پیش از خرید خط چشم این نکات را بدانید

پیش از خرید خط چشم این نکات را بدانید
راهنمای مطالعه

    خط چشم از آن وسایل آرایشی پایه‌ای است که دو نوع واکنش را در خانم‌ها به وجود می‌آورد: شیفته و شیدای آن هستند یا دور و اطرافش هم نمی‌چرخند. دلایل زیادی مانند مهارت در کشیدن خط چشم، شکل و نوع ظاهر چشم‌ها و... در شکل‌گیری این علاقه یا تنفر به خط چشم نقش دارد. اما باید قبول کرد که اگر خط چشمی باکیفیت و استاندارد بخرید و از آن مهم‌تر شیوهٔ کشیدن آن را بلد باشید، احتمال اینکه در گروه منتفران قرار بگیرید، نزدیک به صفر خواهد شد. پس اجازه بدهید از نکات پیش از خرید خط چشم بگوییم تا با این وسیلهٔ آرایشیِ «چشم‌قشنگ‌کُن» بیشتر آشنا شوید.

    آشنایی با انواع خط چشم‌ از نزدیک‌تر

    نکات خرید خط چشم

    خط چشم می‌تواند شما را زیباتر کند. اگر نکات پیش از خرید خط چشم را بدانید و آن را به‌زیبایی و هنرمندانه بکشید، ظاهرتان از این رو به آن رو خواهد شد. اصلا نگاهی‌ دقیق‌تر به این وسیلهٔ آرایشی نشان می‌دهد که حضورش در شکل‌دهی به شخصیت و تیپ ظاهری خیلی مهم است. بسیاری از شخصیت‌های به‌یادماندنی سینما و تاریخ به واسطه استفاده از این وسیله و خلق مدلی خاص از آن پشت چشم‌های‌شان در یادها ماندگار شده‌اند؛ مثلا کلئوپاترا را در نظر بگیرید و آن خط چشم‌های معروفش را به یاد بیاورید.

    بهتر است برای آشنایی بیشتر با خط چشم‌ مناسب با معرفی انواع مختلف آنها، کار را شروع کنیم:

    • خط چشم مدادی؛
    • خط چشم مایع؛
    • خط چشم ماژیکی.

    خط چشم مدادی

    نکات خرید خط چشم

    همان‌طور که از نام این مدل خط چشم متوجه می‌شوید، ظاهر و کارکرد آن دقیقا شبیه مداد است. این خط چشم‌ها طرف‌داران زیادی دارند. چون هم استفاده از آنها بسیار راحت است و هم در مدل‌ها و قیمت‌های مختلفی در بازار قابل‌خریداری هستند. خط چشم‌های مدادی فقط در رنگ مشکی به بازار عرضه نمی‌شوند و رنگ‌های متنوعی از آنها در فروشگاه‌ها وجود دارد.

    • نقاط قوت: استفادهٔ آسان، قیمت‌های متنوع، رنگ‌های مختلف؛
    • نقاط ضعف: هر چند وقت، یک‌بار باید آنها را بتراشید و تیز کنید. همچنین ممکن است بریزند و ماندگاری کمتری داشته باشند.

    خط چشم مایع

    نکات خرید خط چشم

    تسلط‌ پیدا کردن در کشیدن خط چشم مایع به کمی زمان نیاز دارد اما اگر یاد بگیرید که چطور هنرمندانه از این مدل خط چشم استفاده کنید، با شما شرط می‌بندیم که سطح زیبایی چشم‌هایتان را از ۱ به ۱۰ ارتقا خواهید داد. استفاده از این خط چشم‌ها مانند نقاشی‌کردن با قلم‌مویی نازک و آب‌رنگ است. کشیدن خط نازک یا ضخیم با این خط چشم‌ها مقدور است و ماندگاری بالایی هم دارند.

    برای کشیدن این مدل از خط چشم‌ها باید تکنیک‌ها را به‌خوبی یاد بگیرید. توصیهٔ ما این است که کشیدن خط را از میانهٔ چشم شروع کنید و به سمت خارج پلک بروید. بعد ترتیب بخش‌های داخلی‌تر پشت چشم را بدهید.

    • نقاط قوت: قدرت حالت‌دهی این نوع خط چشم به چشم‌ها بسیار زیاد است و از ماندگاری بالایی برخوردارند.
    • نقاط ضعف: کشیدن درست و تمیز آنها به کمی زمان برای یافتن مهارت نیاز دارد.

    [related]21860[/related]

    خط چشم ماژیکی

    نکات خرید خط چشم

    یکی از نکات خرید خط چشم که باید حتما با آن آشنا شوید، شناخت انواع خط چشم است. مثلا اگر ندانید که خط چشم‌های ماژیکی چیزی بین خط چشم‌های مدادی و مایع هستند، در هنگام خرید و انتخاب نمی‌توانید به‌درستی تصمیم‌گیری کنید. خط چشم‌های ماژیکی مانند مداد یا خودکار هستند ولی ماده‌ای شبیه خط چشم‌های مایع در آنها وجود دارد و به چشم‌ها حالت می‌دهد.

    • نقاط قوت: استفاده از آنها بسیار راحت است.
    • نقاط ضعف: به اندازهٔ خط چشم مایع ماندگاری ندارند و پررنگ نیستند.

    محبوب‌ترین انواع خط‌چشم را ببینید

    نگاهی به نکات خرید خط چشم

    به نکات خرید خط چشم توجه داشته باشید و ویژگی‌های زیر را در هنگام خرید در نظر بگیرید:

    ضدآب‌بودن

    اگر به دنبال این هستید که خط چشمتان از ماندگاری بالایی برخوردار باشد باید به سراغ خرید خط چشم‌های ضدآب یا واتِرپروف (waterproof) بروید. این نوع از خط چشم‌ها نسبت به رطوبت و آب مقاومند. پس اگر از آنها استفاده کنید، نیاز نیست که نگران ریختن خط چشم زیر چشم‌ها و اطراف آن باشید و دور و بر چشم‌هایتان را دوده و سیاهی نخواهد گرفت.

    البته اگر به حمام بروید یا چشم‌هایتان را بشویید، دیگر خبری از مقاومت این خط چشم‌ها در مقابل آب و رطوبت نیست اما در طول روز، عرق‌کردن یا ریختن چند قطره اشک (امیدواریم تمام اشک‌هایتان، اشک شادی باشند) باعث خراب‌شدن خط چشمتان نخواهد شد.

    ضخامت نوک خط چشم

    همیشه به ضخامت نوک خط چشم هم دقت کنید. فرقی ندارد که چه نوع خط چشمی می‌خرید، اما توجه به شکل و حالت نوک آن بسیار مهم است. یادتان باشد که اگر بناست، خط‌ چشم‌های پهن و کلئوپاترایی بکشید، خط چشمی با نوک نازک برایتان مناسب نخواهد بود. ضمن اینکه کنترل خط چشم‌های نازک برای کشیدن خط پشت چشم‌ها هم کار ساده‌ای نیست.

    از سوی دیگر، خط چشم‌هایی که نوک ضخیم دارند هم کشیدن خط در قسمت‌های درونی‌تر پشت پلک (بخش‌های نزدیک به بینی) را دشوار می‌کنند. پس به ضخامت خط چشم دقت داشته باشید و بنا به نوع خطی که می‌خواهید بکشید و شکل و حالت چشمتان دست به انتخاب بزنید.

    ماندگاری خط چشم

    نکات خرید خط چشم

    ماندگاری خط چشم هم بسیار مهم است. اما یادتان باشد که محتویات و فرمول ساخت آن نباید طوری باشد که برای پاک‌کردنش نیاز به تلاشی بسیار زیاد داشته باشید. اگر بنا باشد که زیاد از خط چشم استفاده کنید، باید به سراغ برندها و گزینه‌هایی بروید که به‌سادگی قابل پاک‌کردن از پشت چشم هستند. از سوی دیگر، نباید خط چشمی هم خریداری کنید که خیلی سریع پاک می‌شود و هیچ ماندگاری ندارد.

    بعضی از انواع خط چشم هم هستند که به‌سختی رنگ می‌دهند. یعنی در هنگام کشیدن آنها پشت چشم، مدام مجبور به کشیدن خطوطی منقطع می‌شوید. حتما در هنگام خرید دقت کنید که خط چشم به‌راحتی قابلیت کشیدن خطی ممتد را برایتان فراهم کند.

    زودخشک‌شدن خطی که می‌کشید هم مهم است. اگر قرار باشد که چندین و چند دقیقه بعد از کشیدن خط، چشم‌ها را برای خشک‌شدن کامل خط ببندید و خط به‌زودی خشک نشود به دردسر خواهید افتاد و پلک‌زدن هم می‌تواند به قیمت کثیف‌کاری عجیبی تمام شود که طی آن، خط خشک‌نشدهٔ پشت چشم به پلک‌ها می‌مالد.

    نوع پوست

    توجه به نوع پوست هم یکی از نکات خرید خط چشم است که نباید از چشمتان دور بماند. اگر پوستی حساس دارید باید خط چشمی بخرید که در آن مواد شیمیایی کمتری وجود دارد و ضدحساسیت است. اگر هم پوستی خشک دارید که خط کشیدن پشت پلکتان را سخت می‌کند، بهتر است به دنبال خرید خط چشمی باشید که حاوی مواد مرطوب‌کننده است.

    دقت به موارد مهم در خرید خط چشم

    نکات خرید خط چشم

    دانستن نکات خرید خط چشم به شما کمک می‌کند تا یکی از مهم‌ترین وسایل آرایشی‌تان را بی‌دردسر و راحت انتخاب کنید. در خرید این وسیله باید به نوع پوست‌تان، آب‌وهوای محل زندگی‌ و سبک زندگی‌تان هم دقت کنید. دو مورد ابتدایی که مشخص هستند اما اجازه بدهید دربارهٔ سبک زندگی بیشتر بگوییم.

    منظور از نقش سبک زندگی در خرید خط چشم این است که علاقه‌مندی و توجه‌تان به آرایش تا چه اندازه است. آیا هر روز برای رفتن به محل کار آرایش می‌کنید؟ در طول روز آرایش دارید و مسائلی از این دست.

    مثلا اگر کم آرایش می‌کنید و فقط در مهمانی‌ها و عروسی‌ها به دنبال خط چشم می‌روید، پس بهتر است، برندی را بخرید که ماندگاری بالایی دارد. اما اگر قرار است، به‌طور روزانه خط چشم بکشید، نباید موردی را بخرید که به‌سختی پاک می‌شود و هر شب برای پاک‌کردن آن، زمان زیادی از شما گرفته می‌شود.

    در آخر

    مواد آرایشی و بهداشتی را برای مدت بسیار طولانی نگه ندارید. به خاطر مسائل بهداشتی باید حواستان به مدت‌زمان استفاده از یک وسیله هم باشد. برای مثال، گفته می‌شود که برای حفظ و رعایت بهداشت، بهتر است که خط چشمتان را هر سه ماه، یک‌بار عوض کنید. البته قبول داریم که با وجود هزینه‌ها، چنین کاری کمی دشوار است اما رعایت نکات بهداشتی رابطه‌ای مستقیم با سلامتی‌تان دارد پس آنها را دست‌کم نگیرید.

    پاک‌کردن خط چشم را قبل از خوابیدن هرگز فراموش نکنید و تمیزنگه‌داشتن وسایل آرایشی را هم در اولویت‌هایتان قرار دهید. اگر نظری دربارهٔ انواع خط چشم دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. به نظر شما، خط چشم‌کشیدن چه نقشی در زیبایی چهره دارد و آرایش بدون آن چگونه است؟

    مشاهده پرفروش‌ترین انواع خط چشم

    [see_also]8920[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید