نکات مهم برای خرید مایو زنانه

نکات مهم برای خرید مایو زنانه
راهنمای مطالعه

    اگر عاشق شنا و ورزش‌های آبی هستید و می‌خواهید مایو بخرید، اما از حالا سؤالات زیادی در سرتان دور می‌زند که چه مایویی به اندام شما می‌آید، چه رنگی برایتان بهتر است، پارچه آن چه جنسی باشد و اندازه آن را چطور باید انتخاب کنید، این مطلب از «درجه» را ازدست ندهید که به همه سؤالات شما درباره خرید مایو پاسخ داده است. آقایان هم نگران نباشید، برای شما مطلب جداگانه‌ای داریم!

    انواع مایو را بشناسید

    مایو همان تلفظ فرانسوی لباس شناست که ما در فارسی به‌جای واژه لباس شنا از آن استفاده می‌کنیم. مایو به‌طورکلی دو نوع است یک تکه و دو تکه. برخی از مایوها را هم به دو صورت یک تکه و دو تکه طراحی می‌کنند. در ادامه انواع اصلی مایوهای یک تکه و دو تکه را معرفی خواهیم کرد.

    نوع اول - مایو یک تکه

    مایو یک تکه همان‌طور که از اسمش پیداست، لباسی است که بالاتنه و پایین‌تنه آن به هم متصل هستند. این مایو معمولا بیشتر قسمت‌های بدن‌تان را می‌پوشاند. در سبک‌ها، رنگ‌ها و پارچه‌های بسیار متنوعی موجود است. انواع اصلی مایوی یک تکه عبارت‌اند از:

    مایو سنتی

    خرید مایو - مایو ساده

    مایو همان لباس شنای ساده سنتی است. یک تکه است و قسمت گردن و سینه آن کاملا باز است. دو بند دارد که می‌توانند پهن یا نازک باشند.

    مایو ریسربک

    خرید مایو - مایو ریسربک

    مایوی ریسربک (racerback) شبیه لباس‌های شناگران المپیک است که بندهای آن در قسمت پشت به هم می‌رسند و شکل Y می‌گیرند. به این دلیل آن را این‌طور طراحی کرده‌اند که در قسمت بازوها باز باشد و شناگر بتواند به‌راحتی و آزادانه دست‌هایش را حرکت دهد. برای شناگران در رقابت‌ها عالی است.

    مایو باندو

    خرید مایو - مایو باندو

    این نوع مایو می‌تواند هم یک تکه و هم دو تکه باشد. باندو (bandeau) هیچ بندی برای سرشانه یا گردن ندارد ولی روی سینه محکم می‌ماند. برخی از انواع آن طوری طراحی شده‌اند که بندهای جداگانه دارند و خودتان می‌توانید آنها را به‌صورت صاف یا ضربدری وصل کنید.

    مونوکینی

    خرید مایو - مونوکینی

    مونوکینی مایوی یک تکه‌ای است که نیمه بیکینی به شمار می‌رود؛ یعنی قسمت پایین‌تنه بیکینی را دارد، اما قسمت پهلوها را ندارد و بالاتنه و پایین‌تنه با تکه باریکی از پارچه یا نوار به هم متصل هستند.

    پیراهن شنا

    خرید مایو - پیراهن شنا

    این مایو هم یک تکه است اما دامن دارد و بالاتنه آن هم معمولا بیشترین پوشش را دارد که شکم، ران و باسن را کاملا می‌پوشاند. معمولا برای افرادی‌که دوست ندارند اندام خود را خیلی به نمایش بگذارند مناسب است.

    نوع دوم - مایو دو تکه

    مایو دو تکه از دو بخش جداگانه بالاتنه و پایین‌تنه تشکیل شده است. تنوع مدل‌های آن بسیار زیاد است، اما نوع کلاسیک آن همان است که ما به آن بیکینی می‌گوییم. دو تکه بودن این مایو باعث می‌شود به‌دلخواه خودتان هر تکه (بالاتنه یا پایین‌تنه) را با مایوهای دیگری ست کنید.

    بیکینی کلاسیک

    خرید مایو - بیکینی کلاسیک

    بیکینی کلاسیک از یک سوتین و شورت سنتی تشکیل شده است. سوتین آن دو کاسه دارد که ممکن است زیر آن فنر داشته باشد و پدهای آن ممکن است ثابت یا قابل‌برداشتن باشند. بندهای بیکینی از شانه عبور می‌کنند و در پشت به نوار عرضی سوتین وصل می‌شوند. قسمت پایین‌تنه این بیکینی پوشش کامل دارد و کشاله ران و باسن را کاملا می‌پوشاند، اما پادار نیست و برش پهلوی آن روی لگن شکل هلالی بلند دارد.

    محبوب‌ترین مایوهای دو تکه را ببینید

    بیکینی با بند رشته‌ای (استرینگ)

    خرید مایو - بیکینی استرینگ

    این بیکینی را هم می‌توان سنتی دانست. پوشش چندانی ارائه نمی‌دهد و فقط دو تکه پارچه مثلثی است که روی سینه را می‌پوشاند. دو بند نازک در طرفین دارد که در پشت باید آنها را به هم گره زد. دو رشته بند هم در بالای مثلث‌ها وصل شده‌اند که آنها را پشت گردن به هم گره می‌زنند. پایین تنه این بیکینی شامل دو تکه پارچه به‌شکل مثلث در پشت و جلو است که آنها هم در پهلوها بند دارند. البته برخی مدل‌های آن بندهایشان متصل است و گره‌زدنی نیست. تصویر آن را در شکل زیر می‌بینید:

    خرید مایو - نمونه‌ای از بیکینی استرینگ با بند متصل

    بیکینی هالتر تاپ

    خرید مایو - بیکینی هالتر تاپ

    این بیکینی بالاتنه پشت گردنی دارد و بند آن را  باید پشت گردن بیندازید. معمولا سینه‌ها را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و برای افرادی که دوست دارند سینه‌هایشان بزرگ‌تر نشان داده شود مناسب است.

    بیکینی باندو

    خرید مایو - بیکینی باندو

    بالاتنه این بیکینی بدون بند است و معمولا در قسمت وسط سینه با روش‌های مختلفی مثل جمع می‌شود. افرادی‌که سینه‌های بزرگ دارند با پوشیدن این بیکینی می‌توانند ظاهر کلی سینه را کوچک‌تر نشان دهند.

    مایو ورزشی

    خرید مایو - مایو ورزشی

    این بیکینی شامل یک نیم‌تنه ورزشی است. یکپارچه‌بودن آن به خانم‌هایی که در مسابقات شنا، موج‌سواری یا فعالیت‌های ورزشی آبی دیگری شرکت می‌کنند کمک می‌کند تا آزادانه و راحت کار کنند. پوشش و استحکام زیادی دارد و پشت آن معمولا ریسربک است.

    تانکینی

    خرید مایو - تانکینی

    تانکینی همان بیکینی کلاسیک با تغییراتی در بالاتنه است. یعنی قسمت پایین‌تنه همان بیکینی است، ولی بالاتنه آن به‌شکل تاپ یا رکابی است. برای خانم‌هایی که مایو دو تکه دوست دارند اما دلشان نمی‌خواهد شکم‌شان در معرض دید باشد، مخصوصا اگر خطوط بارداری یا سزارین روی شکمشان هست مناسب است. برای خانم‌های باردار هم تانکینی گزینه مناسب‌تری است.

     

    لباس شنا با شورت پادار

    خرید مایو - شورت پادار

    تفاوت این لباس شنای دو تکه با بقیه دو تکه‌ها این است که پایین‌تنه آن شبیه شورت‌های پسرانه پادار است. بنابراین ران و باسن را بیشتر پوشش می‌دهد و خط کشاله ران را کاملا می‌پوشاند. البته برای افرادی که ریزاندام هستند یا پاهای بلندی ندارند مناسب نیست، زیرا باعث می‌شود پاها از آنچه هست کوتاه‌تر به‌نظر بیایند.

    بیکینی تانگ

    خرید مایو - بیکینی تانگ

    بیکینی تانگ (thong bikini) در قسمت جلو پوشش کامل دارد اما پشت آن کاملا باز است. قسمت پایین‌تنه آن نوعی شورت است که بسیاری از ما آن را با عنوان لامبادا می‌شناسیم و بر دو نوع است. یکی در قسمت پشت یک تکه پارچه کوچک دارد که پوشش خاصی برای باسن ارائه نمی‌کند. دیگری در قسمت پشت صرفا یک بند دارد. این مدل برای مسابقات شنا و ورزش‌های آبی مناسب نیست و قطعا انتخاب خانم‌های خجالتی هم نخواهد بود.

    مایو را با توجه به شکل بدنتان انتخاب کنید

    به‌طورکلی برای خانم‌ها فقط کاربرد مایو مطرح نیست و ظاهر آن هم اهمیت زیادی دارد. شما هم مسلما در هنگام خرید مایو همین احساس را دارید. ازآنجاکه این لباس به‌راحتی اندامتان را به نمایش می‌گذارد، برایتان بسیار مهم است مایویی را بپوشید که به اندامتان بیاید و نواقص آن را زیاد برجسته نکند.

    برای افرادی‌که بدنشان شکل گلابی است

    اگر بدنتان به‌شکل گلابی است، با بخش پایین‌تنه مشکل دارید. بنابراین هنگام خرید مایو باید طرح‌هایی را انتخاب کنید که توجه را به‌سمت بالاتنه جلب کند. تاپ‌های رنگی روشن و طرح‌های شاد که پایین‌تنه یا قسمت شورت آن محکم باشد برایتان مناسب‌تر است. می‌توانید از شورت‌های پادار مدل پسرانه یا بیکینی‌های ضخیم با پوشش بیشتر برای پایین‌تنه استفاده کنید.

    برای افرادی‌که بدنشان شکل سیب است

    خرید مایو - مایو برای بدن‌های سیب مانند

    اگر بدن شما به‌شکل سیب است، در بخش میانی یعنی قسمت شکم و پهلوها مشکل دارید. دراین‌صورت برای خرید مایو باید مدل‌هایی را انتخاب کنید که توجه را روی پایین‌تنه قرار دهد و درعین‌حال پوشش بیشتری روی ناحیه شکم داشته باشد.

    می‌توانید از لباس شنای یک تکه که قسمت شکم را می‌پوشاند استفاده کنید. هرچه پارچه آن محکم‌تر باشد شکم‌تان را صاف‌تر و تخت‌تر نشان می‌دهد.

    مایوهایی‌که در قسمت پهلوها برش خورده و از تور در آنها استفاده شده است می‌توانند قطر کمر را باریک‌تر نشان دهند. از خرید مایو با طرح‌ها یا خطوط افقی روی ناحیه شکم خودداری کنید.

    این مایوها را با تخفیف مناسب بخرید

    برای افرادی‌که سینه‌های بزرگ دارند

    اگر اعتمادبه‌نفستان بالاست و مشکلی ندارید هرچه دوست دارید بپوشید. به‌طورکلی افرادی‌که سینه‌های بزرگ دارند بهتر است به نکات زیر توجه کنند:

    • مایوی انتخابی‌تان بهتر است پوشش متوسط داشته باشد؛
    • کاپ‌های مایو هرچه پهن‌تر باشند، سینه‌هایتان را بهتر نگه می‌دارند. اگر فنردار هم باشند آنها را محکم نگه می‌دارد؛
    • قسمت خط گردن آن بهتر است حالت V یا هفت داشته باشد؛
    • مایوهای با بند نازک برای شما مناسب نیستند؛
    • اندازه مایو را با توجه به اندازه سوتین (و نه سایز لباس) انتخاب کنید تا کاملا مناسب تنتان باشد؛
    • مایوی بدون بند و بیکینی با بند رشته‌ای خریداری نکنید، چون سینه‌هایتان را نگه نمی‌دارند و مدام مجبورید روی سینه‌ها آنها را مرتب کنید. انواع کاپ‌دار، ریسربک یا هر چیزی که بند ضخیم داشته باشد برای شما بهتر هستند.

    برای افرادی‌که سینه‌های کوچک دارند

    خرید مایو - مایو برای افراد دارای سینه‌های کوچک

    افرادی‌که سینه‌های کوچکی دارند بهتر است در هنگام خرید مایو به نکات زیر توجه کنند:

    • بیکینی‌های هالتر تاپ یا پشت گردنی برای این افراد مناسب‌ترند زیرا سینه‌ها را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان می‌دهند؛
    • اگر مایو یک تکه می‌خرید، بهتر است روی آن از خطوط، حاشیه یا پیچ و گره‌های افقی در قسمت سینه استفاده کرده باشند که باعث می‌شود عرض سینه پهن‌تر نشان دهد؛
    • بیکینی یا مایوهایی‌که در آنها از پدها و فنرهایی که سینه‌ها را بالا می‌کشند در قسمت بالاتنه استفاده شده است برایتان مناسب‌ترند.
    • بیکینی‌های دارای بالاتنه محکم و تخت یا مثلثی برای سینه‌های کوچک مناسب نیستند.

    [related]27214[/related]

    برای افرادی‌که باسن بزرگ دارند

    اگر باسن بزرگی دارید، از شورت‌های دارای پوشش کامل استفاده کنید. مثلا بیکینی، تانکینی یا مایوی یک تکه را با شورت کامل، دامن‌دار یا شورت پسرانه استفاده کنید. شورت‌های لامبادا، بیکینی با بند رشته‌ای و یا شورت‌هایی که در قسمت باسن پوشش زیادی ندارند مناسب نیستند.

    برای افرادی‌که دوست دارند لاغر به نظر بیایند

    اگر برایتان مهم است که لاغر و کشیده نشان دهید، معمولا مایوی یک تکه رنگارنگ برایتان مناسب است. بااین‌حال یک بیکینی خوب متناسب با شکل بدن شما هم می‌تواند خوب باشد. انتخاب این دو به این بستگی دارد که چقدر پوشش می‌خواهید. اگر با پوشش بیشتر راحت‌ترید، مدل‌های یک تکه یا پیراهن شنا را انتخاب کنید. اگر مشکلی ندارید، بیکینی با بند رشته‌ای کلاسیک خریداری کنید.

    از نظر رنگ، رنگ‌های تیره برای بخش‌هایی‌که می‌خواهید لاغرتر نشان دهید مناسب‌اند. مثلا اگر سینه کوچک و کمر پهنی دارید، رنگ روشن را برای بالاتنه با رنگ مشکی برای پایین‌تنه ترکیب کنید.

    برای افرادی‌که نقص اندامی دارند

    خرید مایو - مایو برای افراد دارای نقص اندامی

    مایو لباسی چسبان است و به‌راحتی مشکلات اندام را نشان می‌دهد. اگر از مایوهای تک‌رنگ و با پارچه ساده بدون طرح استفاده کنید، این مشکلات اندامی بیشتر به چشم می‌آیند. بنابراین اگر نقص اندامی دارید مایوهای طرح‌دار بخرید زیرا در شلوغی طرح آنها زوایا و مشکلات بدنتان محو می‌شود. البته که آنچه مهم است این است که هیچ آدمی کامل و بی‌نقص نیست و بهتر آن است که انداممان را دوست داشته باشیم.

    برای افرادی‌که میزان پوشش برایشان مهم است

    بعضی خانم‌ها به‌طورکلی خجالتی هستند و راحت نیستند با مایو جلوی دیگران ظاهر شوند. برخی دیگر هم دوست ندارند ضدآفتاب استفاده کنند. این افراد می‌توانند از پوشش‌های کامل‌تر مانند پیراهن شنا یا مایو یک تکه پادار و یا مایوی مونوکینی استفاده کنند. برخی خانم‌ها به‌دلایل مذهبی با هیچ‌یک از مایوهایی که گفتیم راحت نیستند برای آنها هم مایوی طراحی‌شده اسلامی در بازار موجود است که بیشترین پوشش را دارد.

    پرفروش‌ترین مایوهای پوشیده را ببینید

    ویژگی‌های جانبی که هنگام خرید مایو باید به آنها توجه کنید

    درهنگام انتخاب مایو، هرچه که باشد بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

    قابلیت تنظیم اجزای مایو

    خرید مایو - مایو با بندهای قابل تنظیم

    یکی از مهم‌ترین موارد در انتخاب مایو، قابلیت تنظیم اجزای آن است. هر نوع بند خواه در پشت باشد یا سرشانه و گردن، باید قابلیت تنظیم داشته باشند. همه که اندام استاندارد نداریم، ممکن است یک مایو کاملا برای بدن ما مناسب باشد اما بندهای سرشانه آن شل بمانند. اگر این بندها را قابل‌تنظیم انتخاب کنیم می‌توانیم آنها را سفت کنیم. وگرنه مجبوریم از آن بگذریم. پدهایی که در قسمت سوتین مایو هستند بهتر است ثابت نباشند و بتوان آنها را برداشت یا پس از مدتی تعویض کرد.

    جنس پارچه مایو

    مایوها از پارچه مخصوص شنا که خاصیت کشسانی زیادی دارند دوخته می‌شوند. این پارچه‌ها به‌خوبی در هنگام شنا انبساط و انقباض پیدا می‌کنند. مناسب‌ترین پارچه‌ها برای مایو از جنس لایکرا (Lycra)، نایلون و اسپندکس (Spandex) هستند. به‌طورکلی پارچه مایو هرچه ضخیم‌تر باشد بهتر و بادوام‌تر است. روی پارچه دست بکشید و ضخامت آن را حس کنید.

    برخی مایوها از پارچه پلی‌استر هستند که دربرابر کلر مقاوم است و بنابراین از بدن شما دربرابر این ماده محافظت خواهد کرد. به‌طورکلی، در استخرهایی که آب آنها کلر زیادی دارد، از مایوهای بدون پوشش مخصوصا در قسمت پایین‌تنه استفاده نکنید.

    برخی مایوها از پارچه‌های دارای اس‌پی‌اف درست شده‌اند که دربرابر آفتاب از پوستتان محافظت می‌کنند.

    پارچه مایو معمولا رنگ پس نمی‌دهد، بااین‌حال به آن دقت کنید. اگر مایوی سفید دوست دارید، باید مراقب باشید زیرا خیلی زود کثیف و لکه‌دار می‌شود.

    لباس شنا را باید از کیفیت بالا انتخاب کنید زیرا تا سال‌ها برایتان کار می‌کند.

    جیب برای قراردادن کلید یا سایر وسایل کوچک

    این جیب‌ها معمولا زیپ دارند و در آنها آب نفوذ نمی‌کند، می‌توانید در آنها کلید، سوییچ یا وسایل کوچکی را قرار دهید. البته بیشتر در مایوهای مردانه کاربرد دارد.

    شما در هنگام خرید مایو بیشتر به کدام ویژگی‌های آن اهمیت می‌دهید؟ کیفیت مایو برایتان مهم‌تر است یا قیمت آن؟ لطفا دلایل‌تان را در دیدگاه‌ها با ما درمیان بگذارید.

    محبوب‌ترین مایوهای زنانه را ببینید

    [see_also]27566[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید