همه نکات برای خرید فیکساتور آرایش

همه نکات برای خرید فیکساتور آرایش
راهنمای مطالعه

    این بار در «درجه» از فیکساتورها برایتان نوشته‌ایم: می‌خواهیم ببینیم فیکساتور آرایش چه نوع محصولی است و معمولا با کدام محصولات ظاهرا مشابه اشتباه گرفته می‌شود؛ اشاره‌ای هم به فیکساتورهای موجود در بازار و مظنه قیمت‌ها خواهیم داشت.

    فیکساتور آرایش عبارت کمی گنگی در بازار لوازم آرایشی است. به بهانه نگارش این مطلب متوجه شدم که محصولات مختلفی برای مراحل پایانی آرایش در بازار موجودند که همگی لزوما فیکساتور نیستند! منظور از فیکساتور محصولی است که بیش از هر چیزی در تثبیت و افزایش ماندگاری آرایش مؤثر باشد، محصولی که با استفاده از آن آرایش‌مان اصطلاحا جم نخورد!

    اما طوری که گوگل عزیز برایم روشن کرد، بین مثلا پودر و اسپری سِتینگ با اسپری فیکسینگ یا همان فیکساتور بهتر است تفاوت قائل شد، درحالی‌که گاهی پودر و اسپری ستینگ را هم به‌اسم فیکساتور می‌خریم! پودر و اسپری ستینگ نیز گویا تا حدی در افزایش ماندگاری آرایش مؤثرند، ولی تا جایی که از برایند گوگل‌کردن در این زمینه دستگیرم شد، فیکساتور به نظر برخی کارشناسان ازلحاظ فنی محصول متفاوتی است. بگذارید دقیق‌تر برایتان بگویم:

    پودر سِتینگ

    فیکساتور آرایش ـ پودر ستینگ

    پودر ستینگ (setting powder) محصولی برای جذب چربی و رطوبت اضافی پوست بوده که در مراحل تقریبا پایانی آرایش استفاده می‌شود. با پودر ستینگ می‌توان کرم‌پودر، کانسیلر یا هر محصول مایع و کرمی دیگری را که در طول آرایش استفاده شده، تا حدودی تثبیت کرد. پودر ستینگ خصوصا از احتمال ریزش و کیکی‌شدن کرم‌پودر می‌کاهد. 

    این را هم بدانید که پودر ستینگ می‌تواند بی‌رنگ یا رنگی باشد. انواع بی‌رنگ به هر رنگ پوستی می‌خورند، اما برای تقویت رنگ کرم‌پودر می‌توان از انواع رنگی هم بهره برد. نکته دیگر اینکه پودرهای ستینگ به‌دلیل خاصیت مات‌کنندگی برای پوست‌های چرب و مختلط بهترند.

    [related]15780[/related]

    اسپری سِتینگ

    اسپری‌ ستینگ (setting spray) هم از دیگر محصولاتی است که در مراحل پایانی آرایش استفاده شده و به‌دلیل خاصیت آب‌رسانی گزینه بهتری برای پوست‌های خشک به نظر می‌رسد.

    در برخی منابع از اسپری ستینگ به‌عنوان محصولی برای افزایش ماندگاری آرایش یاد شده، اما به منابعی هم برخوردم که با چنین توصیفی مخالف‌اند، چراکه کار اصلی اسپری‌های ستینگ را بیشتر در یکی‌کردن لایه‌های آرایش می‌دانند. اسپری‌های ستینگ درواقع امولوسیونی از آب و روغن بوده که در ترکیب لایه‌های آرایش و ایجاد جلوه‌ای طبیعی‌تر مؤثرند. به‌عبارتی، آرایشی را که پودری و غیرطبیعی به نظر می‌رسد، به‌راحتی می‌توان با اسپری ستینگ به‌حالت طبیعی‌تری متمایل کرد. خصوصا وقتی از چند لایه لوازم آرایشی پودری استفاده کرده باشید، با اسپری ستینگ احتمال کیکی‌شدن پوست و تکه‌تکه‌شدن آرایش کاهش می‌یابد.

    بنابراین، اسپری‌های ستینگ هم به‌نوعی از قابلیت حفظ آرایش برخوردارند، اما به‌عقیده کارشناسانی که به نظرشان اسپری ستینگ و اسپری فیکسینگ را نباید یکی دانست، خاصیت ضدپخشی اسپری‌های ستینگ در حد محصولات فیکسینگ نیست.

    اسپری‌های ستینگ معمولا بر پایه آب فرمولاسیون شده و از عصاره روغن‌های گیاهی هم برخوردارند. البته، فرمولاسیون هر برندی می‌تواند متفاوت باشد.

    اسپری فیکسینگ

    فیکساتور آرایش - اسپری فیکسینگ

    اسپری فیکسینگ (fixing spray) یا همان فیکساتور در آخرین مرحله آرایش استفاده می‌شود. کار اصلی اسپری‌های فیکسینگ را می‌توان تثبیت و افزایش ماندگاری آرایش توصیف کرد. فرمولاسیون ویژه اسپری‌های فیکسینگ از ریزش آرایش براثر گرما و رطوبت کاسته و آرایشی ضدآب را برایتان به‌ارمغان می‌آورد؛ یعنی دقیقا همان کارکردی که از محصولی به‌اسم فیکساتور آرایش انتظار می‌رود. اما یادتان باشد که در ترکیبات اولیه اسپری‌های فیکسینگ احتمالا به الکل هم برمی‌خورید که برای برخی افراد حساسیت‌زاست.در اسپری‌های الکی حتی از مواد عطری قوی‌تری استفاده می‌شود تا بوی الکل کمتر به مشام برسد.

    برای پوست‌های چرب دنبال فرمولاسیون‌های جاذب چربی و برای پوست‌های خشک دنبال فرمولاسیون‌های مرطوب‌کننده باشید.

    پودر فیکسینگ

    پودر فیکسینگ (fixing powder) هم از دیگر محصولاتی است که برای تثبیت و افزایش ماندگاری آرایش استفاده می‌شود. به‌عبارتی، با پودر فیکسینگ می‌توان آرایشی ضدآب داشت که به‌راحتی از روی صورت جم نمی‌خورد!

    پودر فینیشینگ

    پودر فینیشینگ (finishing powder) در مقایسه با پودر ستینگ از بافتی نرم‌تر و ابریشمی‌تر برخوردار بوده و به‌دلیل تلطیف خطوط صورت و کاهش دید منافذ خصوصا برای افراد جلوی دوربین در برنامه‌های تلویزیونی استفاده می‌شود.

    پرفروش‌ترین فیکساتورهای بازار را ببینید

    فیکساتور آرایش را با اسپری ریفرِشینگ اشتباه نگیرید

    فیکساتور آرایش - اسپری ریفرشینگ

    اسپری‌های ریفرشینگ (refreshing spray) معمولا بر پایه آب فرمولاسیون شده و می‌توانند از ویتامین‌ها و مواد معدنی هم برخوردار باشند. از اسپری‌های ریفرشینگ برای قبل آرایش استفاده می‌شود، درحالی‌که اسپری‌های ثبیت‌کننده و فیکساتور را باید برای بعد آرایش استفاده کرد. کار اصلی اسپری‌های ریفرشینگ را می‌توان افزایش رطوبت‌رسانی و شاداب‌سازی پوست دانست.

    مروری بر فیکساتورهای موجود در بازار

    [table id=365 /]

    فیکساتور جزو اقلام آرایشی غیرضروری بوده و اغلب گزینه‌های موجود در بازار هم از برندهای خارجی است. خلاصه که نمی‌توان قیمت خیلی پایینی انتظار داشت! ازجمله به‌صرفه‌ترین گزینه‌هایی که پیش رو دارید، می‌توان به همان اسپری تثبیت‌کننده آرایش گلدن رز و اسپری فیکس‌کننده آرایش فلورمار اشاره کرد که اتفاقا در فروشگاه‌های آنلاین مختلفی موجودند:

    اسپری تثبیت‌کننده گلدن رز را ببینید

    امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد. چنانچه تجربه‌ای درباره استفاده از فیسکاتور آرایش دارید، با ما و سایر مخاطبان در میان بگذارید و اسم برند پیشنهادی‌تان را برایمان بنویسید.

    محبوب‌ترین فیکساتورهای آرایشی را ببینید

    [see_also]15414[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید