محبوب‌ترین محصولات آرایشی که باید در خریدشان دقت کنید

محبوب‌ترین محصولات آرایشی که باید در خریدشان دقت کنید
راهنمای مطالعه

     بی‌شک رژلب و لاک ناخن از محبوب‌ترین محصولات آرایشی نزد همه خانم‌هاست. شاید انتخاب این محصولات در نگاه اول ساده به نظر آید، ولی نکاتی وجود دارد که در صورت رعایت کردن آنان، خریدی دلچسب و مطابق با میلتان خواهید داشت. پس تا ادامه همراه ما باشید تا با همه نکاتی که هنگام خرید رژلب مات باید بدانید، آشنا شوید.

    یک رژلب مرغوب، چه رژ لبی است؟

    رژلب محصولی جامد و چرب، مخصوص لب است که به دلیل پوشانندگی بالا و بخشیدن جلوه‌ای زیبا و طبیعی به صورت، از محبوب‌ترین محصولات آرایشی میان همه خانم‌ها به حساب می‌آید.

    برای آن‌که مطمئن شوید که آیا رژلب شما فاسد است یا خیر، اولین گام بررسی تاریخ انقضا آن است. دومین گام در تشخیص فاسد بودن یا غیرمرغوب بودن آن، رایحه رژ است. یک رژ فاسد یا بی‌کیفیت بوی سنگین و نامطبوعی خواهد داشت. دقت کنید رژ باید یک حالت لغزندگی مناسب برای پوشاندگی لب‌ها داشته باشد. در صورت چسبندگی، فورا آن را به دور بیندازید.

    در صورتی که رژلب شما، تنها از خود چربی پس دهد، بدون آنکه قدرت پخش‌کنندگی داشته باشد، استفاده از آن را به کل فراموش کنید.

    انواع رژلب

    • رژلب مایع (لیپ‌گلاس): رژلب‌های مایع به دلیل براق‌بودن و دادن حالت شیشه‌ای به لب، در میان خانم‌ها جایگاه خاصی دارند. در حال حاضر، این رژها در رنگ‌‌های بسیار متفاوتی وجود دارند.
    • لاک لب: از دیگر انواع محصولات آرایشی است که دوام بسیار طولانی دارند. علت را می‌توان در ماده به کار رفته در آن که عملکردی مانند پرایمر دارد، جستجو کرد. لاک‌های لب، در دو نوع مات و براق در بازار موجود است. از ویژگی لاک لب آن است که نه به دندان‌ مالیده می‌شود و نه به دور دهان پخش می‌گردد.
    • برق لب: برق لب را می‌توان در خانواده رژهای مایع طبقه‌بندی کرد. به علت درخشندگی طبیعی و نابی که به لب‌ها می‌دهد، مورد علاقه تقریبا همه خانم‌هاست. برخی از برق‌لب‌ها اکلیلی هستند. بهتر است برق‌لب‌های اکلیلی را به صورت تکی استفاده کنید. زیرا استفاده آن بر روی رژ لب، دوام کارتان را به شدت پایین می‌آورد.
    • رژهای مدادی: رژهای مدادی نوک پهن و جنس نرم، لطیف و روانی دارند که بهترین گزینه برای استفاده روزانه به شمار می‌آیند. پوششی که این رژها به لب می‌دهد، پوششی مخملی است و معمولا در رنگ‌های تیره موجودند. یکی از مزیت‌های استفاده از این محصولات آرایشی آن است که به خط لب هنگام استفاده نیاز نخواهید داشت.
    • چاپ استیک: چاپ استیک محصول چرب ولی بسیار سبکی است که برای مراقبت از پوست لب و رساندن رطوبت مورد نیاز لب طراحی و تولید شده است. این محصول رایحه بسیار خوشی دارد و زدن آن به لب‌ها، طراوت شیرینی را به شما منتقل خواهد کرد.
    • محصولات حجم‌دهنده لب: حجم‌دهنده لب‌ها دیگر محصولات آرایشی هستند که ظاهری شبیه برق لب دارند. پس از استفاده از این نوع محصولات، احساسی شبیه به سوزش در لب‌های خود خواهید داشت. پس از آن، متوجه خواهید شد که لب‌هایتان حجیم‌تر شده است. شایان ذکر است که اثر این محصولات موقتی است. به دلیل مواد به کار رفته در ساختارشان، استفاده روزانه از این محصولات توصیه نمی‌شود.

    هنگام خرید رژلب به چه نکاتی توجه کنیم؟

    هنگام خرید این محصولات آرایشی پرطرفدار توجه به نکات زیر الزامی است:

    • نزدیکی رنگ رژتان با رنگ موهایتان: توصیه می‌کنیم رنگ رژتان حداقل 2 درجه روشن‌تر از موهایتان باشد، اینکار تاثیری شگرفی بر زیبایی چهره شما خواهد داشت.
    • در نظرگرفتن رنگ پوست: اگر پوست تیره‌ای دارید، برای رژلبتان از تناژهای قهوه‌ای استفاده کنید. در صورتی که پوست روشنی دارید، رژهایی به رنگ صورتی یا پوست پیازی انتخاب خوبی به شمار می‌آید.
    • انتخاب رژلب متناسب با فصل: مهم است که رنگ رژتان را با توجه به فصل سال انتخاب نمایید. برای مثال برای فصل تابستان، آلبالویی و صورتی، رنگ ایده‌الی به حساب می‌آیند.
    • انتخاب رژلب مات یا براق: اگر لب‌های باریکی دارید، محصولات آرایشی براق برای شما انتخاب خوبی هستند زیرا باعث حجیم‌تر نشان دادن لب‌هایتان خواهد شد. در صورتی که لب‌های بزرگی دارید، رژهای مات را انتخاب نمایید.

    نکات اصولی هنگام زدن یک رژلب

    • استفاده از لایه‌بردار لب برای داشتن لب‌های شفاف و درخشان
    • استفاده از چاپ استیک یا وازلین برای درمان ترک لب
    • استفاده از خط لب همرنگ با رژتان و قرنیه ساختن آنان
    • عدم استفاده از خط لب تیره و پهن

    لاک ناخن، دیگر محصولات آرایشی پر طرفدار میان خانم‌ها

    لاک ناخن

    هنگام خرید لوازم آرایشی توجه به کیفیت آن از مهم‌ترین نکات به شمار می‌آید. به همین دلیل است که در اینجا قصد داریم تا مهم‌ترین فاکتور هنگام خرید لاک‌های ناخن را برایتان شرح دهیم:

    • توجه به گواهی اصالت محصول: خرید لاک‌های خود را از فروشگاه‌های معتبری مانند میس و مستر انجام دهید. زیرا این فروشگاه‌ها، تنها محصولات آرایشی ارائه می‌کنند که گواهی اصالت محصول از سازمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور را داشته باشند.
    • لاک‌های ژلی برای زنان باردار: به دلیل استفاده از دستگاه یو.وی برای این دسته از لاک‌ها، بهتر است زنان باردار از زدن آن‌ها خودداری نمایند.
    • لاک زدن کودکان: به دلیل آنکه کودکان مرتب در حال جویدن ناخن‌هایشان هستنند، زدن لاک برای آنان توصیه نمی‌شود. به ویژه اگر زیر 7 سال باشند.
    • لاک‌های تقلبی: لاک‌های تقلبی، محصولات آرایشی هستند که دست‌فروشان و فروشگاه‌های غیرمجاز با قیمتی بسیار نازل ارایه می‌کنند. به شدت توصیه می‌شود از خرید آنان به دلیل کیفیت رقت‌انگیزشان جدا خودداری نمایید. این لاک‌ها ممکن است موجب صدمات جبران‌ناپذیری به بافت ناخن یا حتی سلامتیتان شود.
    • لاک مخملی: لاک‌های مخملی پوششی همچون مخمل به ناخن‌هایتان می‌دهند. اما قبل از خرید، باید شیوه صحیح نگهداری از رنگ‌دانه‌ها و همچنین تمیز کردن آنان را به خوبی فراگیرید تا هم در زمان و هم در وقت خود صرفه‌جویی کرده باشید.
    • عفونت‌های حاصل از یک لاک نامرغوب و بی‌کیفیت: در استفاده از لاک‌های ژله‌ای برای جلوگیری از پوسته پوسته نشدن سطح ناخن به دلیل عدم رسیدن اکسیژن کافی بدان، نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید. زیرا در غیر این‌صورت، به راحتی با قارچ ناخن مواجه خواهید شد.
    • پاک‌کننده‌های لاک: پاک‌کننده‌های لاک خود را با توجه به نوع لاک خریداری نمایید. لاک‌های معمولی به راحتی با استون پاک می‌شوند. اما برخی از انواع لاک‌ها با اتانول و برای پاک‌کردن لاک‌های ژله‌ای نیز باید از کیت مخصوص استفاده نمود.
    • لاک‎های هیپوآلرژیک: در صورت داشتن پوست حساس، از محصولات آرایشی هیپوآلرژیک استفاده کنید. این محصولات هیچ حساسیتی به رنگ، جنس ناخن و پوست اطراف آن ایجاد نمی‌کنند.
    • توجه به رنگ لاک: رنگ لاک را با توجه به رنگ پوست، رنگ لباس و یا نوع آرایشتان انتخاب نمایید.
    • عطر خوب لاک: یکی از مهم‌ترین فاکتور برای یک لاک ناخن اصل، داشتن عطر خوب است. یک لاک نباید بوی تند و آزار دهنده‌ای داشته باشد.
    • پاک کردن آسان: بهتر است قبل از این محصولات آرایشی، در مورد نحوه پاک‎کردن آن فکر کنید. برخی از انواع لاک، مانند لاک کرکل به راحتی با استون پاک نمی‌شوند.
    • برند مناسب لاک ناخن: بهترین توصیه‌ای که برای شما در این مورد داریم انتخاب برندهای شناخته شده و خرید آنها از فروشگاه‌های معتبر است.

    سخن آخر

    همیشه مهم‌ترین فاکتور در خرید محصولات آرایشی و بهداشتی، توجه به کیفیت آنان است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برندهای شناخته شده و معتبری را انتخاب نمایید. اگر به دنبال خرید اینترنتی هستید، توصیه ما به شما انتخاب فروشگاه‌های اینترنتی است که نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت را داشته باشند. به همین منظور فروشگاه اینترنتی میس و مستر را معرفی می‌داریم. خرید لاک ناخن مات از پرتقاضاترین لوازم آرایشی در میس و مستر است. در میس و مستر با تنوع بسیاری از لاک‌های اورجینال روبه‌رو خواهید شد. افرادی که به دنبال کیفیت هستند، قطعا میس و مستر را انتخاب می‌کنند.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید