پرفروشترین برندهای لپ تاپ در ایران کدامند؟

پرفروشترین برندهای لپ تاپ در ایران کدامند؟
راهنمای مطالعه

    در این مطلب ۲۰ لپ تاپ پرفروش در بازار ایران معرفی شده که از مدل‌های گیمینگ و گرانقیمت تا لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه برای کارهای روزمره را شامل می‌شود.

    لپ تاپ‌ها به لطف پیشرفت فناوری و کاهش قیمت تا حد زیادی جای کامپیوترهای دسکتاپ را گرفته‌اند. در بازار لپ تاپ هم مثل موبایل برندها و مدل‌های بسیار زیادی عرضه شده که انتخاب گزینه مناسب را دشوار می‌سازد. سایت درجه برای کمک به خرید بهتر شما فهرستی از پرفروش‌ترین برندهای لپ تاپ در ایران و محبوبترین محصولات آنها تهیه کرده است.

    هر یک از این برندها محصولاتی با قابلیت‌ها و قیمت‌های متفاوت عرضه کرده و گروه خاصی از خریداران را هدف گرفته‌اند؛ برای مثال تنها افراد حرفه ای یا دارای بودجه کافی سراغ مایکروسافت سرفیس و مک‌بوک پرو می‌روند اما دل و لنوو به واسطه قیمت مناسبتر خریداران به مراتب بیشتری دارند. آی‌لایف و شیائومی هم با کاهش قیمت‌ها تا حد ممکن در پی افزایش سهم خود از بازار هستند.

    محصولات معرفی شده در این فهرست به واسطه کارایی و قیمت مناسب جزو محبوبترین مدل‌های بازار بوده و ارزش خرید بسیار بالایی دارند، بنابراین اگر قصد خرید نوتبوک و الترابوک دارید، در ادامه مطلب با درجه همراه باشید.

    ۱. ایسوس

    لپ تاپ پرفروش

    این شرکت تایوانی از خوشنام‌ترین تولیدکنندگان سخت افزار در دنیاست و لپ تاپ‌هایش را در سری‌های ذن‌بوک، ویوو بوک و گیمینگ روانه بازار می‌کند. الترابوک‌های سری ذن‌بوک به واسطه کیفیت بالا، وزن پایین و بدنه باریک، مناسب مدیران و صاحبان کسب و کار هستند و سری ویوو بوک هم توجه دانشجویان و دانش‌آموزان را به خود جلب کرده است.

    محبوبترین لپ تاپ این شرکت ویوو بوک R521FL است که حاشیه‌های اندکی اطراف نمایشگر ۱۵.۶ اینچی آن را فراگرفته و ظاهری جذاب دارد. پردازنده‌ی قدرتمند و نسل هشتمی اینتل Core i5 8265U در کنار ۸ گیگابایت رم از نوع DDR4 از عهده پردازش هر برنامه‌ای برمی‌آید. ایسوس برای این مدل پردازشگر گرافیکی انویدیا GeForce MX230 را در نظر گرفته که در پردازش بازی و رندرهای گرافیکی به کمکتان خواهد آمد.

    یکی از ارزانترین لپ تاپ‌های این روزهای بازار ویوو بوک F540NA – X است. این دستگاه علیرغم ظاهر جذاب به پردازنده سلرون 3350 و ۴ گیگابایت رم مجهز شده که چنگی به دل نمی‌زند. با این حال کیبورد جزیره ای و ترک پد سازگار با فرمان‌های چند لمسی آنرا به گزینه ای مطلوب برای کار با نرم افزارهای سیک آفیس تبدیل می‌کند. حین تماشای فیلم هم فناوری‌های Splendid و Eye Care از چشمتان مراقبت کرده و اسپیکرهای سونیک مستر صدای گوش نوازی را تولید می‌کنند.

    مشاهده دقیق‌تر VivoBook F540NA

    مشاهده محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌های ایسوس

    ۲- لنوو

    لپ تاپ پرفروش

    این کمپانی چینی محصولات متنوعی را در رده‌های قیمت مختلف عرضه کرده که از یوگابوک‌ هیبریدی تا تینک‌پدهای محبوب و سری اقتصادی ایدیاپد را شامل می‌شود. مدل‌های اقتصادی آنها مناسب استفاده روزمره دانشجویان و کسانی است که تنها از مرورگر و برنامه‌های سبک مثل آفیس استفاده می‌کنند.

    لپ تاپ پرفروش این روزهای لنوو در ایران سری ایدیاپد ۳۳۰ است که با نمایشگر ۱۵.۶ ‌اینچی، وضوح HD و روکش مات برای تماشای ویدیو گزینه مطلوبی است. ایدیاپدهای زیر ۵ میلیون از پردازنده سلرون بهره می‌برد که نمی‌توان چندان روی آن حساب باز کرد به همین خاطر پیشنهاد ما خرید مدل‌های مجهز به پردازنده اینتل Core i3 است.

    اگر از نظر بودجه محدودیت نداشته و قصد خرید لپ تاپ برای بازی یا پرداز‌ش‌های گرافیکی سنگین را دارید لنوو Legion Y540 یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. این مدل با پردازنده Core i7 نسل ۹ اینتل، ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و کارت گرافیک ۶ گیگابایتی انویدیا GTX 1660 به هیچ بازی و برنامه‌ای نه نخواهد گفت.

    مشاهده دقیق‌تر Legion Y540 - A

    مشاهده پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های لنوو

    ۳. ایسر

    لپ تاپ پرفروش

    این شرکت تایوانی با معرفی الترابوک‌های پرچمدار پردتور و سوییفت شهرتی برای خود به هم زده اما در تولید نوت‌بوک‌های اقتصادی و میانرده هم تبحر خاصی دارد. محصولات این شرکت در سری‌های نیترو، پردتور، تراول میت، وان، سوییفت، اسپین، سوییچ و اسپایر به بازار عرضه می‌شوند که مورد آخر در ایران بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

    اسپایر A315-53G-88SC با ۸ گیگابایت رم،پردازنده Core i7 نسل هشت و گرافیک انویدیا MX130 خیالتان را از بابت کارهای روزمره راحت خواهد کرد و حتی برای اجرای بازی و کارهای گرافیکی سبک هم می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

    مشاهده دقیق‌تر Aspire A315-53G-88SC

    اگر به دنبال مدلی قوی‌تر هستید نیترو ۵ AN515-54 در دسترس‌تان است که رنگ قرمز و مشکی آن در همان نگاه اول حس قدرتمند بودن را القا می‌کند. ۱۶ گیگابایت رم، پردازنده Core i7 و گرافیک ۴ گیگابایتی در کنار رزولوشن Full HD این مدل را به انتخابی مطلوب برای طراحان و گرافیست‌ها بدل می‌سازد.

    مشاهده دقیق‌تر مدل Nitro 5 AN515-54

    مشاهده پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های سری Aspire

    ۴- اپل

    لپ تاپ پرفروش

    طراحی چشم نواز و باریک، کارایی فوق‌العاده و سیستم عامل اختصاصی لپ تاپ‌های اپل را به پرفروش ترین الترابوک‌های پریمیوم دنیا تبدیل کرده. این محصولات در سری مک بوک پرو ۱۳، ۱۵ و ۱۶ اینچی و مدل ارزانتر مک بوک ایر به بازار عرضه می‌شوند.

    در ایران مک بوک ایر به خاطر قیمت پایینتر و کارایی مطلوب خریداران بسیاری را به خود جلب کرده. بدنه آلومینیومی مک بوک ایر با ضخامت کمتر از ۲ سانتی‌متر، وزن بسیار کمی داشته و حمل و نقل آن آسان است. مک بوک ایر در دو نسخه ۱۱.۶ و ۱۳.۳ اینچی عرضه شده که با پردازنده Core i5، هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی SSD کارایی مطلوبی را به ارمغان می‌آورند.

    مشاهده دقیق‌تر MacBook Air MQD32 2017

    اگر ابعاد نمایشگر به نظرتان کوچک است می‌توانید سراغ مک بوک پرو ۱۶ اینچی MVVL2 2019 بروید که از پنل رتینا با رزولوشن Full HD بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های آن باید به سخت افزار قوی‌تر، تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و پردازشگر گرافیکی مستقل رادئون Pro 5300M اشاره کرد که البته در مجموع سه برابر گرانتر از مک بوک ایر هم تمام می‌شود.

    مشاهده دقیق‌تر MacBook Pro MVVL2 2019

    مشاهده پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های اپل

    ۵- اچ‌پی

    این شرکت از قدیمی‌ترین تولیدکننده‌های لپ تاپ است و محصولاتش با تنوع بالایی همراه هستند، برای مثال سری نوتبوک و پاویلیون عمدتا مناسب کارهای دانشجویی هستند، اومن با سخت افزار قدرتمند و طراحی خاص برای گیمرها طراحی شده و اسپکتر و انوی هم با طراحی زیبا و ضخامت اندک کاربران حرفه‌ای را هدف گرفته‌اند. در بازار ایران سری نوتبوک این شرکت به واسطه قیمت مناسب و اومن به خاطر قدرت بالا خریداران بیشتری دارند.

    اچ پی da1023nia میزبان پردازنده نسل هشتمی اینتل Core i5 و چهار گیگابایت رم است که برای پردازش‌های روزمره کفایت می‌کند. یکی از مزایای آن نسبت به لنوو ایدیاپد کارت گرافیک اختصاصی MX110 است که البته نمی‌تواند قیمت بالای آنرا توجیه کند.

    مشاهده دقیق مدل da1023nia - A

    دیگر لپ تاپ پرفروش آنها اومن 17-AN104NE است که سخت افزار قدرتمندی را در دل خود دارد. صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی از نوع IPS و با وضوح FULL HD نوید نمایش با کیفیت محتوایی را می‌دهد که ساعت‌ها شما را به خود خیره می‌کند. از نظر توان پردازش هم Core-i7 نسل هشتم در کنار ۱۶ گیگابایت رم و گرافیک ۸ گیگابایتی جی‌فورس GTX 1070 از عهده اجرای بازی‌ها و پردازش‌های سنگین برخواهد آمد. این لپ تاپ مناسب گیمرها و کاربران حرفه‌ای است اما وزن ۳.۸ کیلوگرمی و ابعاد بزرگ حمل آنرا کمی دشوار می‌کند.

    مشاهده دقیق مدل OMEN 17-AN104NE

    مشاهده جدیدترین لپ‌تاپ‌های اچ پی

    [related]8369[/related]

    ۶- دل

    لپ تاپ پرفروش

    دل (Dell) یکی از قدیمی‌ترین برندهای لپ تاپ در ایران است که به واسطه کیفیت ساخت، کارایی مطلوب و تنوع بالا بین کاربران محبوبیت دارد. پرفروش ترین محصولات این شرکت در سری اینسپایرون (کاربرد روزمره)، XPS (پریمیوم با طراحی چشم نواز)، وسترو (استفاده تجاری) و الین‌ویر (گیمینگ) عرضه شده‌اند.

    در ایران سری اینسپایرون با کارایی مطلوب و قیمت مناسب چشم خریداران را گرفته است. یکی از انتخاب‌های مطلوب در این خانواده مدل 3576 - F با پردازنده Core i3، هشت گیگابایت رم و کارت گرافیک ۲ گیگابایتی است که تضمین کننده اجرای برنامه‌های پر کاربرد خواهد بود.

    مشاهده دقیق مدل Inspiron 3576 - F

    اگر به قدرت بیشترین نیاز دارید اینسپایرون 3593 را انتخاب کنید. این مدل علاوه بر پردازنده Core i5 یک هارد SSD هم دارد که با اجرای ویندوز روی آن سرعت سیستم به شکل چشمگیری ارتقا پیدا می‌کند. اپلیکیشن «موبایل کانکت» دل هم امکان برقراری تماس یا انتقال سریع و بی سیم فایل بین موبایل و سیستم را به شما خواهد داد.

    مشاهده پرفروش‌ترین انواع لپ‌تاپ Dell

    ۷- مایکروسافت

    این کمپانی نام آشنا در زمینه نرم افزار چند سال پیش از اولین لپ تاپ خود با نام سرفیس رونمایی کرد. نوتبوک‌های این شرکت یکی پس از دیگری تعریف جدیدی را از طراحی خلاقانه و مینیمالیستی در دنیای لپ تاپ‌های ویندوزی ارائه کرده و در سری‌های پرو، بوک، لپ تاپ و گو به بازار عرضه شده‌اند.

    سرفیس لپ تاپ C دارای طراحی باریک و خیره کننده‌ای است و در همان نگاه اول لوگوی پنجره‌ای مایکروسافت توجه همه را به خود جلب می‌کند. نمایشگر ۱۳.۳ اینچی این مدل با وضوح بالا نه تنها لمسی است بلکه با قلم دیجیتال هم سازگاری دارد.

    سرفیس لپ تاپ C جدای از ظاهر شکیل میزبان سخت افزار قدرتمندی متشکل از پردازنده Core i7، هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت SSD است. با تمام این تفاسیر وزن این لپ تاپ از۱.۲ کیلوگرم فراتر نرفته و حمل آن بسیار آسان است.

    مشاهده دقیق مدل Surface Laptop - C

    دیگر لپ تاپ پرفروش مایکروسافت در ایران سرفیس بوک ۲ است که از نظر طراحی و کارایی یکی از بهترین نمونه‌های ویندوزی است و مایکروسافت آنرا سرمشقی برای دیگر تولیدکنندگان لپ تاپ‌های ویندوزی می‌داند.

    بدنه تبدیل پذیر، نمایشگر لمسی با وضوح خیره کننده ۳۲۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل، ۱۶ گیگابایت رم و کارت گرافیک ۶ گیگابایتی مجموعه‌ای بی نقص از امکاناتی است که سرفیس بوک ۲ برایتان به ارمغان می‌آورد.

    مشاهده پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های سری Surface

    ۸- ام‌اس‌آی

    لپ تاپ پرفروش

    MSI هم از نام‌های قدیمی بازار لپ تاپ است که محصولاتش را در سری‌های گیمینگ G، ورک استیشن W، مین‌استریم P و کلاسیک C روانه فروشگاه‌ها می‌کند و البته هرکدام از آنها زیرمجموعه‌هایی هم دارند. در ایران کاربران بیشتر به مدل‌های گیمینگ و مین استریم استقبال نشان داده‌اند.

    لبه‌های تیز، خطوط مورب، لوگوی قرمز رنگ و کیبورد با نورپردازی ویژه نشان می‌دهد که لپ تاپ GP75 برای عاشقان بازی طراحی شده است. درون این بسته بندی جذاب پردازنده پر قدرت نسل نهم اینتل Core i7، شانزده گیگابایت رم و کارت گرافیک ۶ گیگابایتی انویدیا آماده اجرای سریع بازی‌ها هستند. سیستم کولینگ کارآمد هم خیالتان را از بابت دفع حرارت راحت می‌کند.

    مشاهده دقیق‌تر مدل GP75 Leopard 9SD - A

    دیگر لپ تاپ پرفروش MSI در ایران PS42 نام دارد. بدنه آلومینیومی و برس خورده این دستگاه نشان از لپ تاپی رده بالا دارد و از نظر سخت افزاری هم به کارت گرافیک و حافظه SSD مجهز شده تا قادر به اجرای برنامه و بازی‌های متنوع باشد. با این حال وجود دو اسلات رم امکان ارتقای مموری تا ۳۲ گیگابایت را به شما می‌دهد. MSI سیستم خنک کنندگی خاص خود با لوله‌های مسی و فن دوگانه را به PS42 نیز آورده است.

    مشاهده دقیق‌تر مدل PS42 Modern 8RA - A

    مشاهده پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های MSI

    [related]6063[/related]

    ۹- آی-لایف

    این کمپانی آمریکایی از تازه واردهای بازار محسوب می‌شود اما با عرضه لپ تاپ‌های شیک و ارزان جای پای خود را محکم کرده است. نوتبوک‌های این شرکت در دو سری Zed Air و Zed note به دست کاربران می‌رسند که تفاوت چندانی با هم ندارند.

    لپ تاپ Zed Air به خاطر طراحی باریک، بدنه پلاستیکی و فقدان درایو نوری از سبک‌ترین و ارزانترین نوتبوک‌های بازار است. این دستگاه از نظر سخت افزاری حرفی برای گفتن ندارد اما نمایشگر بزرگ ۱۴ اینچی و شارژدهی خوب باعث شده برای وبگردی، کار با مجموعه آفیس، تماشای فیلم و انجام امور روزمره مناسب باشد.

    مشاهده دقیق‌تر مدل Zed Air H

    ZED Note - B هم دیگر لپ تاپ پرفروش آی-لایف در ایران است که نمایشگری ۱۴ اینچی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارد. پردازنده اینتل اتم و رم ۲ گیگابایتی این لپ تاپ توانایی اجرای برنامه‌های عادی را داشته و در عین حال بسیار کم مصرف است.

    مشاهده دقیق‌تر مدل ZED Note - B

    در مجموع محصولات آی-لایف مناسب دانش آموزان و دانشجویانی است که بودجه محدودی داشته و در عین حال به دنبال لپ تاپی هیبریدی و شیک هستند.

    مشاهده پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های آی لایف

    ۱۰- شیائومی

    لپ تاپ پرفروش

    شیائومی حالا دیگر به نامی شناخته شده در ایران تبدیل شده و بسیاری از گوشی‌ها و دیگر محصولات این شرکت استفاده می‌کنند. لپ تاپ‌های شیائومی هم مثل موبایل‌های این شرکت در دو سری «می» و «ردمی» عرضه شده و کارایی و زیبایی را با قیمتی مقرون به صرفه در اختیار مشتری می‌گذارند.

    شیائومی در طراحی Mi Notebook Air آشکارا از مک بوک ایر الهام گرفته و اگر سیب گاز زده اپل نبود، تشخیص آنها از هم دشوار می‌شد. چینی‌ها در این محصول توان مهندسی خود را به رخ کشیده و لپ تاپی را تولید کرده‌اند که در عین بهره مندی از کارت گرافیک اختصاصی و سخت افزار کارآمد تنها ۱.۳ کیلوگرم وزن داشته و ضخامت بدنه فلزی آن حتی به ۱.۵ سانتی متر هم نمی‌رسد.

    مشاهده Mi Notebook Air 8250U

    دیگر محصول شاخص این شرکت RedmiBook 14 است که اطراف نمایشگر ۱۴.۱ اینچی آن را حاشیه‌های بسیار اندکی فراگرفته. این نمایشگر با وضوح Full HD محتوا را بسیار دقیق به تصویر کشیده و به خاطر پنل IPS حتی در برابر نور مستقیم هم به خوبی دیده می‌شود.

    RedmiBook 14 با پردازنده نسل هشتمی Core i7، هشت گیگابایت رم، حافظه SSD و کارت گرافیک انویدیا به پکیج کاملی از یک لپ تاپ ایده‌آل تبدیل شده که خریدش نیازی به خالی کردن حساب بانکی ندارد.

    مشاهده Mi RedmiBook 14 8565U - A

    محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌های دیجی‌کالا را ببینید

    [see_also]6499[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید