همه نکات مهم پیش از خرید توستر نان که باید بدانید

همه نکات مهم پیش از خرید توستر نان که باید بدانید
راهنمای مطالعه

    توسترها وسایلی کاربردی هستند. شاید وجودشان ضروری نباشد اما استفاده از آنها خوشایند هستند و برای تست‌کردن نان روشی فوق‌العاده راحت و سریع به‌شمار می‌روند. نکات خرید توستر را بدانید تا بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید.

    خرید توستر نان؛ این نکات به کمکتان خواهند آمد

    خرید توستر

    آون توستر یا توستر معمولی، قدمت حضور آنها در آشپزخانه‌ها به قرن هم می‌کشد؛ یعنی وسایل بسیار قدیمی و باسابقه‌ای هستند. امکان دارد، فکر کنید که در انتخاب وسایل آشپزخانه نباید به سراغ خرید توستر بروید. اما این فکر کمی اشتباه است. شاید در صدر اولویت‌ها قرار نگیرد اما می‌تواند کارتان را برای آماده‌سازی صبحانه‌ای ناب یا میان‌وعده‌ای درجه‌یک آسان کند.

    البته عادت‌های غذایی‌تان هم در خرید نقش دارند. مثلا اگر سنگگ‌خوری قهار هستید و به نان بربری عشق می‌ورزید و نان تُست و مشتقات آن در برنامه غذایی‌تان جایی ندارد، شاید بهتر باشد که در خرید توستر هم محتاط باشید. اگر تصمیم گرفتید که توستر را به جمع وسایل برقی آشپزخانه‌تان اضافه کنید به نکات زیر دقت و توجه داشته باشید:

    انواع توسترها را بشناسید

    خرید توستر

    توسترها از نظر تعداد قطعات نانی که آماده می‌کنند به دسته‌بندی‌های زیر تقسیم می‌شوند:

    • توستر برای دو قطعه نان: این توسترها ظرفیت دو قطعه نان دارند و برای آشپزخانه‌های کوچک و خانه‌های کم‌جمعیت مناسبند.
    • توستر برای چهار قطعه نان: این توسترها ظرفیت چهار قطعه نان دارند و اگر کیفیت‌شان خوب نباشد، نمی‌توانند به‌طور هم‌زمان و دقیق تمام نان‌ها را تست کنند.

    انواع دیگری از توسترها هم وجود دارند که مانند دو یا چهار قطعه‌ها دارای تقسیم‌بندی از نظر تعداد نان نیستند و می‌توان در مکان و شکافی که روی دستگاه قرار دارد، به دلخواه تعدادی نان را گذاشت و آماده کرد. این موارد معمولا ظرفیتی به اندازه توسترهای چهار قطعه‌ای دارند با این تفاوت که به‌واسطه طراحی‌شان جای کمتری را اشغال می‌کنند. 

    خرید توستر

    ویژگی‌های مهم توسترها

    لازم است که همه توسترها حداقلی از استانداردها را در ساختارشان داشته باشند. حتی ارزان‌ترین و ساده‌ترین‌ها هم ویژگی‌های زیر را دارند:

    • دکمه توقف یا کنسل: این دکمه باعث می‌شود تا پایانی به روند تست‌کردن نان بدهید و هر وقت که صلاح دانستید، کار را متوقف کنید.
    • دیفراست یا یخ‌زدایی: زمانی که نان خام را از فریزر بیرون می‌آورید، این گزینه می‌تواند یخ آن را آب کند تا برای تست‌شدن آماده شود.
    • گرم‌کردن: این گزینه در توسترها هم کمک می‌کند تا نانی که قبلا تست کرده‌اید، با قرارگرفتن در دستگاه گرم شود.
    • سینی خرده‌نان‌ها: توسترها باید مجهز به یک سینی باشند تا خرده‌های نان‌هایی که وارد دستگاه شده در آنها جمع‌آوری شود.

    راحتی استفاده از دستگاه را در نظر بگیرید

    خرید توستر

    سهولت استفاده از هر دستگاهی در هنگام خرید از نکات مهمی است که باید در نظر بگیرید. نمی‌شود وسیله‌ای بخرید که در هر بار کارکردن با آن، وقت و انرژی‌ زیادی از شما گرفته می‌شود. بعضی از توسترها که بیش از دو قطعه نان را تست می‌کنند، دارای کنترل‌های جداگانه برای هر بخش از توستر هستند و نان‌ها را با کنترلی مجزا از هم تست می‌کنند. یعنی مثلا نان‌هایی که در سمت راست دستگاه قرار داده می‌شوند با یک دکمه مخصوص به خود تست و برشته می‌شوند و نان‌هایی که در بخشی دیگر از دستگاه هستند هم کنترل جداگانه‌ای دارند و با یک دکمه دیگر تست می‌شوند یا تست‌شدن‌شان متوقف خواهد شد.

    برخی هم تمام نان‌ها را با هم پوشش می‌دهند. ببینید که کدام‌یک برایتان ساده‌تر است. برخی از انواع توسترها دارای یک سینی هستند که بالاتر از سطح قرارگیری نان‌های تست قرار می‌گیرد و امکان گرم و تست‌کردن نان‌های دیگر و شیرینی‌های مختلف مانند کروسان با آنها به‌وجود می‌آید. در هنگام خرید توستر حتما به شیوه عملکردش دقت داشته باشید.

    مشاهده پرفروش‌ترین انواع توستر نان

    ایمنی وسیله مهم است

    بیشتر توسترها تایمر دارند. چه توسترتان تایمر داشته باشد و چه نه، در صورتی وسیله‌ای ایمن به‌شمار می‌رود که با رسیدن به بیشینه حرارت تعریف شده برای آن، خاموشی خودکار رخ ‌دهد. برخی از توسترها هم ویژگی سرد نگه‌داشتن بدنه را دارند. یعنی بدنه دستگاه داغ نمی‌شود و به‌راحتی می‌توان آن را لمس کرد. بدنه‌های پلاستیکی داغ نمی‌شوند و تمیزکردن آنها هم ساده‌تر از بدنه‌ توسترهایی است که از جنس استیل ضدزنگ و فلزات دیگر هستند.

    در زمینه ایمنی وسیله باید به سیم آن هم دقت کنید. سیم وسیله چه پوششی دارد و آیا جایی در دستگاه برای جمع‌کردنش در نظر گرفته شده است یا خیر. علاوه بر این، اگر توستر پایه‌ای داشته باشد که به سطوح می‌چسبد هم ایمنی کارکردن با آن بیشتر خواهد بود.

    امکانات جانبی را در نظر بگیرید

    بعضی از توسترها دارای امکاناتی جانبی هستند که اگرچه ضروری و واجب نیست اما می‌توانند کار با این وسیله را ساده‌تر و ایمن‌تر کنند. برای مثال، برخی از انواع این وسیله دارای امکان بیرون‌کشیدن نان از جایگاه تست‌شدن هستند و به شما این اجازه را می‌دهند که از روند و میزان تست‌شدن نان در حین عملیات باخبر شوید.

    وجود زنگ هشدار در برخی از توسترها هم پایان کار را به‌اطلاع شما می‌رساند. مدل‌هایی هم هستند که به‌جای زنگ هشدار، چراغ ال.ای.دی (LED) دارند و پایان تست‌شدن را با چشمک‌زدن چراغشان به اطلاعتان می‌رسانند. وجود علامت و هشداری برای خبردادن اتمام فرایند تست، کار با دستگاه را خیلی ساده‌تر و ایمن‌تر می‌کند.

    شکل و ظاهر دستگاه چگونه باشد؟

    خرید توستر

    این‌روزها، توسترها در شکل و ظاهرهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. علاوه بر لحاظ کردن سلیقه شخصی‌تان به‌دنبال گزینه‌هایی باشید که طراحی بهینه‌تری دارند. رنگ‌های متنوعی هم برای توسترها در نظر گرفته می‌شود. دیگر باید ببینید کدام با رنگ خانه و آشپزخانه‌تان در هماهنگی بیشتری است. حتی رنگ‌ها و طرح‌های عجیب و جالب هم روی بدنه توسترها زده می‌شود. دیگر انتخاب با شماست که چه سبک و مدلی را بپسندید.

    قیمت توستر چقدر است؟

     

    لیست قیمت توستر را ببینید

    در آخر

    به نظر شما خرید توستر فکر خوبی است؟ کسانی که به دلیل مشغله زیاد، زمان کافی برای رسیدگی به امور آشپزی ندارند با داشتن وسایلی مانند توستر می‌توانند رفاه و راحتی زیادی برای خود ایجاد کنند و از خوردن وعده‌های غذایی مختلف جا نمانند. اگر فکر می‌کنید که نکته دیگری هم درباره توسترها وجود دارد که از نگاه ما جا افتاده است، حتما برایمان از آنها بنویسید و ما را در جریان بگذارید. ممنونیم. [see_also]1736[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید