پیش از خرید رژگونه این نکات را بدانید

پیش از خرید رژگونه این نکات را بدانید
راهنمای مطالعه

    رژگونه یکی از لوازم آرایشی حساس و استراتژیک است. اگر محصول مناسبی را نخرید و به‌عبارت کلی، نکات پیش از خرید رژگونه را ندانید، ممکن است علاوه بر اینکه زیباتر نشوید، سلامت پوستتان را هم به خطر بیندازید. این شما و این نکات پیش از خرید رژ گونه.

    گام نخست و مهم ماجرا:‌ پوست‌تان را بشناسید

    نکات پیش از خرید رژگونه

    قبل از هر چیز باید بدانید که پوست خوب و سالم می‌تواند آرایش را بهتر نگه دارد. پس اگر می‌خواهید آرایش به‌خوبی روی پوست‌تان بخوابد باید آن را تمیز کنید و نگذارید که چرب باشد. سلامت پوست در کنار نظافت و لایه‌برداری آن قبل از انجام هر آرایشی واجب است.

    رژگونه چیزی نیست که نسخه‌ای کلی برای خرید آن بپیچیم. یعنی هرکس باید موردی را انتخاب کند که با پوستش سازگارتر است. بهترین راه برای خرید رژگونه مناسب، انتخاب گزینه‌ای است که با توناژ رنگی پوست‌تان بیشترین هماهنگی را دارد. اما این موضوع را از کجا می‌توان یاد گرفت؟ دقت کنید:

    • اگر پوستی رنگ‌پریده و روشن دارید، بهتر است از رژگونه‌ای با طیف صورتی کم‌رنگ استفاده کنید.
    • اگر پوست‌تان سفید معمولی است، انتخاب رنگ هلویی به زیبایی‌تان اضافه خواهد کرد.
    • اگر پوست‌تان به رنگ گندمی است، انتخاب رنگ صورتی تیره‌تر برایتان مناسب است.
    • اگر پوست‌تان تیره است و سبزه محسوب می‌شوید، طیف رنگی روشنتر مناسب خواهد بود و مثلا باید به سراغ رنگ زردآلویی روشن و شفاف بروید.

    [related]34[/related]

    نکات پیش از خرید رژگونه

    هر چند که این توصیه‌‌ها می‌تواند در انتخاب رنگ مناسب رژگونه به شما کمک کند اما رسیدن به بهترین نتیجه معمولا نیاز به آزمون و خطا دارد. پس بعد از شناسایی طیف رنگی مناسب به سراغ خرید رژگونه‌های پالِتی بروید که در یک بسته محصول، چند رنگ از طیفی مشخص در آنها وجود دارد. در این‌صورت با هر بار استفاده از یکی از بخش‌های پالت، متوجه می‌شوید که کدام مورد برایتان مناسب‌تر خواهد بود.

    راهی مناسب برای تشخیص تُن و طیف رنگی پوست

    یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای تشخیص، نگاه‌کردن به رگ‌های دست‌تان است. اگر رگ‌های‌تان آبی یا آبی متمایل به بنفش باشد یعنی طیف رنگی پوست‌تان سرد است. اما اگر رگ‌های‌تان سبز یا سبز متمایل به آبی باشد، طیف و تُن رنگ پوست‌تان گرم است. اگر رگ‌ها رنگی ترکیبی از حالات گفته شده دارند هم یعنی پوست‌تان طیف رنگی خنثی دارد.  روی جعبه بیشتر رژگونه‌ها نوشته شده که دارای طیف رنگی گرم هستند یا سرد یا خنثی. پس قبل از خرید حتما به این موضوع دقت کنید.

    مشاهده انواع برس رژ گونه

    نوع مناسبی از رژگونه را بخرید

    نکات پیش از خرید رژگونه

    رژگونه‌ها در قالب‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. برای مثال به شکل پودری یا مایع یا بالم و... هستند. در نکات پیش از خرید رژگونه به نوع آن توجه کنید. رژگونه‌ها در سه شکل زیر به فروش می‌رسند:

    پودر

    رژگونه‌های پودری پوشش‌دهی خوبی دارند. یعنی به‌خوبی روی پوست قرار می‌گیرند و کنترل مقدارشان روی گونه‌ها راحت است. این رژگونه‌ها برای پوست‌های چرب توصیه می‌شوند. چون می‌توانند مقداری از چربی پوست را به خود جذب کنند و حالت بهتری به پوست صورت بدهند. البته اشکال این پودرها هم ماندگاری اندک‌شان است. یعنی اگر بنا باشد که برای مدتی طولانی، رژگونه پودری را روی پوست صورت‌تان حفظ کنید باید چند بار آن را تجدید کنید.

    کرم

    رژگونه‌های کرمی برای کسانی مناسب است که پوستی ناصاف و خشک دارند. علت این است که معمولا حاوی مواد آب‌رسان به پوست هستند و می‌توانند به پوست خشک، شادابی بدهند و ناصافی‌های پوستی را هم تاحدی رفع کنند. با بُرسی مناسب یا نوک انگشتان باید اقدام به پخش رژگونه‌های کرمی روی پوست‌تان کنید.

    کسانی که پوستی چرب دارند، در استفاده از رژگونه‌ٔ کرمی دچار مشکل می‌شوند و ظاهر خوبی پیدا نخواهند کرد. پس اگر شما هم پوستی چرب دارید، بهتر است، دور و بر کرمی‌ها نچرخید.

    ماتیکی

    رژگونه‌های ماتیکی هم از گزینه‌های خوبی هستند که ماندگاری زیادی دارند و مثلا اگر قرار باشد که آرایش کنید و به باشگاه ورزشی بروید، اصلا لازم نیست که نگران تجدید رژگونه باشید. این مدل از رژگونه‌ها را می‌توانید با نوک انگشتان‌تان روی گونه‌ها پخش کنید.

    به این نکات پیش از خرید رژگونه هم دقت کنید

    نکات پیش از خرید رژگونهیادتان باشد که رنگ موها و رژ لب‌تان هم باید با رنگ رژگونه‌تان هماهنگ باشد. پس اگر پالتی از رژگونه خریدید و موها‌ی‌تان را بعد از مدتی رنگ کردید، حواس‌تان باشد که به تناسب میان رنگ مو با رژگونه هم دقت کنید. همان‌طور که گفته شد تناسب میان رنگ رژگونه و رژ لب هم اهمیت دارد. مثلا اگر رژ لب‌تان حالتی برجسته و پررنگ دارد، استفاده از رژگونه‌ای با رنگ ملایم باعث می‌شود تا لب‌ها بیشتر از حد ممکن برجسته شوند.

    پس اگر به دنبال چنین چیزی نیستید باید مقدار رژگونهٔ بیشتری استفاده کنید تا هماهنگی به‌وجود بیاید یا به سراغ رژگونه‌ای با رنگ تیره‌تر بروید. در هر حال، این موضوع سلیقه‌ای است ولی نبود تناسب میان رژ و رژگونه و بخش‌های دیگر آرایش می‌تواند نتایج نامطلوبی به همراه داشته باشد.

    در آخر

    یک‌بار دیگر به اهمیت طبیعی‌بودن رژگونه‌ تأکید می‌کنیم. اگر می‌خواهید زیبا و جذاب شوید، نباید طوری آرایش کنید که رنگ‌های به‌کاررفته در آرایش‌تان با رنگ و جنس پوست‌تان ناهماهنگ باشند. بخش‌های مختلف آرایش‌تان هم باید با هم هماهنگ باشد. مثلا رژ و رژگونه متناسب، به زیبایی‌تان می‌افزاید.

    به‌طور کلی، آرایش‌کردن از آن کارهایی است که برای خبره‌شدن نیاز به تمرین و تکرار دارد. پس اگر در دفعات نخست استفاده از هر یک از لوازم آرایشی، نتیجهٔ خوبی نصیب‌تان نشد، اصلا ناراحت و دل‌سرد نشوید و سعی کنید که با تمرین بیشتر به نتایج زیبا و دلخواه‌تان برسید. نکات پیش از خرید رژگونه را هم به خاطر بسپارید.

    پرفروش‌ترین انواع رژ گونه

    [see_also]7524[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید