نکات مهم برای خرید لگ ورزشی زنانه

نکات مهم برای خرید لگ ورزشی زنانه
راهنمای مطالعه

    انواع مختلفی از لگ ورزشی در بازار وجود دارد. این تنوع کار را برای انتخاب کمی سخت می‌کند. برای همین است که تصمیم گرفتیم در این مقاله درباره نکات خرید لگ ورزشی برای‌تان بگوییم. با خواندن این مطلب متوجه می‌شوید که لگ هر ورزش باید چطور باشد، جنس و شکل لگ مناسب چیست و اندازه‌ها در خرید لگ چگونه هستند.

    خرید لگ ورزشی برای رفتن به باشگاه

    خرید لگ ورزشی

    انتخاب و خرید لگ ورزشی تا حد زیادی وابسته به نوع ورزشی است که می‌خواهید انجام بدهید. وقتی صحبت از لگ ورزشی برای رفتن به باشگاه می‌شود، انتخاب‌های متعددی پیش روی‌تان است. در تولید بعضی از لگ‌های ورزشی فقط به مدل و ظاهر توجه شده و در برخی دیگر، کاربرد و نوع ورزش است که طراحی لگ را به وجود می‌آورد.

    از آنجا که در باشگاه‌های ورزشی جنب‌وجوش زیادی صورت می‌گیرد. برای رفتن به این مکان‌ها باید به سراغ لگ‌هایی بروید که جنس ضدتعریق دارند و جریان هوا در تاروپود پارچهٔ آنها به‌راحتی به گردش درمی‌آید. اگر چنین امکانی وجود نداشته باشد، عرق بدن در بافت لباس می‌ماند و ضمن ایجاد بوی ناخوشایند، آلودگی ایجاد می‌کند. لباس‌هایی از جنس مواد مصنوعی یعنی پلاستیکی و پلی‌استری باعث می‌شوند که عرق‌کردن تشدید شود.

    لگ‌هایی برای رفتن به باشگاه ورزشی مناسبند که فاق بلندی دارند و تا بالای کمر کشیده می‌شوند. این لگ‌ها را می‌توان با یک سوتین ورزشی هماهنگ کرد و در طول ورزش بسیار راحت بود.

    پس برای رفتن به باشگاه‌ ورزشی به این نکات در خرید لگ ورزشی دقت کنید:

    • ظاهر و رنگ؛
    • کیفیت جنس؛
    • راحتی لگ در پا.

    خرید لگ ورزشی برای یوگا

    خرید لگ ورزشی برای یوگا هم باید با دقت زیادی همراه باشد. چون در تمرینات یوگا، بدن باید به حالت آرام دربیاید و در بعضی نمونه‌های تمرین آن، انعطاف‌پذیری لازم است. پس لازم است، لگی به پا داشته باشید که قابلیت حرکات کششی و انعطاف‌پذیری را به شما می‌دهد.

    هدف از یوگا رسیدن به آرامش و وضعیت متعادل بدنی است. پس اگر جنس لگی که می‌خرید مناسب نباشد، عرق‌کند، پلاستیک زیادی در آن باشد و طراحی‌اش طوری باشد که در آن احساس راحتی نکنید، از رسیدن به اهداف‌تان در این ورزش جا می‌مانید. در خرید لگ ورزشی برای یوگا نکات زیر را در نظر داشته باشید:

    • استرچ‌بودن و قابلیت کشیدگی در بافت پارچه لگ؛
    • جنس مناسب ضدتعریق؛ پارچه‌های پنبه‌ای و نخی عرق را به خود جذب می‌کنند.
    • خرید لگ‌های پاچه‌بلند برای زمان‌های سرد و پاچه‌کوتاه برای زمان‌های گرم. در یوگا باید وسایل اولیه را به‌خوبی آماده کنید تا در حین تمرکزکردن برای ورزش، عامل مزاحمی وجود نداشته باشد. پس طراحی و جنس لباس خیلی مهم است.

    پرفروش‌ترین لگ‌های ورزشی زنانه را بببیند

    خرید لگ ورزشی برای دویدن

    خرید لگ ورزشی

    در هنگام دویدن یا انجام هر ورزش دیگری، پوشیدن لگ‌ها می‌تواند راحتی‌تان را تضمین کند. برای دو هم به سراغ لگ ورزشی بروید و حواس‌تان باشد که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

    • لگ دویدن باید فیت بدن باشد و روی قالب پاها بنشیند. اگر قرار باشد که کمر آن شُل شود و پایین بیاید یا کاملا روی بدن چسبیده نباشد، در هنگام دویدن اذیت خواهید شد.
    • وجود جیب و امکاناتی برای گذاشتن وسایل همراه‌تان در هنگام دویدن هم ورزش را برای‌تان خوشایندتر خواهد کرد. اگر جیبی محفوظ در طراحی لگ‌ها برای‌شان در نظر گرفته شود، خیلی بهتر است. مثلا جیبی که زیپ دارد. این باعث می‌شود تا وسیله‌ای که همراه خود برای دویدن می‌بردی، مثلا موبایل به‌راحتی داخل جیب‌تان قرار بگیرد.

    [related]18690[/related]

    نکات دیگر برای خرید لگ ورزشی

    خرید لگ ورزشی

    در قسمت‌های قبلی به لگ در ورزش‌های مختلف نگاهی کردیم. نکاتی که در ادامه می‌آید هم در انتخاب لگ مناسب خالی از لطف نیست:

    اندازه و قد پاچه‌های لگ چقدر باشد؟

    سه قد استاندارد برای پاچه‌های لگ‌های ورزشی در نظر گرفته می‌شود: پاچه بلند، متوسط و کوتاه. همان‌طور که در یکی از بخش‌های قبلی هم گفته شد، انتخاب لگ با قد بلند برای فصول سرد مناسب‌تر است.

    لگ‌های پاچه‌کوتاه هم که برای فصل‌های گرم‌تر مناسبند. انتخاب موردی که مابین این دو قرار می‌گیرد هم کاملا سلیقه‌ای است. یادتان باشد که لگ‌هایی با پاچه‌ها با قد متوسط برای خانم‌های قدکوتاه توصیه نمی‌شود. چون باعث می‌شوند که قدشان کوتاه‌تر به نظر بیاید. (البته که قد بلند بودن هم امتیاز ویژه‌ای نیست و ما فقط این مورد را صرفا جهت اطلاعتان ذکر کردیم.)

    اگر دوست دارید که در هنگام پوشیدن لگ ورزشی قدبلندتر و کشیده‌تر به نظر بیایید باید به سراغ خرید لگ ورزشی پاچه‌بلندی بروید که رنگش با رنگ کفش و جوراب‌تان یکی است. این‌طوری قدبلندتر به نظر می‌رسید.

    یعنی به جز مسأله آب‌وهوا، انتخاب قد پاچه لگ ورزشی تاحدی هم به سلیقه و استایل شخصی‌تان بازمی‌گردد. این دیگر انتخابش با خودتان است.

    جنس لگ‌های ورزشی چه باشد؟

    لگ‌های ورزشی یا از جنس نخ هستند یا با مواد مصنوعی و الیاف غیرطبیعی ساخته می‌شوند. لگ‌های نخی بسیار راحتند اما موضوع این است که بعد از مدت اندکی که استفاده می‌شوند، شکل‌شان را از دست می‌دهند و بدقیافه می‌شوند. اما به تنفس بهتر پوست هم کمک می‌کنند.

    لگ‌هایی از جنس بافت مصنوعی مانند پلی‌استر، نایلون و...، شکل و ظاهر بهتری در بدن دارند ولی با پوشیدن آنها عرق می‌کنید و شاید حس خوبی در بدن ایجاد نکنند. برخی لگ‌ها هستند که ترکیبی از نخ و مواد مصنوعی را در خود دارند. این موارد، بهترین انتخاب برای خرید لگ ورزشی هستند.

    خرید لگ ورزشی

    قیمت مناسب برای خرید لگ ورزشی چقدر است؟

    لگ‌های ورزشی در شکل‌ها، مدل‌ها و البته قیمت‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌شوند. باید قبل از خرید، بودجه‌تان را مشخص کنید تا راحت‌تر با فیلتر کردن گزینه‌های خیلی گران به انتخاب مناسب نهایی برسید. البته میل و جیب شماست که در این زمینه تصمیم می‌گیرد اما ما معتقدیم که خرج‌کردن برای لباس‌های ورزشی مناسب، ایدهٔ بسیار خوبی است.

    ورزش‌کردن با سلامت ارتباط مستقیم دارد و اگر در حین انجام آن از لباس‌ها و امکانات نامناسب استفاده شود، بهره‌وری و اثرگذاری‌اش کم می‌شود. پس با خرید جنس باکیفیت می‌توانید ورزش را مفیدتر و خوشایندتر کنید. ضمن اینکه اجناس خوب معمولا مدت بیشتری برای‌تان کار می‌کنند و دیگر نیاز نیست که مدام به‌دنبال خرید باشید.

    در آخر

    در خرید لگ ورزشی دقت به خرج بدهید و علاوه بر نکاتی که گفته شد به رنگ و مدل موردعلاقه‌تان هم توجه داشته باشید. زمانی که به پوشیدن لباس ورزشی‌تان علاقه‌مند باشید، ناخودآگاه انگیزهٔ ورزش‌کردن هم در شما تقویت می‌شود. ورزش‌کردن را فراموش نکنید و اگر تجربه و نظری دربارهٔ خرید لگ دارید حتما در بخش نظرات برای‌مان از آنها بگویید.

    محبوب‌ترین لگ‌های ورزشی زنانه را ببینید

    [see_also]15048[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید