نکات پیش از خرید رنده برقی

نکات پیش از خرید رنده برقی
راهنمای مطالعه

    در این مطلب برایتان از نکات مهم پیش ار خرید رنده برقی آشپزخانه گفته‌ایم. با درجه همراه باشید تا با اطلاعات دقیق و کامل رنده برقی بخرید.

    حرفه‌ای آشپزی می‌کنید یا مبتدی هستید و در حال یادگیری؟ فرقی ندارد؛ در هر حال، بعضی از وسایل آشپزخانه باعث می‌شوند که آشپزی‌کردن برایتان به‌شدت ساده‌تر و خوشایندتر شود. مثلا خرید رنده برقی می‌تواند کارها را آسان و سریع کند. رنده برقی از آن وسایل همه‌فن‌حریفی است که در پخت‌وپز و آشپزی به کمک‌تان می‌آید. خُردکردن، قطعه‌قطعه‌کردن و برش‌دادن مواد مختلف از کارهایی است که رنده‌ها، آن هم از نوع برقی به‌خوبی از عهده‌شان برمی‌آیند.

    چرا باید رنده برقی بخریم؟

    خرید رنده برقی

    بعضی از افراد هستند که دوست دارند آشپزخانه‌شان را با انواع وسایل برقی پُر کنند. در مقابل، اشخاصی هم هستند که ترجیح می‌دهند تمام کارها را با دست انجام بدهند. به نظر ما که هر دو گروه از این عزیزان در اشتباه هستند. چون نه لازم است برای هر کاری، وسیله‌ای برقی خریداری کنیم و آشپزخانه را با انواع و اقسام وسایلی پُر کنیم که گاهی به دردمان هم نمی‌خورند و نه لازم است همه کارها را با دستان نازنین‌مان انجام بدهیم.

    باید از میان وسایل برقی موجود در بازار، کاربردی‌ترین‌ها را انتخاب کنیم. برای مثال خرید رنده برقی می‌تواند به سهولت کارها و سرعت‌بخشیدن به پخت‌وپز کمک شایانی کند. ضمن اینکه برای افراد دچار بیماری‌هایی مانند رماتیسم مفصلی یا کسانی که دست و بازوهایشان دچار مشکل است، گزینه بسیار خوبی خواهد بود. دیگر لازم نیست به انگشتان، مفصل و بازوها فشاری وارد شود؛ خرید رنده برقی به کمک‌تان می‌آید تا رفاه بیشتری را در آشپزخانه تجربه کنید.

    رنده‌های برقی طیف وسیعی از کارهای خرد، رنده و قطعه‌قطعه‌کردن را به عهده می‌گیرند. پس پای ثابت آشپزی هستند و در تهیهٔ سالاد، انواع غذاها و حتی دسرها (مثلا خرد‌کردن شکلات) هم می‌توانند مفید واقع شوند. به نظر می‌رسد که خرید رنده برقی کار معقولی است. اما نکات لازم برای خرید چیست؟ در قسمت‌های بعدی از آنها خواهید خواند.

    مشاهده انواع مدل‌های رنده برقی

    جنس تیغه و بدنه رنده برقی چگونه باشد؟

    خرید رنده برقی

    توجه به تیغه‌های رنده در هنگام خرید آن بسیار مهم است. باید ببینید که جنس تیغه‌ها از چیست. مثلا تیغه‌هایی از جنس استیل ضدزنگ گزینه‌هایی بسیار خوب برای رنده برقی هستند. زمانی که مواد غذایی آب‌دار مانند خیار، گوجه یا پیاز را رنده می‌کنید، امکان زنگ‌زدگی رنده هم بالا می‌رود. اما اگر رنده برقی‌تان از جنس استیل ضدزنگ باشد دیگر این مشکل را نخواهید داشت.

    استیل ضدزنگ دارای مقاومت و ماندگاری زیاد است و با خرید رنده برقی از این جنس، لازم نیست که نگران خراب‌شدن زودهنگام آن باشید. فلزات دیگر در تماس با مواد غذایی دچار خردگی می‌شوند و ممکن است که طعم مواد غذایی را عوض کنند. اما استیل ضدزنگ این‌طور نیست و تماسش با مواد غذایی بی‌خطر و بدون ایجاد واکنش شیمیایی است.

    بعضی از رنده‌ها دارای بدنه‌ای فلزی هستند و برخی هم بدنه‌ای از جنس پلاستیک دارند. البته بدنه فلزی معمولا ظاهر زیباتری دارد (این کاملا سلیقه‌ای است) ولی بدنه پلاستیکی هم می‌تواند شکل و ظاهری مناسب داشته باشد و پاک‌کردن آن در صورت کثیف‌شدن کار دشواری نیست.

    ظرفیت رنده برقی چقدر باشد؟

    خرید رنده برقی

    در هنگام خرید رنده برقی به این دقت کنید که قرار است وسیله چه کاربردی برایتان داشته باشد. یعنی منظورتان از خرید رنده برقی چیست و قرار است که چه موادی را با آن خرد و رنده کنید. اگر بنا دارید که مواد غذایی در حجمی اندک را رنده کنید، نباید به سراغ وسایل با ظرفیت‌های زیاد بروید. چون این وسایل، اندازه بزرگی دارند.

    زمانی که لازم نباشد، حجم وسیعی از مواد را با وسیله رنده کنید، ناخودآگاه از آن استفاده نخواهید کرد و آن را کنار خواهید گذاشت. پس بهتر است، در هنگام خرید رنده برقی به این نکته دقت کنید که ظرفیت وسیله چقدر است و می‌خواهید چه چیزهایی را با آن رنده کنید.

    بعضی از رنده‌های برقی به همراه ظرفی به فروش می‌رسند که امکان ریختن مواد در آنها بعد از خروج از رنده وجود دارد. البته این اصلا موضوع مهمی نیست. ولی در هر حال، ما باید از تمام امکانات ممکن در خرید رنده برقی برایتان بگوییم. پس یادتان باشد که بعضی از انواع رنده برقی همراه با یک ظرف به فروش می‌رسند.

    بعضی از انواع رنده‌های برقی هم در ساختار بدنه‌شان دارای ظرفی هستند که مواد بعد از رنده‌شدن در آن قرار می‌گیرند. به اندازهٔ چنین ظرفی هم در وسیله دقت کنید. مثلا اگر ظرفیت آن کم باشد، احتمالا برای رنده‌کردن مواد کمی دچار دردسر می‌شوید و مدام باید ظرف را خالی کنید تا جا برای رنده‌کردن مواد جدید باز شود.

    شکل و اندازه سوراخ تیغه‌ها و سرعت رنده‌کردن چگونه باشد؟

    خرید رنده برقی

    شکل و اندازهٔ سوراخ‌های رنده هم خیلی مهم است. باید دقت کنید که بعضی از رنده‌ها دارای تیغه‌های متنوعی هستند که اجازهٔ رنده‌کردن مواد غذایی متنوع مثل پنیر پیتزا، سیر، پیاز، سیب‌زمینی، هویج و مواد دیگر را می‌دهند. بهتر است در هنگام خرید رنده برقی به سوراخ تیغه‌ها دقت زیادی داشته باشید.

    برای پختن و آماده‌سازی غذاهای مختلف به رنده‌ای نیاز خواهید داشت که دارای سوراخ‌هایی با اندازه‌های متنوع است. پس به شکل و تعداد تیغه‌ها و سوراخ‌های رنده در هنگام خرید دقت کافی داشته باشید. علاوه بر تیغه‌ها، باید به ورودی مواد در دهانه رنده برقی هم توجه کنید.

    در رنده‌های برقی، خیار، سیب‌زمینی یا هر مادهٔ دیگری را از دهانهٔ دستگاه وارد می‌کنید و منتظر می‌مانید تا تیغه‌هایی که در دستگاه وجود دارند، کار رنده‌کردن را بر عهده بگیرند. پس باید دقت کنید که این ورودی می‌تواند پذیرای مواد در اندازه‌های مختلف باشد یا گاهی برای رنده‌کردن بعضی از مواد غذایی باید آنها را به قطعات کوچک‌تری برش داد و بعد آنها را داخل دستگاه بیندازید.

    سرعت رنده‌کردن هم مهم است. بعضی از رنده‌های برقی قابلیت تنظیم فرایند رنده‌کردن در سرعت‌های مختلف را دارند. پس اگر خواهان خرید رنده هستید باید به این نکته هم دقت کنید که وسیله فقط با یک سرعت مشخص، کار رنده‌کردن را برایتان پیش می‌برد یا خیر.

    شست‌وشوی آسان را درنظر بگیرید

    خرید رنده برقی

    اگر شست‌وشوی وسیله‌ای دشوار باشد، احتمال اینکه از آن استفاده کنید، کم خواهد بود. پس بهتر است در هنگام خرید رنده برقی به فکر انواعی از وسیله باشید که راحت‌تر شسته می‌شود و مثلا امکان شست‌وشوی آنها در ماشین ظرف‌شویی هم وجود دارد. بعضی از انواع رنده برقی هستند که امکان شست‌وشوی همه بخش‌های آنها در ماشین ظرف‌شویی وجود ندارد.

    خب! در این صورت کمی کارتان دشوار می‌شود. یعنی باید بعضی بخش‌های وسیله را خودتان بشویید و بعضی قسمت‌ها را راهی ماشین کنید. در هر حال، هر چقدر که شست‌وشوی رنده برقی ساده‌تر باشد، رفاه و راحتی بیشتری هم برایتان به همراه خواهد داشت. پس بهتر است به قابلیت شست‌وشوی وسیله در ماشین ظرف‌شویی یا سهولت شستن آن هم در خرید دقت کنید.

    ضمانت‌نامه وسیله

    خرید رنده برقی

    وجود ضمانت‌نامه در هنگام خرید هر وسیله‌ای، این اطمینان را به شما می‌دهد که با کالایی مرغوب روبه‌رو هستید. اگر تولیدکننده‌ای خدمات پس از فروش و ضمانت‌نامه‌ای کاربردی برای محصولش در نظر می‌گیرد، یعنی شما را در فرایند بعد از خرید هم تنها نمی‌گذارد و ضمنا، آن‌قدر به محصول خود و کیفیت آن اطمینان دارد که می‌داند خبری از خراب‌شدن و نیاز به تعمیر در آن وجود نخواهد داشت.

    به همین خاطر برای موارد معدودی که ممکن است با رنده برقی یا هر وسیله دیگر مشکل پیدا کنند، ضمانت و خدمات در نظر می‌گیرد. وجود ضمانت‌نامه خیالتان را راحت می‌کند، به ویژه اگر قیمت وسیله‌ای که می‌خرید زیاد باشد.

    در آخر

    هیچ‌چیز مهم‌تر از سلامتی نیست. قبول دارید؟ پس بهتر است در خرید وسایل آشپزخانه به فکر گزینه‌هایی باشید که به شما کمک می‌کنند تا کارهایتان را بدون فشار به دست‌ها و بدن انجام بدهید. خرید رنده برقی هم می‌تواند از واردشدن فشار به دست‌ها و بازوها و البته انگشتانتان جلوگیری کند. با دانستن نکاتی که مطرح شد، رنده‌ای متناسب با نیازهایتان بخرید و سالادها، غذاها و خوراکی‌های مختلف و متنوع را آماده کنید و نوش‌جان بفرمایید. رنده برقی برای همه ضرروی نیست اما رفاه خوبی برایتان به همراه خواهد داشت که شما را از خرید راضی نگه می‌دارد.

    [see_also]21830[/see_also]

    مشاهده انواع مدل‌های رنده برقی

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید