۹ نکته برای انتخاب صحیح سایز لباس هنگام خرید اینترنتی

۹ نکته برای انتخاب صحیح سایز لباس هنگام خرید اینترنتی
راهنمای مطالعه

    انتخاب صحیح سایز لباس به شما کمک می‌کند از خرید اینترنتی‌تان راضی باشید. این بار «درجه» می‌خواهد به شما کمک کند سایزتان را درست حساب و با خیال راحت اینترنتی خرید کنید.

    خرید آنلاین به مذاق خیلی‌ها خوش آمده. در وقت صرفه‌جویی می‌‌شود، امکان بررسی گزینه‌های زیاد را به شما می‌دهد، گرفتار ترافیک و رفت‌وآمد نمی‌شوید و از تخفیف‌های گاه‌به‌گاه فروشگاه‌های آنلاین بهره می‌برید.

    اما این وسط مشکلی وجود دارد. موقع خرید حضوری، لباس را پرو می‌کنید و از اندازه‌های آن مطمئن می‌شوید. این امکان در خرید آنلاین وجود ندارد و اگر سایز صحیح لباس را انتخاب نکنید، بسته‌ای به دست‌تان می‌رسد که اصلا قابل‌استفاده نیست. راه‌حلی وجود ندارد؟ البته که دارد! کافی‌ست مراحلی را که برای‌تان نوشته‌ایم دنبال کنید تا خرید اینترنتی لباس برای‌تان به کاری خوشایند تبدیل شود.

    ۱- در کشوی خیاطی دنبال متر بگردیدخرید آنلاین لباس

    قبل از این‌که گوشی را بردارید یا لپ‌تاپ را روشن کنید، متر به‌دست بگیرید. یک ورق کاغذ و قلم هم لازم دارید. اندازه‌های خودتان را بگیرید و دانه‌دانه بنویسید. آینه قدی هم کمک خوبی‌ست.

    اندازه‌گیری سایز صحیح برای خانم‌هاسایز درست لباس

    دور سینه

    اندازه دور سینه را از زیر بغل بگیرید، به‌ترتیبی که متر از برجسته‌ترین محل سینه رد شود.

    دور کمر

    باریک‌ترین جای کمرتان را پیدا کنید و متر را دورش بیندازید. معمولا کمی بالاتر از استخوان لگن است. قرار نیست متر کاملا کیپ شود، بلکه باید آزاد و راحت دور کمرتان قرار گیرد.

    قد دامن

    از همین نقطه دور کمر می‌توانید قد دامن را اندازه‌ بگیرید. مثلا اگر قد دامن لباسی ۸۰ سانتی‌متر باشد، از دور کمر در زاویه عمود بر سطح زمین ۸۰ سانتی‌متر را اندازه بگیرید و مشخص کنید.

    دور باسن

    پهن‌ترین جای باسن محل درستی برای اندازه‌گیری سایز دور باسن است.

    محبوب‌ترین لباس‌های زنانه را ببینید

    [related]18574[/related]

    اندازه‌گیری سایز صحیح برای آقایانانتخاب سایز مردانه

    دور گردن

    اندازه دور گردن را برای خرید پیراهن لازم دارید. متر را خیلی بالا نبرید، باید از گودی گردن رد شود.

    دور سینه

    برای اندازه‌گیری دور سینه، متر از زیر بغل رد می‌شود.

    دور کمر

    باریک‌ترین قسمت کمر را مشخص کنید و اندازه‌اش را بنویسید. کسانی که شکم بزرگی دارند، باید متر را روی برجسته‌ترین محل شکم قرار دهند.

    قد شلوار

    برای خرید شلوار لازم است اندازه‌ قدتان را بگیرید. این اندازه‌گیری معمولا از فاق تا قوزک پاست. کار خودتان را راحت کنید و اندازه‌های شلواری را چک کنید که برای‌تان سایز است.

    [related]18730[/related]

    اندازه‌گیری سایز صحیح برای بچه‌هاسایز صحیح لباس

    اندازه‌گیری بچه‌ها با بزرگ‌ترها تفاوتی ندارد. اما خوبی لباس بچگانه این است که در بیشتر برندها لباس‌ها براساس سن مشخص شده‌اند، مثل ۴ تا ۵ سال. به این ترتیب چندان درگیر انتخاب سایز نمی‌شوید.

    [related]18839[/related]

    نکته‌های طلایی اندازه‌گیری سایزسایز درست لباس

    • متر باید موازی با زمین باشد، البته به‌غیر از زمانی که قد را اندازه می‌گیرید. با مورب گرفتن متر، اندازه‌ها دقیق درنمی‌آیند.
    • اگر قرار است زیر لباس‌تان تاپ یا زیرپوش به‌تن کنید، موقع اندازه‌گیری هم آن را بپوشید.
    • این اندازه‌ها ابدی نیستند. لازم است هر چند وقت یک‌بار اندازه‌گیری را تکرار کنید، ممکن است لاغر یا چاق شده باشید و بعضی اندازه‌ها تغییر کرده باشند.
    • وقتی گرسنه هستید و شکم‌تان به کمر چسبیده، زمان خوبی برای متر به‌دست گرفتن نیست. اندازه‌ها را بعد از غذا بگیرید تا خیال‌تان از صحیح بودن سایز راحت باشد.

    پرفروش‌ترین لباس‌های مردانه را ببینید

    ۲- در دنیای سایزها چه خبر است؟

    احتمالا شما هم گاهی بین سایزبندی‌های مختلف گیج شده‌اید و آرزو کرده‌اید همه‌ لباس‌های دنیا بر یک مبنای ثابت سایزبندی شوند. متاسفانه این آرزو برآورده نخواهد شد.، چراکه کشورهای مختلف سیستم مخصوص خودشان را برای سایزبندی دارند. اما خبر خوش این‌که یکی از متداول‌ترین سیستم‌ها که در ایران هم مبنا قرار می‌گیرد، سیستم اروپایی‌ست. سیستم‌های آمریکایی و انگلیسی هم رتبه‌های بعدی را دارند.

    سیستم سایزبندی اروپایی را با علامت EU، آمریکایی را با علامت US و سیستم انگلیسی را با علامت UK روی لباس‌ها پیدا می‌کنید. کشورهای دیگر هم استانداردهای خودشان را دارند، ولی احتمال کمتری هست که سروکارتان با آنها بیفتد.

    این بار به تگ روی لباس با دقت بیشتری نگاه کنید. همیشه زیر عدد سایز، سیستم آن نوشته می‌شود. مثل EU 36، یعنی سایز ۳۶ در سیستم سایزبندی اروپایی.

    در جدول پایین می‌توانید تبدیل سیستم‌های مختلف را پیدا کنید. به این ترتیب کافی‌ست سایز خودتان را در یکی از سیستم‌ها بلد باشید و درصورتی‌که لباس موردنظرتان سایز دیگری داشت، آن را تبدیل کنید.

    سیستم استاندارد سایز لباس زنانه:

    [table id=363 /]

    سیستم استاندارد سایز لباس مردانه:

    [table id=364 /]

    ۳- نوبت چک کردن سایز استاندارد برند استانتخاب سایز اینترنتی

    تا این‌جا اندازه‌های خودتان را گرفته‌اید و آنها را روی جدول سایزبندی استاندارد پیدا کرده‌اید. یک قدم دیگر هم بردارید، تکلیف‌تان با سایز لباس روشن می‌شود. هر برندی چهارچوب اندازه‌های خودش را دارد. پس حتا اگر سایز اروپایی خودتان را می‌دانید، چشم بسته لباس تولید کشورهای دیگر را نخرید. خیلی از لباس‌های ایرانی سایزبندی متفاوتی نسبت به استانداردهای بین‌المللی دارند. چه کار باید کرد؟

    باید اندازه‌هایی را بررسی کنید که سایت فروشگاه اینترنتی برای آن لباس اعلام کرده. اغلب فروشگاه‌های آنلاین سیستم سایزبندی براساس سانتی‌متر دارند که در یک جدول مشخص کرده‌اند. این جدول در کنار تصویری می‌آید که شیوه اندازه‌گیری را به شما نشان می‌دهد. پس جای نگرانی نیست. لیست اندازه‌های‌تان را دم‌دست بگذارید، بعد دانه‌دانه با اندازه‌هایی که روی سایت آمده، مقایسه کنید.

    ۴- نظر خریداران قبلی را بخوانید

    تا این‌جای کار خیلی خوب پیش آمده‌اید. اما کار که از محکم‌کاری عیب نمی‌کند؟ پس پایین‌تر بروید و نظر کاربران را هم بخوانید. ببینید خریداران قبلی چه کامنتی نوشته‌اند. برای مثال اگر همه به این نکته اشاره‌ کرده‌اند که سایز لارج این لباس از حد استاندارد کوچک‌تر است، شما هم متوجه می‌شوید.

    ۵- اندازه‌های محصول را ببینید

    اندازه گیری سایز

    مشخصات محصول را چک کنید و از جنس لباس سردرآورید. بعضی از پارچه‌ها ممکن است با اولین شست‌وشو آب بروند و کمی کوچک شوند. با یک سرچ ساده گوگل می‌توانید بفهمید جنس لباس مورد‌نظرتان ممکن است آب برود یا نه. اگر احتمال کوچک‌ شدن می‌دهید، یک سایز بزرگ‌تر بخرید.

    ۶- دیدن دقیق عکس‌های لباس را از قلم نیندازید

    عکس‌های محصول را خوب و بادقت تماشا کنید. بی‌دلیل نیست که بیشتر برندها از چند زاویه مختلف عکس لباس را در معرض دید شما گذاشته‌اند. ببینید با شناختی که از سبک لباس پوشیدن، اندام خودتان و لباس توی فروشگاه اینترنتی دارید، انتخاب چنین لباسی خوب است یا نه.

    ۷- بهتر است بتوانید لباس را مرجوع کنیدمشخص کردن سایز لباس

    ممکن است همه جوره دقت کنید، اما باز هم لباسی که به دست‌تان می‌رسد، اندازه نباشد. شاید تن‌خور آن را دوست نداشته باشید یا رنگش به دل‌تان ننشیند. این‌جاست که سیاست مرجوع کردن بسته خرید به‌کارتان می‌آید. اگر اپلیکیشن یا وب‌سایتی چنین امکانی به شما ندهد که خریدتان را برگردانید، یا عوض کنید، حسابی به مشکل می‌خورید. در این مورد هم به نظر کاربران سایت سر بزنید و ببینید توانسته‌اند بسته‌ای را برگردانند.

    بعضی‌ها باتوجه به تجربه‌ خریدهای قبلی اینترنتی یا حضوری، می‌دانند که سایز کدام برندها برای آنها مناسب است. اگر قبلا سایز S برندی برای شما اندازه بوده، در خرید بعدی از آن برند با خیال آسوده خرید می‌کنید.

    ۸- از برندهای متفرقه غافل شویدانتخاب سایز لباس

    معمولا برندهای باکیفیت به سیستم استاندارد سایزبندی وفادارند. بنابراین، موقع خرید اینترنتی از سایز لباس خیال‌تان راحت‌تر است. اما درمورد برندهای متفرقه باید بیشتر دقت کنید و اندازه‌هایی را که روی سایت نوشته شده، با دقت کامل بخوانید.

    ۹- به سایز فروشگاه اینترنتی اعتماد کامل نکنیدانتخاب سایز درست

    همیشه هم این‌طور نیست که اندازه‌های روی سایت یا پیج کاملا مطابق با محصول باشند. ممکن است قروشگاه‌های اینترنتی برای همه برندها یک سایز هماهنگ براساس سانتی‌متر بنویسند. بنابراین، احتمال این‌که از سایز لباسی که می‌خرید، راضی نباشید، هیچ‌وقت به صفر نمی‌رسد. در این صورت چشم‌تان به گزینه برگرداندن لباس باشد.

    پرفروش‌ترین لباس‌های کودک را ببینید

    [see_also]22858[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید