نکات طلایی برای خرید لباس چهارخانه مردانه

نکات طلایی برای خرید لباس چهارخانه مردانه
راهنمای مطالعه

    لزوما همه چهارخانه‌دوست‌ها درست چهارخانه نمی‌پوشند! اگر معمولا لباس ساده می‌پوشید و بیشتر دغدغه‌تان این است که مثلا رنگ سرمه ای با چه رنگی ست می‌شود که هیچ! اما اگر به چهارخانه علاقه دارید، برای اینکه با لباس‌های چهارخانه خوش‌استایل به نظر برسید، باید کمی هم فوت‌وفن چهارخانه‌پوشی بلد باشید؛ اگر بلد نیستید، خوب جایی کلیک کرده‌اید، چون با نکاتی که در این مطلب برایتان نوشته‌ایم، این بار می‌توانید هنگام خرید لباس چهارخانه مردانه با اعتمادبه‌نفس بیشتری تصمیم بگیرید.

    با انواع طرح‌های چهارخانه و کاربرد هر طرح چقدر آشنا هستید؟

    چهارخانه دنیای پرنقش‌ونگاری است، پر از طرح و رنگ. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر چهارخانه‌ای لقب و پیشینه خاص خودش را دارد؛ حتی کاربرد چهارخانه‌های مختلف و میزان رسمی‌بودن‌شان هم می‌تواند متفاوت باشد. این شما و این ۸ مدل چهارخانه معروف که می‌توانید برای خرید لباس چهارخانه مردانه مدنظر داشته باشید:

    ۱. گینگام

    خرید لباس چهارخانه مردانه - پیراهن چهارخانه

    گینگام طرح چشم‌آشنایی است؛ شاید چنین اسمی به گوش‌تان غریبه باشد، اما مطمئنا از طرح گینگام چیزهای مختلفی دیده‌اید. به‌احتمال قوی با دیدن پیراهن چهارخانه‌ تن آقای شیک‌وپیک بالا یاد رومیزی افتاده‌اید که بی‌دلیل هم نیست، چون طرح گینگام برای پارچه رومیزی هم کاربرد دارد. گینگام‌ها به چشم اغلب‌مان بیشتر با ترکیب رنگی قرمز و سفید یا آبی و سفید آشنا می‌زنند، اگرچه ترکیب‌های رنگی دیگری هم برای طرح گینگام در بازار موجودند. پارچه‌های این طرحی غالبا پنبه‌ای یا از الیاف ترکیبی پنبه‌دارند و پشت‌ورو یکی به نظر می‌رسند.

    بیشترین استفاده طرح گینگام برای لباس چهارخانه مردانه در پیراهن دکمه‌دار خلاصه می‌شود. چهارخانه‌های گینگامی را برای به‌خصوص سر کار پیشنهاد می‌کنیم و ست‌کردن‌شان هم اصلا سخت نیست؛ با مثلا گینگام سبز و سفید می‌توانید شلوار کرم و کت اسپرت کتانی سبز زیتونی ست کنید و با گینگام آبی و سفید شلوار چینوی کرم و کت اسپرت سرمه‌ای.

    ۲. شاهزاده ولز

    خرید لباس چهارخانه مردانه - کت چهارخانه

    چهارخانه این طرحی دارای پیشینه‌ای سلطنتی است، چون طرح موردعلاقه شاهزاده ولز، معروف به ادوارد هفتم، بود. چهارخانه طرح شاهزاده ولز بیشتر با ترکیب رنگی مشکی و سفید به چشم‌ها آشناست، اما گاهی با رنگ‌های دیگری از قبیل قهوه‌ای هم تولید می‌شود. ناگفته نماند که برای چهارخانه شاهزاده ولز شاید به طرح‌های متنوعی بربخورید که در برخی ریزه‌کاری‌ها با هم متفاوت‌اند، اما، درمجموع، از چهارخانه‌های این طرحی معمولا برای دوخت کت‌وشلوار یا کت و شلوار تک استفاده می‌شود، جلیقه هم همین‌طور.

    تک‌کت‌ چهارخانه اسپرت طرح شاهزاده ولز با به‌خصوص شلوار ساده تیره خوب ست می‌شود و اتفاقا ست جالبی هم برای سر کار است. با شلوار تک این طرحی هم ترجیحا به پیراهن تک‌رنگ بسنده کنید تا زیادی شلوغ‌کاری نشود. نسخه پیراهنی طرح شاهزاده ولز را هم که به‌اسم گِلِن معروف است، با کت‌وشلوار ساده پیشنهاد می‌کنیم. شاهزاده ولز برای پالتوی زمستانی هم طرح شکیلی است و هرگز از مد نمی‌افتد.

    ۳. پنجره‌ای

    خرید لباس چهارخانه مردانه - کت چهارخانه

    چهارخانه پنجره‌ای از طرح‌های کلاسیکی است که در سال‌های اخیر مجدد مد شده. پارچه‌های این طرحی به‌دلیل شباهت به پنجره‌های چهارخانه‌ای به طرح پنجره‌ای معروف‌اند. چهارخانه‌های پنجره‌ای معمولا برای کت‌وشلوار یا تک‌کت و جلیقه کاربردی‌ترند تا پیراهن. اما یادتان باشد چهارخانه‌های پنجره‌ای همیشه مربعی نیستند، بلکه گاهی مستطیلی‌شکل‌اند، مستطیل‌هایی که در جهت عمودی بلندترند؛ جالب اینجاست که با پنجره‌ای‌های این مدلی کمی قدبلندتر به نظر می‌رسید. اما، درکل، چهارخانه‌ پنجره‌ای طرح بولد و توی چشمی است، مگر اینکه دنبال مدل‌هایی با خطوط نه خیلی پررنگ و محو بگردید.

    پیراهن چهارخانه پنجره‌ای ببینید

    ۴. تارتان

    خرید لباس چهارخانه مردانه - شلوار چهارخانه

    تارتان (شلوار موجود در تصویر بالا)  از چهارخانه‌هایی است که انوع‌واقسام بسیار مختلفی دارد و هیچ چهارخانه‌پسندی نیست که نتواند از تارتان‌ها چیزی انتخاب کند! اصلیت چهارخانه‌ طرح تارتان به اسکاتلند برمی‌گردد؛ ملاکان اسکاتلندی در فصل شکار برای استتار از لباس‌های تارتانی با رنگ‌های الهام‌گرفته از طبیعت استفاده می‌کردند. از معروف‌ترین تارتان‌ها می‌توان به طرح بلک واچ اشاره کرد که تارتان شناخته‌شده و پرطرفداری است و همان طور که در تصویر بالا می‌بینید، از چهارخانه‌های آبی و سبز تشکیل می‌شود. ضمنا چهارخانه معروف برند بِربری هم درواقع نوعی تارتان محسوب می‌شود.

    درکل، چون تارتان طرح متنوع و انعطاف‌پذیری است، در لباس‌های جورواجوری کاربرد دارد، اما یادتان باشد که با طرح تارتان هم شلوغ‌کاری ممنوع! با لباس‌های طرح تارتان ترجیحا لباس طرح‌دار دیگری ست نکنید، مگر با احتیاط.

    ۵. بوفالو

    خرید لباس چهارخانه مردانه - پیراهن چهارخانه

    بوفالو طرح چهارخانه‌ای معروف پیراهن‌های زمستانی است و غالبا با ترکیب رنگی قرمز و مشکی شناخته می‌شود. همان طور که احتمالا می‌دانید، طرح بوفالو برای پیراهن‌های رسمی نیست، اما برای استایل کژوال، یا بهتر بگوییم سبک راحتی، طرح چهارخانه‌ای دلنشین و چشم‌نوازی است. سوئیشرت‌های این طرحی هم جذاب‌اند.

    ۶. گراف

    خرید لباس چهارخانه مردانه - پیراهن چهارخانه با کت راه‌راه

    پارچه‌های این طرحی به کاغذ گراف یا همان کاغذ رسم می‌مانند. گراف ساده‌ترین طرح لباس چهارخانه است و اغلب هم برای پیراهن استفاده می‌شود. متن سفید با خطوط آبی رایج‌ترین ترکیب مورداستفاده در پارچه‌های این طرحی است. این را هم بدانید که معمولا اندازه مربع‌های چهارخانه‌های گراف کوچک است، حدود یک‌چهارم اینچ، و هرچه مربع‌ها بزرگ‌تر باشند، پیراهنی با جلوه غیررسمی‌تر خواهید داشت. گراف‌های ریزنقش برای ست‌کردن با کراوات‌های مختلف راحت‌ترند. تصویر بالا ازجمله ست‌هایی است که به پیراهن گراف می‌آید. 

    ۷. تاتِرسال

    خرید لباس چهارخانه مردانه - پیراهن چهارخانه

    تاترسال در نگاه اول به پارچه‌های گراف می‌ماند، اما خطوط چهارخانه‌ طرح تاترسال از دو یا چند رنگ مکمل تشکیل می‌شوند؛ ضخامت و پررنگی خطوط هم می‌تواند با هم متفاوت باشد، اما اندازه مربع‌هایی که می‌سازند، همیشه دقیقا یکی است. از پارچه‌های این طرحی معمولا برای پیراهن یا جلیقه استفاده می‌شود؛ رایج‌ترین رنگی که برای جلیقه‌های طرح تاترسال جا افتاده، ترکیب خطوط قرمز و آبی روی پس‌زمینه‌ زرد یا نخودی است.

    محبوب‌ترین لباس‌های چهارخانه را ببینید

    ۸. مادراس

    خرید لباس چهارخانه مردانه - پیراهن چهارخانه

    طرح مادراس دارای ریشه هندی است؛ چهارخانه‌های این طرحی معمولا رنگی‌رنگی‌ طراحی می‌شوند و متشکل از چهارخانه‌های غیرهم‌اندازه‌اند. مادراس ازلحاظ طرح‌ونقش به تارتان‌های اسکاتلندی شبیه است، اما ترکیب رنگی مادراس‌ها به منسوجات هندی رفته و گزینه مناسبی برای پیراهن‌های تابستانی است.

    [related]23546[/related]

    با هر لباسی چه مدل چهارخانه‌ای بهتر درمی‌آید؟

    پیراهن چهارخانه؛ انتخاب خوب و مطمئنی برای ست‌کردن با کت‌وشلوار ساده

    خرید لباس چهارخانه مردانه - پیراهن چهارخانه

    پیراهن دکمه‌دار چهارخانه انتخاب خیلی خوبی برای ست‌کردن با کت‌وشلوارهای ساده و تک‌رنگ است؛ مثلا پیراهن چهارخانه طرح گینگام آبی با کت‌وشلوار سرمه‌ای یا پیراهن چهارخانه طرح پنجره‌ای محو با کت‌وشلوار راه‌راه باریک و صدها ست دیگر، چراکه با کت‌وشلوار ساده دست‌تان برای انتخاب پیراهن باز خواهد بود.

    اما همه پیراهن‌های چهارخانه که برای استایل رسمی نیستند! اتفاقا پیراهن‌های چهارخانه کژوال و غیررسمی هم خیلی پرطرفدار و جوان‌پسندند. پیراهن چهارخانه طرح بوفالو با تیشرت و شلوار جین سنگ‌شور ست بهاری پیشنهادی ماست. برای تابستان هم پیراهن چهارخانه آستین‌کوتاه طرح مادراس با شلوار جین رنگ روشن مدنظرتان باشد.

    محبوب‌ترین پیراهن‌های چهارخانه را ببینید

    کت‌وشلوار چهارخانه؛ مخصوص چهارخانه‌پوش‌های قهار

    خرید لباس چهارخانه مردانه - کت‌وشلوار چهارخانه

    کت‌وشلوار چهارخانه سرمه‌ای طرح پنجره‌ای ازجمله گزینه‌های پیشنهادی ما به شما چهارخانه‌دوست‌های قهاری است که علاقه‌مندید به‌وضوح کامل چهارخانه بپوشید! چهارخانه شاهزاده ولز را هم برای کت‌وشلوارهای زمستانی فراموش نکنید.

    اما یادتان باشد با کت‌وشلوارهایی که چهارخانه خیلی توی چشمی دارند، مابقی اجزای لباس‌تان نباید شلوغ‌پلوغ باشد؛ در چنین مواردی مثلا پیراهن سفید کلاسیک و کراوات طرح ساده انتخاب مطمئنی است، اما با چهارخانه‌های محوتر گاهی حتی کراوات راه‌راه پررنگ هم انتخاب نابجایی نیست.

    تک‌کت چهارخانه

    برای اینکه سرتاپا چهارخانه نباشید، تک‌کت چهارخانه هم فکر خوبی است. ازجمله ست‌های پیشنهادی ما تک‌کت چهارخانه مشکی با پیراهن سفید و شلوار مشکی است. می‌پرسید با تک‌کت چهارخانه چه شلواری ست کنم؟ انتخاب اصلا سختی نیست! برای ایجاد هارمونی کافی است از رنگ خود چهارخانه‌های کت برای ست‌کردن شلوار کمک بگیرید.

    البته که با کت‌های چهارخانه هم می‌توان پیراهن چهارخانه پوشید، اما یادتان باشد که اندازه چهارخانه‌ها یکی نباشد و رنگ چهارخانه‌های کت با پیراهن‌تان بخواند. این را هم بدانید که قفسه سینه با کت چهارخانه کمی پهن‌تر به نظر می‌رسد.

    شلوار تک چهارخانه

    خرید لباس چهارخانه مردانه - شلوار چهارخانه

    شلوار تک چهارخانه انتخاب تقریبا پرریسکی است. در این مورد هم پیشنهاد می‌کنیم برای بالاتنه از رنگ‌های موجود در چهارخانه شلوار کمک بگیرید. ازجمله طرح‌های رایج برای شلوار چهارخانه می‌توان به طرح تارتان مدل بلک واچ اشاره کرد که با کت دو طرف دکمه‌دار رنگ مکمل، ترجیحا سبز یا سرمه‌ای، و پیراهن آبی یخی ست شیکی به دست می‌دهد.

    جلیقه چهارخانه

    خرید لباس چهارخانه مردانه - جلیقه چهارخانه

    جلیقه چهارخانه هم از دیگر گزینه‌های پیش رو برای خرید لباس چهارخانه مردانه است. ما که پیشنهاد می‌کنیم با جلیقه تک چهارخانه از کت‌وشلوار ساده استفاده کنید تا چهارخانه‌های جلیقه تن‌تان بیشتر به نما بیاید.

    اکسسوری‌های چهارخانه

    خرید لباس چهارخانه مردانه - کراوات چهارخانه

    کراوات تنها اکسسوری مردانه برای استایل چهارخانه نیست؛ شما چهارخانه‌دوست‌های غیرکرواتی‌ها می‌توانید برای مجالس رسمی از دستمال جیب یا دستمال‌گردن چهارخانه استفاده کنید. اما کژوال‌پوش‌ که باشید، برای اکسسوری‌های چهارخانه گزینه‌های بیشتری پیش رو دارید: کلاه، شال‌گردن یا حتی کوله‌پشتی چهارخانه.

    کراوات چهارخانه ببینید

    حرف پایانی

    امیدواریم که نکات مطرح‌شده برایتان مفید بوده باشند؛ این بار که هوس خرید لباس چهارخانه مردانه کردید، بد نیست نیم‌نگاهی به ست‌هایی که پیشنهاد دادیم، داشته باشید. این مطلب را برای اقوام و دوستان چهارخانه‌پوش‌تان هم بفرستید و با این کار نشان دهید که به علاقه‌مندی‌هایشان بی‌توجه نیستید! [see_also]22858[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید