۴ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید سامسونگ گلکسی A20

۴ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید سامسونگ گلکسی A20
راهنمای مطالعه

    گلکسی A20 به واسطه قیمت مناسب و برخی قابلیت‌های خوب خود مورد توجه کاربران در بازار گوشی‌های اقتصادی قرار گرفته اما مشکلاتی نیز دارد که ممکن است عرصه را برای رقابت با رقبایش سخت کند.

    در طی سالیان اخیر توجه به گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی به‌نسبت گذشته افزایش یافته و بازار این دسته برای شرکت‌ها از اهمیت زیادی برخوردار شده است. گلکسی A20 یک گوشی میان‌رده از سوی شرکت سامسونگ است که کیفیت ساخت قابل قبولی دارد و ویژگی‌های سخت‌افزاری مطلوبی را هم ارائه می‌کند اما بدون تردید، قیمت گلکسی A20 یکی از اصلی ترین نقاط قوت آن خواهد بود؛ چرا که در مقایسه با قیمت گوشی های هم‌رده و مشابه خودش کاملا رقابتی در نظر گرفته شده است.

    با وجود تمام این ویژگی‌ها، گلکسی A20 نقاط ضعفی نیز دارد که ممکن است شما را از خرید آن منصرف کند. در این مطلب می‌خواهیم به ۴ مورد از مهم‌ترین مشکلات این محصول اشاره کنیم. با «درجه» همراه باشید.

    ۱. بدنه آسیب‌پذیر گلکسی A20

    بدنه گلکسی A20

    سامسونگ برای کاهش هزینه‌های تولید گوشی از قاب پشت پلاستیکی و براقی استفاده کرده که خود آن را گلاستیک (Glastic) خطاب می‌کند و در واقع از ترکیب پلاستیک و شیشه ساخته شده است. براق بودن قاب پشت گوشی Galaxy A20 منجر به زیبا و جذاب به نظر رسیدن گوشی شده اما متاسفانه قاب پشت این گوشی به شدت در برابر جذب چربی دست و همچنین برخورد با اشیای نوک تیز حساس است و اگر از آن محافظت نشود، خیلی زود خط و خش‌های آزاردهنده‌ای روی آن به وجود خواهد آمد. بنابراین حتما برای محافظت از قاب پشت گلکسی A20 از قاب‌های محافظ استفاده کنید.

    ۲. رزولوشن پایین نمایشگر گلکسی A20

    نمایشگر گلکسی A20

    گلکسی A20 از یک نمایشگر ۶.۴ اینچی امولد بهره می‌برد که رزولوشن ۱۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسل یا همان +HD را ارائه می‌دهد. چنین رزولوشنی موجب می‌شود که تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود ۲۶۸ پیکسل در هر اینچ برسد که برای نمایشگری با این اندازه ممکن است کمی ناامید کننده باشد.

    نوکیا ۷ پلاس یا هواوی Y9 Prime 2019 گوشی‌هایی هستند که با وجود برخورداری از قیمت نسبتا مشابه، وضوحی برابر با ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل یا +FHD را به ارمغان می‌آورند که در مقایسه با رزولوشن نمایشگر گلکسی A20، محتوا با کیفیت بسیار بهتری به نمایش درمی‌آیند.

    مشاهده گوشی نوکیا ۷ پلاس

    مشاهده گوشی Y9 Prime 2019

     

    ۳. عملکرد سخت‌افزاری نه‌چندان مطلوب

    عملکرد پردازشی گلکسی A20

    تراشه‌ای که در قلب گلکسی A20 به‌کار رفته تراشه اگزینوس ۷۸۸۴ است که یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. این چیپست از ۲ هسته پردازشی Cortex-A73 با حداکثر فرکانس کاری ۱.۶ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A53 با فرکانس ۱.۳۵ گیگاهرتز تشکیل شده است. Mali-G71 MP2 هم در این گوشی به عنوان پردازشگر گرافیکی ایفای نقش می‌کند. در کنار این پردازنده رم ۳ گیگابایتی از نوع LPDDR4x وظیفه مولتی تسکینگ را بر عهده دارد.

    انجام کارهای روزمره مثل وب‌گردی، استفاده از واتس‌اپ، تلگرام، اینستاگرام و غیره بدون مشکل در گلکسی A20 امکان‌پذیر خواهد بود اما نباید از آن انتظار اجرای بی‌نقص نرم‌افزارها و بازی‌های سنگین با تنظیمات گرافیکی بالا را داشته باشید؛ چرا که با لگ و تاخیرهای ریزی هنگام کار مواجه خواهید شد. ضمن اینکه بدنه گوشی و به ویژه بخش‌های نزدیک به لنز دوربین اصلی آن با اجرای طولانی‌مدت بازی‌های سنگین و HD به شدت داغ می‌شود.

    [related]11542[/related]

    ۴. دوربین متوسط

    دوربین گلکسی A20

    از آنجایی که با یک محصول پایین‌رده روبرو هستیم، نمی‌توان انتظار زیادی از دوربین آن داشت. گلکسی A20 در قسمت پشتی از یک دوربین دوگانه ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. حسگر اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 بوده و دوربین دوم، حسگر ۵ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/2.2 است که زاویه دید ۱۲۳ درجه‌ای را در اختیار شما می‌گذارد. لازم است بدانید که دوربین فوق عریض، فاقد فوکوس خودکار بوده و دارای فوکوس ثابت است.

    دوربین اصلی گلکسی A20 در شرایط نوری مناسب تصاویری با جزئیات مطلوب، گستره دینامیکی وسیع و رنگ‌هایی اشباع‌شده را ثبت می‌کند. اما در شب و با تاریک شدن هوا، سطح جزئیات به صورت محسوسی افت می‌کند و نویز زیادی در تصاویر قابل مشاهده است. در دوربین فوق عریض هم با توجه به دقت پایین حسگر، جزئیات تصاویر پایین است و در هنگام بزرگنمایی نباید انتظار عملکرد مطلوب داشته باشید.

    جمع‌بندی

    گلکسی A20

    گلکسی A20 را می‌توان انتخابی مناسب برای کسانی به شمار آورد که انتظارات زیادی از گوشی هوشمند خود ندارند و به دنبال تجربه یک کاربری معمولی هستند. اگرچه این گوشی از مشکلاتی نظیر رزولوشن پایین نمایشگر، بدنه پلاستیکی و عملکرد پردازشی متوسط رنج می‌برد اما ویِِژگی‌هایی نیز دارد که در کمتر محصولی در این بازه قیمتی می‌توان یافت؛ نمایشگر امولد و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع از جمله این مزایا هستند.

    مشاهده گوشی Galaxy A20

    نظر شما در رابطه با گلکسی A20 چیست؟ آیا تجربه استفاده از آن را داشته‌اید؟ [see_also]17630[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید