همه نکات برای خرید صندلی راک؛ این صندلی جذاب را بیشتر بشناسید

همه نکات برای خرید صندلی راک؛ این صندلی جذاب را بیشتر بشناسید
راهنمای مطالعه

    خرید صندلی راک یکی از آن کارهایی‌ است که برای راحتی خودتان انجام می‌دهید. هیچ چیز هیجان‌انگیزتر از لم دادن روی صندلی راک بعد از یک روز طولانی نیست. برای دانستن نکاتی درمورد خرید صندلی راک، این مطلب را بخوانید.

    صندلی راک همان صندلی چوبی گهواره‌ای‌ است که در کارتون‌های بچگی کنار شومینه آنها را می‌دیدیم. همان‌ها که مادربزرگی روی آن نشسته بود و بافتنی می‌بافت.

    این صندلی‌ها به‌خاطر راحتی و جذابیتی که دارند، سال‌هاست از مد نیفتاده‌اند و در چیدمان امروزی هم به‌کار می‌روند.خرید صندلی گهواره ای

    اگر برای خودتان صندلی راک بخرید، می‌توانید شب‌ها با یک بشقاب میوه‌ خنک، کتاب یا کنترل تلویزیون، روی صندلی‌‌تان بنشینید؛ مثل گهواره تکانش بدهید و حسابی خستگی در کنید

    اگر فکر خرید صندلی راک به‌سرتان زده، اول کمی با انواع و مدل‌های آن آشنا شوید. «درجه» این‌جاست تا تا درمورد انواع صندلی راک و قیمت‌های آن به شما بگوید.

    از تاریخچه صندلی راک چیزی می‌‌دانید؟صندلی گهواره ای

    احتمالا فردی که در ۱۷۱۰ میلادی با یک جفت کفش اسکیت صندلی راک درست کرد، فکرش را نمی‌کرد در سال‌های بعد استفاده از این نوع صندلی چقدر همه‌گیر خواهد شد؛ چراکه تا حدود ۱۷۸۷ هنوز این واژه بر سر زبان نیفتاده بود.

    در گذشته دو نفر یا بیشتر از یک صندلی گهواره‌ای استفاده می‌کردند، مثل مادر و فرزند یا فرد سالمند و پرستارش.

    در قرن نوزدهم به کاربرد آن در درمان پی برده بودند و متوجه شدند وجود صندلی راک در تسکین افراد نقش دارد و باعث آرامش فرد و به‌خواب رفتن راحت می‌شود.

    این‌چنین بود که استفاده از این نوع صندلی‌ها به خانه‌ها راه یافت و بخشی از فرهنگ امریکا شد. بعدتر استفاده از این صندلی به کشورهای دیگر دنیا کشیده شد.

    صندلی راک که به صندلی گهواره‌ای و صندلی شومینه هم معروف است، انواع مختلفی دارد. این دسته از صندلی‌ها می‌توانند در اتاق نشیمن و پذیرایی، اتاق خواب، تراس یا حیاط قرار گیرند. صندلی راک در سبک‌های مختلف دکوراسیون جایگاه خودش را پیدا می‌کند، از کلاسیک تا مدرن.

    انواع صندلی راک را می‌شناسید؟

    صندلی راک سنتی؛ یادآور گذشته‌هاخرید صندلی

    صندلی راک سنتی با پایه‌های منحنی‌اش شناخته می‌شود که جای چهار پایه را می‌گیرند. این صندلی‌ها مثل گهواره به‌جلو و عقب می‌روند و از متداول‌ترین نوع صندلی گهواره‌ای به‌حساب می‌آیند. بادوام بودن یکی دیگر از مشخه‌های این صندلی ا‌ست.

    صندلی راک گلایدر؛ شیک و قشنگخرید مبل گهواره ای

    طراحی این دسته از صندلی‌های راک از نوع سنتی پیچیده‌تر است. اهرام و لولا به آن اضافه شده، فضای کم تری اشغال می‌کند، و البته خیلی راحت‌تر است.  صندلی راک گلایدر عمر کوتاه‌تری نسبت به صندلی سنتی دارد.

    صندلی فنری؛ جالب و متفاوتخرید صندلی

    ترکیب صندلی‌های راک سنتی و گلایدر به ساخت صندلی فنری انجامید. اگرچه این صندلی‌ها هم مثل گهواره عقب و جلو می‌شوند، حرکت‌شان را مدیون فنر هستند. مکانیسم این صندلی‌ها کمی پیچیده‌تر است.

    صندلی راک چرخان؛ شیک و مدرن

    خرید مبل گهواره ای

    صندلی چرخان در بیشتر از یک جهت حرکت می‌کند و خیلی راحت است. به همین دلیل هم قیمت بالایی دارد و البته عمرش از گل‌های بهاری فقط کمی بیشتر است. احتمال این‌که خراب شود و خرج روی دست‌تان بگذارد، زیاد به‌نظر می‌رسد. البته شاید شما فکر کنید به هیجان و راحتی استفاده از آن می‌ارزد.

    پرفروش‌ترین مدل‌های صندلی راک را ببینید

    چرا صندلی راک بخرید؟خرید مبل ننویی

    معمولا کسانی که صندلی راک می‌خرند، آن را برای نگهداری از کودک، استراحت و لم دادن یا معاشرت با دیگران استفاده می‌کنند. اولین سوالی که باید از جواب مطمئن باشید، جای صندلی راک است. قرار است در اتاق نشیمن، کنار شومینه یا کتاب‌خانه قرار گیرد؟ آن را در اتاق بچه قرار می‌دهید یا راهی تراس و حیاط می‌شود؟

    [related]26369[/related]

    با صندلی راک راحت بچه‌داری کنیدخرید صندلی راک

    صندلی راک برای خانه‌های بچه‌دار عالی‌ است. پدر یا مادر بچه را در آغوش می‌گیرند و روی صندلی راک می‌نشینند. ضمن این‌که برای شیردهی جای راحتی‌ است. دقت کنید پشتی آن بلند و راحت باشد، چراکه قرار است مدت طولانی روی آن بنشینید.

    کوسن را هم فراموش نکنید. اگر قرار است این صندلی برای شیردهی به‌کار رود، بهتر است دسته‌های آن پارچه‌ای باشد. بعضی از مدل‌ها جای پا دارند که برای مادر خسته امکان خیلی خوبی ‌است.

    بچه‌ها بزرگ می‌شوند و بعدتر برای کتاب خواندن و بازی کردن روی آن می‌نشینند. اگر صندلی راک شما قفل داشته باشد، خیال‌تان از شیطنت کودک نوپا راحت می‌شود.

    پرفروش‌ترین تشک‌های صندلی را ببینید

    با صندلی راک تراس و حیاط را رویایی کنید

    خرید صندلی راک

    صندلی راک برای ویلا، خانه‌های حیاط‌دار یا تراس‌های بزرگ گزینه‌ خیلی خوبی به‌نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید برای فضای باز صندلی راک بخرید، سراغ چوب ساج، سرو یا گیلاس برزیلی بروید. همچنین ترکیب چوب با پلی اتیلن چگالی بالا یا HDPE دوام خیلی زیادی دارد. این ترکیب نمی‌گذارد باد و باران به‌سادگی صندلی را خراب کنند.

    با صندلی راک سلامت و آسوده شویدخرید صندلی گهواره ای

    تحقیقی که در دانشگاه روچستر انجام شد، نشان داد صندلی راک به ترشح اندروفین کمک می‌کند. درنتیجه باعث تسکین درد کمر و بهتر شدن خلق‌وخو می‌شود. وقتی استرس و نگرانی به ذهن شما هجوم می‌آورد، روی صندلی‌تان لم بدهید، خستگی درکنید و آرام شوید. با نشستن روی این صندلی درد کمرتان تسکین پیدا می‌کند و اضطراب از شما دور می‌‌شود. 

    صندلی راک می‌تواند بخشی از اتاق نشیمن شما باشد. شب که از درس، کار و دوندگی‌های روزانه فارغ شدید، دور هم بنشینید و با حرف زدن و معاشرت، برای روز بعد انرژی بگیرید. پس به‌دنبال مدلی باشید با تشک و کوسن گرم‌ونرم و راحت شود و از چوب بلوط یا افرا تهیه شده باشد.

    جدیدترین مدل‌های صندلی راک را ببینید

    صندلی راک فرش یا کف‌پوش را خراب می‌کند؟

    خرید صندلی راک

    صندلی راک سنتی روی هر سطحی که باشد، در درازمدت به آن آسیب می‌رساند، البته که اثری روی سنگ مرمر یا لمینت ندارد. ممکن است بخواهید بین صندلی راک و فرش‌تان چیزی پهن کنید که از تماس مستقیم آنها پیشگیری کند.

    قیمت صندلی راک چقدر است؟خرید صندلی مکانیزم دار راک

    صندلی راک مثل هر وسیله‌ دیگری بسته به مدل، جنس و کیفیت، قیمت متفاوتی دارد. دامنه قیمت خرید صندلی راک از حدود ۷۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان است. قیمت‌های بالاتر هم برای مدل‌هایی که همراه پاف هستند، می‌بینید. مدل‌های مکانیزم‌دار با دسته‌های پارچه‌ای گران‌ترند. اما نگران نشوید، با کم‌تر از ۲ میلیون تومان می‌توانید صندلی راک چوبی بدون کوسن و با کیفیت خوب تهیه کنید. شما دوست دارید در خانه‌تان صندلی راک داشته باشید؟   [see_also]24824[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید