همه نکات برای مهاجرت به آلمان؛ انواع روش‌های مهاجرت به این کشور

همه نکات برای مهاجرت به آلمان؛ انواع روش‌های مهاجرت به این کشور
راهنمای مطالعه

    این روزها تعداد افرادی که متقاضی مهاجرت به کشورهای اروپایی و امریکایی هستند نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است. در برنامه بسیاری از متقاضیان، مهاجرت به آلمان، کانادا، فرانسه، انگلیس، امریکا و استرالیا وجود دارد. پس تلاش می‌کنند با توجه به شرایط و امکانات خود و همچنین شرایط کشور مقصد، بهترین آن‌ها را انتخاب کنند.

    همانطور که می‌دانید هر کشوری قوانین خاص خود را برای مهاجران وضع کرده و شرایط متفاوتی با دیگر کشورها دارد. شما ابتدا باید ببینید هدفتان از مهاجرت چیست، آیا قصد ادامه تحصیل را دارید یا می‌خواهید در آن کشور کار کنید.

    زمانی که این موضوع مشخص شد، می‌توانید کشورهایی که قوانین راحتتر و امکانات و شرایط بهتری برای هدف شما فراهم کرده‌اند را انتخاب کنید. سپس برای دریافت ویزای آن کشور اقدام کنید.

    در یک مقاله نمی‌توان به شیوه مهاجرت به تمام کشورها پرداخت، پس تصمیم گرفتیم در این نوشتار به موضوع مهاجرت به آلمان بپردازیم.

    انواع روش‌های مهاجرت به آلمان شامل مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری، تولد فرزند، ازدواج و پناهندگی است. در این مقاله به سه روشی که بیشتر مورد استفاده متقاضیان است می‌پردازیم.

    شرایط تحصیل در آلمان

    عواملی مانند سطح علمی بالای دانشگاه‌های آلمان، نظام تحصیلی رایگان، امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و آلمانی و ارائه خدمات علمی و آموزشی بسیار عالی باعث شده تا مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل یکی از روش‌های محبوب متقاضیان باشد.

    یکی از مزایای ویزای تحصیلی این است که فارغ التحصیلان می‌توانند به مدت 18 ماه در آلمان اقامت داشته باشند و به جستجوی کار بپردازند. در صورتیکه موفق به تصدی شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود نشوید، باید آلمان را ترک کنید.

    تحصیل در آلمان در مقطع لیسانس

    با داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B1 یا B2 و مدرک دیپلم ایران می‌توانید در دوره 9 ماهه کالج آلمان شرکت کرده و پس از آن نیز وارد مقطع لیسانس شوید.

    تحصیل در آلمان در مقطع فوق‌ لیسانس

    در این مقطع بیشتر رشته‌ها به دو زبان انگلیسی و آلمانی تدریس می‌شوند. بنابراین با داشتن مدرک زبان آلمانی B2 و یا آیلتس 6.5 به بالا می‌توانید در این مقطع تحصیل کنید.

    تحصیل در آلمان در مقطع دکتری

    در این مقطع پذیرش دانشجو با تأیید استاد راهنما صورت می‌پذیرد. داشتن رزومه تحصیلی خوب در این مرحله بسیار مهم است. جالب است بدانید که تحصیل در آلمان در مقطع دکتری به عنوان شغل پذیرفته شده است و دانشجویان با داشتن عملکرد و نمرات مناسب می‌توانند حقوق دریافت کنند.

    شرایط کار در آلمان

    مهاجرت به آلمان

    کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند می‌توانند به دو روش ویزای کار دریافت کنند.

    ویزای جستجوی کار

    نام این ویزا Job Seeker است و برای مدت ۶ ماه در اختیار متقاضیانی قرار می‌گیرد که پیشنهاد کاری ندارند. با این ویزا 6 ماه فرصت دارید تا شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود پیدا کنید. لازم به ذکر است که در گذشته تنها کسانی که مدرک تحصیلی لیسانس به بالا و سابقه کار در رشته تحصیلی خود را داشتند می‌توانستند درخواست این ویزا را بدهند. اما در سال 2020 شرایط دریافت این ویزا راحتتر شد. طبق قانون جدید اگر دو سال تحصیل تخصصی داشته‌ و مهارت مکالمه به زبان آلمانی یا انگلیسی را دارید و مدرک دانشگاهی شما هم مورد تأیید آلمان قرار بگیرد می‌توانید ویزای جستجوی کار دریافت کنید.

    ویزای پیشنهاد کار یا Job Offer

    متقاضی تنها در شرایطی می‌تواند این ویزا را دریافت کند که از یک کارفرما در کشور آلمان دعوت به کار شده باشد. طبق قانون سال 2020 در این روش شهروندان اتحادیه اروپا یا آلمان نسبت به سایر متقاضیان اولویتی ندارند در صورتیکه در گذشته این چنین نبوده است.

    شرایط سرمایه‌ گذاری در آلمان

    شاخص‌های اقتصادی آلمان در سال‌های گذشته رشد بالایی داشته و این موضوع عامل مهمی برای بسیاری از افرادی است که می‌خواهند در این کشور سرمایه‌گذاری کنند. روش سرمایه‌گذاری فعلی در آلمان، ثبت شرکت است. فرد می‌تواند با این کار، اقامت و تابعیت آلمان را نیز دریافت کند. برای ثبت شرکت باید طرح توجیهی مورد تأیید وزارت و اتاق بازرگانی آلمان ارائه دهید. این طرح باید از نظر دولت آلمان سوددهی قابل قبولی برای این کشور داشته باشد. سرمایه اولیه برای ثبت شرکت ۲۵ هزار یورو است.   ما برای جمع‌آوری اطلاعات این مقاله سایت‌های زیادی را بررسی کردیم که در زمینه مهاجرت فعالیت می‌کنند. در این روند با مؤسسه حقوقی آشنا شدیم که نه تنها مطالب ارزشمند و مفیدی برای متقاضیان مهاجرت فراهم کرده است بلکه از پیشینه کاری قوی برخوردار است و از کارشناسان و وکلای خبره نیز بهره گرفته است. نام این مرکز "مؤسسه حقوقی صباپلن" به آدرس سایت https://sabaplan.com/ است. امیدواریم برای مهاجرت به آلمان بتوانید از خدمات این مجموعه بهره ببرید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید