قبل از خرید استند گلدان حتما این نکات را بدانید

قبل از خرید استند گلدان حتما این نکات را بدانید
راهنمای مطالعه

    در این مطلب «درجه» به مرور نکاتی می‌پردازیم که بهتر است برای خرید استند گلدان مدنظر داشته باشید. ایده‌هایی هم برای استفاده از استند گلدان در دکوراسیون منزل داریم، به‌اضافه پیشنهاد خرید تا دست‌خالی از این مطلب بیرون نروید.

    چند سالی است که ما ایرانی‌ها علاقه بیشتری به خرید گیاهان آپارتمانی پیدا کرده‌ایم. البته که استفاده از گل‌وگیاه در فضاهای داخلی ایده جدیدی نیست، اما از وقتی اینستاگرامی شدیم و توانستیم به درون خانه‌های همدیگر سرک بکشیم، به‌تقلید از خانه‌های سبز کاربران و اینفلوئنسرهای خوش‌ذوق در اینستاگرام، علاقه بیشتری به استفاده از گیاهان تزئینی در کنج خانه‌مان پیدا کردیم. درواقع، به‌واسطه فراگیری اینستاگرام و سایر پلتفرم‌های عکس‌محوری چون پینترست، چشم‌مان به ایده‌های متنوع‌تری برای خانه‌آرایی با گل‌وگیاه باز شد.

    خلاصه که اگر شما هم به این ترند جذاب روی آورده‌اید و برای سروسامان‌دادن به گلدان‌های دلبرتان به خرید استند گلدان نیاز دارید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

    اصلا چرا استند گلدان بخریم؟

    خرید استند گلدان - کاربردها

    به‌احتمال قوی، یکی از مهم‌ترین دلایلی که به خرید استند گلدان نیاز پیدا کرده‌اید، سروسامان‌دادن به گلدان‌هایی است که در خانه دارید. با خرید استند گلدان می‌توانیم به‌نحوی زیبا به مجموعه گلدان‌هایمان سروسامان ببخشیم. ناگفته نماند که استند گلدان به‌نوبه خود وسیله‌ای تزئینی هم هست؛ هم گلدان‌هایمان را بهتر به نما می‌آورد و هم در جلوه کلی فضای اطراف تأثیر بسزایی خواهد داشت. از اینها گذشته، کف خانه هم تمیز می‌ماند.

    پرفروش‌ترین استندهای گلدان را ببینید

    نکات مهمی که باید برای خرید استند گلدان مدنظر داشته باشید

    نکات خرید استند گلدان

    استند گلدان وسیله‌ای تزئينی و در عین حال کاربردی است، اما به شرط اینکه انتخاب درستی داشته باشیم. بله، برای خرید استند گلدان به اطلاعات پیچیده‌ای نیاز نیست، اما گاهی در انتخاب‌مان شاید چنان غرق بُعد تزئینی ماجرا شویم که توجه به نکات فنی فراموش‌مان می‌شود.

    با در نظر گرفتن نکات زیر می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید:

    ۱. مقاوم باشد

    استند گلدان را برای کجای خانه می‌خواهید؟ داخل اتاق یا روی بالکن؟ برای روی بالکن باید جنس مقاوم‌تری بخرید، جنسی که تغییر رنگ ندهد و ضدزنگ باشد.

    اگر بالکن‌تان محصور نیست و درصورت باران شدید خیس می‌شود، پس باید استندی با پوشش ضدآب بخرید تا زود فرسوده نشود. استندهای فلزی ضدزنگ از دوام و توان وزنی بالایی برخوردارند، برعکسِ استندهای پلاستیکی که دوام چندانی برایتان نخواهند داشت. درمورد استندهای چوبی برای بالکن هم چوب مورداستفاده باید از مقاومت کافی در برابر رطوبت و نوسانات دمایی برخوردار باشد.

    ۲. درصورت لزوم، قابل‌جابه‌جایی باشد

    اگر به استندی طبقاتی اما با قابلیت جابه‌جایی آسان نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم در فکر استند چرخ‌دار باشید. اما استند گلدان با پایه چرخ‌دار چیز رایجی نیست و احتمالا باید کسی سفارشی برایتان بسازد.

    ۳. از قابلیت نصب آسان برخوردار باشد

    اغلب استندهای طبقاتی‌ای را که اینترنتی فروخته می‌شوند، وقتی به دست‌تان رسید، خودتان باید سرهم کنید. درمورد خصوصا استندهایی که نیاز به نصب دارند، حتما سری به نظرات خریدان قبلی هم بزنید و ببینید که آیا به مشکلی در نصب و مونتاژ استند اشاره شده یا نه، چراکه برخی استندها به‌دلیل کیفیت ساخت پایین به‌درستی چفت‌وبست نمی‌شوند و جای پیچ‌ها هم‌تراز نیست.

    ۴. لق نخورد

    دور خرید استندهایی را که از همان اول لق می‌زنند، خط بکشید؛ وگرنه گلدان‌های نازنین‌تان با کوچک‌ترین تکان و برخوردی در معرض خطر سقوط خواهند بود. یک استند خوب باید از ایستایی محکمی برخوردار باشد.

    ۵. تحمل وزن گلدان‌هایتان را داشته باشد

    وزن گلدان‌هایتان را هم حتما در نظر بگیرید و استندی متناسب با مجموع وزن گلدان‌هایتان انتخاب کنید. معمولا تحمل وزن استندها در مشخصات محصول ذکر می‌شود. اگر از استندی بیش از توان آن کار بکشید، طبقات پس از مدت کوتاهی تاب برمی‌دارند و چه‌بسا حتی بشکنند.

    ایده‌هایی برای استفاده از استند گلدان در دکوراسیون منزل

    با استفاده درست از استند گلدان در دکوراسیون منزل می‌توانید سرسبزی خوش‌منظره‌تری را به دیدگان اهل خانه هدیه کنید. ما برایتان چند پیشنهاد داریم:

    استند پایه‌بلند برای کنار مبل یا گوشه اتاق

    خرید استند گلدان پایه‌بلند

    از استندهای پایه‌بلند می‌توانید برای قراردادن گلدان در خصوصا پشت یا کنار مبل استفاده کنید. اگر گلدان‌های زیادی ندارید، با استندهای پایه‌بند می‌توانید همان یکی دو گلدان سبزتان را بیشتر در کانون توجه قرار دهید.

    استند گلدان طبقاتی برای گلدان‌های زیاد

    خرید استند گلدان طبقاتی

    استندهای طبقاتی را به شماهایی پیشنهاد می‌کنیم که گلدان‌های بیشتری دارید، نه فقط دو سه‌تا. نمای استندهای طبقاتی تا حد زیادی در گروی طرز چیدمان انتخابی شما برای گلدان‌هاست. طبقات پایینی را ترجیحا بهتر است به گیاهان بزرگ‌تر اختصاص داده و طبقات بالایی را برای چیدن گلدان‌های کوچک‌تر در نظر بگیرید. گیاهان رونده را هم برای داشتن فضای رشد در همان طبقات بالایی جا دهید.

    [related]26892[/related]

    استند گلدان لامپ‌خور برای فضاهای تاریک

    خرید استند گلدان - لامپ رشد گیاه

    برای فضاهایی که نورگیر نیستند و نور طبیعی کافی به گلدان‌ها نمی‌رسد، بهتر است دنبال استندهایی باشید که از قابلیت نصب لامپ رشد برخوردارند.

    پرفروش‌ترین لامپ‌های رشد گیاه را ببینید

    استند گلدان نردبانی برای دکوراسیون‌های مدرن

    خرید استند گلدان نردبانی

    اگر مدرن‌پسندید و دکوراسیون مینیمالی دارید، از این مدل استندهای گلدان نردبانی هم مدنظرتان باشد.

    استند گلدان پایه‌کوتاه برای کنار مبل یا میز تلویزیون

    خرید استند گلدان پایه‌کوتاه

    برای کنار مبل یا میز تلویزیون می‌توانید از استندهای پایه‌کوتاه با گلدان سرامیکی استفاده کنید. حتی ترکیب چند استند پایه‌کوتاه با ارتفاع‌های متفاوت هم منظره خوبی به‌دست می‌دهد.

    استند گلدان پایه کوتاه جذاب را ببینید

    استند گلدان آویز یا دیواری برای فضاهای کوچک

    خرید استند گلدان آویز

    برای فضاهای کوچک می‌توانید از استندهای آویز یا دیواری استفاده کنید. استندهای این مدلی فضای کف را اشغال نمی‌کنند و برای داخل اتاق و حتی بالکن‌های کم‌جا هم مناسب‌اند.

    استندهای دیواری گلدان را ببینید

    امیدواریم که ایده‌های پیشنهادی‌مان را پسندیده باشید. نکاتی را هم که گفتیم به خاطر بسپارید و برای دوستان اهل گل‌وگیاه‌تان هم حتما بفرستید. برای ارسال این مطلب به دیگران می‌توانید از کلیدهای اشتراک‌گذاری در ابتدا و انتهای مقالات استفاده کنید. [see_also]27027[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید