۱۱ ایده جذاب و چشم‌نواز برای تغییر دکور تابستانی

۱۱ ایده جذاب و چشم‌نواز برای تغییر دکور تابستانی
راهنمای مطالعه

    از حجم زیاد لباس‌های بافتنی، دست‌های یخ‌زده، و شب‌های طولانی رها شده‌اید و در تابستانی‌ترین روزهای سال ایستاده‌اید. بیایید حال‌وهوای خانه را مناسب با این فصل جذاب تغییر دهید. ما با ایده‌های جذابی برای تغییر دکور تابستانی آمده‌ایم.

    چه کسی بدش می‌آید خانه حس‌وحال تعطیلات، ساحل و کنار دریا را داشته باشد؟ شک نکنید که خانه شما هم به کمی تغییر دکور تابستانی نیاز دارد. می‌خواهیم ایده‌های جذابی برای تغییر دکور تابستانی به‌ شما بگوییم که ترند سال ۲۰۲۰ به‌حساب می‌آیند.

    ۱- طرح گل‌گلی دوست دارید؟ دست به‌کار شویدتغییر دکور تابستانی

    امسال طرح‌های گل‌دار طرفدار زیادی پیدا کرده‌اند و تابستان بهترین زمان برای به‌کار بستن آن است. از کاغذدیواری، پرده حمام و  کوسن گل‌دار غافل نشوید. شاید بخواهید راهرو ورودی خانه را با کاغذدیواری گل‌دار بپوشانید که امسال مد شده و کوسن‌های ساده و تک‌رنگ را با کوسن‌های گل‌گلی عوض کنید.

    در هر جای خانه که بتوانید طرحی از طبیعت اضافه کنید، دل‌انگیز می‌شود. همین‌طور به قاب عکس با طرح گل و گلدان‌ گل طبیعی فکر کنید. گاهی چند شاخه گل بخرید و در چند گلدان روی میز، روی اوپن آشپزخانه و کنار مبل‌ها قرار دهید.

    این پرده‌های حمام جذاب را ببینید

    ۲- وسایل مسی در خانه دارید؟ همه را رو کنیدتغییر دکور تابستانی

    یکی از ترندهای دکوراسیون سال ۲۰۲۰ استفاده از مس در چیدمان خانه است، به‌ویژه در سبک وینتیج، صنعتی. وسایل مسی در دکوراسیون سنتی ایرانی جایگاه خاص خودش را دارد. پس فرصت را غنیمت بشمارید و اتاق نشیمن و اتاق خواب را با چنین وسایلی تزیین کنید.

    لوستر یا آباژور مسی، وسایل دکوراتیو مثل گلدان، شمعدان و قندان خیلی کاربردی هستند. شاید هم میوه‌های جذاب تابستانی را در بشقاب و کاسه‌های مسی بریزید.

    این مس‌های چشم‌نواز را ببینید

    ۳- میانه خوبی با گیاه آپارتمانی دارید؟ با گلدان خانه را دکور کنیددکوراسیون تابستانی

    اگر سری به پینترست بزنید، می‌بینید که امسال خیلی‌ها طرفدار گیاهان بالارونده شده‌اند. اگر گیاهی مثل پوتوس، برگ‌ بیدی یا هر گل رونده‌ی دیگر در خانه دارید، دست به‌کار شوید و شاخه‌های آن را شیک و قشنگ روی دیوار بکشید. با قرار دادن گلدان روی بالاترین طبقه استند گلدان، شاخه‌هایش را به طرف زمین هدایت کنید.

    اگر گلدان روی کتاب‌خانه یا شلف باشد، شاخه و برگ‌های سبزش را روی طبقه‌ها پخش می‌کند. شک نداشته باشید که تماشای برگ‌های تازه و براق گیاه، حال‌تان را خوب می‌کند. این کار نه‌تنها در سرویس بهداشتی و تراس ممکن است، بلکه برای تزیین اتاق خواب و نشیمن ایده خوبی‌ست.

    محبوب‌ترین استندهای گلدان را ببینید

    ۴- از فضای رویایی خوش‌تان می‌آید؟ به خرید ریسه فکر کنیدتغییر دکور تابستانی

    دل‌تان می‌خواست در باغی باصفا یا حیاطی پر از گل و گیاه باشید؟ اگر حیاط‌خلوت یا تراس دارید، آن را رویایی‌ کنید. کافی‌ست دیوار را با ریسه تزیین کنید. فانوس‌های رنگی و کاغذی ایده خوبی به‌نظر می‌رسند. نور این لامپ‌های ریز معجزه می‌کند. چندتایی شمع تزیینی یکی، دو گلدان به فضا اضافه کنید و اگر فضای کافی دارید، صندلی یا چهارپایه کوچکی کنارش بگذارید.

    شب‌های تابستان طولانی‌ست. روی چهارپایه بنشینید و همان‌طور که شربت خنک بهارنارنج سر می‌کشید، از این فضای رویایی تابستانی لذت ببرید. همچنین می‌توانید از ایده‌های تزیین دیوار با ریسه استفاده کنید.

    این ریسه‌های رویایی را ببینید

    ۵- خانه را با طرح‌های ساده پر کرده‌اید؟ پارچه‌ طرح‌دار جایش بگذارید

    دکوراسیون تابستانی

    شاید مخمل و جیر در فصل سرما حس خوبی به خانه ببخشند؛ شاید طرح‌های ساده و تک‌رنگ گاهی آرامش‌بخش باشند. اما در این تابستان سراغ پارچه‌های طرح‌دار و شلوغ بروید. تغییر دکور تابستانی را با رنگ‌های شاد، نقش هندسی و طرح‌ گل، حیوان و طبیعت به خانه بیاورید. پارچه‌های نخی و لینن انتخاب خوبی هستند. پیشنهاد ما خرید ست ملافه شاد و تابستانی یا کوسن گل‌دوزی است.

    لیست قیمت کوسن را ببینید

    [related]24824[/related]

    ۶- می‌دانید رنگ سال آبی‌ست؟ آبی را به‌کار بگیریددکور تابستانی

    رنگ سال ۲۰۲۰ آبی‌ست، رنگی که هم در دکوراسیون سنتی کاربرد دارد و هم در چیدمان مدرن. از طرف دیگر آبی یادآور ساحل دریا، آسمان بدون ابر تابستان، حس خنکی و تابستان است. چه چیزی بهتر از این؟ آبی را کنار سفید به‌کار بگیرید و دکوراسیون خانه را تابستانی و آرامش‌بخش کنید.

    پرفروش‌ترین انواع پرده را ببینید

    ۷- آشپزخانه کاملا سفید است؟ به آن رنگ وارد کنیددکوراسیون تابستانی

    از سال ۲۰۱۰ به بعد، سفید نقش پررنگی در دکوراسیون داخلی و به‌ویژه در آشپزخانه داشت. آشپزخانه‌های یک‌دست سفید خواهان زیادی داشتند. اما ۲۰۲۰ قرار است از سفیدی‌ها کم کند. طراحان پیش‌بینی می‌کنند رنگ طبیعی چوب بیشتر به‌کار گرفته شود و کابینت‌های رنگی مد شوند. بهتر است از این به‌بعد از دیدن کابینت‌های سبز، آبی کاربنی یا زرد روشن تعجب نکنید.

    شاید تابستان امسال نتوانید کاری برای تغییر کابینت‌ها انجام دهید، اما کارهای کوچک دیگری هست که حس تابستانی برای‌تان بیاورد. حوله و دستمال‌های آشپزخانه کاربرد زیادی دارند و مدام جلوی چشم‌تان هستند. می‌توانید ست دستمال به رنگ شاد و تابستانی بخرید. اگر بودجه بیشتری دارید، به تغییر پرده فکر کنید.

    مشاهده پرفروش‌ترین دستمال‌های آشپزخانه

    ۸- نمی‌توانید سفر کنید؟ عکس چاپ کنیدتغییر دکور تابستانی

    تابستان بهترین زمان سفر است. اما امسال کووید ۱۹ مجالی برای سفر باقی نگذاشته. به‌جای حسرت سفرهای نرفته، عکس سفرهای خاطره‌انگیزتان را چاپ کنید. از عکس‌هاتان یک گالری جذاب درست کنید. به عکس‌ها نگاه کنید، هم به سلیقه خودتان آفرین بگویید و هم برای سفرهای آینده نقشه بکشید.

    محبوب‌ترین مدل‌های قاب عکس را ببینید

    ۹- میز غذا باید تابستانی شود؛ ظرف‌های طرح‌دار را از کابینت بیرون بیاوریدتغییر دکور تابستانی

    یکی از جاهایی که در حس‌وحال شما اثر زیادی دارد، ظاهر میز غذاست. هر قدر وجود سوپ و بخار غذای داغ در زمستان می‌چسبد، غذاهای خنک و رنگی سفره تابستانی را خواستنی می‌کند. اما توقع‌تان را از میز غذا بالا ببرید و فکری برای کاسه و بشقاب‌ها کنید. اگر چند سرویس ظرف در آشپزخانه دارید، شاد و شلوغ‌ترین‌ را دم‌دست بگذارید. مدتی از رنگ‌های خنثا و تیره دوری کنید.

    لیوان‌های بلور را بیرون بیاورید و با شربت خاکشیر پر کنید. بگذارید کاسه‌های گل‌دارپر از آب‌دوغ‌خیار شوند. سالادهای خنک را در بشقاب‌های گل‌دار بریزید و از تابستان لذت ببرید.

    این سرویس‌های چینی خوشرنگ را ببینید

    ۱۰- تازگی جای مبل و میزها را عوض نکرده‌اید؟ امروز تغییرش دهید دکور تابستانی

    درست است که شومینه در فصل سرما نقطه جذاب خانه است. اما حالا باید توجه خودتان را به پنجره جلب کنید. وسایل خانه را به‌شکلی جابه‌جا کنید که بیشترین بهره را از نور طبیعی ببرید.

    هیزم‌های شومینه را با گل طبیعی، کتاب و مجله یا مجسمه‌های تزیینی عوض کنید. نکند با شروع روز پرده را کنار نزنید. اگر چند لایه پرده دارید، همه را کنار بزنید و فقط یک لایه تور روشن را باقی بگذارید.

    این مجسمه‌های زیبا را ببینید

    ۱۱- طبیعت را دوست دارید؟ از الیاف طبیعی کمک بگیریدخرید حصیر

    امسال الیاف و بافت‌های طبیعی بیشتر در دکوراسیون به‌کار گرفته می‌شوند. دلیلش ارزش قائل شدن برای الیاف طبیعی و دوستی با محیط‌زیست است. حصیر یکی از این الیاف است که در ساخت مبل، صندلی، پاف و وسایل دکوراتیو کاربرد دارد. وجود محصولات حصیری و چوبی را در تغییر دکور تابستانی دست‌کم نگیرید.

    مشاهده محبوب‌ترین محصولات چوب و حصیر

    [see_also]24843[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید