همه نکات برای خرید شارژر فندکی

همه نکات برای خرید شارژر فندکی
راهنمای مطالعه

    این روزها، زندگی‌مان پُر از گجت‌های الکترونیکی شده است. کارهای کوچک و بزرگی که انجام می‌دهند، رفاه بیشتری برای‌مان به همراه می‌آورد. یکی از این گجت‌های کاربردی شارژر فندکی است. کاربردی‌بودن این وسیله باعث شده تا در این مقاله درباره آن، برندهای معروفش در بازار، قیمت و جزئیات دیگر خرید شارژر فندکی برای‌تان بگوییم.

    شارژر فندکی چیست؟

    خرید شارژر فندکی

    اگر نمی‌دانید باید بگوییم که این وسیله می‌تواند در خودرو و زمانی که شارژ گوشی‌تان تمام شده، ناجی شما باشد. کافی‌است شارژرهای فندکی را به درگاه فندک خودرو وصل  و سر دیگر آن را به دستگاه‌هایی مانند موبایل و تبلت متصل کنید. به‌راحتی، وسایل‌تان شارژ خواهند شد و دیگر جای نگرانی باقی نمی‌ماند که مثلا موبایل‌تان در سفر خاموش شده است و... .

    کاربرد شارژر فندکی

    حالا که متوجه شدید شارژر فندکی چیست، اجازه بدهید کمی بیشتر درباره عملکرد و کاربردش صحبت کنیم. شارژهای فندکی مجهز به پورت usb هستند و می‌توانند به دستگاه‌های مختلفی متصل شوند که نیاز به شارژ دارند. انواع مختلف این شارژها جریان را تا حدود ۲/۴ آمپر هم عبور می‌دهند. به همین خاطر قوی‌ترین دستگاه‌ها را هم می‌توانند شارژ کنند.

    بعضی از شارژرهای فندکی دارای چند پورت usb هستند. پس می‌توانید به‌طور هم‌زمان، چند وسیله را با آنها شارژ کنید. شارژرها جریان را میان دستگاه‌های مختلف توزیع می‌کنند. پس با خرید شارژر فندکی می‌توانید وسیله‌ای را در خودرو داشته باشید که به جای فندک اتومبیل وصل می‌شود و ولتاژ خروجی از آن را که ۱۲ ولت است به ۵ ولت بدل می‌کند.

    این مقدار از ولتاژ برای شارژ وسایلی مانند تبلت و موبایل مناسب است. از وسایل دیگری که می‌توان با فندک‌های خودرو شارژ کرد باید به بعضی از دوربین‌ها یا پاوربانک‌ها اشاره کرد. احتمالا دیگر خودتان متوجه هستید که شارژر فندکی، فقط زمانی کار می‌کند که خودرو روشن باشد. چون برق این وسیله از خودروی روشن تأمین می‌شود. 

    نکات لازم برای خرید شارژر فندکی

    خرید شارژر فندکی

    در هنگام خرید شارژر فندکی باید به نکاتی توجه داشته باشید. دانستن نکاتی که در ادامه می‌آید، خریدی مناسب را برای‌تان رقم خواهد زد:

    وجود چند درگاه usb مهم است؟

    بیشتر شارژرهای فندکی دو درگاه usb دارند. اما برخی از مدل‌ها دارای بیشتر از ۲درگاه هستند. در هنگام خرید شارژر فندکی به این دقت کنید که نیاز به شارژ هم‌زمان چه دستگاه‌هایی دارید. بعضی از مدل‌های این وسیله تا ۴ درگاه هم دارند.

    انواع شارژر فندکی و تفاوت قیمت آنها را ببینید

    البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که جایگاه فندک خودرو معمولا طوری است که با دنده در نزدیکی و تماس قرار می‌گیرد. پس اگر شارژری مجهز به چندین درگاه usb باشد، احتمال اینکه وصل‌کردن وسایل مختلف به آن، مانع از راحت‌رانندگی‌کردن بشود، بسیار زیاد خواهد بود و عملا وجود چند پورت usb در آن به دردتان نخواهد خورد.

    البته بعضی از خودروها دارای پورت برق در قسمت عقب خودرو هم هستند. اگر خودروی شما هم چنین امکانی دارد، خرید شارژری با چند درگاه فکر خوبی خواهد بود. مثلا اگر با فرزندان‌تان به مسافرت می‌روید، وجود چنین شارژری می‌تواند تبلت‌های آنها را حسابی روشن نگه دارد و سرگرم‌شان کند.

    اندازه شارژر فندکی چقدر باشد؟

    به اندازهٔ شارژر هم دقت کنید. اگر فندک بلند و عریض باشد، در هنگام رانندگی مزاحم‌تان خواهد شد. مثلا عوض‌کردن دنده کمی دشوار خواهد بود. پس به اندازهٔ شارژر و سهولت نصب آن هم در خرید دقت داشته باشید. اگر شارژر بیش از اندازه بزرگ یا نصبش دردسرساز باشد، استفاده از آن خوشایند نخواهد بود.

    پخش نور داشته باشد؟

    برخی از مدل‌های شارژرهای فندکی نور پخش می‌کنند. شاید به نظر ویژگی چندان مهمی نیاید. اما واقعیت این است که کارکردن با چنین فندکی بسیار راحت‌تر از مدل‌های عادی خواهد بود. مثلا در هنگام شب، پخش نور از فندک می‌تواند، کارکردن با آن را ساده‌تر کند.

    جنس شارژر فندکی چه باشد؟

    خرید شارژر فندکی

    شارژرهایی که از جنس فلز هستند، معمولا از مدل‌های تمام‌پلاستیکی گران‌ترند. مدل‌های فلزی زیباتر هم هستند و دیرتر خراب می‌شوند. بهتر است که به جنس بدنه شارژر دقت کنید و به سراغ مدل‌هایی بروید که درپوش هم دارند. وجود درپوش برای شارژر باعث می‌شود که دیرتر خراب شود.

    [related]6796[/related]

    توان خروجی دستگاه چقدر باشد؟

    در هنگام خرید شارژر فندکی باید به توان خروجی آن هم دقت داشته باشید. لازم است بدانید که با چند ولت و چند آمپر کار می‌کند. میزان جریانی که به دستگاه‌های متصل به شارژر داده می‌شود در هنگام شارژکردن دستگاه مهم است. ولتاژی که دستگاه‌ با آن کار می‌کند و هماهنگی آن با ولتاژ وسایل متصل با آن هم اهمیت دارد.

    جریانی که از شارژرهای فندکی به دستگاه‌های مختلف داده می‌شود از ۲/۱ تا ۲/۴ آمپر است.  اگر میزان جریانی که شارژر به وسایل مختلف منتقل می‌کند، کمتر از مقدار جریان عبوری تعریف‌شده برای آنها باشد، مدت‌زمان شارژ دستگاه طولانی‌تر می‌شود.

    به تناسب گوشی و فندک شارژری توجه کنید

    خرید شارژر فندکی

    یادتان باشد که تلفن‌ها و تبلت‌های هوشمند جدید دارای باتری‌های بزرگ‌تری هستند و به انرژی بیشتری برای شارژشدن نیاز دارند. برای همین، قبل از خرید شارژر فندکی باید نگاهی به مشخصات آمپر، ولتاژ و توان دستگاه‌هایی مانند تبلت و موبایل بیندازید و متناسب با آنها، اقدام به خرید شارژر فندکی کنید.

    دقت داشته باشید که دست‌کم یکی از خروجی‌های شارژر، ولتاژ و آمپری متناسب با نیازهای دستگاه‌های‌تان ارائه کند. اگر از تلفن‌هوشمندتان برای یافتن مسیرها استفاده می‌کنید و نرم‌افزارهایی مانند وِیز را روی آن نصب کرده‌اید، شارژ گوشی زودبه‌زود تمام می‌شود و نیاز به وسیله‌ای مانند شارژر فندکی خواهید داشت تا دستگاه را روشن نگه دارد.

    به محل اتصال تلفن به شارژر هم دقت کنید. همه تلفن‌ها خروجی‌هایی برای اتصال به شارژر خودرو ندارند. توجه به این نکته و تناسب محل اتصال وسیله به شارژر فندکی از نکات مهمی است که نباید در هنگام خرید از آن غافل باشید.

    شارژ سریع یا فست‌شارژینگ می‌خواهید؟

    بیشتر وسایل هوشمند امروزی مجهز به امکان شارژ سریع هستند. فست‌شارژ یا شارژ سریع نوعی فناوری است که به خاطر آن، امکان واردکردن ولتاژ و آمپر بیشتری به گوشی‌ها وجود دارد. شارژرهای فست‌شارژینگ طوری طراحی می‌شوند که در هنگام شارژ سریع‌تر به باتری صدمه‌ای وارد نشود.

    بعضی از شارژرهای فندکی هم مشخصات شارژ سریع را دارند و می‌توانند گوشی‌هایی فست‌شارژ را سریع‌تر شارژ کنند. به‌طوری‌که صدمه‌ای به دستگاه وارد نشود. پس اگر گوشی‌تان امکان فست‌شارژینگ دارد، در خرید شارژر فندکی می‌توانید به سراغ مدل‌های فست‌شارژ بروید.

    نمونه شارژر فندکی سریع را ببینید

    برندهای معروف شارژر فندکی

    در هنگام خرید فندک شارژری باید حواس‌تان به کیفیت باشد. اگر شارژری بی‌کیفیت بخرید به باتری دستگاه‌های متصل به آن، آسیب وارد خواهد کرد. بهتر است به سراغ برندهای شناخته‌شده‌ای بروید که کیفیت را در طراحی و تولید لحاظ می‌کنند. از معروف‌ترین برندهای شارژر فندکی در بازار ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • فندک انکِر؛
    • فندک شیائومی؛
    • فندک پیکسی؛
    • فندک رنون؛
    • فندک راو‌پاور؛
    • فندک الدینیو؛
    • فندک ریمکس؛
    • فندک تسکو؛
    • فندک کینگ‌استار؛
    • و... .

    مشاهده قیمت این شارژرهای فندکی در دیجی‌کالا

    قیمت شارژر فندکی چقدر است؟

    خرید شارژر فندکی

    قیمت شارژرهای فندکی بسیار متنوع است. طیف قیمتی آنها از حدود ۵ هزار تومان شروع می‌شود و به ۱ میلیون تومان هم می‌رسد. دیگر انتخاب با شماست که به دنبال چه سطحی از کیفیت و کاربرد هستید. البته پیشنهاد ما این است که دور خرید شارژرهای ارزان را خط بکشید. چون احتمالا کیفیت پایینی دارند. این شارژرها یا خیلی زود خراب می‌شوند یا دستگاه‌های متصل به خود را خراب می‌کنند. پس در خرید دقت کنید.

    در آخر

    خرید شارژر فندکی می‌تواند رفاه زیادی برای‌تان به همراه بیاورد. در سفرهای طولانی یا حتی سفرهای بین‌شهری هم می‌توانید از این وسایل استفاده کنید و نگران تمام‌شدن شارژ مویابل، تبلت و... نباشید. راننده‌های خودروهای اینترنتی که مدام مسیر را از روی نرم‌افزارها چک می‌کنند هم با وجود یک شارژر فندکی نگران تمام‌شدن شارژ موبایل‌شان نخواهند بود. خرید شارژر فندکی از دیجی‌کالا [see_also]52[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید