با این ۸ ایده خرید کوسن، دکوراسیون خانه‌تان را متحول ‌کنید

با این ۸ ایده خرید کوسن، دکوراسیون خانه‌تان را متحول ‌کنید
راهنمای مطالعه

    دکوراسیون اتاق نشیمن، راهرو یا اتاق خواب‌تان تکراری شده و دل‌تان را می‌زند؟ باورتان نمی‌شود خرید کوسن چقدر می‌تواند حال‌وهوای خانه‌تان را زیرورو کند. «درجه» می‌خواهد از سیر تا پیاز خرید کوسن را با شما درمیان بگذارد و به شما ایده بدهد.

    خوبی کوسن این است که در قیمت‌های مختلف و طرح‌های گوناگون در بازار پیدا می‌شود و بودجه خیلی زیادی لازم ندارد. پس قبل از این‌که به‌فکر نقاشی دیوارها، خرید مبل نو، فرش جدید یا هر کار پرهزینه دیگری بیفتید، به خرید کوسن فکر کنید.

    لیست قیمت انواع کوسن را ببینید

    «درجه» پیشنهادهایی دارد تا بتوانید فضای خانه را دلپذیرتر کنید. کافی‌ست رنگ و طرح کوسن هماهنگ و کامل‌کننده چیدمان خانه باشد.

    ۱- انتخاب رنگ کوسن، برگ برنده شماستخرید کوسن

    می‌دانید چه چیزی از خود کوسن مهم‌تر است؟ رنگ آن! قبل از این‌که خرید کنید، ابتدا پالت رنگ خانه را مشخص کنید؛ چراکه اگر رنگ درستی برای کوسن انتخاب شود، همه وسایل اتاق با هم هماهنگ می‌شوند و ظاهری لوکس به‌خودشان می‌گیرند.

    وسط اتاق بنشینید و به اطراف‌تان خوب نگاه کنید. چه رنگ‌هایی می‌بینید؟ رنگ دیوار، پرده، مبل، روتختی، فرش یا اکسسوری‌های بزرگ را یادداشت کنید. اگر این رنگ‌ها مکمل و هماهنگ باشند، پس تا این‌جا مسیر چیدمان را درست آمده‌اید.

    حالا کوسن را با یکی از رنگ‌های اصلی اتاق هماهنگ کنید، مثل رنگ دیوار، روتختی، مبل یا فرش. ما پیشنهاد می‌کنیم رنگ کوسن را متضاد با مبل و هم‌رنگ با فرش انتخاب کنید. می‌توانید متضاد با روتختی و شبیه به پرده اتاق خواب انتخابش کنید.خرید کوسن

    با انتخاب رنگ درست کوسن، خانه جان تازه‌ای می‌گیرد. اگر کوسن‌های روی مبل درست هم‌رنگ و هم‌شکل پارچه رومبلی هستند، همین الان دست به‌کار شوید و آنها را به خیریه ببخشید. نکند این فرصت را از خودتان بگیرید که رنگ و طرح به اتاق اضافه کنید. رنگ کوسن را متضاد با مبل، ولی هماهنگ با وسایل دیگر اتاق انتخاب کنید. با این کار کوسن مانند یک قاب عکس در خانه‌تان می‌درخشد.

    [related]24823[/related]خرید کوسن

    نیازی نیست در هر کوسن همه رنگ‌های موجود در خانه‌تان، دیده شود. معمولا این‌طور است که در یک کوسن یک یا دو رنگ موردنظرتان پیدا می‌شود. به این ترتیب با انتخاب و خرید دو کوسن، دو تا سه رنگ از رنگ‌های اتاق را به‌ خانه می‌آورید.

    برای مثال، اگر شما سه رنگ سفید، طوسی و زرد را انتخاب کرده باشید، ممکن است یک کوسن سفید و زرد و یک کوسن طوسی و سفید بخرید. اگر علاقه‌ای به حضور رنگ‌های تند و اصلی در خانه ندارید، کوسن به کمک شما می‌آید. در کنار رنگ‌های خنثا و ملایم، یک رنگ تند اضافه کنید.

    تغییر دکور با کوسن

    کوسن حتما تک‌رنگ نیست. همین که رنگ موردنظرتان در طرح آن دیده شود، خوب است. خوب بگردید و به یک یا دو کوسنی برسید که دو یا سه رنگ موردنظر شما در آنها باشد. به این ترتیب سه رنگ اصلی خانه شما در کوسن‌ها وجود خواهد داشت.

    پرفروش‌ترین رنگ‌های کوسن را ببینید

    ۲- اثر تعداد کوسن‌ها را دست‌کم نگیریدخرید اینترنتی کوسن

    پاسخ این سوال به چیدمان فضای خانه برمی‌گردد. اگر سبک سنتی برای اتاق انتخاب کرده‌اید، بهتر است تعداد کوسن‌ها زوج باشد. برای چیدمان مدرن به تعداد فرد کوسن بخرید. البته تعداد و اندازه‌ مبل‌ها را هم باید در نظر بگیرید. برای مبل سه نفره، پنج کوسن، برای مبل دو نفره، چهار کوسن و برای مبل تک‌نفره یک کوسن بخرید.

    خرید کوسن و کاور از ارزان‌ترین فروشنده

    ۳- کلمه‌ها خانه را جادو می‌کننددکور با کوسن

    روی بعضی از کوسن‌ها نوشته‌ای می‌بینید که توجه شما را جلب می‌کند، نوشته‌ای انگیزشی، درباره خانواده، عشق یا هر چیز دیگر. با انتخاب چنین کوسنی، سلیقه‌ خاص‌تان را نشان می‌دهید. دقت کنید که اگر روی مبل یا تخت پر از نوشته شود، چشم نمی‌تواند روی هیچ‌کدام تمرکز کند. پس یکی، دو کوسن نوشته‌دار کافی‌ست.

    ۴- چرا باغ را به خانه نیاوریدتغییر دکور با کوسن

    بعضی‌ها عاشق طرح و نقش گل‌دار هستند، اما شلوغی را هم دوست ندارند. اگر نخواهید کاغذدیواری، فرش یا پرده‌ها را شلوغ کنید، با خرید کوسن گل‌دار، باغ و باغچه را به خانه راه می‌دهید.

     

    ۵- از یک رنگ به سه شکل استفاده کنیدتغییر دکور با کوسن

    یکی از گزینه‌های خرید کوسن این است که خوب بگردید و سه کوسن از یک رنگ و سه طرح پیدا کنید. یکی تک‌رنگ، دیگری راه‌راه و سومی طرح‌دار. چنین انتخابی خیلی خاص و مدرن به‌نظر می‌رسد.

    ۶- از انتخاب اندازه و شکل متفاوت نترسیدخرید کوسن

    اغلب افراد کوسن‌ها را یک شکل و یک اندازه انتخاب می‌کنند، اما شما مثل همه نباشید. انتخاب دو کوسن با طرح مشابه، اما اندازه متفاوت خیلی هیجان‌انگیز است. گزینه سایز مشابه و طرح‌ متفاوت را هم درنظر داشته باشید. شاید یک کوسن تک‌رنگ و یک کوسن طرح‌دار را کنار هم بچینید. باسلیقه باشید و چهار، پنج کوسن متفاوت، اما هماهنگ با هم در سبد خرید بیندازید.

    ۷- سبک دکوراسیون را درنظر بگیریدخرید کوسن

    مینیمال و مدرن‌‌پسندها معمولا سراغ دو رنگ اصلی با طرح ساده یا هندسی می‌روند. پارچه‌های کارشده و سوزن‌دوزی برای خانه‌هایی با چیدمان سنتی ایرانی مناسبند. از کوسن‌های تکه‌دوزی و قلاب‌بافی غافل نشوید که حس قدیمی خوشایندی در خانه جاری می‌کنند.  کوسن ساتن و ابریشم به دکوراسیون لوکس جان می‌دهد.

    ۸- از اثر چیدن کوسن‌ها غافل نشویدخرید کوسن

    معمولا در چیدمان کلاسیک، کوسن‌ها را در دو طرف مبل می‌گذارند. اما اگر نخواهید چندان کلاسیک و سنتی به‌نظر برسید، از قانون خاصی پیروی نکنید. نظرتان درباره کوسن‌های مستطیلی جمع‌وجور چیست؟ از کوسن گرد، استوانه‌ای یا ستاره‌ای خوش‌تان می‌آید؟ عکس متفاوت‌ترین کوسن‌ها را ببینید بهتر است کوسن مستطیلی بین کوسن‌های چهارگوش قرار گیرد. اگر تعداد کوسن‌ها فرد است، آنها را به دسته‌های سه و دوتایی تقسیم کنید. می‌توانید هر هفته رنگ‌ها را جابه‌جا کنید و شکل تازه‌ای به اتاق بدهید. این بار شما برایمان بگویید درباره خرید و چیدمان کوسن‌ها در خانه‌تان چه تجربه‌ای داشته‌اید؟ ممنون می‌شویم نظرات خوبتان را برایمان بنویسید. [see_also]24609[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید