۵ نکته مهم برای خرید کراوات

۵ نکته مهم برای خرید کراوات
راهنمای مطالعه

    هنگام خرید هر چیزی به دنبال کیفیت و ویژگی‌های خوب آن هستیم و این موضوع در مورد کراوات هم صادق است. اگر نمی‌دانید برای خرید کراوات به چه مواردی توجه کنید، این مقاله از «درجه» را مطالعه کنید.

    نکات مهم هنگام خرید کراوات

    اگرچه کراوات بخش کوچکی از کمد لباس آقایان را اشغال می‌کند، اما می‌تواند ظاهر مردها را بسیار مرتب نشان دهد و کاربردی بسیار بیشتر از آنچه که به نظر می‌آید داشته باشد.

    وقتی کراوات و دستمال جیبی مناسب پیراهن‌تان می‌پوشید، تحسین دیگران را برمی‌انگیزید. بیش از ۱۵۰ سال است که کراوات، راه خود را میان لباس‌های مردانه باز کرده و طراحان مد لباس، نمونه‌های مختلفی از آن را طراحی و به بازار عرضه کرده‌اند.

    در حال حاضر تعداد بیشماری کراوات در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی در بازار است و ممکن است هنگام خرید یکی از آنها حسابی گیج شوید. با خواندن نکات خرید کراوات، می‌توانید با خیالی راحت کراوات مناسب خود را تهیه کنید.

    ۱. اندازه کراوات را درست انتخاب کنید

    خرید کراوات، اندازه کراوات

    کراوات مانند هر لباس دیگر، در شکل و اندازه‌های گوناگون تولید می‌شود. باید کراواتی بخرید که با شکل بدن‌تان و لباسی که می‌پوشید، در هماهنگی کامل باشد.

    پهنای کراوات باید با برگردان یقه بلیزر یا کت متناسب باشد. اگر این دو با هم هماهنگی نداشته باشند، تعادل ظاهر لباس‌تان بهم می‌ریزد و توجه افراد را به این ناهماهنگی جلب می‌کند. پهنای کراوات‌ها معمولا از ۵,۵ تا ۱۰ سانتی‌متر هستند.

    به قد و درازای کراوات هم توجه کنید. برخی از کراوات‌ها بسیار بلند هستند. این کراوات‌ها مناسب افراد قدبلند است. اما اگر قد معمولی یا کوتاه دارید، به نسبت قدتان از کراوات‌های کوتاه‌تر استفاده کنید. مراقب باشید تا قد کراوات تا بالای سگک کمربندتان باشد.

    همچنین اگر لاغر هستید، باید از کراوات‌های باریک استفاده کنید. کراوات‌های پهن، روی سینه‌تان بسیار خودنمایی می‌کند و ظاهرتان را ناهماهنگ با کراوات نشان می‌دهد و برعکس افراد درشت‌هیکل بهتر است از کراوات‌های پهن استفاده کنند. اگر اندامی متوسط دارید، استفاده از هر نوع کراوات با هر اندازه‌ای مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند.

    استفاده از کراواتی که مناسب لباس‌تان باشد، عامل مهمی در مرتب و زیبا نشان دادن ظاهرتان است.

    ۲. به بخیه پشت کراوات دقت کنید

    خرید کراوات، بخیه پشت کراوات

    بخیه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کراوات است که پیش از خرید کراوات باید به آن دقت کنید. پشت کراوات انتخابی‌تان را نگاه کنید. در دو طرف بالا و پایین کراوات، دو بخیه ضخیم به صورت افقی مشاهده می‌کنید. وجود این بخیه‌ها به دو دلیل اصلی، مهم هستند:

    • اول اینکه، این بخیه‌ها دو طرف کراوات را محکم سر جای خود نگه‌ می‌دارند.
    • دوم‌ اینکه، آنها باعث می‌شوند کراوات شکل خود را به‌خوبی حفظ کند و مثلا، طوری پف نکند که گویی درون آن هوا جمع شده است.

    بنابراین هنگام خرید کراوات، به این قسمت توجه کنید.

    ۳. جنس پارچه کراوات را در نظر بگیرید

    خرید کراوات، جنس پارچه

     

    جنس پارچه هنگام انتخاب کراوات هم مانند انتخاب هر نوع لباس دیگر مهم است. اگر می‌خواهید ظاهر شیک و جذابی داشته باشید، استفاده از کراوات با جنس مرغوب ضروری است.

    انواع جنس‌های مختلف کراوات در بازار وجود دارد:

    • ابریشم

    ابریشم یکی از بادوام‌ و شیک‌ترین پارچه‌های دنیاست. تار و پود این پارچه با وجود نرم بودن، به لطف انعطاف‌پذیری بالای آن، قدرت و استحکام زیادی دارد. بنابراین به‌سرعت از بین نمی‌رود. ابریشم می‌تواند شکل و فرم خود را حفظ کند. به همین دلیل در برابر چروک شدن مقاوم است.

    گره زدن با پارچه ابریشمی راحت است. این ویژگی برای کراوات مهم است. زیرا اجازه می‌دهد انواع مختلف گره‌ها را امتحان کنید. در ضمن پارچه ابریشمی، به دلیل صاف و صیقلی بودن، آلودگی‌ها را به خود جذب نمی‌کند.

    پارچه ساتن هم که نرم و لطیف است، از ابریشم بافته می‌شود و یک طرف آن براق است. این نوع پارچه هم کراوات را شیک و زیبا نشان می‌دهد.

    • ابریشم مصنوعی

    اگر به دلیل حقوق حیوانات نمی‌خواهید از کراوات‌های با پارچه ابریشم اصل استفاده کنید، می‌توانید کراوات‌هایی از جنس‌های مختلف دیگر، مانند ابریشم مصنوعی، استفاده کنند.

    این پارچه‌ با الیاف مصنوعی تولید می‌شود و ساخته دست بشر است. جنس این نوع پارچه هم مانند ابریشم اصل، نرم است و البته مزیت‌هایی هم دارد.  ارزان‌تر است و به دلیل اینکه راحت‌تر رنگ می‌شود، تنوع رنگی بسیاری دارد. اگر می‌خواهید برای هر لباس‌تان، کراواتی با رنگ مناسب تهیه کنید، به سراغ این نوع پارچه بروید.

    • پلی‌استر و میکروفایبر

    از پارچه‌های مصنوعی دیگر که در تولید کراوات استفاده می‌شود، می‌توان به پلی‌استر و میکروفایبر اشاره کرد. پلی‌استر ارزان‌تر است و البته ظاهر جذابی هم ندارد. این جنس هم در برابر لکه و چروک مقاوم است و شستشوی آن راحت است.

    جنس این نوع پارچه‌ها معمولا خشک‌تر از الیاف ابریشمی است و گره زدن کراوات را کمی سخت می‌کند. آنها را نمی‌توان اتو کرد، زیرا در اثر حرارت صدمه می‌بینند.

    میکروفایبر، ترکیبی از پلی‌استر و پلی‌آمید یا نایلون است و در مقایسه با پلی‌استر، کیفیت بهتری دارد. تقریبا شبیه ابریشم مصنوعی است و خوشبختانه بسیار ارزان‌تر –تقریبا نصف- ابریشم مصنوعی است. بنابراین اگر می‌خواهید هنگام خرید کراوات کمتر هزینه کنید و نوع نسبتا مناسبی بخرید، از کراوات‌های از جنس میکروفایبر استقبال کنید. زدن گره کراوات با جنس میکروفایبر راحت‌تر از پلی‌استر است.

    [related]20321[/related]

    • کشمیری

    کراوات‌های کشمیری هم به اندازه کراوات‌های ابریشمی زیبا، نرم و البته محکم هستند. البته تنها تفاوت آنها با کراوات‌های ابریشمی این است که به براقی و درخشانی کراوات‌های ابریشمی نیستند و بنابراین مناسب محیط‌های کمتر رسمی هستند.

    • پشمی

    کراوات‌های پشمی، از قدیمی‌ترین کراوات‌ها هستند که با گره‌های متفاوتی در بازار به‌ فروش می‌روند. آنها معمولا باریک هستند و در انتها، نوک مربعی‌ شکل دارند.

    کراوات‌های پشمی، ضدچروک و بهترین جنس برای فصول سرد سال هستند. آنها می‌توانند گردن‌تان را گرم نگهدارند. همچنین آنها تا اندازه‌ای آب و مایعات را از خود دفع می‌کنند. البته یکی از معایب آن شستشوی سخت و پرزحمت آن است.

    • نخی

    اگر در محیطی کمی خنک زندگی می‌کنید، کراوات‌های نخی انتخاب بهتری هستند. کراوات‌های نخی را می‌توان در بیشتر مناسبت‌ها استفاده کرد و در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی تولید می‌شوند.

    جنس پارچه کراوات معمولا روی قیمت آن اثرگذار است و کراوات‌ها معمولا در بازار در محدوده ۱۰هزار تومان تا حدود ۹۰۰هزار تومان به فروش می‌رود.

    پرفروش‌ترین انواع کراوات را ببینید

    ۴. رنگ کراوات را چطور انتخاب کنیم؟

    خرید کراوات، رنگ کراوات

    هنگام خرید کراوات به رنگ و البته طرح آن هم دقت کنید. هزاران کراوات با رنگ‌های مختلف وجود دارد و پیش از خرید یکی از آنها باید ابتدا بدانید آن کراوات را برای چه لباسی می‌خواهید و در کجا می‌خواهید از آن استفاده کنید.

    • قرمز روشن

    بیشتر مردها کراوات قرمزرنگ را دوست دارند. این رنگ تقریبا با هر کت و پیراهنی هماهنگ می‌شود. اما این رنگ با لباس‌های تیره‌تر یا سفید، آبی و خاکستری بسیار جذاب و زیبا به نظر می‌رسد.

    • قرمز تیره

    این رنگ، ظاهر فرد را کلاسیک و تقریبا جدی نشان می‌دهد. برای سیاستمدارانی مناسب است که می‌خواهند نه‌تنها حرفه‌ای، بلکه شیک و جذاب به‌نظر آیند. البته برخی از افراد دوست دارند در مهمانی‌های رسمی هم از این رنگ استفاده کنند و باید گفت چنین کراواتی برای اینگونه موقعیت‌ها هم کاربرد دارد و بسیار عالی است.

    • آبی

    این رنگ یکی از رنگ‌های استاندارد کراوات‌هاست. از رنگ آبی روشن گرفته تا آبی تیره برای کراوات‌ها استفاده شده است.

    کراوات آبی رنگ، برای کارمندانی که در بخش پذیرش کار می‌کنند یا افرادی که مجریان همایش‌ها هستند، ایده‌آل است. همچنین  بهترین رنگ برای فصل بهار است.

    رنگ آبی برای طرح‌ها و نقوش مختلف روی کراوات‌ها عالی است، زیرا با وجود هر نوع طرح، این رنگ باعث می‌شود، بتوانید کراوات را در هر مکان کاری و تجاری استفاده کنید.

    • نارنجی، صورتی و بنفش

    این نوع کراوات‌های روشن مناسب پیراهن‌های روشن، مثل سفید، آبی روشن یا رنگ‌های روشن دیگر، است. این رنگ‌ها مناسب فصول بهار و تابستان و مراسم‌های شاد هستند.

    • زرد و سبز

    این رنگ‌ها هم کراوات را مناسب فصول بهار و تابستان می‌کند. کراوات زردرنگ مناسب پیراهن‌های کمی تیره‌تر است و کراوات سبز رنگ هم با پیراهن‌های کلاسیک سفیدرنگ کاملا هماهنگ می‌شوند.

    • قهوه‌ای

    کراوات‌هایی که قهوه‌ای هستند را نمی‌توان با هر لباسی هماهنگ کرد و باید برای استفاده از آن پیراهن یا کت‌وشلواری مناسب پوشیده باشید. اگر می‌خواهید به یک مصاحبه کاری بروید یا پیراهن و کت‌وشلوارهای متعددی ندارید، هرگز کراوات قهوه‌ای نخرید.

    • مشکی

    اگر در رستوران، پیشخدمت هستید یا برای برگزاری مراسم‌های عزاداری کار می‌کنید یا قصد حضور در چنین مراسمی دارید، کراوات مشکی بخرید. در غیراینصورت بهتر است به سراغ این رنگ نروید.

    • سفید

    این رنگ کراوات هم برای تمام موقعیت‌ها مناسب نیست. در واقع بیشتر، مناسب وکلا و قضات است. بنابراین اگر نمی‌خواهید کراوات‌تان بدون استفاده باقی بماند، کراوات سفیدرنگ نخرید.

    • خاکستری و نقره‌ای

    این رنگ‌ها با پیراهن سفید کلاسیک، هماهنگی بسیار جالب و زیبایی دارند.

    ۵. طرح کراوات چه باشد؟

    خرید کراوات، طرح‌های متنوع

    کراوات‌ها با طرح‌های مختلفی، از طرح‌های خال‌خالی گرفته تا چهارخانه و راه‌راه، در بازار وجود دارد. کراوات‌های خال‌خالی ریز برای موقعیت‌های رسمی مناسب است و بسیار زیبا به نظر می‌آیند. اما اگر خال‌خال‌های آن درشت باشد، دیگر زیبایی ندارد و بهتر است از این نوع طرح‌ها استفاده نکنید. البته که همه‌چیز در نهایت به سلیقه خوتان بستگی دارد.

    کراوات‌های راه‌راه یا چهارخانه هم مناسب پیراهن‌های ساده و موقعیت‌های غیررسمی هستند.

    در ضمن مراقب استفاده از کراوات‌هایی هم باشید که طرح‌های شلوغ دارند. این نوع کراوات‌ها هم مناسب موقعیت‌های غیررسمی و مهمانی‌های دوستانه است.

    کلام آخر

    اگر شما هم توصیه‌ای دارید، خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید. اینکه چه رنگ کراواتی دوست دارید و چطور رنگ و طرح کراواتتان را با استایلتان ست می‌کنید؟ برایمان بنویسید.

    محبوب‌ترین کراوات‌ها را ببینید

    [see_also]22858[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید