انواع یخچال سامسونگ؛ ویژگی و کاربری هرکدام و حدود قیمت در بازار ایران

انواع یخچال سامسونگ؛ ویژگی و کاربری هرکدام و حدود قیمت در بازار ایران
راهنمای مطالعه

    سامسونگ برند معتبری است که امتحانش را پس داده و در طی سالیان حضورش در بازار ایران، طرفداران زیادی داشته و دارد. اگر می‌خواهید یخچال بخرید، نگاهی به انواع یخچال سامسونگ، بررسی امکانات، قیمت و ویژگی‌های هر مدل برای‌تان مفید خواهد بود. پس این مقاله را تا انتها بخوانید.

    آشنایی با انواع یخچال سامسونگ

    حتما دقت کرده‌اید که این روزها مدل‌های متنوعی از یخچال از سوی هر برند راهی بازار می‌شود. سامسونگ هم مدل‌های متنوعی تولید می‌کند که در دسته‌بندی زیر ارائه می‌شوند:

    • یخچال در ‌فرانسوی؛
    • یخچال سایدبای‌ساید؛
    • یخچال فریزر بالا/پایین؛
    • یخچال تک ‌در

    ۱. یخچال در ‌فرانسوی؛ جادار و مناسب آشپزخانه‌های بزرگ

    انواع یخچال سامسونگ

    یخچال‌های در ‌فرانسوی به مدل‌هایی گفته می‌شود که دارای سه یا چهار در هستند. طراحی این یخچال‌ها بسیار کاربردی و البته زیباست. در این مدل‌ها، یخچال عمدتا به دو بخش تقسیم می‌شود که به شکل عمودی روی هم قرار گرفته‌اند. در بخش بالایی یخچال، شاهد وجود دو در هستید که مانند پنجره باز می‌شوند و در قسمت زیرین هم یا چند کشو وجود دارد یا دوباره همان ساختار بخش بالایی تکرار شده است.

    اندازه و بخش‌بندی

    پهنای این مدل از یخچال‌های سامسونگ حدود ۸۰ سانتی‌متر است. گفته می‌شود که این یخچال‌ها برای خانواده‌ای ۴ نفره طراحی می‌شوند. هر چند که این عدد از برآوردی استاندارد به دست آمده است اما در واقع، برای تعداد بیشتری از افراد هم چنین یخچالی کافی به نظر می‌رسد.

    بخش‌بندی‌های این مدل از انواع یخچال سامسونگ هم بسیار جالب و کاربردی‌ است. در قسمت کشوها یا بخش‌های دیگر، جای هر مادهٔ غذایی بنا به دمای مورد نیاز نگهداری‌اش تعیین شده است. انواعی از یخچال در ‌فرانسوی که کشو دارند هم کار را برای تفکیک جایگاه مواد از هم بسیار راحت می‌کنند.

    ویژگی‌های دیگر

    میزان مصرف انرژی انواع یخچال سامسونگ بسیار بهینه است. این محصولات سازگار با محیط زیست هستند و در طراحی‌شان از چراغ‌های LED استفاده می‌شود. این چراغ‌ها فضای یخچال را نورانی می‌کنند و کم‌مصرف هم هستند. یخچال در ‌فرانسوی دارای دو بخش فریزر و یخچال است و سیستم جالبی در آن وجود دارد که تهویهٔ هر بخش را متناسب با نیازهایش انجام می‌دهد.

    به‌عبارت بهتر، بخش یخچال مرطوب است و بخش فریزر با هوایی خشک تهویه می‌شود. به این سیستم در این مدل از انواع یخچال سامسونگ، سیستم خنک‌کنندگی دوگانه گفته می‌شود. آبریز یخچال‌های سامسونگ، هم در این مدل و هم در مدل‌های دیگر بسیار کاربردی و جالب طراحی شده‌اند. فضایی که می‌توان از آن آب از یخچال دریافت کرد، ارتفاع مناسبی دارد و می‌توان پارچ یا لیوان‌های بلند را هم از طریق آنها پُر کرد.

    قیمت یخچال

    قیمت مدل‌های مختلف یخچال در ‌فرانسوی با هم اندکی تفاوت دارد اما به‌طور کلی، برای خرید مدلی از میان آنها باید حدود ۴۰ میلیون تومان هزینه کنید. قیمت یخچال‌های در ‌فرانسوی در بازارهای خارجی حدود ۲ هزار دلار به بالاست.

    پرفروش‌ترین یخچال فریزرهای سامسونگ را ببینید

    یخچال سایدبای‌ساید؛ پرطرفدار و پرفروش در ایران

    انواع یخچال سامسونگ

    یخچال‌های سایدبای‌ساید هم چندین سال است که در بازار یخچال‌فریزرها حضور دارند و طرف‌داران زیادی هم برای خود دست‌وپا کرده‌اند. دوست‌داران این نوع یخچال‌ها بیشتر از شکل و شمائل‌ آنها خوش‌شان می‌آید. اما داستان دربارهٔ یخچال سامسونگ فرق می‌کند. یعنی فقط زیبایی مدل‌های سایدبای‌ساید نیستند که باعث فروش خوب آنها می‌شوند، بلکه کارایی مختلفی که عرضه می‌کند هم دلیل مهمی است.

    اندازه و بخش‌بندی

    یخچال‌های سایدبای‌ساید سامسونگ معمولا پهنایی معادل ۹۰ سانتی‌متر دارند و فضای مناسبی برای جای‌دادن انواع مواد غذایی در آنها در نظر گرفته شده است. البته ساختار عمودی دو در یخچال که در کنار هم قرار گرفته، طوری است که در هر قسمت، با فضایی روبه‌رو باشیم که عمق زیادی دارد. یعنی پهنای قفسه‌ها از نظر طولی کم اما عمق و عرض زیادی دارند.

    شاید چنین چیزی چندان مطلوب نباشد. این موضوع کمی سلیقه‌ای است. اما کشوها و محفظه‌های بزرگ میوه و سبزی در بخش پایینی یخچال و قسمت‌بندی موجود در بخش در باعث می‌شود تا فضای زیادی برای قراردادن مواد غذایی مختلف در اختیارتان باشد. این یخچال‌ها برای خانواده‌ای با جمعیت بیش از ۴نفر هم مناسب هستند.

    [related]13673[/related]

    ویژگی‌های دیگر

    سایدبای‌سایدهای سامسونگ هم خاصیت سیستم خنک‌کنندگی دوگانه دارند و می‌توانند محفظه‌های یخچال را با گردش هوای مرطوب  و بخش فریزر را با هوای سرد و خشک تهویه کنند. فریزر این مدل هم برفک نمی‌گیرد و ساختاری دارد که مصرف انرژی را پایین می‌آورد.

    بخشی موسوم به کمپرسور اینورتر در این یخچال موجود است که با مجهزبودن به حس‌گرهای مخلتف دما می‌تواند وسیله را خنک و در حالت مطلوب نگه‌دارد و در نتیجه مصرف انرژی را کم کند. سایدبای‌ساید دارای محفظه‌ها و بخش‌بندی‌های مختلف است. برای اینکه هوا راحت‌تر در این بخش‌ها بچرخد و مواد مختلف تخریب نشوند، باید هوا در میان آنها به گردش درآید. سیستم گردش هوا در کل یخچال‌های سایدبای‌ساید هم، سیستم و ویژگی قابل‌اعتنایی به حساب می‌آید.

    قیمت یخچال

    قیمت یخچال‌های سایدبای‌ساید متنوع هستند ولی همگی حوالی ۴۶ تا ۵۰ میلیون‌ تومان عرضه می‌شوند. قیمت این یخچال‌ها در بازارهای خارجی هم در حدود ۱۳۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار و بیشتر است.

    محبوب‌ترین یخچال فریزرهای بازار را ببینید

    یخچال فریزربالا/فریزرپایین؛ کاملا کاربردی برای خانه‌های امروزی

    انواع یخچال سامسونگ

    اگر فضای خانه و آشپزخانه‌تان محدود است، باید به سراغ مدل‌های جمع‌وجورتر بروید. در میان انواع یخچال سامسونگ، یخچال‌های فریزربالا یا فریزرپایین کوچک‌ترند و فضای کمتری می‌گیرند. یخچال‌های فریزربالای سامسونگ در مدل‌های گوناگونی عرضه می‌شوند و ویژگی‌های مختلفی دارند اما در ادامه به تعدادی از ویژگی‌های عمومی آنها اشاره می‌کنیم:

    اندازه و بخش‌بندی

    پهنای این یخچال‌ها در حدود ۷۸ سانتی‌متر است. یعنی راحت‌تر از مدل‌های دیگر در مکان‌های کوچک جای می‌گیرند. یخچال‌های فریزربالا در قسمت یخچال خود دارای کشو و بخش‌بندی‌های منظمی هستند که دست‌تان را برای چیدن مواد غذایی به‌طوری دقیق و مرتب باز می‌گذارند. بخشی به نام سینی اغذیه یا DELI TRAY در این یخچال‌ها وجود دارد که فضا را منظم می‌کند.

    ویژگی‌های دیگر

    یکی از جالب‌ترین ویژگی‌هایی که در میان بعضی از انواع یخچال سامسونگ دیده می‌شود، قابلیت وجود چند حالت تبدیل مختلف است. مثلا با ایجاد تغییراتی در درجهٔ دمای بخش فریزر می‌توانید آن را به یخچال بدل کنید و مواد غذایی یخچالی را در آن نگه دارید. تغییرات دیگری هم وجود دارند که با اعمال آنها روی دمای یخچال و وضعیت‌های مختلف آن، امکان کاهش مصرف انرژی به وجود می‌آید.

    در این مدل از یخچال‌ها هم کماکان سیستم خنک‌کنندگی دوگانه وجود دارد. بعضی از مدل‌های یخچال‌های فریزربالا فاقد آب‌ریز هستند که اگر وجود چنین گزینه‌ای برای‌تان اهمیت دارد که انصافا هم گزینهٔ خوبی برای یخچال‌هاست، باید کمی بیشتر هزینه کنید.

    قیمت یخچال

    قیمت مدل‌های یخچال فریزربالای سامسونگ حوالی ۲۰ میلیون تومان است. این محصولات در بازارهای خارجی به قیمتی در حدود ۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

    یخچال فریزرپایین

    یخچال‌های فریزرپایین تفاوت چندانی از نظر فناوری، قیمت و ساختار با هم‌تایان فریزربالای خود ندارند. فقط در بخش فریزر این مدل‌ها، معمولا با فضایی کشودار روبه‌رو هستید. کشوهای موجود در یخچال فریزرپایین، کار نظم‌دهی به مواد داخل فریزر را ساده‌تر می‌کند. دسترسی به مواد هم به این شکل راحت‌تر خواهد بود. از نظر ابعاد هم فریزرپایین‌ها تفاوتی با فریزربالاها ندارند.

    [related]10610[/related]

    یخچال دوقلو؛ جادار اما جاگیر

    انواع یخچال سامسونگ

    یخچال‌های دوقلوی سامسونگ جای زیادی می‌گیرند و برای افرادی مناسبند که فضای زیادی در آشپزخانه یا هر نقطهٔ دیگری از منزل در اختیار دارند. البته یخچال دوقلو یکی از بخش‌های‌شان یخچال است و بخش دیگر فریزر، قابلیت جداشدن از هم دارند. یعنی دوقلوهایی به‌هم‌چسبیده نیستند که امکان جدا از هم گذاشتن‌شان وجود نداشته باشد. پس اگر نگران این هستید که باید حتما هر دو را کنار هم بگذارید، نگران نباشد.

    اندازه و بخش‌بندی

    پهنای این یخچال‌ها حدود ۱۲۰ سانتی‌متر است. پس تقریبا جای زیادی می‌گیرند. برای آشپزخانه‌ای کوچک نمی‌توان از این یخچال‌ها استفاده کرد. مگر اینکه، همان‌طور که گفته شد، بین یخچال و فریزر فاصله بیندازید که باز هم هر یک جای بیشتری نسبت به نمونه‌های تک‌درب یا فریزربالا/پایین می‌گیرند.

    این مدل از انواع یخچال سامسونگ دارای ۵ طبقه هستند و هر طبقه، فضای باز و بزرگی را به خود اختصاص می‌دهد. در داخلیِ یخچال هم دارای طبقه‌بندی‌های مناسبی است که کار قراردادن مواد مختلف را برای‌تان ساده می‌کند. به نظر می‌رسد که از نظر نظم و سهولت دسترسی به مواد مختلف، دوقلوهای سامسونگ از همه راحت‌تر و مناسب‌ترند.

    ویژگی‌های دیگر

    یخچال‌های دوقلوی سامسونگ دارای کمپرسورهای مدرنی هستند که به آنها دیجیتال اینورتر می‌گویند. به خاطر وجود کمپرسورهای مذکور اصلا سروصداهای یخچال‌فریزرهای دیگر را از آنها نخواهید شنید. برفکی در فریزر این مدل به وجود نمی‌آید، جریان برودتی به شکلی یکنواخت در میان طبقات در گردش است و وجود امکاناتی مانند فیلتر بوگیر، هشدار بازماندن در، گردش رطوبت خودکار در محفظه سبزی و میوه و کم‌مصرف‌بودن از ویژگی‌های مثبت این مدل است.

    قیمت یخچال

    انواع مختلفی از یخچال‌های دوقلوی سامسونگ در بازار موجودند. طیف قیمتی آنها از حدود ۱۵ میلیون تومان شروع می‌شود و به حوالی ۳۰ میلیون تومان می‌رسد. در بازارهای خارجی هم این نوع از یخچال‌های سامسونگ با قیمتی حدود ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار به فروش می‌رسند.

    [related]2062[/related]

    یخچال تک‌در؛ یک یخچال دانشجویی جمع‌وجور

    انواع یخچال سامسونگ

    یخچال‌های تک‌در از ساده‌ترین محصولات سامسونگ هستند. اینها هم فناوری‌هایی مشابه موارد دیگر دارند. یعنی کمپرسور دیجیتال اینورتر در آنها به کار رفته و کم‌سروصدا هستند، مصرف انرژی‌شان زیاد نیست، برفک نمی‌زنند و جریان برودتی یکنواختی را در قفسه‌ها و بخش‌های مختلف به جریان درمی‌آورند.

    اندازه و بخش‌بندی

    پهنای این یخچال‌ها حدود ۶۰ سانتی‌متر است؛ برای افراد تک یا دونفره گنجایش‌شان کافی است. در واقع، این یخچال‌ها حالت یخچال دانشجویی دارند. اگر حتی یک نفر هستید ولی زیاد خرید می‌کنید هم امکان دارد که ظرفیت این یخچال‌ها برای‌تان کم باشد. یخچال ۵ طبقه است و هیچ بخشی از آن هم به عنوان فریزر در دسترس‌تان نیست. یعنی فقط یخچال خریداری می‌کنید.

    ویژگی‌های دیگر

    یخچال‌های تک‌در سامسونگ مجهز به هشدار درب هستند و اگر در یخچال باز بماند به شما با بوق‌کشیدن اطلاع می‌دهند. برفک در کارشان نیست و آب‌سردکن و یخ‌ساز هم دارند. درکل، با خرید آنها با یخچالی جمع‌وجور روبه‌رو خواهید بود. اگر فریزر جدا ندارید، باید حواس‌تان در هنگام خرید به این موضوع باشد که یخچال‌های تک‌درب هیچ قسمتی برای نگهداری گوشت و مواد فریزری ندارند.

    قیمت

    برای خرید یخچال‌های تک‌در سامسونگ باید حدود ۸ میلیون تومان هزینه کنید. این مدل‌ها در بازارهای خارجی هم در حدود ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار هستند.

    در آخر

    کیفیت انواع یخچال سامسونگ و فناوری‌های نوینی که در آنها به کار می‌رود بسیار مطلوب است. قیمت‌های این روزهای بازار هم که البته بسیار زیاد به نظر می‌رسد. اما خرید یخچال فریزری از میان مدل‌های مختلف برند سامسونگ انتخاب خوبی است. از میان مدل‌های مختلف باید به دنبال گزینه‌ای باشید که نیازتان را به بهترین شکل رفع می‌کند و قیمتش هم با جیب‌تان هم‌نواتر است. [see_also]1312[/see_also] پرفروش‌ترین یخچال فریزرهای سامسونگ را ببینید

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید