آموزش ست کردن dns دامنه روی هاست

آموزش ست کردن dns دامنه روی هاست
راهنمای مطالعه

    برای اینکه بتوانید سایت خود را داشته باشید، باید بتوانید با برخی از مفاهیم این حوزه آشنایی پیدا کنید. دو تا از مهم‌ترین مفاهیم و اصطلاحات مربوط به طراحی سایت عبارت اند از ثبت دامنه و خرید هاست. ما در این مطلب با آموزش ست کردن dns دامنه بر روی هاست، در خدمت شما هستیم. در ابتدا توضیحاتی کلی در مورد ثبت دامنه و خرید هاست ارائه می‌دهیم.

    ثبت دامنه؛  قدم اول راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

    ثبت دامنه

     

    به وسیله ثبت دامنه، شما به یک آدرس اینترنتی دست پیدا خواهید کرد. این آدرس از دو بخش نام و پسوند تشکیل شده است. برای مثال com. یک پسوند و daraje یک نام هستند. ثبت دامنه در شرکت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که از خدمات ویژه‌ای که ارائه شده است، بهره‌مند شوید.

    هاست ستون اصلی  وب‌سایت شماست

    هاست در حقیقت بخشی از دنیای مجازی اینترنت است که به دامنه مشخصی اختصاص دارد. هاست‌ها می‌توانند اختصاصی یا مجازی باشند. هاست مجازی خدمات را برای چند سایت فراهم می‌کند و هاست اختصاصی برای یک سایت، خدمات خود را فراهم می‌کند.

    برای اینکه هاست بتواند از سایت پشتیبانی کند، باید بین دامنه و هاست ارتباطی برقرار باشد.

    ست کردن dns دامنه روی هاست

    اتصال دامنه به هاست آن چنان دشوار نیست، اما بسیار مهم است. این فرآیند به طور کلی می‌تواند از طریق دو روش مختلف قابل انجام است. اتصال دامنه به هاست به وسیله dns صورت می‌گیرد. کاری که دی ان اس (Domain Name System) انجام می‌دهد این است که دامنه‌ها را به آدرس‌های IP تبدیل می‌کند.

    برای اینکه بتوانید dns دامنه خود را به کار گیرید، بایستی مقادیر ns مربوط به dns سرور هاست‌تان را در اختیار داشته باشید. هر هاست برای خود، چند آدرس ns ویژه دارد که باید آنها را در دامنه سایت‌تان تنظیم کنید تا ارتباط بین هاست و دامنه برقرار شود.

    دو شیوه برای متصل کردن دامنه و هاست

    در حالت اول، شما دامنه و هاست را از یک شرکت معتبر واحد خریداری می‌کنید. در این حالت، اگر این شرکت اتوماسیون حرفه‌داشته باشد، اتصال دامنه و هاست را انجام می‌دهد. اگر این امکان را نداشته باشد، باید از اپراتور شرکت مورد نظر درخواست کنید تا مقادیر ns هاست را در اختیار شما بگذارد تا بر روی دامنه تنظیم کنید.

    در این مورد، به این دلیل که هر دو دامنه و هاست مربوط به یک شرکت هستند، می‌توانید از شرکت مورد نظر درخواست کنید که تنظیم ns را برای شما انجام دهد. اما تمام شرکت‌ها این کار را برای شما انجام نمی‌دهند. بنابراین شرکتی که از آن دامنه و هاست را خریداری می‌کنید بسیار مهم است.

    در حالت دوم، شما دامنه را در یک شرکت ثبت می‌کنید و هاست را از شرکتی دیگر خریداری می‌کنید. در این حالت، شما باید ns های مربوط به شرکتی که از آن هاست خریداری کرده‌اید را دریافت کنید، سپس مقادیر آن را در پنل مربوط به دامنه (شرکتی که در آن دامنه را ثبت کرده‌اید) وارد کنید.

    اگر اقدام به ثبت دامنه در یک شرکت معتبر کرده باشید، وب سایتی را در اختیارتان قرار می‌دهد که بتوانید در آن اطلاعات مالک دامنه را تغییر داده و ns را ثبت کنید.

    تنظیمات dns چگونه صورت می‌گیرد؟

    برای تنظیم dns باید وارد پنل دامنه خود شوید و سپس به منو مربوطه وارد شوید. در آنجا فیلدهایی وجود دارد که NS نامیده می‌شوند. باید مقادیر مربوط به ns هاست خود را در آنجا وارد کنید. هر هاست و دامنه باید حداقل 2 مقدار ns داشته باشد. اگر در هر یک از مراحل تنظیم dns برای شما مشکلاتی پیش آمد، می‌توانید از شرکت ثبت دامنه خود درخواست راهنمایی کنید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید