همه نکات مهم برای خرید مایو مردانه

همه نکات مهم برای خرید مایو مردانه
راهنمای مطالعه

    در این مطلب از «درجه» برایتان از خرید مایو مردانه می‌گوییم. با کمک این مطلب می‌توانید مایویی را پیدا کنید که هم از لحاظ قیمت برایتان به‌صرفه باشد، سبک آن با علاقه و فیزیک بدنتان جوردربیاید و برای نوع فعالیت آبی که انجام می‌دهید مناسب باشد.

    قبل از هر چیز باید به یاد داشته باشید که مایویی که برای مسابقات و رقابت‌های ورزشی نیاز دارید با مایویی که برای آب‌تنی در ساحل می‌پوشید متفاوت است. همچنین هر کسی بسته به نوع اندام و هیکلش، باید مایویی را بپوشد که رنگ، بلندی و طرح آن، او را جذاب نشان دهد نه اینکه بی‌قواره به‌نظر برسد.

    مایو را باید با توجه به بودجه‌تان انتخاب کنید. مایوها می‌توانند ارزان‌قیمت، معمولی و لوکس باشند. معمولا مایوهای لوکس و گران‌قیمت دوام بیشتری دارند. بااین‌حال برای بیشتر افراد مایوهای با قیمت متوسط مناسب‌تر است. البته اگر برای شنای حرفه‌ای مایو می‌خرید، باید کمی بیشتر هزینه کنید. مایوی مخصوص رقابت‌های ورزشی بهتر است شیک‌تر و باکیفیت‌تر باشد.

    انتخاب مایو با توجه به ساختار بدنتان

    مایو باید با فیزیک و ساختار بدنی شما متناسب باشد. ابتدا ببینید در کدام دسته‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرید و سپس با توجه به نکاتی که برای هر دسته گفته‌ایم مایوی مناسب خودتان را انتخاب کنید.

    اگر قدبلند و عضلانی هستید

    خرید مایو مردانه - مایو برای افراد بلند و عضلانی

    هرچه دوست دارید می‌توانید بپوشید، همه نوع مایویی به شما می‌آید! اگر قدتان بیشتر از ۱۸۲ سانتی‌متر است و بدن عضلانی محکمی دارید، هر رنگ، سبک و اندازه‌ای (بلند، کوتاه، تنگ یا گشاد) از لباس شنا برایتان مناسب است.

    بااین‌حال اگر رنگ پوستتان برنزه است، بهتر است رنگ‌های روشن‌تر و درخشان‌تر را انتخاب کنید. حتی رنگ سفید می‌تواند جذابیت شما را دوچندان کند. البته خرید مایو سفید کمی چالش‌برانگیز است چون به‌مرور زمان رنگش تیره و کدر می‌شود.

    مشاهده پرفروش‌ترین مایوهای مردانه

    اگر قدبلند و لاغر هستید

    خرید مایو مردانه - مایو برای مردان بلند و لاغر

    اگر قدتان بیشتر از ۱۸۲ سانتی‌متر است و خیلی لاغر هستید بهتر است مایوی شلوارکی بپوشید. برای اندام شما درز میان پای شلوارک نباید بیشتر از ۲۰ سانتی‌متر باشد. از ما به شما نصیحت کلا بی‌خیال مایوهای شورتی (معروف به اسپیدو) شوید، چون حالت پسرانه به شما می‌دهد. همچنین مایو را طوری انتخاب کنید که روی آن نوارها و خطوط عمودی نداشته باشد؛ زیرا شما را بیش‌ازحد لاغر و باریک نشان خواهد داد. دنبال مایویی باشید که نوارها و طرح‌های افقی داشته باشند.

    اگر رنگ‌پریده هستید از رنگ‌های بیش‌ازحد روشن یا بیش‌ازحد تیره اجتناب کنید. اگر برنزه هستید رنگ درخشان و روشن می‌تواند برایتان مناسب باشد.

    اگر قدبلند و درشت‌اندام هستید

    خرید مایو مردانه - مایو برای مردان بلند و درشت هیکل

    اگر اضافه‌وزن دارید ولی قدتان هم بلند است، بهتر است شلوارک‌های نسبتا بلند تا زانو با رنگ‌های تیره را انتخاب کنید. دنبال مایوهای تنگ نباشید، اما مایوهایی را هم که در قسمت ران کمی گشاد هستند (معروف به شلوارک بگی) فراموش کنید. مایوی کمر کش‌دار برایتان مناسب نیست؛ زیرا چین‌های آن شما را اذیت می‌کند و هم شکمتان را چاق‌تر نشان می‌دهد. شورت اسپیدو و پادار هم نمی‌توانند ظاهر خوبی به شما بدهند. رنگ‌های تیره مانند مشکی، سبز یا آبی تیره به شما کمک می‌کنند لاغرتر به‌نظر برسید.

    اگر کوتاه‌قد و عضلانی هستید

    خرید مایو مردانه - مایو برای مردان کوتاه و عضلانی

    اگر کوتاه‌قد هستید اما هیکل ورزشکاری دارید، مایوهای باکسر (نوعی شورت کمر کش‌دار و پادار) یا شورت‌های پادار را انتخاب کنید. مایوی باکسر شبیه شورت بوکسورهاست که چند ردیف کش دارد و زیاد بلند نیست. به‌طورکلی یادتان باشد شلوارک‌های بلند را انتخاب نکنید زیرا پاهایتان را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

    اگر کوتاه‌قد و لاغراندام هستید

    خرید مایو مردانه - مایو برای مردان کوتاه و لاغر

    اگر قدتان کوتاه است اما زیادی لاغر هستید، شلوارک‌های نازک‌تر یا شورت‌های پادار برایتان بهتر است. درز میان پای این مایو نباید زیاد بلند باشد. ازآنجاکه قدتان کوتاه است، مایوهای بلند باعث می‌شوند پاهایتان کوتاه به‌نظر بیاید. اگر مایوی طرح‌دار می‌خرید، بهتر است نوارهای افقی تیره داشته باشد که کمی به ابعاد بدنتان اضافه کند.

    از رنگ‌هایی که زیاد مشخص و پررنگ هستند استفاده نکنید. رنگ‌های ملایم با طرح‌های ریز یا نوارهایی که تضاد زیادی با رنگ زمینه نداشته باشند بهتر است.

    لیست قیمت مایو مردانه را ببینید

    اگر کوتاه‌قد و چاق هستید

    خرید مایو مردانه - مایو برای مردان کوتاه و چاق

    شورت‌هایی که برش آنها در پهلو به‌صورت اریب است ممکن است کمی پاهایتان را بلندتر نشان دهد. همچنین کمر آن را از نوع کشی انتخاب نکنید زیرا شما را چاق‌تر نشان می‌دهد. مایوهایی که با دکمه بسته می‌شوند گزینه بهتری برای شما هستند. رنگ‌های تیره یا راه‌راه‌های باریک تیره عمودی برایتان مناسب است و کمک می‌کند که لاغرتر به‌نظر بیایید.

    [related]21381[/related]

    انتخاب مایو با توجه به نوع فعالیت شما

    هر مایویی مناسب هر جایی و هر فعالیتی نیست. بهتر است از نوع مناسب مایو برای هر موقعیت و هر فعالیت استفاده کنید.

    شورت پادار؛ برای ساحل و استخر

    خرید مایو مردانه - مایو شورت پادار بلند و کوتاه

    معمولا شورت پادار (trunk) رایج‌ترین لباس شنا برای آب‌تنی است. هرچند مردان در ایران بیشتر از شلوارک‌های بلند در ساحل استفاده می‌کنند، اما استفاده از شورت پادار هم معمول است. بنابراین برای شنای معمولی در استخر یا آب‌تنی در دریا و درازکشیدن در ساحل همان شورت‌های پادار کوتاه و بلند و شلوارک‌هایی که تا زانو می‌رسند مناسب هستند.

    شلوارک؛ برای موج سواری

    خرید مایو مردانه - مایو شلوارکی

    اگر مایو را برای موج‌سواری می‌خواهید، مایو شلوارکی که معمولا تا میانه ران یا نزدیک زانو می‌رسد انتخاب کنید.

    جدیدترین انواع مایو مردانه را ببینید

    شورت کوتاه (اسپیدو)؛ برای مسابقات حرفه‌ای شنا

    خرید مایو مردانه - مایو اسپیدو

    برای مسابقات شنا یا شنای حرفه‌ای شورت کوتاه مناسب‌تر است. به این دلیل که پوشش کمتری دارد و پاهایتان را درگیر نمی‌کند. بنابراین دامنه حرکتی پاهایتان بیشتر خواهد بود. مایو شورت کوتاه را معمولا با نام اسپیدو هم می‌شناسند. البته اسپیدو فقط یک نام تجاری است که چنین مایوهایی را تولید می‌کند، ولی کلا به همین نام معروف است.

    شورت پادار چسبان؛ برای تمرین شنا

    خرید مایو مردانه - مایو چسبان پادار

    برای تمرین شنا یا مسابقه شنای سرعتی، مایو شورت‌های پادار چسبان شبیه شورت‌های دوچرخه‌سواری مناسب است. بلندی این شورت‌ها تا میانه‌های ران (۳ تا ۱۳ سانتی‌متر بالاتر از زانو) می‌رسد و پوشش بیشتری را ارائه می‌دهد. شناگران تازه‌کار بهتر است از این مایو استفاده کنند.

    مایو درگ سوییت؛ برای آموزش شنا

    خرید مایو مردانه - مایو درگ سوییت

    مایوی درگ سوییت (drag suit) حالت تورمانند و شبکه‌ای آستردار دارد و برای آموزش شنا مناسب است. می‌توانید زیر آن شورت بپوشید (اگر هم نپوشید مشکلی ایجاد نمی‌کند). البته برای مسابقات شنا مناسب نیست.

    شلوارک پادار اسکوئر؛ برای انواع ورزش‌ها و رقابت‌ها

    خرید مایو مردانه - مایو اسکوئر

    شلوارک پادار اسکوئر که معمولا موردعلاقه بازیکنان والیبال ساحلی است، برای انواع ورزش‌های آبی و حتی تمرین شنا یا مسابقات مناسب است.

    نکته: برای شنای حرفه‌ای مایوهای خیلی تنگ را خریداری نکنید، زیرا در هنگام پا زدن در آب یا شنای پروانه با محدودیت حرکت مواجه می‌شوید. از سوی دیگر، مایوهایی که خیلی گشاد و آزاد هستند هم برای مسابقات مناسب نیستند، زیرا وقتی خیس می‌شوند، اصطکاک پیدا می‌کنند و به شما می‌چسبند. بنابراین نمی‌توانید آزادانه دست و پایتان را حرکت دهید. به‌طورکلی برای رقابت‌های شنا اندازه مایو باید کیپ تن باشد، نه تنگ و نه گشاد.

    انتخاب جنس پارچه مایو

    خرید مایو مردانه - جنس پارچه مایو

    معمولا مایو را از پارچه‌های مختلفی درست می‌کنند. جنس پارچه مایو در کیفیت و دوام آن نقش مهمی دارد. بیایید برخی از رایج‌ترین پارچه‌های مایو را بشناسیم:

    لاکرا و اسپندکس؛ خاصیت کشسانی بالا

    رایج‌ترین پارچه‌های مایو که از همه پارچه‌های دیگر کشی‌تر هستند و برای مسابقات عالی‌اند، لاکرا یا اسپاندکس هستند. مشکل این پارچه‌ها این است که زود رنگ می‌بازند و سریع‌تر از پارچه‌های دیگر وا می‌روند.

    پلی استر؛ ماندگار و ضد کلر

    پلی استر ماندگارتر از سایر پارچه‌ها برای مایو است و مقاومت آن دربرابر کلر بالاست. به‌همین‌دلیل برای استخر مناسب‌تر است. شستشوی آنها آسان است و سریع هم خشک می‌شوند. در ضمن اجازه ردوبدل شدن هوا را می‌دهند و این برای پوستتان خیلی خوب است.

    پلی استر ترکیبی؛ مقاوم و سبک

    این پارچه مایو ترکیبی از پلی استر با سایر الیاف مانند پنبه یا لاکرا است. رایج‌ترین آنها پلی استر پی بی تی (polyester PBT) است که شباهت زیادی به پارچه لاکرا دارد. پلی استر ترکیبی معمولا سبک است، سریع خشک می‌شود و دربرابر کلر مقاوم است. معمولا از رنگ‌های مات برای آن استفاده می‌کنند.

    نایلون؛ سبک و نرم

    مایوهای نایلونی بسیار سبک و محبوب هستند و خطوط بدن را صاف‌تر نشان می‌دهند. بافتشان نرم است، اما دربرابر ساییدگی مقاوم هستند و جذب رطوبت آنها کمتر از بقیه است. شستشوی آنها هم آسان است و زود خشک می‌شوند. نکته منفی نایلون این است که دربرابر کلر مقاوم نیست و به اندازه پلی استرها دوام ندارد.

    پارچه SPF دار

    اگر دوست ندارید از ضدآفتاب استفاده کنید یا قرار است مدتی طولانی در ساحل باشید، مایوهای تهیه‌شده از پارچه‌های محافظ اشعه فرابنفش را خریداری کنید. برخی از آنها حتی تا شماره ۵۰ SPF را ارائه می‌دهند.

    قابلیت‌های اضافی مایو

    خرید مایو مردانه - مایو جیب‌دار معمولا مایوهای آقایان قابلیت‌های اضافی خاصی ندارد. بااین‌حال یکی از قابلیت‌های اضافی که در برخی از انواع مایو تعبیه شده است، جیب است که مخصوصا در سفر واقعا کمک‌کننده است. می‌توانید اشیای کوچکی مانند کلید را در آن قرار دهید. شما برای انتخاب و خرید مایو به چه عواملی توجه می‌کنید؟ اگر شناگر حرفه‌ای هستید و تجربه خاصی در انتخاب مایو دارید، لطفا در دیدگاه‌ها برایمان بگویید. [see_also]18888[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید