۶ نکته برای خرید پاپیون مردانه

۶ نکته برای خرید پاپیون مردانه
راهنمای مطالعه

    استفاده از پاپیون ظاهر آقایان را بسیار شیک، جذاب و کلاسیک می‌کند. اما یک اشتباه در انتخاب و خرید پاپیون می‌تواند، تمام قواعد را به‌هم بریزد. در این مقاله از «درجه»، با ما همراه باشید تا در خرید پاپیون مناسب راهنمایی‌تان کنیم.

    بسیاری از مردها در کنار کراوات از پاپیون هم استفاده می‌کنند. پاپیون را می‌توان هم در مهمانی‌های رسمی و هم غیررسمی استفاده کرد. اما اگر شما هنگام پوشیدن پاپیون، احساس خوبی نسبت به آن ندارید، نگران نباشید تنها نیستید. افراد بسیاری هستند که نمی‌دانند چه نوع پاپیونی بخرند تا با لباس‌شان هماهنگ باشد و ظاهرشان را شیک و جذاب کند. در ادامه این مقاله، نکاتی در مورد خرید نوع پاپیون نوشته‌ایم که می‌تواند در این زمینه کمکتان کند.

    نکات خرید پاپیون مردانه که باید بدانید

    هنگام خرید پاپیون باید به نکات مختلفی از جمله، نوع پاپیون، جنس پارچه، اندازه، رنگ و البته موارد دیگر توجه کنید. باید پیش از خرید پاپیون بدانید که آن را می‌خواهید با چه لباسی بپوشید و با توجه به مدل و رنگ لباس‌تان، پاپیون دلخواه را انتخاب کنید.

    ۱. جنس پارچه پاپیون چه باشد؟

    پاپیون در جنس‌های مختلف، مانند ابریشمی، نخی، کتان، پشمی، مخمل و چرمی در بازار فروخته می‌شود.

    ابریشم و پارچه‌هایی که ابریشم در آنها به‌کار رفته، مانند ساتن، به دلیل ظاهر شیک و براقی که دارند، بهترین انتخاب برای مهمانی‌های رسمی‌اند. پوشیدن این نوع پاپیون همراه با لباس تاکسیدو یا ژاکت، در هر دو حالت، زیباست و ظاهرتان را جذاب می‌کند.

    کتان و پارچه نخی هم سبک هستند و وقتی پاپیون‌ به یقه‌تان می‌زنید، احساس خفگی نمی‌کنید. این پاپیون‌ها برای لباس‌های نیمه‌رسمی یا غیررسمی مانند مهمانی‌های شبانه در کنار دوستان، مناسب هستند. پارچه‌های کتان و نخی با لباس‌های به رنگ آبی، قهوه‌ای مایل به زرد یا خاکستری روشن سازگارند.

    پاپیون‌های پشمی مانند فلانل پشمی و تارتان (پارچه پیچازی اسکاتلندی) برای فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان مناسب هستند. البته قرار نیست پاپیون، شما را در این فصول گرم نگهدارد. اما از نظر ظاهری این حس را به شما و اطرافیان‌تان می‌دهد.

    پارچه‌های مخمل و چرمی هم بسیار زیبا هستند و برای مجالس رسمی استفاده می‌شوند.

    ۲. انواع پاپیون را بشناسید

    هنگام خرید پاپیون باید از قبل به نوع پاپیونی که می‌خواهید بخرید، توجه کنید. پاپیون‌ها در چند نوع در بازار فروخته می‌شوند:

    پاپیون‌های آماده

    خرید پاپیون مردانه، آماده

    این نوع پاپیون‌ها، بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند. این پاپیون‌ها از قبل آماده شده‌اند و معمولا یک قفل گیره‌ای هم پشت آنها وجود دارد که خیلی راحت پاپیون را به روی یقه لباس متصل می‌کند. این نوع پاپیون محبوب مردهایی است که گره زدن پاپیون را بلد نیستند یا همیشه آنقدر عجله دارند که حوصله انجام دادن این کار را ندارند.

    پاپیون‌های آماده، ارزان‌تر از پاپیون‌های دیگر هستند. زیرا آنها معمولا از پارچه‌های ارزان‌تر و البته براق‌تر تولید می‌شوند. تقارن دو طرف این پاپیون‌ها آنقدر بی‌عیب و نقص است که از دور، آماده بودن آنها مشهود است.

    اگر می‌خواهید به مجلسی رسمی بروید و شیک و مرتب به نظر برسید، این نوع پاپیون خیلی مناسب نیست. پاپیون‌های آماده بیشتر مناسب پسربچه‌هاست.

    پاپیون‌های بدون گره قبلی

    خرید پاپیون مردانه، بدون گره قبلی

     

    این پاپیون‌ها را، همانطور که از نامشان پیداست، خودتان باید گره بزنید و آماده کنید. این نوع پاپیون معمولا انتخاب مردهایی است که می‌خواهند بسیار شیک و جذاب به نظر برسند.

    برخی از انواع این پایپون‌ها با قفل گیره‌ای کوچکی همراه می‌شوند که وقتی پاپیون را آماده کردید، می‌توانید آن را با قفل گیره‌ای محکم کنید و در استفاده‌های بعدی، مجبور به گره زدن دوباره نباشید.

    برخی از پاپیون‌های بدون گره قابل تنظیم هستند. اندازه این نوع پاپیون‌ها را می‌توانید تغییر داده، بزرگ و کوچک کنید. بدین ترتیب با هر نوع لباسی متناسب خواهد شد. این پاپیون‌ها هم گیره‌های فلزی یا دکمه دارند تا در صورت نیاز برای محکم کردن گره پاپیونی که درست کرده‌اید، از آنها استفاده کنید.

    پاپیون‌های گره‌‌دار بندی

    خرید پاپیون مردانه، گره‌دار بندی

    این نوع پاپیون‌ها هم گره‌دار و آماده هستند اما بند هم دارند و برای بستن به دور یقه‌تان می‌توانید از بندهای آن استفاده کنید.

    پاپیون برای انواع سلیقه‌ها اینجاست

    ۳. اندازه پاپیون چقدر باشد؟

    پاپیون باید دقیقا اندازه دور یقه باشد. علاوه بر آن، اندازه پاپیون باید متناسب با اندام‌تان باشد.

    در بازار پاپیون در اندازه‌های پهن و باریک وجود دارد و باید نوعی انتخاب کنید که با اندازه صورتتان یا کوچکی سرتان هماهنگی داشته باشد. همچنین هنگام انتخاب پاپیون، باید به اندازه شانه و قد لباس‌تان هم توجه کنید و اندازه‌ای انتخاب کنید که مناسب لباس‌تان باشد.

    ۴. شکل پاپیون چطور باشد؟

    پاپیون‌ با شکل مختلف در بازار وجود دارد و پیش از خرید باید به شکل آنها هم توجه کنید و نوع دلخواه‌تان را بخرید:

    پاپیون پروانه‌ای

    خرید پاپیون مردانه، پروانه‌ای

    این پاپیون، به شکل بال‌های پروانه گره زده می‌شود. لبه‌های این پاپیون صاف است. موقع خرید این پاپیون مراقب باشید خیلی بزرگ یا کوچک آن را نخرید و اندازه متوسط آن را انتخاب کنید تا زیبایی خود را نشان دهد. این نوع پاپیون برای هر مراسمی مناسب است. اگر در استفاده از پاپیون تازه‌کار هستید، این پاپیون مناسب‌تان است.

    نوع دیگری از پاپیون‌های پروانه‌ای در بازار وجود دارد که بسیار بزرگ هستند. این نوع پاپیون برای مراسم‌های بسیار رسمی استفاده می‌شود و مناسب افرادی با جثه‌های بزرگ یا قدبلندها هستند.

    [related]23545[/related]

    پاپیون بال‌خفاشی

    خرید پاپیون مردانه، بال خفاشی

    این پاپیون‌ها مستطیلی شکل‌اند و در قسمت گردن باریکتر می‌شوند. گره آنها هم بزرگتر از پاپیون‌های دیگر است. وقتی این پاپیون باز است،‌ شبیه یک نوار باریک مستطیلی‌شکل و کمتر از ۵ سانتی‌متری است که در انتها پهن‌تر است.

    این پاپیون در مراسم‌هایی که نیمه‌رسمی هستند، استفاده می‌شود. البته آن به دلیل ظاهرش و اینکه گره زدن آن کمی سخت است، محبوبیت ندارد.

    پاپیون نوک‌‌تیز (یا لوزی)

    خرید پاپیون مردانه، نوک‌تیز

    این نوع پاپیون به خاطر نوک تیزش بیشتر مواقع نامتقارن دیده می‌شود. اما اگر هنگام گره زدن، دقت کنید می‌توانید از این ویژگی نوک آن برای هر چه بهتر دیده شدن پاپیون استفاده کنید.

    این پاپیون را می‌توان هم با لباس‌های رسمی و هم لباس‌های راحت و غیررسمی پوشید. در ضمن با بیشتر چهره‌ها هماهنگ است.

    پاپیون نامتقارن

    خرید پاپیون مردانه، نامتقارن

    نوک‌های این پاپیون با هم تقارنی ندارند و وقتی آن را گره می‌زنید کمی کج به نظر می‌رسند یا کاملا نامتقارن هستند. این نوع پاپیون مناسب افرادی است که به دنبال تغییر در ظاهرشان هستند.

    پاپیون‌های نوک‌گرد

    خرید پاپیون مردانه، نوک گرد

    پاپیون‌های نوک گرد که البته تعداد کمی از آنها در بازار وجود دارد، بیشتر مناسب مراسم‌های غیررسمی یا مهمانی‌های دوستانه است. جنس کتان این نوع پاپیون و پارچه‌هایی که بافت‌های نسبتا ضخیمی دارند، مناسب این پاپیون‌ها هستند.

    پاپیون‌های باز

    خرید پاپیون مردانه، باز

    شاید به نظر احمقانه بیاید، اما برخی از پاپیون‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان آنها را باز گذاشت و دور گردن انداخت. این نوع پاپیون‌ها هم ظاهر جالبی به فرد می‌دهند. اما مناسب مراسم‌های رسمی نیستند.

    پاپیون‌های مد روز

    خرید پاپیون مردانه، مد روز

    اخیرا پاپیون‌هایی وارد بازار شده‌اند که با پاپیون‌های مرسوم کاملا فرق دارند. آنها پارچه‌ای نیستند و از چوب یا پلکسی گلس (پلاستیک‌های شیشه‌ای) تولید می‌شوند. این پاپیون‌ها به دلیل جنس خشکی که دارند، گره‌ای نیستند و صرفا به شکل پاپیون ساخته شده و با قفل گیره‌ای یا بندی باریک به یقه لباس وصل می‌شوند.

    اگر خیلی اهل مد هستید و می‌خواهید خود را فردی مد روز نشان دهید و به دنبال هر چیز تازه و حتی عجیب هستید، این پاپیون مناسب‌تان است. البته باید گفت این پاپیون‌ها هرگز مناسب مراسم رسمی نیستند.

    چنین مدلی را دقیق‌تر ببینید

    ۵. به رنگ پاپیون دقت کنید

    هنگام خرید پاپیون به رنگ آن هم توجه کنید:

    • پاپیون در رنگ‌های مختلف را می‌توان با لباس‌های جین پوشید. همچنین پاپیون‌های سبز، قرمز یا صورتی با پیراهن‌های سفید هماهنگ هستند.
    • پاپیون‌های روشن یا رنگارنگ، مناسب لباس‌های نسبتا تیره و همچنین مراسم عروسی و البته فصول بهار و تابستان هستند.
    • پاپیون‌هایی که طرح‌های بسیار ظریف دارند و تک‌رنگ هستند، مناسب‌ترین پاپیون برای پارچه‌های چهارخانه یا راه‌راه هستند.
    • پاپیون‌های ضخیم که طرح‌های برجسته دارند، بهتر است با لباس‌های ساده پوشیده شوند.

    به‌طور کلی موقع انتخاب پاپیون، بهتر است از پاپیون‌های رنگارنگ که طرح‌های شلوغی دارند اجتناب کنید. این پاپیون‌ها  ظاهر‌تان را چندان شیک و زیبا نشان نمی‌دهند. یادتان باشد طرح پاپیون هرقدر خلوت‌تر باشد، بهتر است. پاپیون‌های شلوغ را فقط می‌توان با لباس‌های ساده پوشید.

    ۶. چند پاپیون داشته باشیم؟

    خرید پاپیون مردانه، تعداد پاپیون‌ها

    تعداد پاپیون‌هایتان کاملا شخصی است و در این خصوص نمی‌توان تعیین کرد که چه تعداد پاپیون باید در کمد لباس خود داشته باشید. اما اگر تازه به استفاده از پاپیون علاقه‌مند شده‌اید و می‌خواهید در هزینه‌هایتان هم صرفه‌جویی کنید، می‌توانید حداقل ۴ و حداکثر ۱۰ مدل پاپیون بخرید. (البته بازهم سلیقه‌ای است و مصرف‌گرایی هم واقعا اخلاق خوبی نیست!)

    • یک پاپیون سیاه ساده برای مراسم ساده عصرانه در کنار دوستان‌تان خوب است.
    • پاپیون دوم‌تان بهتر است مناسب محل کسب‌وکارتان باشد. رنگ‌ آبی یا قرمز با طرح‌های خال‌خالی ریز یا حتی ساده که بتوان آن را با هر نوع لباسی هماهنگ کرد، عالی است.
    • پاپیون سوم‌تان از رنگ‌های کمی روشن و مناسب فصول گرم سال باشد.
    • پاپیون چهارم‌تان هم از نوعی بخرید که مناسب فصول سرد سال، مانند پاپیون‌های پشمی، باشد.

    کلام آخر

    امیدواریم با راهنمایی‌های این مقاله، بتوانید پاپیون مورد علاقه و مناسب خود را تهیه کنید. البته خوشحال می‌شویم تجربه‌های خودتان در این زمینه را با ما در میان بگذارید.

    پرفروش‌ترین مدل‌های پاپیون را ببینید

    [see_also]23546[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید