هرآنچه قبل از خرید بی بی کرم باید بدانید

هرآنچه قبل از خرید بی بی کرم باید بدانید
راهنمای مطالعه

    در این مطلب «درجه» به معرفی محصولی به‌اسم بی بی کرم می‌پردازیم، محصولی که اگر به آرایش‌های سریع و به‌خصوص سبک و طبیعی علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم حتما درموردش بخوانید.

    بی بی کرم چیست؟

    بی بی کرم چیست؟

    «بی بی کرم» مخفف عبارت «بیوتی بالم» (beauty balm به معنی بالم زیبایی) بوده و در بازار به‌اسم «کرم ب‌ب» هم شناخته می‌شود. جالب است بدانید که بی بی کرم ابتدا در کره و سپس در سایر نقاط جهان فراگیر شد.

    منظور از بی بی کرم درواقع مرطوب‌کننده‌ای رنگی است که از اندکی قدرت پوشانندگی و خواص افزوده‌ای چون ضدآفتاب و پرایمر هم برخوردار باشد؛ بی‌بی کرم‌ها حتی گاهی از خواص ضدچروک هم برخوردارند. البته، خواص مراقبتی بی‌بی کرم‌ها می‌تواند بسته به فرمولاسیون هر برندی متفاوت باشد. اما، درکا، بی‌بی کرم‌ها را می‌توان محصولی چندکاره با خواص مراقبتی توصیف کرد، محصولی سبک‌تر از کرم‌پودر که خصوصا به درد آرایش‌های کم و عجله‌ای می‌خورد. بی‌بی کرم‌ها همچنین از جلوه‌ای طبیعی برخوردارند و خصوصا برای شماهایی که پوست خوبی داشته و به آرایش‌های طبیعی علاقه‌مندید، گزینه مناسبی به‌شمار می‌روند.

    اما یادتان باشد که از بی‌بی کرم‌ها نمی‌توان قدرت پوشانندگی بالایی انتظار داشت. ازلحاظ میزان مرطوب‌کنندگی و SPF هم لزوما هم‌پای کرم‌های تخصصی نیستند. 

    پرفروش‌ترین کرم‌های بی بی

    بی بی کرم مناسب برای انواع پوست

    خرید بی بی کرم

    بی بی کرم مناسب برای هر پوستی می‌تواند متفاوت باشد؛ ازاین‌رو، فرمولاسیون‌های مختلفی در بازار موجودند. برای پوست‌های خشک دنبال بی‌بی کرم‌های با فرمولاسیون مرطوب‌کننده و آب‌رسان باشید. بی‌بی کرم‌هایی برای پوست‌های خشک بهترند که حاوی هومِکتانت‌ها یا سِرامیدها باشند. برای پوست‌های چرب یا مختلط هم به نظرمان بی‌بی کرمی بخرید که مات‌کننده و قادر به کنترل چربی سطحی پوست باشد. گزینه‌های قافد چربی گزینه مطمئن‌تری برای پوست‌های چرب به‌شمار می‌روند.

    [related]19446[/related]

    تفاوت بی بی کرم با کرم مرطوب‌کننده رنگی

    بی بی کرم درواقع نسخه ارتقایافته مرطوب‌کننده‌های رنگی است. مرطوب‌کننده‌های رنگی از اندکی قدرت پوشانندگی برخوردارند، اما بی‌بی‌کرم‌ها علاوه بر پوشانندگی بالاتر از خواص مراقبتی مختلفی هم بهره‌مندند. همان طور که گفتیم، خواص مراقبتی بی‌بی کرم‌ها در همه برندها یکسان نیست، ولی معمولا از فرمولاسیون‌های حاوی مرطوب‌کننده، پرایمر و بعضا ضدآفتاب برخوردارند. ازلحاظ بافت هم می‌توان گفت که نسبت به مرطوب‌کننده‌های رنگی سنگین‌ترند.

    پرفروش‌ترین کرم‌های مرطوب‌کننده

    تفاوت بی بی کرم با سی‌سی کرم

    «سی‌سی کرم» مخفف عبارت «کالِر کُرِکتینگ» (colour correcting) بوده و در بازار به‌اسم «کرم اصلاح رنگ» هم شناخته می‌شود. سی‌سی کرم‌ها از قدرت پوشانندگی بالاتری نسبت به بی‌بی‌کرم‌ها برخوردارند، اما باز از کرم‌پودر سبک‌تر بوده و برای پوست‌های متمایل به زرد یا دارای لکه‌های پیری کارسازترند، چراکه بی‌بی کرم‌ها بیشتر روی پیشگیری از عوارض پوستی و حفظ سلامتی پوست مؤثرند، اما یادتان باشد که سی‌سی کرم‌ها در پوشش عیوب و اصلاح رنگ پوست از بی‌بی کرم‌ها استادترند.

    پرفروش‌ترین انواع سی سی کرم

    تفاوت بی بی کرم با دی‌دی کرم

    «دی‌دی کرم» مخف عبارت «دِیلی دیفِنس (daily defence به معنی محافظت روزانه) بوده و به اندازه کرم‌های بی‌بی و سی‌سی به گوش آشنا نیست. ازجمله ویژگی‌های دی‌دی کرم‌ می‌توان به خواص ضدپیری اشاره کرد، همین‌طور قابلیت محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی مخربی چون آلودگی هوا.

    مشاهده کرم محافظتی روزانه درمدن

    آیا بی بی کرم را می‌توان جایگزین کرم‌پودر کرد؟

    بی بی کرم یا کرم‌پودر

    گفتیم که پوشانندگی بی‌بی کرم‌ها و حتی سی‌سی کرم‌ها در حد کرم‌پودرهای تخصصی نیست. باید ببینید که با چه مقدار پوشانندگی کارتان راه می‌افتد. نوع و رنگ پوست هم بی‌تأثیر نیست. اگر پوست خشک و خیلی غیریکنواختی دارید (غیریکنواخت ازلحاظ رنگ و بافت)، احتمالا روی بی بی کرم به استفاده از کرم‌پودر هم نیاز خواهید داشت. خلاصه که بسته به نیاز هر پوستی می‌تواند متفاوت باشد. این را هم بدانید که معمولا تنوع رنگی بی‌بی کرم‌ها در حد کرم‌پودر نیست.

    مشاهده پرفروش‌ترین انواع کرم پودر

    [related]19446[/related]

    جایگزین کرم مرطوب‌کننده و ضدآفتاب چطور؟

    بی بی کرم یا ضدآفتاب

    اغلب بی‌بی کرم‌ها از خاصیت مرطوب‌کنندگی هم برخوردارند، اما چون از مواد رنگی و بعضا ضدآفتاب هم برخوردارند، گاهی به خشکی پوست می‌انجامند. درصورت نیاز می‌توان زیر بی‌بی کرم از کرم مرطوب‌کننده هم استفاده کرد.

    اگرچه برخی بی‌بی کرم‌ها از ضدآفتاب هم برخوردارند، برخی کارشناسان بر این باورند که ضدآفتاب جداگانه گزینه مطمئن‌تری برای محافظت از پوست در برابر آفتاب به‌شمار می‌رود، چراکه همه بی‌بی کرم‌ها از SPF کافی برخوردار نیستند. شاید هم کمتر از اندازه لازم برای ضدآفتاب بمالید که در این صورت از محافظت کافی بهره‌مند نخواهید شد.

    محبوب‌ترین ضدآفتاب‌های بازار را ببینید

    مروری بر بی‌بی کرم‌های موجود در بازار

    [table id=373 /]

    بی‌بی کرم‌های ایرانی هم در بازار موجودند. ازجمله گزینه‌های ایرانی می‌توان به بی بی کرم آردن با حجم ۴۰ میلی‌لیتر اشاره کرد که زیر ۵۰٫۰۰۰ تومان قیمت دارد و از به‌صرفه‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توانید مدنظر داشته باشید. بی بی کرم ایرانی پرودِرما هم هست (۴۰ میلی‌لیتر) که در بازه قیمتی ۵۰٫۰۰۰ تا ۱۰۰٫۰۰۰ تومان قرار می‌گیرد.

    جمع‌بندی

    خلاصه که بی‌بی کرم‌ها چندکاره بوده و نه‌تنها از مقداری پوشانندگی برخوردارند (نه به اندازه کرم‌پودر)، تا حدی برای تغذیه پوست هم مفیدند، اما اغلب کارشناسان آرایشی بر این باورند که بی‌بی کرم‌ها را نمی‌توان جایگزین دائم روتین مراقبتی پوست دانست. اگر تابه‌حال از هیچ بی‌بی کرمی استفاده نکرده‌اید، امیدواریم که با نکات گفته‌شده بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. اما اگر تجربه‌ای درمورد استفاده از بی‌بی کرم‌ها دارید، لطفا برایمان بنویسید که از چه برندهایی استفاده کرده‌اید و آیا به دیگران هم پیشنهاد می‌کنید؟ [see_also]25228[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید