همه نکات برای خرید چمن مصنوعی

همه نکات برای خرید چمن مصنوعی
راهنمای مطالعه

    همیشه امکان کاشت و نگهداری از چمن طبیعی را نداریم و اینجاست که چمن مصنوعی انتخاب ناب و جالبی است. برای باغ‌های متوسط و کوچک می‌توانید به خرید چمن مصنوعی فکر کنید. در این مطلب برایتان از همه نکات مهم که برای خرید چمن مصنوعی به دانستنشان نیاز دارید، گفته‌ایم.

    خرید چمن مصنوعی ؛ انتخابی جذاب و خاص

    خرید چمن مصنوعی

    خرید چمن مصنوعی و نصبش هم چندان کم‌هزینه نیست. اما ماجرا از این قرار است که با خرید و نصب آن، صاحب محیطی سبز و زیبا می‌شوید و مانند چمن واقعی هم نیاز به رسیدگی و باغبانی ندارد. پس با یک‌بار هزینه می‌توانید زیبایی و رفاه را به باغ و حیاط‌تان بیاورید. بیشتر چمن‌های مصنوعی از دور شباهتی ۹۰درصدی به چمن واقعی دارند.

    عکس انواع چمن مصنوعی را ببینید

    برخی از طراحان و سازندگان این چمن‌ها پا را فراتر می‌گذارند و در میان چمن‌های سبز مصنوعی، رگه‌هایی از طیف و سایه رنگ‌هایی مانند بِژ و قهوه‌ای هم به‌کار می‌گیرند تا نهایت طبیعی‌بودن را در چمن به‌وجود بیاورند. قبل از خرید چمن مصنوعی باید به نکاتی واقف باشید. اگر قصد خرید هم ندارید، با خواندن این متن دست‌تان می‌آید که اصلا چمن مصنوعی چه ماجراهایی دارد و چیست.

    خرید چمن مصنوعی؛ چرا؟ دلیل چیست؟

    خرید چمن مصنوعی

    چمن و بوی خوش آن به‌ویژه زمانی که آب می‌خورد و خیس می‌شود، شگفت‌انگیز است. اما می‌توان به انتخاب‌های دیگر هم فکر کرد. با خرید چمن مصنوعی همان زیبایی و طراوت چمن واقعی را به یک محیط وارد می‌کنید اما با این تفاوت که دیگر نیاز به مصرف آب نیست و صرفه‌جویی خوبی در این‌ زمینه صورت می‌گیرد.

    چمن‌ها برای شادابی به آب زیادی نیاز دارند. پس اگر قرار باشد که هر کسی، حیاط یا فضای باغش را با کف‌پوشی از چمن واقعی سرسبز کند، وضعیت محیط‌زیست و کم‌آبی از این که هست هم بدتر خواهد شد. بنابراین به خرید چمن مصنوعی به این دلیل و دلایل زیر می‌توان فکر کرد:

    • رسیدگی اندکی لازم دارد و دردسرهای چمن واقعی را به شما تحمیل نمی‌کند.
    • دوام آن زیاد است و همیشه محیط‌تان را سبز و زیبا نگه می‌دارد. به‌عبارت دیگر بی‌برگی و خزان به جانش نمی‌افتد.
    • رنگ و روی آن نمی‌رود و می‌تواند همیشه حیاط‌تان، دور استخر یا هر فضای دیگری را سبز و زیبا کند.
    • هم روی سطوح سفت و سخت مانند موزاییک و کف‌پوش‌های چوبی قرار می‌گیرد هم روی خاک.

    چمن‌های مصنوعی به‌اندازه چمن طبیعی نیاز به رسیدگی ندارند؛ نه آب می‌خواهند و نه کود. اما یادتان باشد که هر چند وقت یک‌بار، باید آنها را تمیز کنید. مثلا با جاروزدن می‌توانید گردوغبار و برگ خشک یا هر چیزی که در میان چمن‌ها گیر کرده از سطح آن پاک کنید. با مایع شست‌وشویی ملایم و مقادیر زیادی آب گرم هم، امکان تمیزکردن سطح چمن مصنوعی وجود دارد. این برای کسانی است که فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارند و لازم است تا سطح چمن را تمیز و پاکیزه نگه دارند.

    انواع چمن مصنوعی را بشناسید

    خرید چمن مصنوعی

    چمن‌های مصنوعی از جنس‌های مختلفی درست می‌شوند. اگر می‌خواهید انتخاب مناسبی داشته باشید باید با جنس‌ها آشنا شوید:

    چمن نایلونی

    چمن‌های نایلونی از مقاومت خوبی نسبت به گزینه‌های دیگر برخوردار هستند. این چمن‌ها از فیبر پلاستیکی محکم تولید می‌شوند. پس اگر به دنبال خرید چمن مصنوعی مستحکمی هستید که با تردد و بازی زیاد حیوانات خانگی یا کودکان دوام بیاورد، بهتر است به سراغ این چمن‌ها بروید.

    چمن پلی‌اتیلن

    چمن‌های مصنوعی پلی‌اتیلن از گزینه‌های ارزان هستند. پس اگر نمی‌خواهید بابت خرید چمن مصنوعی هزینه زیادی بپردازید، باید پلی‌اتیلن‌ها را انتخاب کنید. چمن‌هایی از این جنس نرم هستند و ظاهرشان به چمن واقعی شباهت زیادی دارد. برای محافظت از چمن پلی‌اتیلینی باید هر چند وقت یک‌بار آن را برس یا چنکگ بکشید.

    [related]27778[/related]

    چمن پلی‌پروپیلن

    چمن پلی‌پروپیلن ارزان‌ترین چمنی است که می‌توانید برای حیاط و باغتان خریداری کنید. البته پلی‌پروپیلن مصداق همان ضرب‌المثل است که می‌گوید «هیچ ارزانی بی‌علت نیست.» چرا؟ چون خیلی زود خراب می‌شود و دوام اندکی دارد. اگر بنای خرید چمن مصنوعی از جنس پروپیلن را دارید، باید به این موضوع دقت داشته باشید: این نوع از چمن‌های مصنوعی برای چمن‌کردن فضایی بسیار کوچک و کم‌تردد مناسبند.

    لیست قیمت انواع چمن مصنوعی

    انتخاب چمن مصنوعی ؛ نکات و توصیه‌ها

    خرید چمن مصنوعی

    اگر واقعا قصد خرید چمن مصنوعی به سرتان زده است، به نکاتی که در ادامه می‌آید، دقیق و درست نگاهی داشته باشید:

    پُربودن و انبوهی چمن مصنوعی

    زمانی که می‌خواهید کیفیت چمن را بررسی کنید، باید به پُربودن و فشردگی چمن‌ها نگاهی ویژه داشته باشید. تعداد چمن‌ها در هر مترمربع از چمن مصنوعی فشردگی و پُربودن آن را مشخص می‌کند. چمن‌های مصنوعی مانند فرش هستند و از بافت رشته‌هایی سبز در سطح و لایه‌ای اصلی درست می‌شوند. انبوهی و فشردگی زیاد چمن‌ها باعث می‌شوند که بافت نرم‌تر و زیباتری داشته باشید.

    ارتفاع چمن‌ها

    در خرید چمن به ارتفاع آن هم دقت کنید. یعنی هر تار و رشته از چمن‌ها چه طولی دارند. چمن باید ارتفاع کافی داشته باشد تا حالت انبوهی و سرسبزی را منتقل کند اما اگر ارتفاع بیش از حد بلند باشد، راه‌رفتن روی آن نشدنی و سخت خواهد بود. قبل از خرید چمن مصنوعی حتما به ارتفاع چمن‌ها دقت کنید.

    رنگ و سایه چمن‌ها

    رنگ چمن‌های مصنوعی معمولا تلفیقی از سبز و بِژ است. وجود سایه‌های رنگی مختلف از طیف سبز باعث می‌شود که جلوه طبیعی‌تری به چمن مصنوعی داده شود. رگه‌هایی از قهوه‌ای و بژ می‌توانند حال‌وهوای چمن واقعی را به هر فضا بدهند. بعضی از چمن‌ها نسبت به اشعه فرابنفش خورشید مقاومند. در این صورت، زیر نور آفتاب رنگ‌پریدگی به سراغشان نخواهد آمد.

    پرفروش‌ترین چمن‌های مصنوعی را ببینید

    ضمانت و گارانتی

    در خرید چمن مصنوعی به مقوله ضمانت دقت کنید. ببینید که گارانتی و ضمانت خرید چه مواردی را پوشش می‌دهد و مدت آن چندماهه یا چندساله است. هر چقدر که امکانات ضمانت‌نامه بیشتر باشد و مدت آن هم طولانی‌تر تعریف شود، خیالتان از بابت خرید محصول راحت‌تر خواهد بود.

    نکات نهایی و مهم برای خرید چمن مصنوعی

    خرید چمن مصنوعی بیشتر کِرم‌ها و حشراتی که در زیر چمن‌های واقعی مشغول به زندگی هستند، زیر چمن مصنوعی دوام نمی‌آورند. این یعنی چمن‌های مصنوعی برای پرندگان هم که معمولا در چمن‌زارها به‌دنبال حشره می‌گردند، جذابیتی ندارند. چمن مصنوعی کربن دی‌اکسید جذب نمی‌کند و در هنگام بارش باران هم مانند چمن واقعی به‌سادگی خشک می‌شود و دردسرساز نیست. در واقع، در برخی از انواع چمن مصنوعی، سوراخ‌هایی در سطح پایه آن تعبیه می‌شود که اگر باران شدیدی بارید، مشکلی به‌وجود نیاید. خرید چمن مصنوعی انتخاب خوبی است. با وجود نکته‌هایی که گفته شد، کدام نوع چمن را برای محیط‌های مختلف باغ و حیاط‌تان ترجیح می‌دهید؟ نظرتان چیست؟ [see_also]25977[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید