پرفروشترین برندهای دوربین در بازار ایران

پرفروشترین برندهای دوربین در بازار ایران
راهنمای مطالعه

    در فهرست پرفروش ترین برندهای دوربین در بازار ایران از نام‌های درخشان و باسابقه‌ای مثل نیکون و سونی تا شرکت‌های تازه‌کار ولی خوش‌نامی مثل گوپرو و دی‌جی‌آی حضور دارند.

    انتخاب دوربین مناسب برای هر فرد بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد. اگر بودجه نامحدودی داشته باشید یکراست سراغ مدیوم فرمت فوجی‌فیلم GFX 100 یا هسلبلاد X1D-50c می‌روید که بالای ۱۵۰ میلیون تومان آب می‌خورند.

    اما اگر شما هم مثل من محدودیت بودجه داشته باشید، باید بر اساس اولویت‌ها و نیازهایتان بهترین گزینه را پیدا کنید. از آنجا که همیشه بهترین راه استفاده از تجربه دیگران است، با رجوع به لیست پرفروش ترین برندهای دوربین در بازار ایران می‌توان گزینه مناسب را برای هر بودجه‌ای پیدا کرد.

    فرقی نمی‌کند که تجربه‌تان در عکاسی به دوربین موبایل محدود می‌شود یا از ریش سفیدهای این حوزه هستید، به هر حال در این فهرست گزینه مناسبی برای خودتان پیدا خواهید کرد. هرچند اغلب مدل‌های معرفی شده در این لیست تا از بسیاری جهات شبیه هم هستند اما هر یک کاربرد و مزایای خاص خود را هم دارند؛ مثلا یکی سریع‌تر است؛ دیگری نور بیشتری را به سنسور می‌رساند و یکی دیگر ابعاد و وزن کمتری دارد؛ در نتیجه پیدا کردن بهترین گزینه باید بر اساس اولویت‌ها و نیازهای خودتان صورت بگیرد.

    پرفروشترین برندهای دوربین در بازار ایران:

    • کانن
    • نیکون
    • سامسونگ
    • گوپرو
    • فوجی‌فیلم
    • سونی
    • دی‌جی‌آی
    • اکن
    • پاناسونیک
    • پولاروید

     

    ۱. کانن

    پرفروش ترین برندهای دوربین در بازار ایران

    کانن از آن قدیمی‌های بازار دوربین است که بیش از ۸ دهه سابقه درخشان را یک می‌کشد. این شرکت ژاپنی از دوربین دیجیتال و چاپگر گرفته تا تجهیزات پزشکی و هدست واقعیت مجازی تولید می‌کند اما تخصص اصلی‌شان تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری است.

    دوربین‌های کانن در ایران بسیار محبوبند و پرفروش‌ترین آنها EOS 750D است که سنسور ۲۵ مگاپیکسلی CMOS دارد. فیلمبرداری Full HD با نرخ ۳۰ فریم، زوم اپتیکال ۳ برابری و عرضه با لنز کیت ۱۸-۵۵ میلیمتری از دیگر ویژگی‌های آن است. یکی از مزایای EOS 750D ثبت تصاویر RAW است که دستتان را در ویرایش بازمی‌گذارد.

    مدل EOS 750D را ببینید

    دیگر محصول پرفروش این شرکت پاورشات SX70 HS نام دارد که میزبان سنسور ۲۰.۳ مگاپیکسلی و 1/2.3 اینچی BSI CMOS است. اصلی‌ترین قابلیت این دوربین زوم خیره‌کننده ۶۵ برابری است اما از کنار فیلمبرداری 4K و عکاسی پیاپی ۱۰ فریم بر ثانیه هم نباید به آسانی گذشت.

    مدل Powershot SX70 HS را ببینید

    محبوب‌ترین دوربین‌های کانن را ببینید

    ۲. نیکون

    صنعت عکاسی با نام نیکون گره خورده چرا که بیش از یک قرن سابقه درخشان در این زمینه دارد. از مهمترین دستاوردهای آنها باید ساخت دوربین DSLR برای ایستگاه بین‌المللی فضایی، توسعه سیستم لنز قابل تعویض، منظره ‌یاب، کنترل الکترونیکی شاتر و نوآوری‌های دیگری اشاره کرد که هنر عکاسی را متحول کرد.

    نیکون D7200 به سنسور ۲۵ مگاپیکسلی CMOS مجهز شده که به خاطر حذف فیلتر Low Pass عکس‌های شارپی ثبت می‌کند. فیلمبرداری Full HD با نرخ ۶۰ فریم، ثبت تصاویر RAW و منظره یاب اپتیکال از دیگر ویژگی‌های D7200 است. موتور دوربین Expeed 4 هم پردازش سریع عکس و فیلم در گستره دینامیکی بالا را به ارمغان می‌آورد.

    نیکون مدل D7200 را ببینید

    دیگر دوربین محبوب نیکون بین ایرانی‌ها D5600 است که حسگر کراپ ۲۵ مگاپیکسلی دارد. وزن پایین دوربین حتی در صورت اتصال لنز در کنار بدنه ساخته شده از کامپوزیت فیبر کربن و پلاستیک، حمل و نقل آنرا آسان کرده است. D5600 به همراه لنزهای 18-55 و 70-300 به دستتان می‌رسد.

    مدل D5600 را ببینید

    محبوب‌ترین دوربین‌های نیکون را ببینید

    ۳. سامسونگ

    سامسونگ نیازی به معرفی ندارد و تقریبا همه آنرا به عنوان یکی از غول‌های دنیا تکنولوژی می‌شناسند. این شرکت طی سال‌های اخیر حضور کمرنگی در دوربین‌های دیجیتال داشته و در عوض روی دوربین موبایل تمرکز کرده. دوربین‌های سامسونگ به خاطر قیمت پایین، بیشتر مناسب عکاس‌های نوپاست.

    دوربین Smart WiFi ST150F بین مدل‌های معرفی شده در این مطلب یکی از ارزانترین‌ها است و با پیچیدگی‌های بسیار کم گزینه مناسبی برای هدیه دادن به نظر می‌رسد. این دوربین میزبان سنسور ۱۶.۲ مگاپیکسلی و 1/2.3 اینچی است که تصاویر را با کیفیت قابل قبولی ثبت می‌کند. دیگر مزیت این دوربین پشتیبانی از وای‌فای است که امکان انتقال آسان تصاویر به موبایل و لپتاپ را میسر می‌کند.

    مدل Smart WiFi ST150F را ببینید

    ST69 هم تقریبا مشخصات مشابهی دارد و سامسونگ با حذف قابلیت‌ها و گزینه‌های پیچیده قیمت را تا حد امکان پایین آورده. سنسور ۱۴ مگاپیکسلی این دوربین امکان فیلمبرداری HD با نرخ ۳۰ فریم را به شما می‌دهد. فلاش داخلی دوربین کیفیت تصاویر در محیط‌های کم نور را ارتقا می‌دهد و زوم اپتیکال ۵ برابری هم بزرگنمایی بدون افت کیفیت را به ارمغان می‌آورد.

    سامسونگ مدل ST69 را ببینید

    محبوب‌ترین دوربین‌های سامسونگ را ببینید

    ۴. گوپرو

    نام دوربین‌های گوپرو (GoPro) با فیلمبرداری از صحنه‌های اکشن و پر جنب و جوش گره خورده. محصولات این شرکت معمولا ابعاد جمع و جوری داشته و از استحکام بی‌نظیری برخوردارند که آنها را در برابر سقوط از ارتفاع، شرایط جوی نامساعد و افتادن در آب مقاوم می‌کند.

    اگر دنبال ثبت صحنه‌های پر تحرک هستید، Hero 8 همان چیزی است که دنبالش هستید. سنسور CMOS دوازده مگاپیکسلی فیلمبرداری 4k با نرخ مطلوب ۶۰ فریم را ممکن کرده و لرزشگیر قدرتمند HyperSmooth 2.0 هم حرکات ناخواسته را به خوبی حذف می‌کند. عدم نیاز به قاب برای اتصال به ماونت، مقاومت در برابر آب تا عمق ۱۰ متر و شارژدهی بالا از دیگر مزایای Hero 8 Black است.

    مدل Hero 8 Black را ببینید

    یکی دیگر از دوربین‌های پرفروش گوپرو مکس است که نسبت به Hero 8 قیمت بالاتر و البته مزایای بیشتری دارد. این دوربین به لطف لنز ثانویه میدان دید گسترده‌ای دارد؛ به گونه‌ای که امکان فیلمبرداری ۳۶۰ درجه را به شما می‌دهد. فیلمبرداری 5.6K تجربه کم نظیری است که مکس برایتان فراهم می‌کند. وجود ۶ میکروفون هم به ضبط صدا به صورت فضایی و با کیفیتی فوق‌العاده کمک می‌کند.

    گوپرو مدل MAX را ببینید

    محبوب‌ترین دوربین‌های گوپرو را ببینید

    [related]10150[/related]

    ۵. فوجی فیلم

    این شرکت ژاپنی یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های فعال در زمینه ساخت دوربین است. تصویربرداری ایده‌آل به خاطر پوشش محدوده ISO گسترده و پشتیبانی از لنزهای متنوع از مشخصات دوربین‌های فوجی فیلم است اما در ایران بیشتر مدل‌های چاپ سریع و فانتزی مورد توجه قرار گرفته است.

    Instax Mini 9 دوربین فوق‌العاده ارزان‌قیمتی است که عکاسی را برایتان به تجربه‌ای لذت‌بخش بدل می‌کند. داخل بدنه Instax Mini 9 کارتریجی قرار گرفته که بعد از فشردن شاتر خیلی سریع عکس را روی کاغذی مخصوص چاپ می‌کند. اگر از این دوربین انتظار عکاسی حرفه‌ای نداشته باشید، از آن لذت می‌برید.

    مدل Instax Mini 9 را ببینید

    Instax Square SQ6 هم مشخصاتی مثل Mini 9 دارد با این تفاوت که اولین دوربین چاپ سریع فوجی فیلم با قطع مربعی است. روی هرکدام از کاغذها می‌توانید دو عکس چاپ کنید که با کمی خلاقیت امکان ثبت تصاویر منحصر به فردی را به شما می‌دهد. این دوربین فاقد قابلیت فیلمبرداری است و بیشتر باید به عنوان ابزاری برای سرگرمی‌های خانوادگی روی آن حساب باز کنید.

    مدل Instax Square SQ6 را ببینید

    محبوب‌ترین دوربین‌های فوجی فیلم را ببینید

    ۶. سونی

    این شرکت آنقدر دوربین با کیفیت دارد که بین آنها برای همه کاربران از مبتدی و آماتور گرفته تا حرفه‌ای چیزی پیدا می‌شود. سونی البته طی سال‌های گذشته از مدل‌های DSLR فاصله گرفته و بیشتر روی دوربین‌های میرورلس مانور می‌دهد.

    دوربین سایبرشات DSC-W800 سونی مناسب کسانی است که تازه به دنیای عکاسی پا گذاشته و قصد صرف هزینه زیادی ندارند. حسگر ۲۰.۱ مگاپیکسلی Super HAD CCD فیلمبرداری HD را برایتان میسر می‌کند و لنز 26 تا130 میلی‌متر آن نه تنها امکان زوم ۱۰ برابری دارد، بلکه لرزش‌های ناخواسته دست را هم حذف می‌کند. وزن پایین، پشتیبانی از زبان فارسی، ابعاد جمع و جور از دیگر مزایای DSC-W800 است.

    مدل Cyber-shot DSC-W800 را ببینید

    اگر از آن کارکشته‌هایی هستید که سایبرشات به کارتان نمی‌آید پیشنهاد ما Alpha a7 III است؛ یک فول فریم عالی که در فیلمبرداری و عکاسی تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیخته. سنسور۲۴ مگاپیکسلی BSI CMOS، فیلمبرداری 4K، لرزشگیر ۵ محوره، فوکوس خودکار سریع و پوشش ایزوی گسترده خیالتان را از حفظ کیفیت در هر شرایط نوری راحت می‌کند. آلیاژ منیزیمی بدنه Alpha a7 III باعث شده مقاومت خوبی در برابر ضربه داشته باشد اما از طرف دیگر به قیمت افزایش وزن تا ۹۷۰ گرم تمام شده؛ بنابراین اگر حرفه‌ای نیستید و دنبال دوربینی برای عکاسی حین گشت و گذار در شهر یا طبیعت می‌گردید، Alpha a7 III چندان مناسب شما نیست.

    مدل A7R III را ببینید

    محبوب‌ترین دوربین‌های دیجیتال سونی را ببینید

    ۷. دی‌جی‌آی

    دی‌جی‌آی در مدتی کوتاه توانسته با عرضه محصولات باکیفیت بازار پهپاد و گیمبال را قبضه کند. اشتباه نکنید دی‌جی‌آی از ان شرکت‌های چینی نیست که در یک کارگاه کوچک واقع شده‌اند و محصولات بی‌کیفیتشان تنها در ایران به فروش می‌رود؛ در واقع کاملا برعکس است و این کمپانی محصولاتش را به آمریکا و اروپا صادر می‌کند.

    پرطرفدارترین محصول این شرکت درایران شاید Osmo Pocket باشد. این گجت در واقع دوربینی است که روی گیمبال مکانیکی سه محوره سوار شده و کادر را در یک نمایشگر ۱ اینچی به شما نشان می‌دهد. از نظر کیفیت کار هم خیالتان راحت باشد چون فیلمبرداری 4K با نرخ ۶۰ فریم و FHD با نرخ ۱۲۰ فریم صورت می‌گیرد، در نتیجه جزییات را از دست نخواهید داد. Osmo Pocket آنقدر کوچک و جمع و جور است که به راحتی در جیب جا می‌شود اما همین گجت کوچک علاوه بر حذف لرزش‌های ناخواسته قابلیت‌هایی مثل اسلوموشن، دنبال کردن خودکار سوژه متحرک، ردیابی چهره و موشن لپس دارد.

    مدل Osmo Pocket را ببینید

    [video width="1280" height="720" mp4="http://cdn01.daraje.com/2020/05/Hands-on-the-DJI-OSMO-Pocket.mp4"][/video]

    ویدیوی نگاه اجمالی به Osmo Pocket از کانال یوتیوب Adorama

    دوربین Osmo Action این شرکت هم از رقبای سرسخت گوپرو Hero است و جالبترین قابلیت آن وجود دو نمایشگر در دو طرف بدنه است که سلفی گرفتن ویدیویی یا تصویری را بی‌نهایت آسان می‌کند. سنسور CMOS دوازده مگاپیکسلی علاوه بر ثبت تصاویر واضح و شارپ فیلمبرداری 4K را هم میسر کرده. دیگر مزیت Osmo Action وجود لرزشگیری بسیار قدرتمند است.

    مدل Osmo Action را ببینید

    ۸. اکن

    قدمت این شرکت چینی به ۱۵ سال نمی‌رسد و کارش را از همان اول با شعار کیفیت بالا و قیمت پایین شروع کرد. اکن با در پیش گرفتن همین رویه توانسته جای پای دوربین‌هایش را حتی به مرزهای اروپا و آمریکا هم باز کرده و به رقابت با برندهایی بپردازد که ده‌ها سال با سابقه‌تر هستند. اصلی‌ترین محصولات این شرکت دوربین‌های ورزشی هستند.

    اکشن کمرای اکن H9R V2 با وزن باورنکردنی ۶۴ گرم گزینه‌ای فوق‌العاده برای ورزشکاران و علاقمندان به طبیعت گردی است. ثبت تصاویر ۱۲ مگاپیکسل، فیلمبرداری 4K 30fps یا 1080p 60fps از ویژگی‌های آن است و در حالت 1080p 30fps با یکبار شارژ تا ۱.۵ ساعت می‌توانید روی باتری حساب باز کنید. زاویه دید۱۷۰ درجه‌ای به شما امکان می‌دهد آنرا روی داشبورد ماشین نصب کرده و به عنوان دش‌کم هم استفاده کنید. با خرید H9R V2 از دیجی‌کالا یک باتری اضافه، سه پایه و کیس ضد آبی برایتان ارسال می‌شود که تا عمق ۳ متری در برابر نفوذ آب مقاوم است.

    اکن مدل H9R V2 را ببینید

    W9S V2 یکی دیگر از اکشن کمراهای قدرتمند، ضد آب و فوق سبک اکن است که برای فیلمبرداری 4K حین دوچرخه سواری، طبیعت گردی، شنا، پارکور و دیگر ورزش‌های مهیج طراحی شده. این دوربین مجهز به سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی است و با یکبار شارژ تا ۹۰ دقیقه امکان فیلمبرداری به شما می‌دهد. میدان دید ۱۰۰ درجه‌ای دوربین هم بخش وسیعی از نمای روبرو را پوشش خواهد داد.

    پرفروش‌ترین‌های برند اکن را ببینید

    ۹. پاناسونیک

    پاناسونیک بیش از یک قرن است که با عرضه محصولات با کیفیت و مدرن میلیون‌ها مشتری برای خود دست و پا کرده و دوربین‌هایش نیز از این قضیه مستثنی نیستند. دوربین‌های پاناسونیک که برند «لومیکس» را بر خود دارند، از مدل‌های مبتدی تا کاملا حرفه‌ای را شامل می‌شوند.

    در ایران دوربین کامپکت لومیکس DMC-TZ80 بیش از همه نظرات را به خود جلب کرده. سنسور ۱۸ مگاپیکسلی 1/2.3 اینچی CMOS فیلمبرداری 4K با نرخ قابل قبول ۵۰ فریم را به ارمغان می‌آورد. کادربندی آسان، لنز بزرگ با زوم اپتیکال ۳۰ برابری، نمایشگر ۳ اینچی و فوکوس قدرتمند و سریع از دیگر جذابیت‌های DMC-TZ80 هستند.

    مدل DMC-TZ80 را ببینید

    پاناسونیک برای حرفه‌ای‌هایی که نمی‌خواند چند لنز را با خود اینجا و آنجا بکشند دوربین بریج لومیکس DMC-FZ2500 را تدارک دیده که مجهز به سنسور بزرگ CMOS یک اینچی ۲۰ مگاپیکسلی است. لنز دوربین امکان زوم اپتیکال ۲۰ برابری تا عکاسی ماکرو از فاصله ۳ سانتی‌متری را دارد. فیلمبرداری 4K از دیگر قابلیت‌های DMC-FZ2500 است و از دل این فیلم‌ها می‌توانید عکس‌های ۸ مگاپیکسلی استخراج کنید. در پشت دوربین هم نمایشگر ۳ اینچی چرخان قرار گرفته که عکاسی سلفی را آسانتر می‌کند اما در کنار تمام این موارد نباید از وزن بالای ۹۶۶ گرمی دوربین غافل شد.

    مدل LUMIX DMC-FZ2500 را ببینید

    ۱۰. پولاروید

    پولاروید از پیشگام‌ترین شرکت‌های دنیای عکاسی و مبدع چاپ سریع است. قیمت نسبتا پایین دوربین‌های پولاروید در کنار حس نوستالژی عکس‌های چاپی قدیمی این شرکت را در لیست پرفروش ترین برندهای دوربین در بازار ایران قرار داده. اگر به دنبال خرید هدیه برای عاشقان فناوری، عکاسی یا سینما هستید، دوربین‌های پولاروید گزینه‌ای مناسب به نظر می‌رسند.

    پولاروید Mint با تکیه بر سنسور ۱۶ مگاپیکسلی فول فریم ثبت تصاویر با کیفیت بالا را تضمین می‌کند و لرزشگیر به کار رفته در آن هم با حذف لرزش‌های ناخواسته مانع از ماتی تصویر می‌شود. پولاروید Mint برخلاف بسیاری از دوربین‌های چاپ سریع، عکس‌ها را در قطع مستطیلی چاپ می‌کند و می‌توانید افکت‌های متعددی را هم روی آنها قرار دهید. این دوربین فاقد قابلیت فیلمبرداری است اما با نصب اپ ویژه آن روی موبایل‌های اندرویدی و iOS می‌توانید عکس‌های ثبت شده در گوشی را هم توسط آن چاپ کنید.

    پولاروید مدل Mint را ببینید

    دیگر دوربین محبوب این شرکت پولاروید OneStep2 است که ظاهری کاملا نوستالژیک و شبیه به دوربین‌های قدیمی دارد. روی این دوربین لنز با فوکوس ثابت ۱۰۶ میلیمتری و فلشی قدرتمند نصب شده که عکاسی در محیط‌های کم نور را آسانتر می‌کند. هرچند امکان فیلمبرداری وجود ندارد اما کار با دوربین آنقدر ساده و مفرح است که از بچه‌های کوچک گرفته تا کهنسالان را سرگرم می‌کند. نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که پولاروید OneStep2 سه برابر مدل Mint وزن دارد (۴۵۰ گرم) و عکس‌ها را با کیفیتی شبیه به تصاویر قدیمی چاپ می‌کند.

    پولاروید مدل OneStep2 را ببینید

    محبوب‌ترین دوربین‌های پولاروید را ببینید

    [see_also]564[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید