برای خرید سوهان برقی این نکات را بدانید

برای خرید سوهان برقی این نکات را بدانید
راهنمای مطالعه

    استفاده از سوهان برقی در صورتی‌ که در زمینه کاشت یا ترمیم ناخن فعالیت می‌کنید، اجتناب‌ناپذیر است. همچنین اگر دوست دارید خودتان در خانه یک مانیکور یا پدیکور حرفه‌ای انجام دهید،  پیشنهاد می‌کنیم ما را در این مطلب همراهی کنید، چون می‌خواهیم در مورد سوهان برقی، کاربرد، انواع و نکات پیش از خرید آن بگوییم.

    سوهان برقی؛اصلی‌ترین ابزار در کاشت و ترمیم ناخن

    سوهان برقی ترمیم ناخن

    همانطور که می‌دانید، یکی از اصلی‌ترین وسایل برای کاشت و ترمیم ناخن سوهان برقی است. درواقع از این ابزار برای سوهان‌کشیدن و صاف‌کردن قسمت‌هایی از سطح ناخن که دارای ناهمواری و شکستگی است استفاده می‌شود.

    همچنین زمانی‌ که کناره‌های ناخن دچار پینه‌های پوستی شده و روی آن ترک‌های متعدد ایجاد شود، می‌توان با کمک این وسیله به راحتی و در کم‌ترین زمان ممکن آن‌ها را ترمیم کرد. قطعا بدون استفاده از این ابزار هرگز موفق به انجام کاشت ناخن نخواهید شد. چرا که از ابتدا تا انتهای کار بارها و بارها به آن نیاز پیدا می‌کنید.

    سوهان برقی؛ مورد استفاده سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها

    سوهان برقی سالن های زیبایی

    سوهان برقی از ابزار کار آرایشگاه زنانه و سالن‌های مخصوص ترمیم و کاشت ناخن است.

    البته سوهان برقی مختص سالن‌های زیبایی نیست و اگر به زیبایی ناخن‌هایتان اهمیت می‌دهید می‌توانید با صرف هزینه یک سوهان برقی در خانه داشته باشید. البته یادتان باشد که نوع آسان مصرف و خانگی آن را بخرید که به ناخن‌هایتان آسیبی نرسانید.

    مشاهده لیست قیمت سوهان برقی

    انواع سوهان برقی

     

    به طور کلی دو نوع سوهان برقی برای استفاده‌های مختلف تولید می‌شود. یک نوع که برای استفاده خانگی و افراد مبتدی که آموزش‌های حرفه‌ای ندیده‌اند، طراحی و تولید شده است. برای چنین کسانی خرید سوهان برقی معمولی هم کفایت می‌کند.

    نوع دوم که بیشتر سالن‌های زیبایی از آن‌ها استفاده می‌کنند، کاملا حرفه‌ای و با امکانات وسیع‌تر ساخته می‌شود. درواقع دستگاه حرفه‌ای از سرهای مختلف برخوردار است که علاوه بر سوهان‌کشی، مناسب مانیکور و پدیکور هم خواهدبود.

    کار با این محصول به افراد غیرحرفه‌ای به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چرا که امکان آسیب‌رساندن به انگشتان و ناخن‌های دست و پا زیاد خواهد بود. بنابراین کسانی که از این محصولات استفاده می‌کنند (ناخن‌کارها)، حتما از قبل آموزش‌های حرفه‌ای برای چگونگی کار با این دستگاه را گذرانده‌اند.

    سازوکار سوهان برقی چگونه است؟

    ساز و کار سوهان برقی

    یکی از رایج‌ترین سوالاتی که ممکن است برای هر شخصی مطرح شود، سازوکار و نحوه کارکرد سوهان برقی است. جالب است بدانید که در قسمت سر دستگاه، نوعی قلم قرار دارد که با روشن‌شدن دستگاه با سرعت زیادی شروع به چرخیدن می‌کند.

    با شروع چرخش قلم، کار شروع شده و ناخن‌کار یا فردی که از آن استفاده می‌کند، به سوهان‌کشی، ترمیم و ... می‌پردازد.

    برندهای مطرح سوهان برقی موجود در بازار ایران

    برندهای موجود در ایران سوهان برقی

    شرکت‌های مختلفی در سراسر جهان در زمینه طراحی و تولید انواع سوهان برقی فعالیت می‌کنند. اما اگر به دنبال خرید برندهای خوب و باکیفیت در بازار ایران هستید، بد نیست بدانید که بیشتر این دستگاه‌ها ساخت کشورهای کره جنوبی و چین بوده که وارد بازار کشور می‌شود.

    از مطرح‌ترین آن‌ها می‌توان به برندهای زیر اشاره کرد:

    • استرانگ (STRONG)، تولید شرکت سایشین
    • ماراتن (MARATHON)، تولید شرکت سایی یانگ
    • میکرو ان ایکس (MICRO NX)
    • پرو مکس (PROMAX MP53)، شرکت سایی یانگ
    • برانسون (BRUNSON)، شرکت سایی یانگ

    تمامی این محصولات تولید کشور کره جنوبی است که کیفیت آنها نسبت به مدل چینی بهتر  است و مدت‌زمان بیشتری می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اما متاسفانه برندهای تولیدشده توسط کشور چین و برخی از کشورهایی که محصولاتشان فعلا در داخل بازار ایران وجود دارد، کیفیت و کارایی لازم را ندارد.

    نکاتی که باید هنگام خرید سوهان برقی به آن‌ها توجه کرد

    نکات پیش از خرید سوهان برقی

    اگر می‌خواهید هنگام کار با سوهان برقی، سریع و راحت باشید، حتما در انتخاب یک محصول مرغوب و مناسب دقت کنید. درجه مثل همیشه همراه شما است، تا با بیان نکات مهم راهنمایی مطمئن و امن در خرید سوهان برقی مناسب باشد.

    مشاهده پرفروش‌ترین سوهان‌های غیربرقی ناخن

    ۱. پیش از خرید سوهان برقی، کاربرد آن را درنظر بگیرید

    کاربرد سوهان برقی

    یکی از نکات اصلی که باید پیش از خرید سوهان برقی به آن توجه کرد، نوع کاری است که از آن دستگاه گرفته می‌شود. درواقع باید ببینید که این وسیله را برای چه نوع کاری می‌خواهید. به عنوان یک سالن‌کار حرفه‌ای یا استفاده شخصی؟

    پس از مشخص‌شدن این قضیه، می‌توانید انتخاب درستی در خرید یک محصول مناسب داشته باشید.

    ۲. برای خرید سوهان برقی مناسب، پرداخت هزینه بیشتر منطقی است

    هزینه سوهان برقی

    اگر شغلتان ایجاب می‌کند که استفاده مداوم از این دستگاه داشته باشید، مثلا سالن‌کار، آرایشگر یا ناخن‌کار هستید، قطعا بهتر است، یک محصول کاملا باکیفیت خریداری کنید؛ در غیر اینصورت پس از چندبار استفاده مجبور به خرید دستگاهی جدید می‌شوید. پس چه بهتر که از همان ابتدا برای داشتن یک وسیله باکیفیت، هزینه مناسب آن را هم بپردازید.

    اما اگر سوهان برقی را فقط برای استفاده در خانه می‌خواهید، نیازی نیست پول زیادی پرداخت کنید. یک دستگاه معمولی که نیازی به پرداخت پول زیادی هم نیست، کار شما را راه می‌اندازد.

    [related]21155[/related]

    ۳. به دور موتور هنگام خرید سوهان برقی توجه کنید

    دور موتور سوهان برقی

    یکی از ویژگی‌های مثبت هر سوهان برقی، دور موتور آن است. هرچه این عدد بیشتر باشد، عملکرد آن هم بهتر است. بنابراین هنگام خرید دستگاهی را انتخاب کنید که حداقل دور موتور آن ۲۰ هزار RPM باشد.

    ۴. سری سوهان برقی قابل تعویض باشد

    سری های سوهان برقی

    برخی از سوهان‌ های برقی که معمولا مناسب حرفه‌ای‌هاست، دارای سری‌های مختلف است. یعنی می‌توان سری‌ها را با توجه به نیاز و کاری که روی ناخن انجام می‌دهیم، تغییر داده و تعویض کنیم.

    از این رو اگر می‌خواهید، بهترین استفاده را از این دستگاه ببرید، مثلا ریشه ناخن را ترمیم کرده و بگیرید، آن را ترمیم و صاف کنید، علاوه بر آن به تمیزکردن زیر ناخن‌ها و ... هم بپردازید، بهتر است، سری محصولی که انتخاب می‌کنید، قابلیت تعویض داشته باشد.

    ۵. در هنگام خرید سوهان برقی، به میزان قدرت آن توجه کنید

    قدرت سوهان برقی

    جالب است بدانید که میزان قدرت سوهان برقی در قیمت آن تاثیرگذار است. درواقع هرچه قدرت این وسیله بیشتر باشد، نشان‌دهنده کیفیت بهتر و درنتیجه قیمت بالاتر است. درواقع این میزان قدرت وابسته به نوک دستگاه و تعداد چرخشی است که در هر یک دقیقه انجام می‌شود.

    به بیانی ساده‌تر، هرچه سرعت چرخش سوهان برقی (دور موتور)، بیشتر باشد، نشان‌دهنده قدرت بالای موتور است و این یک مزیت برای این دستگاه محسوب می‌شود. چون نتیجه کار بهتر، سرعت انجام کار بیشتر و کیفیت کار بالاتر خواهد بود. پس در صورتی که به دنبال کالایی باکیفیت هستید، حتما این نکته مهم را درنظر بگیرید.

    ۶. به طراحی ارگونومیک سوهان برقی توجه کنید

    طراحی اورگونامیک سوهان برقی

    یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید سوهان برقی مورد توجه قرارگیرد، احساس راحتی در آن زمانی است که دستگاه را در دست نگه می‌دارید. زیرا برای مدت‌زمان طولانی آن‌ها را با انگشتان دست نگه می‌دارید که ممکن است در صورت طراحی غلط  و بددست بودن دستگاه شما را خسته کند.

    همچنین توجه کنید که سر سوهان چرخشی ثابت داشته باشد و هنگام استفاده، لرزشی در آن احساس نشود.

    ۷. دستگاه قابلیت تغییر سرعت داشته باشد

    تغییر سرعت سوهان برقی

    اگر دستگاهی که خریداری می‌کنید، قابلیت تغییر سرعت را داشته باشد، مطمئن باشید که یکی از انتخاب‌های درست را انجام داده‌اید؛ چرا که در قسمت‌های مختلفی از انگشت، مثلا در کناره‌های ناخن که امکان پوسته‌پوسته‌شدن وجود دارد، بهتر است با سرعتی آرام‌تر نسبت به صاف‌کردن سطح ناخن، کار کنید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که نتیجه کارتان ایده‌آل باشد.

    ۸. خرید سوهان برقی بدون ضمانت‌نامه منطقی نیست

    سنگین نبودن سوهان برقی

    همانطور که هنگام خرید لوازم برقی مانند یخچال، تلویزیون، لباسشویی و ... از فروشنده درخواست ضمانتنامه می‌کنید، باید در زمان خرید سوهان برقی هم، ضمانتنامه بخواهید. با این کار علاوه بر اطمینان از کیفیت کالای خریداری شده، دیگر دلهره و نگرانی نسبت به خدمات پس از فروش آن نخواهید داشت.

    ۹. دستگاهی که می‌خرید، سنگین نباشد

    ضمانت نامه سوهان برقی

    همانطور که باید به طراحی ارگونومیک سوهان برقی توجه کنید، وزن آن هم اهمیت زیادی در کارآمد و باکیفیت بودن دستگاه دارد. چرا که به مدت‌زمان زیادی آن را در دست خواهید گرفت و اگر سنگین باشد، پس از مدتی به انگشتان و بعد به مچ دستتان فشار وارد می‌کند.

    این مسئله در درازمدت باعث ایجاد ناراحتی در دست شما می‌شود که ممکن است، کارکردن را برایتان بسیار سخت کند.

    ۱۰. دستگاهی بخرید که هنگام کار صدا، لرزش و گرمای کمی تولید کند

    لرزش . صدای کم سوهان برقی

    یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام خرید سوهان برقی آن را درنظر بگیرید، صدا، لرزش و گرمایی است که هنگام استفاده ایجاد می‌شود. هرچه این موارد کم‌تر باشد، علاوه بر تاثیری که روی راحتی و عملکرد مثبت شما برای ترمیم و زیبایی ناخن‌ها می‌گذارد، در طول عمر قطعات دستگاه هم موثر خواهد بود.

    و اما کلام آخر...

    در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با نکات پیش از خرید سوهان برقی، کارکرد، انواع و هرآنچه که لازم است قبل از خرید این محصول بدانید، آشنا کنیم. راستی شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ از سوهان برقی خانگی استفاده می‌کنید یا برای زیبایی ناخن‌هایتان به آرایشگاه می‌روید؟ لطفا تجربه‌های خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    مشاهده پرفروش‌ترین انواع سوهان برقی

    [see_also]20280[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید