نکات مهم برای خرید موچین

نکات مهم برای خرید موچین
راهنمای مطالعه

    یکی از ابزارهای مهم پیرایش موچین است. برای همین در این مقاله از نکات مهم خرید موچین برای‌تان گفته‌ایم. با «درجه» همراه شوید.

    قبل از خرید موچین باید به چه چیزهایی دقت کرد؟

    خرید موچین

    برداشتن ابروها از حوالی خط ابرو و پوست نازک دور چشم کمی درد دارد؛ حالا اگر موچین مناسبی هم به دست نگرفته باشید، درد کذایی چندبرابر می‌شود. موهای ابرو و حوالی آن هم برای هر کس جنس و شکل خاصی دارد. بعضی‌ها ابروهایی با موهای نازک دارند و برخی دیگر ابروانی ضخیم و گاهی حتی فرفری و وِز بالای چشم‌های‌شان نشسته است.

    بنابراین، دستوری کلی برای خرید بهترین موچین وجود ندارد. اما قواعدی کلی هست که شناخت‌شان خالی از لطف نخواهد بود. یادتان باشد، از موچینی که برای برداشتن ابروهای‌تان استفاده می‌کنید، به‌هیچ‌عنوان برای کارهای دیگر کمک نگیرید. موچین باید تمیز باشد. ضمن اینکه اگر برای برداشتن موهای نواحی دیگر بدن یا کارهای مختلف از موچین ابروی‌تان استفاده کنید، کُند می‌شود و کارایی‌اش را از دست می‌دهد.

    ۱. ساختار و انواع مختلف موچین را بشناسید

    خرید موچین

    موچین‌ها دارای انواع مختلفی هستند. هر موچینی برای‌تان مناسب نیست و نمی‌توانید با آن راحت کار کنید. باید ببینید که کدام طراحی و شکل از موچین‌ها، کار تمیزکردن و شکل‌دادن به ابروها را برای‌تان ساده‌تر می‌کند. در خرید به جنس و ساختار موچین توجه کنید.

    حالا خواهش می‌کنیم که به انواع موچین نگاهی داشته باشید:

    موچین نوک‌تیز

    اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست ندارید حتی یک دانه موی کوچک و ریز هم از زیر دست‌تان در برود، باید به دنبال موچین نوک‌تیز باشید. خرید موچین نوک‌تیز برای کسانی که موهای ابروان‌شان بسیار نازک است گزینهٔ خوبی خواهد بود. چنین موچینی برای تمیزکردن بین دوابرو و موهای کوچکی که در اطراف خط اصلی ابرو می‌رویند هم مناسب است.

    موچین‌های نوک‌تیز یا انواع دیگر می‌توانند دارای سری بسیار تیز باشند. یعنی فارغ از اینکه موچین نوک‌ باریک و تیزی دارد یا در دستهٔ موچین‌هایی با سر اریب است، امکان دارد که لبهٔ آن بسیار تیز باشد. در این صورت، لازم است تا نهایت دقت را در برداشتن ابروها به خرج بدهید تا پوست نازک پلک‌ها و حواشی ابروها آسیب نبیند و زخم نشود.

    [related]22425[/related]

    موچین سرصاف

    موچین‌های سرصاف برای کسانی مناسبند که می‌خواهند با یک حرکت موچین، تعداد زیادی مو را پاک‌سازی کنند. خرید موچین سرصاف، کار برداشتن‌ ابروها را سریع‌تر می‌کند. ضمن اینکه برای کسانی که به کمک موچین، مژه‌های مصنوعی برای خود کار می‌گذارند هم مناسب است.

    موچین با سر اریب

    خرید موچین

    خرید موچین با سر اریب هم از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. چون موچین‌های این مدلی، دارای نوکی زاویه‌دار هستند و می‌توانند راحت‌تر هم‌سو با خواب و جهت موهای ریز ابرو قرار بگیرند و آنها را بکَنند.

    مشاهده جدیدترین مدل‌های موچین

    موچین‌های نوک‌گرد

    بعضی از موچین‌ها هم دارای نوکی گرد هستند. این موچین‌ها کُندند و نمی‌توانند سریع و راحت موهای‌ ابروی‌تان را تمیز کنند و شکل بدهند. شاید برای تازه‌کارها چنین موچین‌هایی بهتر باشد؛ چون در هنگام استفاده از آنها احتمال آسیب‌زدن به چشم و ابروی‌شان کمتر می‌شود. اما از ما می‌شنوید، خرید موچین نوک‌گرد را از سرتان بیرون کنید. هیچ‌کس آن‌قدر ناشی نیست که نتواند کنترل یک موچین عادی را در دست بگیرد. پس از همان ابتدا، موچینی بخرید که کارایی خوبی دارد.

    موچین‌های مانند قیچی

    موچین‌هایی با دسته‌ای شبیه قیچی هم می‌توانند به سهولت و سرعت کار ابروبرداشتن کمک کنند. البته این مورد سلیقه‌ای است و همه از کارکردن با این موچین‌ها لذت نمی‌برند. باید ببینید که میزان تسلط‌تان در دست‌گرفتن این موچین‌ها بیشتر است یا موچین‌های انبری.

    دسته موچین

    خرید موچین

    طراحی دستهٔ موچین هم مهم است. شاید فکر کنید که دیگر مته به خشخاش می‌گذاریم و سخت می‌گیریم اما این‌طور نیست. دسته‌ٔ موچین باید طوری باشد که راحت با آن کار کنید. برای مثال، برخی از موچین‌ها دارای پوششی در ناحیهٔ دسته‌ها هستند تا کارکردن را برای‌تان ساده‌تر کنند. به‌طور کلی هم باید جنس موچین طوری باشد که اگر دست‌تان خیس یا چرب بود (در طول انجام آرایش و پیرایش، چنین چیزی محتمل است)، راحت بتوانید به کارتان ادامه بدهید.

    وجود محافظ سر موچین

    بعضی از موچین‌ها دارای محافظی برای ناحیهٔ سر وسیله هستند. این محافظ‌ها مانع از آن می‌شود تا نوک موچین کُند شود. شاید بپرسید که چرا نوک موچین بدون وجود حفاظ کُند می‌شود؟ علت این است که نوک این وسیله در برخورد و اصطکاک با سطوح و وسایل دیگر تیزی خود را از دست می‌دهد. مهم‌تر این است که اگر موچین با حفاظ را داخل کیف آرایش‌تان بگذارید، نوک تیز آن با اشیای دیگر برخورد نخواهد داشت و آنها را خراب و مخدوش نمی‌کند.

    سبکی و راحتی موچین

    خرید موچین

    سبکی هم در خرید موچین مهم است. یعنی باید موچینی را انتخاب کنید که گرفتن آن به دست راحت باشد. اگر موچین سبک نباشد، کارکردن با آن دشوار خواهد بود و سرعت عمل‌تان پایین می‌آید. به‌طور کلی، باید قبل از خرید موچین، آن را به دست بگیرید و ببینید که با وسیله راحت هستید یا خیر. راحتی وسیله در دستان‌تان خیلی مهم است. اگر موچین به خوبی میان انگشتان‌تان ننشیند، بعد از اندکی استفاده، آن را به کناری خواهید انداخت. پس دقت کنید.

    ۲. به جنس موچین‌ توجه کنید

    موچین‌ها باید محکم و بادوام باشند. اگر موچینی با جنس خوب تهیه کنید، سالیانِ سال برای‌تان کار خواهد کرد. در صورت داشتن پوست حساس، باید به سراغ خرید موچین‌هایی از جنس استیل ضدزنگ (stainless steel) بروید.

    این جنس از موچین‌ها مانع از بروز حساسیت پوستی می‌شوند، زنگ هم نمی‌زنند و دوام بالایی دارند. اگر موچین را بشویید هم خراب نخواهد شد. پس به جنس موچین دقت کنید. جنس‌های دیگر می‌توانند باعث بروز حساسیت شوند یا اگر هم نشوند، در مجاورت با رطوبت زنگ می‌زنند و مخدوش می‌شوند. 

    ۳. نظافت موچین‌ها مهم است

    رعایت نظافت وسایل و لوازم آرایشی بسیار مهم است. اینها دقیقا با پوست و نقاط حساس بدن در تماسند و اگر آلوده باشند، مشکلات زیادی برای‌تان به وجود می‌آورند. پس بهتر است که همیشه، موچین را قبل و بعد از استفاده با مواد مناسب مثل الکل ضدعفونی کنید.

    در آخر

    دانستن درباره نکات خرید موچین خیلی مهم است. شاید به نظر نیاید اما مهم است. ابروها نقش بسیار مهمی در زیباترکردن صورت دارند. پس اگر ابزار مناسبی برای شکل‌دادن به آنها و تمیزکردن‌شان نداشته باشید، این کار یعنی ابروبرداشتن کمی سخت خواهد شد. به نکات ساده اما مهمی که گفته شد در خرید دقت کنید و یادتان باشد که شما دلارام و زیبا هستید، فقط به کمی تکنیک و ابزار مشاطه‌گری نیاز دارید تا زیباتر شوید.

    مشاهده پرفروش‌ترین مدل‌های موچین

    [see_also]21860[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید