آموزش راه اندازی سایت و کسب درآمد آنلاین برای همۀ افراد

آموزش راه اندازی سایت و کسب درآمد آنلاین برای همۀ افراد
راهنمای مطالعه

    در این مطلب برایتان ار آموزش راه‌اندازی سایت و کسب در آمد آنلاین می‌گوییم. اگر مدت‌هاست در فکر راه‌اندازی یک وب‌سایت و کسب و افزایش درآمدتان هستید، این مقاله برای شماست.

    لطفاً به تصویر زیر نگاه کنید! آیا این فرد را می‌شناسید؟

    جف بزوس

    اگر نمی‌شناسید باید بگویم ثروت این آقا با بیش از ۱۱۲ میلیارد دلار دارایی ثبت شده، از موسس شرکت مایکروسافت آقای بیل گیتس (با ۸۶ میلیارد دلار دارایی) پیشی گرفته و در حال حاضر لقب ثروت‌مندترین فرد جهان را در اختیار دارد! آقای «جِف بزوس».

    شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید آقای بزوس تمام این ثروت را از طریق راه اندازی سایت آمازون بدست آورده‌! وبسایت کوچکی که در ابتدای کارش فقط کتاب می‌فروخت اما حالا به بزرگترین فروشگاه آنلاین دنیا تبدیل شده است.

    تا همین ده سال پیش اگر به کسی می‌گفتید با راه اندازی سایت می‌توان در حال خواب هم به صورت اتوماتیک پول درآورد و یا حتی میلیونر شد(!) حرفتان را به سختی باور می‌کردند یا حداقل می‌گفتند: «این کارها توی ایران جواب نمیده!»

    اما امروز با وجود نمونه‌های موفقی مثل سایت دیجی‌کالا می‌دانیم که این کار نه تنها افسانه نیست، بلکه یک حقیقت کاملاً اثبات شده است!

    خبر خوب اینکه پتانسیل درآمدزایی در اینترنت آنقدر بالاست که هرکسی می‌تواند با حداقل سرمایه و راه اندازی یک سایت، درآمد خوبی از آن کسب کند.

    فرقی ندارد که شما صاحب یک کسب‌وکار آفلاین هستید و می‌خواهید با اینکار فروش‌تان را چند برابر کنید یا اینکه کارمند یا دانشجویی هستید که به درآمدزایی از طریق اینترنت علاقه دارید.

    ما در این مطلب قرار است شما را با آموزش راه اندازی سایت و روش‌های جذب هدفمند ترافیک آشنا کنیم تا شما هم بتوانید از فرصت‌های فوق‌العاده درآمدزایی در فضای آنلاین بهره‌ ببرید.

    قبل از شروع کار تکلیف‌ خودتان را مشخص کنید

    لطفاً به این سوال جواب دهید: انگیزۀ اصلی شما از راه اندازی یک وب سایت چیست؟ منظورم فقط پول نیست! چون پول نتیجه فعالیت‌های شماست، نه هدف آن!

    در اینجا بد نیست به سخن تامل برانگیز آقای «سایمون سینک» (نویسنده و سخنران حوزۀ کسب‌وکار) در کنفرانس TED اشاره کنیم:

    مردم دلیل کار شما را می‌خرند، نه خود آن را

    پس قبل از هر چیز باید نگاهی به باورها و انگیزه‌هایتان بیندازید و از خود پرسید: چرا؟ حالا بعد از کمی خودشناسی می‌توانیم به سراغ  مراحل راه اندازی سایت برویم.

    مراحل راه اندازی سایت

    به طور کلی راه اندازی یک وبسایت سه مرحله دارد:

    ۱. انتخاب و ثبت دامنه (Domain)

    ۲. خرید هاست (Host)

    ۳. طراحی سایت

    در ادامه این مراحل را با هم بررسی می‌کنیم.

    انتخاب و ثبت دامنه

    دامنۀ در واقع آدرس همان سایت شماست. این آدرس معمولاً با نام سایت شروع شده و با پسوندهایی مثل .com و یا .ir تمام می‌شود.

    نام دامنه در واقع نام کسب‌وکار اینترنتی شماست پس آن را با دقت انتخاب کرده و نکات زیر را رعایت کنید.

    نام دامنه باید:

    • بامعنا باشد.
    • کوتاه و منحصربفرد باشد.
    • به خاطر سپردنش برای مشتریان آسان باشد.
    • شامل اعداد و خط تیره نباشد.

    برای ثبت دامنه کافیست همین عبارت را در گوگل جستجو کنید، تقریباً همه شرکت‌های فروش هاست خدمات ثبت دامنه را ارائه می‌دهند.

    خرید هاست

    هاست قسمت کوچکی از سِرور (server) بوده که همیشه روشن و به اینترنت متصل است. برای اینکه مشتریان شما همواره بتوانند به سایت‌تان دسترسی داشته باشند شما باید یک هاست تهیه کنید.

    از آنجا که هاست انواع مختلفی دارد و شرکت‌های زیادی هم در زمینه فروش آن فعالیت می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید آن حتماً مقاله خرید بهترین هاست را مطالعه کنید تا بتوانید با چشمانی باز دست به انتخاب بزنید.

    طراحی سایت

    برای طراحی سایت شما دو راه دارید:

    • طراحی سایت با استفاده از سایت سازهای رایج مثل وردپرس، جوملاو...
    • طراحی سایت اختصاصی و برون سپاری آن به یک شرکت دیگر

    اگر می‌خواهید خودتان آستین‌ها را بالا زده و شخصاً وارد گود شوید به شما پیشنهاد می‌کنم از سایت ساز رایگان وردپرس استفاده کنید.

    وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت و راه اندازی در دنیاست (۷۰% سایت‌های دنیا وردپرسی هستند!) و از طرفی برای راه اندازی آن نیازی به دانش کدنویسی ندارید!

    اگر هم از منابع مالی خوبی بهره می‌برید می‌توانید این کار را به یک شرکت طراحی سایت حرفه‌ای بسپارید تا برایتان یک سایت اختصاصی طراحی کند. البته این کار هزینه بسیار بالاتری خواهد داشت.

    بعد از اینکه سایت خود را راه اندازی کردید حالا نوبت آن است که با روش‌های مختلفی که در ادامه گفتیم ترافیک سایت خودتان را افزایش داده و برای محصولات‌تان مشتری بیاورید.

    روش‌های افزایش ترافیک سایت

    آموزش راه اندازی سایت

     

    روش‌های افزایش ترافیک را می‌توان بر اساس سرعت بازدهی (رسیدن به فروش) به دو دسته تقسیم کرد:

    • روش‌های زودبازده : تبلیغات در گوگل و شبکه‌های اجتماعی
    • روش‌های دیربازده: سئو و تولید محتوا

    در ابتدا شاید فکر کنید که روش‌های زودبازده برایتان کافی است و نیازی به سئو و تولید محتوا ندارید اما واقعیت این است که شما برای دستیابی به بهترین نتیجه باید از ترکیبی از روش‌های بالا استفاده کنید. در واقع این روش‌ها مکمل هم هستند، نه جایگزین هم!

    همچنین هرکدام از این روش‌ها راه و چاهی دارند که اگر آن‌ها را بلد نباشید نه تنها به موفقیت شما کمکی نمی‌کنند بلکه باعث هدررفتن زمان و پول‌تان خواهند شد! پس لازم است بعد از آشنایی اولیه با آن‌ها، هر کدام خیلی خوب بشناسید.

    تبلیغات در گوگل (گوگل ادز)

    سرویس تبلیغاتی گوگل موسوم به گوگل اَدز یکی از بهترین ابزارها برای تبلیغ در دنیای دیجیتال است. فقط کافیست نگاهی به قابلیت‌های گوگل ادز بیندازید تا شما هم با ما هم نظر شوید:

    قابلیت هدف‌گیری کاربران

    گوگل ادز می‌تواند تبلیغ شما را بر اساس جنسیت کاربران، گروه سنی آن‌ها، موقعیت جغرافیایی (شهر، کشور) و علایق‌شان نمایش دهد.

    پرداخت بر اساس هر کلیک نه بازدید

    جالب است بدانید گوگل برای نمایش تبلیغ‌تان از شما پولی دریافت‌ نمی‌کند! شما فقط زمانی پول پرداخت می‌کنید که تبلیغ شما برای کاربران جالب به نظر رسیده و با کلیک روی آن وارد سایت شما شوند.

    نکتۀ مهم: اگر می‌خواهید شخصاً مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل را به عهده بگیرید حتماً در یک دورۀ جامع آموزش گوگل ادز شرکت کنید. چرا که بدون آن ممکن است پول زیادی را از دست بدهید!

    برای آشنایی بیشتر با گوگل اَدز می‌توانید همین حالا ایبوک «فروش‌ با گوگل ادز» آکادمی نوین را به رایگان دانلود کنید!

    تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

    دیگر همۀ ما می‌دانیم که شبکه‌های اجتماعی چه تاثیر مهمی بر روی تصمیمات مشتریان جهت خرید یک محصول یا استفاده از آن می‌گذارند. طبق تحقیقات موثرترین روش برای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی استفاده از اینفلوئنسرهاست.

    سئو سایت

    واژۀ سئو از کنار هم قرار دادن حرف اول عبارت (Search Engine Optimiztion) به معنای بهینه سازی موتور جستجو تشکیل شده است. در واقع سئو مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و قواعد است که شما با رعایت آن‌ها می‌توانید به صورت طبیعی (یعنی بدون تبلیغات) در صدر نتایج جستجو گوگل قرار بگیرید.

    سئو دانش عمیقی است که پرداختن به آن در این مطلب ممکن نیست به همین خاطر پیشنهاد می‌کنم با دنبال کردن صفحۀ آموزش سئو novin اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

    تولید محتوا

    با تولید محتوای ارزشمند، کاربردی و مرتبط با حوزۀ کسب‌وکارتان از یک طرف می‌توانید ارتباط عمیق و دوستانه‌ای با مشتریان‌تان برقرار کنید و از سویی دیگر با قرار گرفتن در نتایج جستجوی گوگل ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

    البته برای اینکه بتوانید چنین محتوایی تولید کنید ابتدا باید مهارت تحقیق کلمات کلیدی را به شکلی اصولی یاد بگیرید. این مهارت به شما کمک می‌کند:

    • مشتریان خود را به خوبی بشناسید.
    • نیازهای بازار را کشف کنید.
    • موضوعات پرجستجو را شناسایی کرده و برای تولید محتوا برنامه ریزی کنید.
    • و حتی شانس موفقیت ایده‌ها و محصولات خود قبل از اجرایی کردنشان بسنجید.

    جمع‌بندی و قدم بعدی...

    همانطور که خواندید کسب‌ درآمد از اینترنت تنها دو مرحله دارد: ۱ راه اندازی سایت ۲. افزایش ترافیک برای این‌کار هم روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی به شما معرفی کردیم. اما اگر هنوز هم به راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی علاقمند هستید و تمایل دارید راجع به هر کدام از این مراحل عمیق‌تر مطالعه کنید، می‌توانید صفر تا ۱۰۰ این کار را در کتاب الکترونیکی «راه اندازی مطمئن کسب وکار اینترنتی» در آکادمی نوین به آدرس novin.academy بخوانید. همچنین جهت مشاوره با کارشناسان نوین می‌توانید با شماره 63404 – 021 داخلی ۳ تماس حاصل بفرمایید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید