چطور با خرید آباژور یک دکوراسیون رویایی بسازیم؟

چطور با خرید آباژور یک دکوراسیون رویایی بسازیم؟
راهنمای مطالعه

    گاهی با یک خرید ساده کاری می‌کنید دکوراسیون خانه‌تان رویایی و جذاب شود، مثلا خرید آباژور. این لامپ‌های معجزه‌گر حال‌وهوای خانه را زیر و رو می‌کنند. با «درجه» باشید و ببینید چطور خانه با آباژور تزیین می‌شود.

    وجود آباژور به خانه‌تان زیبایی و شخصیت می‌دهد. کمتر خانه رویایی وجود دارد که با یک یا چند آباژور تزیین نشده باشد. کار این لامپ‌ها تامین نور هست و نیست! وقتی آباژور را روشن می‌کنید، فضایی رویایی در خانه خلق می‌شود و نور بیشتری خواهید داشت؛ از طرفی با انتخاب درست و خرید آباژور مناسب، سلیقه‌تان را به‌رخ می‌کشید و سبک دکوراسیون خانه‌تان را کامل می‌کنید.

    درواقع آباژور نقطه پایانی بر یک دکوراسیون جذاب است. اما موضوع فقط خرید نیست؛ باید بلد باشید آباژور را در جای درست و مناسبی قرار دهید تا آن اثر رویایی مدنظرتان را خلق کنید. از پیشنهادهای ما برای جا دادن آباژور در چیدمان خانه ایده بگیرید.

    چه سبک آباژوری بخریم؟انواع آباژور

    هر خانه‌ای سبک و استایلی برای خودش دارد و هر لوازم جانبی که به آن اضافه می‌کنید، در راستای همین سبک قرار می‌گیرد. اولین گام این است که سبک دکوراسیون خانه‌تان را مشخص کنید و بعد ببنید چه مدل آباژوری با آن استایل سازگار است. بگذارید مثال بزنیم. اگر خانه شما سبک صنعتی داشته باشد، آباژوری که از لوله‌های آب و لامپ بدون شید یا کلاهک درست شده، بهترین انتخاب است. برای خانه‌ای مدرن یا مینیمال، آباژوری ساده با کلاهک گرد خیلی مناسب است.

    اندازه آباژور چقدر باشد تا حسابی جلوه کند؟خرید آباژور

    یک نکته جادویی را رعایت کنید تا اندازه آن کاملا مناسب دکوراسیون‌تان باشد. پایین کلاهک یا شید آباژور باید در حالتی که شما نشسته‌اید، روبه‌روی چشم‌تان قرار گیرد. این نکته جادویی درمورد انواع مدل‌ها درست است. فرقی نمی‌کند آباژور را برای کنار تخت‌خواب می‌خرید یا کنار کاناپه. موقع خرید کنار آن بنشینید و ببینید هم‌سطح چشم شما قرار می‌گیرد یا نه.

    قبلا در مطلبی برای شما از انواع آباژور نوشته‌ایم که بد نیست قبل از خرید آباژور، آن را مرور کنید.

    [related]2770[/related]

    چطور با رنگ‌ها بازی کنیم؟خرید آباژور

    چیدمان هیچ دو خانه‌ای دقیقا مثل هم نیست، اما استفاده از رنگ‌های خنثا برای دیوار و مبلمان خیلی پرطرفدار است و خیلی‌ها دوست دارند خانه‌شان را به‌سبک مدرن بچینند. آباژورها چه نقشی در این میان بازی می‌کنند؟ آنها به نقطه‌های رنگی تبدیل می‌شوند که هر خانه مدرنی نیاز دارد. در جایی که همه وسایل سفید و خاکستری هستند، آباژوری با کلاهک آبی در آن می‌درخشد.

    محبوب‌ترین آباژورها را ببینید

    آباژور را کجا بگذاریم تا خانه جذاب‌تر شود؟خرید آباژور

    شما لیاقت آن را دارید تا بعد از یک روز سخت و پرکار، در خانه‌ای راحت و قشنگ استراحت کنید. این زیبایی ترکیبی از لوازم خانه و لوازم جانبی‌ست. حالا که دارید به خرید آباژور فکر می‌کنید، اول باید جای آن را مشخص کنید.

    قرار است چقدر با صندلی، مبل، یا تخت‌خواب فاصله داشته باشد؟ حواس‌تان باشد لامپ کنار تخت‌خواب قرار نیست نوردهی شدیدی داشته باشد. اما اگر جایش کنار مبل است، توقع نوردهی از آن دارید.

    محبوب‌ترین آباژورهای رومیزی را ببینید

    پیشنهادهایی برای آباژور ایستاده

    ۱- آباژور کنار صندلی یا کاناپه معجزه می‌کنداباژور بخریم

    شاید متداول‌ترین انتخاب افراد برای قرار دادن آباژور، کنار کاناپه یا صندلی راحتی باشد. ممکن است آن را کنار مبل‌ها بگذارید یا کنار مبل تکی یا صندلی  که در گوشه‌ای از اتاق نشیمن جا خوش کرده. هر جا که باشد، حس صمیمیت و راحتی به فضا اضافه می‌کند. خوبی چنین انتخابی این است که سیم برق آباژور پشت مبل و صندلی پنهان می‌شود.

    مشاهده پرفروش‌ترین آباژورهای ایستاده

    ۲-  با گذاشتن آباژور در گوشه اتاقخرید اباژور

    گاهی می‌خواهید آباژور ایستاده را در گوشه‌ای به دور از شلوغی وسایل دیگر قرار دهید، یا شاید قرار است کمکی برای نور سقفی و دیواری باشد. گوشه اتاق نشیمن یکی از جاهای مناسب آباژور به‌حساب می‌آید. اگر نورپردازی سقفی خیلی کم باشد، یک آباژور به‌تنهایی نمی‌تواند فضا را روشن کند و به تعداد بیشتری در گوشه‌های دیگر اتاق نیاز دارید.

    ۳- کنار اشیای زینتیخرید آباژور

    آن گوشه‌ای از اتاق نشیمن، راهرو یا اتاق خواب که به‌نظرتان خوشگل‌ترین وسایل را دارد، جای خوبی برای آباژور است. این روشنایی زیبایی وسایل‌تان را چندبرابر می‌کند و به آن جلوه می‌دهد. آباژوری که پایه‌ منحنی داشته باشد، برای تاکید بر وسایل

    تزیینی مناسب به‌نظر می‌رسد، چرا که پایه‌ لامپ را در گوشه یا کنار مبل قرار مي‌دهید و نور لامپ را در جایی که دل‌تان می‌خواهد تنظیم می‌کنید.

    پیشنهادهایی برای آباژور رومیزی

    ۱- آباژور روی کنسول خیلی جلوه داردخرید اباژور

    بعضی‌ها کنسول را جلوی دیوار قرار می‌دهند، بعضی دیگر پشت مبل. کنسول هر جایی که باشد با آباژور جلوه دیگری پیدا می‌کند. سلیقه به‌خرج دهید و یک جفت آباژور در دو طرف کنسول قرار دهید. این قرینه‌سازی کامل‌کننده دکور شما می‌شود.

    ۲- وجود آباژور کنار تخت‌خواب اتاق را رویایی می‌کندآباژور پایه دار

    تشک گرم و نرم، بالش مناسب و البته نورپردازی ملایم اتاق کاری می‌کنند دقیقه‌های قبل از خواب به آرامش برسید. این روشنایی نقش چراغ مطالعه را هم بازی می‌کند و نیازی نیست بعد از کتاب خواندن برای خاموش کردن چراغ سقفی از جای‌تان بلند شوید. آباژوری بخرید که با دکوراسیون اتاق خواب‌تان هماهنگ باشد، بعد می‌بینید چقدر حس و حال اتاق عوض می‌شود.

    ۳- آباژور روی عسلی به مبلمان و اتاق رنگ و رو می‌دهدآباژور شیک

    اول صبح یا غروب که هنوز نور کافی توی اتاق نشیمن نیفتاده، آباژور روشن کنید و ببینید فضای اتاق چقدر دلپذیرتر می‌شود. عسلی که بین مبل‌ها یا در انتهای مبل‌ها قرار گرفته، محل مناسب آباژور است. می‌توانید در هر دو طرف مبل‌ها آباژور قرار دهید و با ایجاد تقارن فضایی چشم‌نواز ایجاد کنید

    نوبت شماست که بگویید چه مدل آباژور را ترجیح می‌دهید و می‌خرید.

    مشاهده جدیدترین مدل‌های آباژور

    [see_also]24478[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید