همه نکات برای خرید دارت

همه نکات برای خرید دارت
راهنمای مطالعه

    دارت سرگرمی و ورزش جالبی است و تقریبا همه افراد در سنین مختلف را سرگرم می‌کند. اما خرید آن نکاتی دارد که هر کسی از آنها مطلع نیست. در این مقاله راهنمای خرید دارت را مرور خواهید کرد.

    چطور دارتی مناسب خریداری کنید؟

    خرید دارت

    برای خرید دارت بسته به اینکه هدفتان از خرید چیست و بودجه‌تان چقدر است، گزینه‌های بسیار متنوعی پیش رویتان قرار دارد. در چه سطحی می‌خواهید این بازی را انجام بدهید؟ حرفه‌ای هستید و هر روز تمرین می‌کنید؟ دارت را برای شرکت در رقابت و مسابقه می‌خواهید؟ شاید هم به‌دنبال تفریح هستید و بس.

    باید بدانید که بودجه‌تان برای خرید چقدر است. این موضوع می‌تواند گزینه‌های متعدد پیش رویتان در بازار را کم کند و شما را به نتیجه نهایی برساند. البته به این موضوع هم دقت داشته باشید که دارت گران‌تر، الزاما دارت بهتری نیست و عوامل متعددی وجود دارند که برای خرید دارت مهمند. در ادامه به نکاتی اشاره شده است که باید در خرید در نظر بگیرید:

    بودجه خرید دارت را در نظر بگیرید

    نخستین چیزی که باید در خرید دارت در نظر داشته باشید، بودجه است. مشخص کنید که چقدر هزینه برای خرید این کالا در اختیار دارید. چرا این پرسش را قبل از هر چیز مطرح کردیم؟ به خاطر اینکه، همان‌طور که گفته شد، دارت گران‌تر لزوما دارت بهتری نیست. ضمن اینکه گاهی، دارت‌های گران دارای ویژگی‌ها و امکاناتی هستند که باعث افزیش قیمت‌شان شده اما اصلا نیازی به وجودشان در طراحی و ساخت محصول نبوده است.

    برخی از حرفه‌ای‌ها ترجیح می‌دهند به سراغ خرید دارت‌هایی بروند که ارزان‌تر هستند. چون در این صورت می‌توانند چند دارت به جای یک مورد بخرند و با خیال راحت تمرین می‌کنند.  البته این را نباید فراموش کنید که دارت‌های خیلی ارزان هم نمی‌توانند کیفیت لازم برای تمرینی استاندارد به شما ارائه کنند. پس مقوله قیمت را در نظر داشته باشید تا انتخاب‌هایتان را راحت‌تر فیلتر کنید و کم‌کم به گزینه مناسب برسید.

    [related]37[/related]

    به مواد سازنده تیر دارت توجه کنید

    خرید دارت

    توجه به مواد سازنده تیر دارت هم از موضوعات کلیدی است. چرا مواد سازنده مهم هستند؟ برای اینکه روی اندازه، وزن، استحکام و حسی که در دست‌گرفتن تیر به بازیکن منتقل می‌کند، اثرات زیادی دارد. رایج‌ترین مواد‌ی که برای ساخت تیر دارت استفاده می‌شوند، نیکل، برنج، تنگستن یا ترکیبی از این مواد است.

    • تیر دارت‌های برنجی از موارد دیگر ارزان‌تر هستند اما دوام زیادی ندارند.
    • تیر دارت‌های نیکلی از برنجی‌ها گران‌تر و بادوام‌تر هستند.
    • ویژگی‌های خاص تنگستن هم باعث می‌شود تا تیر دارت‌هایی از این جنس برای حرفه‌ای‌ترها کاربرد داشته باشند. تنگستن فلزی فشرده است. همین باعث می‌شود تا ساخت تیرهایی نازک از این جنس امکان‌پذیر باشد. پس بدون اینکه وزن تیر را برای سبک‌شدن آن کاهش بدهند، امکان ساخت تیری ظریف از تنگستن به‌وجود می‌آید.

    وزن تیر دارت چقدر باشد؟

    خرید دارت

    وزن تیر دارت‌ها روی عملکردتان در هنگام بازی اثری مستقیم دارد. البته قانونی برای وزن دارت وجود ندارد. یعنی هر بازیکن باید ببیند که چه دارتی با چه وزنی برایش مناسب‌تر است. سبک پرتاب هر شخص با دیگری متفاوت است و همین باعث می‌شود که وزن دارت منتخب هر فرد هم با دیگری متفاوت باشد.

    اما به‌طور کلی، تیرهای سنگین‌تر به طور مستقیم و با انحراف کمتری در هوا به حرکت در می‌آیند. حرفه‌ای‌ها بیشتر از تیرهای سنگین استفاده می‌کنند و دقت‌عملی که حرکت مستقیم تیر در هوا به آنها می‌دهد، برایشان خوشایندتر است. تیرهای سبک‌تر به اندازه هم‌تایان سنگین‌وزن‌شان مستقیم و بدون انحراف حرکت نمی‌کنند و بیشتر از سوی مبتدی‌ها استفاده می‌شوند. 

    البته چیزی که درباره تیرهای سبک و سنگین گفته شد، احکامی قاطع نیستند و بسیاری از حرفه‌ای‌ها هم هستند که ترجیح می‌دهند با تیرهای سبک بازی کنند و از سوی دیگر، بسیاری از مبتدی‌ها هم عاشق تیرهای سنگین هستند. بهترین راه برای خرید تیر دارت با وزن مناسب، این است که گزینه‌هایی با وزن‌های مختلف را به دست بگیرید و چند دقیقه با هر یک بازی کنید تا متوجه شوید که کدام مورد برایتان مناسب‌تر است. تیرها ، به‌طور کلی در حدود ۱۶ تا ۲۶ گرم وزن دارند.

    پرفروش‌ترین دارت‌ها را ببینید

    شکل تیر دارت چطور باشد؟

    تیر دارت‌ها دارای شکل‌ها و اندازه‌های بسیار مختلف و متنوعی هستند. باز هم انتخاب از میان گزینه‌های موجود به سلیقه‌تان وابسته است. اندازه دست‌ها و شکلی که دارت را در آنها نگه می‌دارید روی انتخاب‌تان اثرگذار است. اگر تیر دارت را با چندین انگشت نگه می‌دارید و این عادت‌تان است، باید تیرهایی با طول بیشتر انتخاب کنید. اما اگر تیر را با نوک انگشتان نگه می‌دارید، بی‌شک باید به سراغ تیرهای کوچک‌تر و کوتاه‌تر بروید.

    حرفه‌ای‌ها معمولا به سراغ تیرهای باریک‌‌تر می‌روند چون معمولا پرتاب آنها و به هدف خوردن‌شان در زمانی که چندین تیر دارت دیگر از قبل روی سیبل فرود آمده، ساده‌تر است. البته برای شروع کار باید ببینید که طول و شکل کدام تیرها با دست و خواسته‌تان سازگارتر است. سازندگان تیر دارت‌ها، به ناحیه‌ای که در دستان بازیکن قرار می‌گیرد، برش، کنگره و لبه اضافه می‌کنند تا نگه‌داشتن تیر در دست ساده شود و لیز نخورد.

    وجود کنگره یا برش‌هایی روی دنباله تیر دارت برای لیزنخوردن فکر خوبی است اما اگر در طراحی چنین چیزهایی بیش از حد اغراق شود، امکان دارد که دارت به دست بچسبد و اصلا پرتابش ناممکن یا سخت شود.

    میله تیر دارت چگونه باشد؟

    خرید دارت

    توجه به نکاتی درباره میله وسیله هم در خرید دارت ضروری است. میله یا ساقه همان بخشی است که نوک تیر دارت را به بخش انتهایی وصل می‌کند. هر چقدر میله دارت بلندتر باشد، مسیر حرکتش بی‌ثبات‌تر خواهد شد. البته این را هم در نظر داشته باشید که تیر با میله بلندتر معمولا دچار پرش روی سیبل نخواهد شد و زمانی که به صفحه دارت برخورد می‌کند، از صفحه جدا نمی‌شود.

    جنس میله دارت از مواد مختلفی مانند پلاستیک، آلومینیوم، تنگستن و... است. جنس و شکل میله بیش از آنکه روی پرتاب اثر بگذارد روی ایست دارت بر صفحه و رفتار آن بعد از پرتاب نقش دارد. دارت‌هایی با میله‌های پلاستیکی و نایلونی دوام کمتری نسبت به موارد فلزی دارند.

    جدیدترین انواع دارت را ببینید

    صفحه دارت چطور باشد؟

    در فرایند خرید دارت باید به نکاتی درباره صفحه آن هم دقت کنید. صفحه‌ای مطلوب است که براق‌تر و صاف‌تر با دوام بیشتری باشد. تخته‌هایی که از جنس الیاف گیاهی طبیعی هستند، کیفیت بهتری دارند و قیمت‌شان هم بیشتر است. تخته‌هایی از جنس پارچه و پلاستیک هم وجود دارند که حرفه‌ای نیستند و کیفیت‌شان پایین‌تر است. اگر صفحه دارت‌تان از جنس الیاف گیاهی است باید آنها را از سرما و گرما حفظ کنید. یعنی در معرض سرما یا گرمای شدید قرار نداشته باشند.

    در آخر

    خرید دارت و بازی با آن می‌تواند یک سرگرمی مفرح برای همه سنین و حتی ورزشی حرفه‌ای برای افراد مختلف باشد. فقط در خرید باید به نکاتی که گفته شد، دقت کنید. اگر نکته‌ای از نظرمان جا مانده و مطلبی هست که می‌دانید ممنون می‌شویم ما را در جریان بگذارید. [see_also]24284[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید