کنید.

    ۱۱. محل زندگی‌تان را در نظر بگیرید

    محل زندگی برای انتخاب کاپشن

    و اما یکی از مهم‌ترین نکاتی که حتما باید هنگام خرید کاپشن به آن توجه کرد، درنظر گرفتن محل زندگی است. همانطور که می‌دانید، کشور ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی دارای هر چهار فصل سال است. بنابراین زمستان‌های ایران در تمامی مناطق یک‌اندازه و به یک شدت نیست.

    در برخی از نقاط مانند مناطق با آب‌وهوای گرم و خشک و کویری شدت زمستان کمتر از مناطق شمالی کشور است. پس کاملا بدیهی است، پوشش مردم هر منطقه با مناطق دیگر کمی متفاوت باشد.

    از این رو نیازی نیست، همه مردم هنگام خرید کاپشن زمستانی ضخیم‌ترین، مجهزترین و بهترین کاپشن را تهیه کنند. بهترین کار توجه به موقعیت جغرافیایی محل سکونت و شدت زمستان‌هایی است که آن منطقه را دربر می‌گیرد.

    و اما حرف آخر ...

    در این مطلب سعی کردیم، ابتدا شما را با انواع کاپشن و سپس با نکات پیش از خرید آن آشنا کنیم. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، یا با رعایت نکته‌ای مهم کاپشنی مناسب خریداری‌ کرده‌اید که ما در این مطلب به آن اشاره‌ای نکرده‌ایم، لطفا آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    محبوب‌ترین انواع کاپشن را ببینید

    [see_also]18790[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید