هدیه برای مهمان خارجی چه بخریم؟ ۱۰ پیشنهاد جذاب و منحصربه‌فرد

هدیه برای مهمان خارجی چه بخریم؟ ۱۰ پیشنهاد جذاب و منحصربه‌فرد
راهنمای مطالعه

    انتخاب هدیه برای مهمان خارجی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما با این مطلب «درجه» نه! در ادامه با ما همراه باشید که ۱۰ پیشنهاد جذاب و منحصربه‌فرد برایتان داریم.

    از ما ایرانی‌ها بعید است که مهمان خارجی‌مان را دست‌خالی و بدون هیچ پیشکشی روانه کشورش کنیم! اما اگر تجربه‌ای درمورد خرید هدیه برای چنین مواقعی نداشته باشید، شاید ندانسته دست روی هدایایی بگذارید که چندان مناسب مسافر خارجی و راه‌دور نیستند. هدایایی برای مهمانان خارجی مناسب‌ترند که در درجه اول از اصالت ایرانی برخوردار بوده و به‌نوعی خاص خودمان باشند. لطفا به ابعاد و وزن هدیه هم بی‌دقت نباشید و تاحدامکان دنبال گزینه‌های سبک و جمع‌وجور بگردید.

    با همه اینها هیچ جای نگرانی نیست، چون ما درجه‌ای‌ها ۱۰ پیشنهاد حاضر و آماده برایتان داریم که از طریق لینک‌های موجود در همین صفحه به‌راحتی قابل بررسی دقیق‌ترند:

    ۱. ترمه؛ جلوه‌گر نقوش تزئینی ایرانی

    هدیه برای مهمان خارجی - ترمه

    ترمه از واجبات چیدمان ایرانی است و به چشم اکثریت قریب‌به‌اتفاق خارجی‌ها هم خوش می‌نشیند. مهم‌تر اینکه هدیه اتفاقا سبک و کم‌جاگیری است، اما بسیار اصیل و پرجلوه. پیشنهاد می‌کنیم دنبال خرید رانر یا ست رومیزی باشید، خصوصا طرح‌های قرمز یا آبی.

    پرفروش‌ترین انواع ترمه را ببینید

    ترمه قرمز تصویر بالا طرح سپهسالار و هنر ترمه‌بافان یزدی است. یزد هم که حتما می‌دانید جزو معروف‌ترین شهرهایی است که در ایران به سوغات ترمه شناخته می‌شود. ست پیشنهادی ما شامل ۵ تکه کاربردی است، با قیمت حدود ۲۰۰ هزار تومان. طرح و رنگ این ست بسیار چشم‌نواز بوده و جلوه فاخر و باشکوهی به فضا می‌بخشد.

    مشاهده دقیق‌تر این ست

    ۲. فیروزه‌کوبی؛ تجلی باشکوهی از هنر ایرانی

    هدیه برای مهمان خارجی - گلدان فیروزه‌کوب

    ظروف فیروزه‌کوب از جنبه تزئینی و ارزش هنری بالایی برخوردارند. هنر فیروزه‌کوبی عبارت است از سنگ‌کاری با فیروزه روی سطح ظروفی چون گلدان، جاشمعی و شکلات‌خوری. فیروزه‌کوبی معمولا خاص پیاده‌سازی روی ظروف مسی است.

    محبوب‌ترین فیروزه‌کوبی‌ها را ببینید

    ازجمله ظروف فیروزه‌کوب پیشنهادی ما گلدان ۲۰ سانتی‌متری صراحی از برند استاد آقاجانی است، با وزن ۲۸۰ گرم و قیمت حدود ۲۳۰ هزار تومان. بدنه کار، بر اساس توضیحات محصول، تماما مسی بوده و با فیروزه مرغوب نیشابور سنگ‌کاری شده. خلاصه که اثر امضادار ارزشمندی است و به یادگار می‌ماند. این را هم بدانید که فیروزه سنگ آرامش‌بخشی است.

    گلدان فیروزه‌کوبی صراحی را ببینید

    ۳. زعفران؛ هدیه‌ای ناب با طعم بهشتی

    هدیه برای مهمان خارجی - زعفران آرا

    زعفران هدیه بسیار ارزشمندی برای پیشکشی به مهمانان خارجی است، اما برای خرید زعفرانی که از بسته‌بندی شکیل و درخوری برای هدیه برخوردار باشد، باید پول خوبی خرج کنید. ازجمله گزینه‌های پیشنهادی ما پک‌های هدیه زعفران آرا با حول‌وحوش قیمتی حدود ۱۵۰ هزار تومان به بالاست. جعبه هدیه‌ای که برای مثال در تصویر بالاست، علاوه بر زعفران، شامل هل، هاون و قوری دم‌کنی هم بوده و هدیه خارجی‌پسندی به نظر می‌رسد. البته، ناگفته نماند که بخشی از قیمت بالای پک‌های هدیه این مدلی به‌خاطر تشکیلات جانبی است و به همین دلیل نسبت به مقدار زعفران موجود گران‌ترند.

    مشاهده پرفروش‌ترین زعفران‌های کادویی

    ۴. خاتم‌کاری؛ تبلور دقت و ظرافتی بی‌حدوحصر

    هدیه برای مهمان خارجی - شکلات‌خوری خاتم‌کاری

    خاتم‌کاری از صنایع‌دستی معروف اصفهانی‌هاست، هنری به‌غایت چشم‌نواز. محصولات خاتم‌کاری بسیار متنوعی در بازار موجودند، اما برای مهمان خارجی پیشنهاد می‌کنیم دنبال خاتم‌کاری‌های جمع‌وجور باشید؛ تابلو و ساعت خاتم‌کاری، اگرچه از جلوه بسیار شکیلی برخوردارند، برای مسافر راه‌دور احتمالا سنگین‌وزن و جاگیرند. برای مثال می‌توانید دنبال جعبه‌های خاتم‌کاری یا محصولات رومیزی تزئینی و درعین‌حال کاربردی ازجمله شکلات‌خوری باشید. شکلات‌خوری پیشنهادی ما مدل سه‌در بوده و با قیمت حدود ۲۴۰ هزار تومان از طریق لینک زیر قابل‌سفارش است:

    مشاهده شکلات‌خوری خاتم‌کاری ۳ در ۳

    مشاهده پرفروش‌ترین صنایع دستی خاتم‌کاری

    ۵. ظروف مسی؛ معرف ذوق هنری استادکاران ایرانی

    هدیه برای مهمان خارجی - سینی مسی

    مسگری و چکش‌کاری روی مس از صنایع هنری اصیل زنجانی‌هاست. ما که به نظرمان هنر دست مسگران زنجانی می‌تواند هدیه نفیسی برای خارجی‌ها باشد.

    مشاهده محبوب‌ترین ظروف مسی

    ازجمله ظروف مسی مناسب هدیه به مهمان خارجی می‌توان به سینی‌های حکاکی‌شده اشاره کرد که هم جنبه تزئینی داشته و هم کاربردی. سینی پیشنهادی ما، همین که در تصویر بالاست، حدود نیم‌کیلوست (۴۵۰ گرم) و با قطر ۲۶ سانتی‌متر. این‌طور که در توضیحات محصول نوشته شده، پشت و روی کار، به‌جهت جلوگیری از سیاه‌شدن، با فناوری نانو آنتی‌اکسید شده و دارای رنگ ثابتی است. این سینی مسی خوش‌طرح با قیمت تنها حدود ۷۵ هزار تومان از طریق لینک زیر قابل‌سفارش است:

    مشاهده دقیق‌تر این محصول

    ۶. گلیم و گبه؛ زیراندازهای سنتی ایران

    هدیه برای مهمان خارجی - گلیم دست‌بافت

    در انتخاب هدیه برای مهمان خارجی از زیراندازهای نفیس و اصیل ایرانی هم غافل نشوید، مثل گلیم یا گبه. ما که به نظرمان دنبال مدل‌های دست‌بافت باشید، چراکه از ارزش هنری بالاتری برخوردارند و جان چنین هنری را با اصالت بیشتری به رخ می‌کشند. نکته دیگر اینکه ترجیحا دنبال ابعاد یک تا یک‌ونیم متری باشید که برای مسافر خارجی سبک‌ترند.

    مشاهده محبوب‌ترین گلیم‌های دستبافت

    گزینه پیشنهادی ما گلیم خوش‌طرح و رنگ تصویر بالاست که طرح قشقایی و دارای بافت دورو بوده، با قیمت حدود ۵۰۰ هزار تومان. اطلاعات بیشتر در لینک زیر:

    این گلیم را دقیق‌تر ببینید

    [related]20400[/related]

    ۷. میناکاری؛ نمونه‌ای اعلا از ذوق و هنر صنعتگران اصفهانی

    هدیه برای مهمان خارجی - بشقاب میناکاری

    صنایع‌دستی میناکاری پیشنهاد دیگرمان برای هدیه به مهمان خارجی است. پیشنهاد می‌کنیم که در این مورد خاص، برای سهولت در حمل بار، بیشتر دنبال دیوارکوب‌های میناکاری باشید تا مثلا ست کاسه و بشقاب. خصوصا اینکه برخی دیوارکوب‌های میناکاری همراه با جعبه هدیه بوده و برای چنین مواقعی مناسب‌ترند. دیوارکوب‌های بشقابی بسیار متنوعی در بازار موجودند، هم ازلحاظ ابعاد و هم طرح‌ونقش. منتها یادتان باشد که مدل‌های خیلی ارزان، اگرچه به‌صرفه‌ترند، معمولا از ظرافت و تمیزکاری کمتری برخوردارند.

    مشاهده پرفروش‌ترین صنایع دستی میناکاری

    ۸. آجیل و خشکبار؛ سوغاتی از بهترین باغات ایران

    ption id="attachment_25608" align="aligncenter" width="850"]هدیه برای مهمان خارجی - پسته گلستان تصویر محصول برگرفته از دیجی‌کالا

    هدیه برای مهمان خارجی حتی می‌تواند از آجیل و خشکبار ایرانی هم باشد، مثل پسته یا حتی زرشک. البته، خوراکی، همان طور که می‌دانید، هدیه ماندگاری نیست، اما هدیه مکمل خوبی در کنار صنایع‌دستی است.

    پرفروش‌ترین انواع آجیل و خشکبار را ببینید

    درمورد آجیل و خشکبار هم پیشنهاد می‌کنیم دنبال بسته‌بندی‌های مجلسی بوده که از جلوه شکیل‌تری برای هدیه برخوردارند. نمونه تصویر بالا پسته شور زعفرانی است، از برند گلستان. این پک شامل دو قوطی ۲۰۰ گرمی و یک قوطی ۴۰۰ گرمی بوده و با قیمت حدود ۲۰۰ هزار تومان از طریق لینک زیر قابل‌سفارش است:

    پسته شور زعفرانی گلستان را ببینید

    ۹. پارچه قلمکار؛ هدیه‌ای سنتی با مصارف متعدد

    هدیه برای مهمان خارجی - پارچه قلمکار

    پارچه‌ قلمکار از کاربردی‌ترین صنایع‌دستی اصفهانی‌هاست که برای مصارف متعددی ازجمله سفره، رومیزی و حتی روتختی کاربرد داشته و هدیه درخوری برای پیشکشی به مهمانان خارجی است. پارچه‌های قلمکار در فرم‌ها و ابعاد بسیار متنوعی در بازار موجودند، از گرد و بیضی گرفته تا مربع و مستطیل.

    مشاهده محبوب‌ترین پارچه‌های قلمکار

    رنگ غالبی که در عمده پارچه‌های قلمکار به چشم می‌خورد، قرمز و آبی است، اما مدل‌های معدودی هم در بازار موجودند که با رنگ‌های متفاوتی چون صورتی نگارگری شده و از رنگ‌آمیزی منحصربه‌فردی برخوردارند. تصویر بالا نمونه‌ای از پارچه‌های قلمکار خوش‌آب‌ورنگی است که بسیار به دل می‌نشینند. مشخصات دقیق‌تر همین کار در لینک زیر:

    این پارچه را دقیق‌تر ببینید

    ۱۰. منشور کوروش؛ جلوه باشکوهی از تمدن کهن ایرانیان

    هدیه برای مهمان خارجی - منشور کوروش

    هدیه برای مهمان خارجی می‌تواند تندیسی از هویت تاریخی کشورمان هم باشد. تندیس منشور کوروش ازجمله گزینه‌های پیشنهادی ماست که هم جنبه تزئینی داشته و هم یادآور تمدن کهن ایرانی‌هاست. تندیس تصویر بالا از برند بلوط نقره‌ای بوده و تقریبا نیم کیلوگرمی است، با ابعاد ۱۵×۷×۸ سانتی‌متر و قیمت حدود ۲۲۵ هزار تومان. اطلاعات دقیق‌تر در لینک زیر:

    این کتیبه را دقیق‌تر ببینید

    این بود از پیشنهادهای ما! امیدواریم که ایده گرفته باشید و از هدایایی که پیشنهاد دادیم، خوش‌تان آمده باشد. پیشنهادهای خودتان را هم حتما با ما در قسمت دیدگاه‌ها در میان بگذارید و برایمان بنویسید که جای چه محصولی اینجا خالی است؟ [see_also]15281[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید