قبل از خرید پاک کننده چندمنظوره این نکات را بدانید

قبل از خرید پاک کننده چندمنظوره این نکات را بدانید
راهنمای مطالعه

    شاید عدهٔ کمی از افراد هستند که از نظافت و تمیزکاری لذت می‌برند اما تقریبا همه دوست دارند که شوینده و پاک‌کننده‌ای بخرند که سطوح مختلف منزل‌شان را از شر آلودگی و کثیفی‌ها نجات می‌دهد. خرید پاک کننده چند منظوره باکیفیت می‌تواند حلال مشکلات باشد. در این مقاله از نکات قبل از خرید این محصولات خواهید خواند.

    خرید پاک کننده چندمنظوره چه فوایدی دارد؟

    خرید پاک کننده چندمنظوره

    خرید پاک کننده چندمنظور مزایای زیادی دارد. این محصولات می‌توانند کار لکه‌زدایی، براق‌کردن، سفیدکنندگی و تمیزکردن سطوح مختلف را انجام بدهند. پس خریدشان برای منزل واجب است. دیگر لازم نیست که برای پاک‌کردن گاز، سینک و بخش‌های مختلف خانه و آشپزخانه به دنبال محلول‌های نظافت و ضدعفونی مختلف بگردید، چندمنظوره‌ها به شما کمک می‌کنند تا از پس نظافت همهٔ اینها بربیایید.

    یادتان باشد اگر می‌خواهید برای ضدعفونی‌کردن سطوح از پاک‌کننده‌های چندمنظوره کمک بگیرید، قبل از دست به کار شدن باید روی بسته آنها را بخوانید و مطمئن شوید که امکان پاک‌سازی لازم مکانی را که مورد نظر شماست، داشته باشند. شاید برای نوعی از آلودگی که قصد تمیز کردنش را دارید، مناسب نباشند.

    به‌طور کلی، توجه به محتویات و مواد سازندهء پاک‌کننده‌ها را در خاطر داشته باشید. بعضی از این مواد دارای سفیدکننده هم هستند و امکان دارد که استفاده از آنها باعث از بین‌رفتن رنگ برخی سطوح شود. پس حواس‌تان را جمع کنید.

    پاک‌ کننده چندمنظوره برای چه سطوحی مناسب نیست؟

    خرید پاک کننده چندمنظوره

    بگذارید همین ابتدای کار مشخص کنیم که پاک کننده‌های چندمنظوره برای چه سطوحی مناسب نیستند. دلخور نشوید، درست است که نام این محصولات چندمنظوره است اما با سوپرمن که روبه‌رو نیستید. بدیهی است که بعضی از سطوح منزل و مکان‌های مختلف را نمی‌توان با پاک‌کننده‌ها تمیز کرد.

    پس زمانی که به فروشگاه می‌روید و قصد خرید پاک کننده چندمنظوره دارید باید روی بسته‌بندی آن را حتما بخوانید تا متوجه شوید که امکان استفاده از آن برای چه سطوحی وجود دارد.  اگر هم احیانا چنین چیزی روی بسته‌بندی محصول درج نشده بود، قبل از اینکه از پاک‌کننده برای هر سطحی استفاده کنید، بخش کوچکی از آن سطح را امتحان کنید و ببینید که واکنش آن نسبت به پاک‌کننده چیست. اگر مشکلی نبود، اقدام به تمیزکردن سطح با آن کنید.

    قبل از خرید باید ببینید که پاک‌کننده برای چه سطوحی مناسب است اما معمولا برای موارد زیر نمی‌توانید از این محصولات استفاده کنید:

    • پلاستیک آکریلیک؛
    • آلومینیوم؛
    • سطوح برنجی؛
    • فرش؛
    • مس؛
    • گرانیت؛
    • چرم؛
    • چوب.

    محصولات استاندارد و قابل‌اعتماد معمولا روی بسته‌بندی خود دربارهٔ بایدها و نبایدهای استفاده از محصول، گزارشی به خریداران می‌دهند. پس حتما روی بسته را بخوانید و اگر منعی در استفاده از آن برای برخی سطوح وجود داشت، نبایدها را رعایت کنید.

    مشاهده پرفروش ترین پاک‌کننده‌های چندمنظوره

    استفاده از پاک کننده چندمنظوره روش خاصی دارد؟

    خرید پاک کننده چندمنظوره

    کارکردن با پاک‌کننده‌ها اصلا سخت نیست و معمولا در شیشه‌هایی ریخته می‌شوند که قابلیت اسپری‌کردن محتویات درونی آنها را فراهم می‌کند. خیلی ساده و بدون هیچ‌گونه فشاری به دست و بدون نیاز به ترکیب‌کردن ماده پاک‌کننده با مواد شویندهٔ دیگر و آب می‌توانید از آنها برای اسپری‌کردن سطوح مختلف کمک بگیرید.

    یادتان باشد که به نکات ایمنی درج‌شده روی بسته‌‌ محصول هم قبل از خرید پاک کننده چندمنظوره دقت کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند در هنگام استفاده از محصول دچار حادثه نشوید و مشکلی برای‌تان پیش نیاید. پس باید روی وسیله را بخوانید و ببینید که حاوی چه موادی است و در چه صورتی می‌تواند خطرآفرین باشد.

    پاک کننده‌ها برای کودکان خطرناکند؟

    پاک‌کننده‌ها معمولا داخل ظروف اسپری هستند و رنگ زیبایی هم دارند. این پاک‌کننده‌ها را از دسترس کودکان دور نگه دارید چون ممکن است وارد دهان‌شان شود یا با پوست صورت و چشم‌های‌شان تماس پیدا کند. اگر کودک یا حیوان خانگی در منزل دارید، پاک‌کننده را دور از دسترس‌شان قرار بدهید.

    بیشتر پاک‌کننده‌های چندمنظوره سطوح در قسمت سر افشانه‌شان دارای قفلی هستند که با چرخاندن سر شیشه محصول، امکان خروج مواد پاک‌کننده از آن دیگر مقدور نمی‌شود. وجود این گزینه روی شیشهٔ محصول را در هنگام خرید پاک کننده چندمنظوره در نظر بگیرید. اگر این محصولات را در جایی دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار بدهید دیگر خیالتان کاملا راحت خواهد بود. قفل ایمنی کودک بر در کابینت حاوی شوینده هم فکر بسیار خوبی برای پیشگیری از آسیب به کودکتان است.

    [related]3580[/related]

    چه نوع خوشبوکننده‌هایی در پاک‌کننده‌ها وجود دارد؟

    بعضی از پاک‌کننده‌ها فاقد رایحه و بوی خاصی هستند. این دست از پاک‌کننده‌ها برای کسانی مناسبند که دچار حساسیت نسبت به رایحه‌ها و اسانس‌های شیمیایی‌اند یا ریه‌های حساسی دارند. پس در هنگام خرید پاک کننده چندمنظوره سطوح حتما حواس‌تان به عطر و رایحهٔ آن هم باشد.

    اگر هم مشکلی از نظر حساسیت و ریه‌ و اینها ندارید باز هم به بوی پاک‌کننده دقت کنید و بعد آن را بخرید چون ممکن است برای‌تان ناخوشایند باشد. در صورتی که امکان بوییدن ماده در هنگام خرید وجود ندارد، حتما نگاهی به اطلاعات روی بستهٔ آن بیندازید تا ببینید که چه اسانس‌ها و رایحه‌هایی در آن به کار رفته است.

    آیا تمام ادعاهای پاک کننده‌های چندمنظوره صحیح است؟

    خرید پاک کننده چندمنظوره

    یکی از نکاتی که در خرید پاک کننده چندمنظوره باید در نظر داشته باشید، این است که تمام ادعاهایی که مطرح می‌کنند همیشه صحت ندارد. نخست اینکه این محصولات برای همهٔ سطوح مناسب نیستند و استفاده از آنها برای بعضی سطوح با اضمحلال و مخدوش‌شدن آنها همراه خواهد بود.

    دوم اینکه روی بیشتر این محصولات نوشته شده که درصد بالایی از توانایی کشتن میکروب‌ها را دارند. چنین چیزی درست نیست و اگر قصد ضدعفونی‌کردن اصولی بعضی از سطوح را دارید، باید حواس‌تان باشد که به پاک‌کننده‌های تنها اکتفا نکنید و از مواد دیگر هم بهره ببرید. بنا به نوع آلودگی دربارهٔ ضدعفونی‌کردن سطوح تصمیم‌گیری کنید.

    در آخر

    پاک کننده چند منظوره مناسب می‌تواند عصای دست‌تان در نظافت و تمیزکاری منزل باشد. پس با خرید گزینه‌ای مناسب کارتان را در امور نظافتی خانه به حداقل برسانید. قبل از اینکه به خرید بروید، نکاتی را که گفته شد به خاطر بسپارید تا بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید.

    با خرید پاک کننده چندمنظوره مناسب می‌توانید تن و بدن جرم‌ها و کثیفی‌ها را به لرزه بیندازید. به جز انواع افشانه‌ای یا همان شیشه‌هایی که می‌توانید محتویات‌شان را اسپری کنید، شکل‌های دیگری از بسته‌بندی هم وجود دارد اما کارکردن با نوع اسپری بسیار ساده‌تر و خوشایندتر است. پس کار خودتان را با وجود انتخاب درست محصولات مختلف ساده‌تر کنید.

    [see_also]21336[/see_also]

    مشاهده پرفروش‌ترین پاک‌کننده‌های چند منظوره

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید