قبل از خرید پرایمر صورت این نکات را بدانید

قبل از خرید پرایمر صورت این نکات را بدانید
راهنمای مطالعه

    در این مطلب «درجه» برای خرید پرایمر صورت راهنمایی‌تان می‌کنیم. این مطلب به شما می‌گوید کدام پرایمر مناسب شماست و برای هر نوع پوست و مشکلی باید دنبال چه نوع پرایمری بگردید.

    پرایمر صورت چیست؟

    خرید پرایمر صورت - زیرساز آرایشی

    برای داشتن آرایشی شیک و بادوام باید برای مرحله زیرسازی وقت بیشتری بگذارید. پرایمر درواقع همان زیرساز یا کرم پایه آرایشی است که پوست را آماده پذیرش آرایش می‌کند. فرمولاسیون‌های متفاوتی برای پرایمرهای آرایشی در بازار موجودند و هر فرمولاسیونی برای کارکردی خاص ترکیب شده است. کارکرد اصلی پرایمرها را می‌توان در یک‌دست‌سازی پوست و کمک به افزایش ماندگاری آرایش خلاصه کرد. اما برخی پرایمرها، علاوه‌بر یک‌دست‌سازی پوست، از خواص دیگری هم برخوردارند؛ مثلا ممکن است از قابلیت پوشانندگی منافذ باز صورت یا حتی لیفت‌کنندگی موقتی برخوردار باشند. 

    تنها درصورتی می‌توانید نتیجه مطلوبی از مصرف پرایمر بگیرید که به پوست‌تان بخورد. نوع پوست و مشکلات پوستی هرکسی متفاوت است؛ پس پرایمر مناسب هم برای همه افراد نمی‌تواند یکسان باشد.

    مشاهده پرفروش‌ترین پرایمرهای صورت

    انتخاب پرایمر براساس نوع پوست

    خرید پرایمر صورت - انتخاب بر اساس نوع پوست

    پوست خشک

    برای پوست خشک بهتر است از بین پرایمرهای آب‌رسان انتخاب کنید. روی برچسب محصول دنبال کلیدواژه «hydrating» بگردید. پوست خشک به‌دلیل فقدان رطوبت کافی نیازمند تقویت رطوبت‌رسانی است تا شاداب‌تر به نظر برسد. پرایمر پوست خشک بهتر است دارای بافت کرمی اما سبک باشد.

    پوست چرب

    پرایمرهای مات‌کننده برای پوست چرب بهترند. با پرایمرهای مات‌کننده می‌توانید جلوی چربی اضافی پوست و برقی را که روی صورت می‌افتد، بگیرید. پس برای پوست چرب سراغ پرایمری بروید که برای کمک به کاهش تولید چربی پوست فرمولاسیون شده باشد. پرایمرهای کاهنده منافذ هم معمولا در کاهش برق صورت مؤثرند. ضمنا، دنبال فرمولاسیون‌های فاقد چربی باشید، چراکه پوست چرب از چربی اضافه سودی نمی‌برد!

    مشاهده پرایمر صورت گلدن رز مدل مات

    پوست حساس

    برای پوست حساس به خرید پرایمر صورت ساده پیشنهاد می‌کنیم، یعنی پرایمرهایی که با ترکیبات کمتری فرمولاسیون شده‌اند. پرایمرهای مخصوص پوست حساس با ترکیبات تحریک‌زای کمتری فرمولاسیون می‌شوند و احتمالا فاقد چربی، فاقد رایحه، فاقد پارابن و فاقد سایر ترکیبات محرک خواهند بود. هرچه فهرست افزودنی‌های لوازم آرایشی کوتاه‌تر باشد، احتمال بروز واکنش‌های منفی هم کاهش می‌یابد.

    پوست سال‌خورده

    برای پوست سال‌خورده بهتر است سراغ پرایمرهای مغذی بروید. پوست با افزایش سن دچار چین‌وچروک و لکه می‌شود و به مصرف محصولات آرایشی مغذی‌تری احتیاج پیدا می‌کند. بنابراین، برای پوست سال‌خورده دنبال پرایمرهای حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات آب‌رسان باشید.

    پوست نرمال

    پوست نرمال نه زیادی خشک و نه زیادی چرب است و معمولا هم مشکلی از بابت درشتی منافذ ندارد. برای پوست نرمال می‌توانید از بین پرایمرهای دارای جلوه نسبتا براق استفاده کنید تا شاداب‌تر به نظر برسید.

    مشاهده پرایمر براق گلدن رز

    پوست مختلط

    برای پوست مختلط می‌توانید دنبال فرمولاسیون‌های خنثی باشید، یعنی فرمولاسیون‌هایی که نه مات‌کننده‌اند و نه خیلی براق‌کننده. حتی می‌توانید دو نوع پرایمر بخرید: یکی مات‌کننده و یکی آب‌رسان؛ پرایمر مات‌کننده را روی نقاط نیازمند کنترل چربی و دیگری را روی نقاط خشک صورت‌تان استفاده کنید.

    مشاهده پرایمر برای پوست چرب

    انتخاب پرایمر بر اساس مشکلات پوستی

    خرید پرایمر صورت - مشکلات پوستی

    مشکل رنگ پوست

    برای مشکلات مربوط به رنگ پوست، مثلا لکه یا غیریک‌نواختی رنگ پوست، دنبال پرایمرهای اصلاح‌کننده رنگ (color-correcting) باشید. پرایمرهای اصلاح‌کننده رنگ معمولا بی‌رنگ نیستند:

    • سبز: پرایمرهای آرایشی سبز در کاهش و متعادل‌سازی قرمزی پوست مؤثرند.
    • بنفش: پرایمرهای بنفش برای پوست‌های دارای ته‌رنگ زرد بهترند.
    • صورتی: پرایمرهای صورتی از اثری تقریبا رژگونه‌مانند برخوردار بوده و رنگ پوست را شاداب‌تر می‌کنند.
    • زرد: از پرایمرهای آرایشی زرد می‌توانید برای پوشاندن رگ‌های آبی نمایان صورت استفاده کنید.
    • هلویی: پرایمر هلویی را معمولا برای پوشاندن تیرگی‌های پوست استفاده می‌کنند.

    مشاهده جدیدترین پرایمرهای صورت

    پوست مستعد آکنه

    برای پوست‌های مستعد آکنه باید از پرایمرهای ملایم استفاده کنید. انتخاب پرایمر مناسب برای پوست‌های جوشی مسئله بسیار مهمی است، چراکه با انتخاب اشتباه دچار آکنه‌های بیشتری خواهید شد. ازجمله ترکیبات مورداستفاده در پرایمرهای مخصوص پوست‌های مستعد آکنه می‌توان به سالیسیلیک اسید اشاره کرد. بهتر است از مصرف پرایمرهای حاوی چربی افزوده یا مواد معطر به‌دلیل احتمال تحریک‌زایی خودداری کنید. درعوض، دنبال پرایمرهایی باشید که به‌طور خاص با ترکیبات غیرجوش‌زا یا نان‌ـ‌کومودوژنیک (non-comedogenic) فرمولاسیون شده‌اند، یعنی پرایمرهایی که موجب بسته‌شدن منافذ نمی‌شوند. همچنین پرایمرهای فاقد چربی و جاذب چربی را برای پوست‌های مستعد آکنه پیشنهاد می‌کنیم. پرایمرهای حاوی ویتامین‌های E و A هم در کمک به التیام و مرطوب‌سازی پوست مؤثرند.

    مشکل منافذ بزرگ و خطوط ریز

    برای پوشاندن منافذ بزرگ و خطوط ریز می‌توانید از پرایمرهای کاهنده منافذ کمک بگیرید. پس روی برچسب محصول دنبال کلیدواژه‌هایی نظیر «pore-minimizing» یا «poreless» باشید. برخی پرایمرهای کاهنده منافذ در ابتدای استفاده شاید عالی به نظر برسند، اما پس از چند ساعت بی‌اثر شده و کرم‌پودر در بین خطوط ریز صورت نشست می‌کند، این در حالی است که پرایمرهای خوب زود بی‌اثر نمی‌شوند!

    [related]25128[/related]

    انتخاب پرایمر مناسب برای شرایط خاص

    خرید پرایمر صورت - پرایمر چشم

    تعریق زیاد

    برای مواقعی که به هر دلیلی ممکن است زیاد عرق کنید و آرایش‌تان اصطلاحا بریزد، بهتر است سراغ پرایمرهای مقاوم در برابر تعریق بروید، یعنی پرایمرهایی که نسبت به انواع معمولی در برابر آب و عرق مقاوم‌تر و ماندگارترند.

    سایه‌چشم غلیظ

    برای زیرساز آرایش چشم غلیظ به خرید پرایمرهای مخصوص چشم پیشنهاد می‌کنیم که روی پلک استفاده می‌شوند. پرایمرهای مخصوص چشم به‌گونه‌ای فرمولاسیون شده‌اند که سایه‌چشم‌تان بدون هیچ تکان خاصی ساعت‌ها باقی بماند. اما اگر اهل آرایش چشم غلیظ نیستید، معمولا استفاده از پرایمرهای مخصوص آرایش چشم لزومی ندارد.

    مشاهده پرفروش‌ترین پرایمرهای سایه چشم

    نکاتی درمورد نحوه مصرف

    درمورد نحوه صحیح مصرف حتما به برچسب توضیحات پرایمر خریداری‌شده رجوع کنید و ببینید که آیا برای دور چشم هم قابل‌استفاده است یا خیر. یادتان باشد که پرایمر را باید پس از محصولات مراقبتی پوست و پیش از شروع آرایش استفاده کرد.

    برای مالیدن پرایمر بهتر است از سرانگشتان‌تان کمک بگیرید تا براش. نکته دیگر اینکه پس از مالیدن پرایمر نباید فورا شروع به آرایش کنید، بلکه باید اندکی صبر کنید تا پرایمر کاملا روی صورت‌تان خشک شود.

    دو پرایمر ایرانی با قیمت مناسب

    خرید پرایمر صورت مای و شون

    ازجمله پرایمرهای ایرانی می‌توان به دو برند مای و شون اشاره کرد.

    پرایمر مای دارای جلوه مات و قابلیت پوشانندگی منافذ باز پوست بوده و از بافتی سبک و ابریشمی برخوردار است. حاوی ویتامین‌های مختلف، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و هیالورونیک اسید هم هست و تنها حدود ۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

    پرایمر شون را هم به خاطر بسپارید. پرایمر صورت پرفکت شون، طبق توضیحات محصول، با ترکیباتی چون روغن جوانه گندم، آلوئه‌ورا و روغن کنجد فرمولاسیون شده و دارای بافت سبکی است. ازجمله ویژگی‌های پرایمر شون می‌توان به قابلیت پوشانندگی چین‌وچروک و کمک به حفظ رطوبت پوست اشاره کرد.

    متشکریم که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید. امیدواریم از زمانی که به وب‌سایت «درجه» اختصاص دادید، پیشیمان نباشید. برای حمایت از ما کافی است مطالب موردپسندتان را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به‌اشتراک بگذارید و لذت خریدی آگاهانه را با دیگران شریک شوید.

    پرایمر شون و مای را ببینید

    [see_also]14902[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید