بهترین گوشی تا ۵ میلیون شیائومی و سامسونگ (اسفند ۱۴۰۲)

بهترین گوشی تا ۵ میلیون شیائومی و سامسونگ (اسفند ۱۴۰۲)
راهنمای مطالعه

    بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان در زمستان ۱۴۰۲ را بر اساس قدرت سخت‌افزار، دوربین، کیفیت نمایشگر و شارژدهی معرفی می‌کنیم تا موبایل مناسب را بر اساس اولویت‌ها و نیازتان انتخاب کنید.

    خرید جدیدترین موبایل‌ها تا همین دو سه سال پیش کار سختی نبود اما حالا داشتن پرچمدارها بیشتر یک رویا است و بسیاری از ما دنبال خرید گوشی تا ۵ میلیون هستیم.

    دلار بالای ۵۰ هزار تومان و انواع و اقسام مالیات و عوارض باعث شده موبایلی که همه جای دنیا فقط ۲۰۰ دلار فروخته می‌شود برای من و شما بالای ۶ میلیون تومان آب بخورد. در این شرایط خرید گوشی را باید تا حد امکان با دقت و بررسی انجام داد چون اگر مدل خریداری شده با نیازهایمان جور در نیاید، به اندازه حقوق یکی دو ماه ضرر کرده‌ایم.

    با توجه به این مساله درجه راهنمای خرید گوشی تا ۵ میلیون تومان را برایتان آماده کرده که در آن بهترین گزینه‌های ممکن از نظر توان پردازش، کیفیت نمایشگر، دوربین و میزان شارژدهی معرفی شده‌اند. در صورتی که قصد خرید مدل‌های گرانتر را هم دارید می‌توانید نگاهی به فهرست بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون داشته باشید.

    بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان شیائومی

    در معرفی هر موبایل به مزایای اصلی آن اشاره کرده‌ایم تا انتخاب مدل مناسب برایتان آسان شود. همچنین در هر بخش گوشی‌ها صرفا بر اساس قیمت مرتب شده‌اند و انتخاب مدل مناسب باید بر اساس نیازها و اولویت‌های خودتان صورت بگیرد. در نهایت از معرفی مدل‌های ناشناسی که از نظر پشتیبانی و تعمیر با مشکل مواجه هستند، صرفنظر شده است.

    پوکو M5

    مزایا: پردازنده قوی، دوربین قدرتمند، رم ۶ گیگابایتی

    گوشی تا ۵ میلیون

    بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان پوکو M5 است که از نظر سخت‌افزار و نمایشگر یک پله بالاتر از رقبایی مثل ردمی 12c و گلکسی a14 قرار دارد. 

    این گوشی از تراشه Helio G99 در کنار ۶ گیگابایت رم از نوع بسیار سریع UFS 2.2 برخوردار است که اجرای سریع برنامه و حتی بازی‌های متوسط را تضمین می‌کند. 

    پنل پشتی آن بافتی چرم‌گونه دارد و هر چند از نظر ظاهری چندان دلچسب نیست اما حس در دست گرفتن خوبی را به شما القا می‌‌کند. 

    نمایشگر ۶.۵۸ اینچی IPS با وضوح فول‌اچ‌دی و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی محتوا را با جزییات و سرعت مناسبی به تصویر می کشد اما دقت رنگ و کنتراست به خاطر نوع پنل در حد متوسط است. 

    در ماژول چارگوش و بزرگ پنل پشتی یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی نقش اصلی را دارد که با اپرچر f/2.2 تصاویر با کیفیتی را ثبت خواهد کرد. دوربین سلفی اما ۵ مگاپیکسلی است و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. 

    باتری ۵ هزار میلی آمپرساعتی بهترین گوشی تا ۵ میلیون شیائومی با شارژ سریع ۱۸ واتی سازگار است و با استفاده متوسط تا یک و نیم روز شما را همراهی می‌کند. 

    شیائومی ردمی 12C

    مزایا: پردازنده مناسب، دوربین قدرتمند، رم ۶ گیگابایتی

    بهترین گوشی شیائومی ارزان  

    ردمی 12C دیگر گوشی خوب تا ۵ میلیون است که از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این دوربین با لنز f/1.8 و فوکوس خودکار امکان ثبت ویدیو و تصاویر بسیار با کیفیتی را به شما خواهد داد.

    شیائومی ردمی 10C بدنه پلاستیکی نسبتا باریک و سبک ۱۹۲ گرمی دارد. از دو سیم کارت همزمان پشتیبانی می‌کند و اسلات کارت حافظه هم دارد.

    نمایشگر ۶.۷ اینچی IPS LCD آن با وضوح HD کیفیت قابل قبولی دارد و برای محافظت در برابر خط و خش یک لایه گوریلا گلس روی آن قرار گرفته است.

    این گوشی از پردازنده ۸ هسته‌ای Helio G85 بهره می‌برد که در گوشی‌های گرانتر هم به کار رفته و قدرت پردازش بسیار مناسبی دارد.

    با خرید نسخه مجهز به ۶ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی این گوشی می‌توانید روی اجرای بازی‌های نیمه سنگین هم حساب کنید.

    در نهایت باید به باتری ۵ هزار میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد که شارژدهی مناسبی دارد و از شارژ ۱۰ واتی هم پشتیبانی می‌کند. 

    ردمی 10C نسخه قبلی این گوشی است که رم ۴ گیگابایتی دارد اما از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند.

    بهترین گوشی سامسونگ تا ۵ میلیون

    گلکسی A05s

    • مزایا: سیستم‌عامل به‌روز، شارژ سریع

    بهترین گوشی تا ۵ میلیون سامسونگ گلکسی A05s است که با نمایشگر حفره‌دار و دوربین سه‌گانه، طراحی جذاب و گیرایی دارد. مهمترین مزیت این موبایل سیستم عامل به روز اندروید ۱۳ است که تا چند سال خیالتان را از دریافت به‌روزرسانی راحت می‌کند.

    نسبت به نسل قبل طراحی بهتر، پردازنده قوی‌تر و سرعت شارژ بالاتری دارد. ضخامت بدنه در این مدل به ۸.۸ میلی‌متر کاهش یافته و وزن آن هم حدود ۱۰ گرم کمتر شده است. 

    نمایشگر ۶.۷ اینچی این موبایل از نوع IPS و با وضوح فول‌اچ‌دی است که تراکم پیکسلی ۳۹۳ را به ارمغان می‌آورد. این دستگاه به تراشه Snapdragon 680 مجهز شده که قدرت پردازش مناسبی دارد و برنامه‌ها و بازی‌های ساده را به شکلی روان اجرا می‌کند.

    در پنل پشتی دوربین دوگانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. این دوربین تصاویر جذاب و با کیفیتی ثبت می‌کند. دوربین سلفی هم ۱۳ مگاپیکسلی و در حد متوسط است.

    باتری ۵ هزار میلی‌آمپرساعتی گلکسی A05 شارژ کافی برای حداقل دو روز را فراهم می‌کند و به شارژ سریع ۲۵ واتی مجهز شده که در مدل‌های گران‌قیمت سامسونگ هم شاهدیم. دیگر ویژگی‌های این گوشی جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است اما از حسگر اثر انگشت خبری نیست.

    بهترین گوشی تا ۴ میلیون شیائومی

    شیائومی ردمی A2 پلاس

    • مزایا: سخت‌افزار مناسب، طراحی زیبا

    بهترین گوشی تا ۵ میلیون

    بهترین گوشی تا ۴ میلیون شیائومی در بازار ایران مدل ردمی A2 پلاس است که ظاهری زیبا و سخت‌افزاری مناسب دارد. طراحی ظاهری این گوشی شبیه به میان‌رده‌های گرانتر شیائومی از جمله ۱۱ لایت است.

    مزیت اصلی ردمی A2 پلاس سیستم عامل اندروید ۱۳ نسخه GO است که اپ‌های اضافی و سنگین از آن پاک شده و به صورت ویژه برای گوشی‌های اقتصادی توسعه یافته تا به شکلی روان برنامه‌ها را اجرا کنند. پردازنده این مدل مدیاتک Helio G36 است که با ۳ گیگابایت رم همراه شده و برنامه‌ها را روان و سریع اجرا می‌کند.

    این موبایل ارزان به نمایشگر ۶.۵ اینچی IPS LCD با وضوح ۷۲۰ در ۱۶۰۰ و روشنایی ۴۰۰ نیتی مجهز است. نمایشگر از نوع قطره‌ای است و حاشیه‌های نسبتا زیادی اطرافش دیده می‌شود.

    در پنل پشتی یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت تصویربرداری 1080p@30fps دیده می‌شود. یک لنز عمق سنج هم کنارش دیده می‌شود که بیشتر جنبه تزیینی دارد. پاییین‌تر از دوربین حسگر اثر انگشت کار شده که سرعت و دقت مناسبی دارد.

    بهترین گوشی تا ۴ میلیون شیائومی به جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری مجهز است و تا حدودی در برابر پاشش آب مقاومت دارد. باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت آن توان ۱۰ واتی دارد در استفاده معمولی تا یک و نیم روز هم شارژدهی خواهد داشت.

    بهترین گوشی تا ۴ میلیون سامسونگ

    سامسونگ گلکسی A05

    مزایا: دوربین ۵۰ مگاپیکسلی

    بررسی گلکسی A05 سامسونگ

    دیگر گوشی سامسونگ تا ۴ میلیون گلکسی A05 با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی است که کیفیت تصاویر را برایتان تضمین می‌کند. در کنار آن دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق سنج قرار دارد.

    سامسونگ این گوشی را به نمایشگر ۶.۵ اینچی PLS IPS با وضوح اچ‌دی مجهز کرده که محتوا را حین اجرای اپ و بازی با کیفیت نبستا خوب به تصویر می‌کشد.

    سامسونگ گلکسی A05 از نظر سخت‌افزاری به تراشه ۸ هسته‌ای Helio G85، رم ۴ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند. این سخت افزار از عهده اجرای سریع اپ‌های پرکاربرد و بازی‌های سبک برخواهد آمد.

    از ویژگی‌های دیگر که باعث راهیابی گلکسی A05 به فهرست بهترین گوشی تا ۵ میلیون شده باید به اسکنر اثر انگشت، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۱۵ واتی اشاره کرد.

    سامسونگ گلکسی A04

    • مزایا: دوربین ۵۰ مگاپیکسلی، شارژدهی طولانی
    گوشی تا ۵ میلیون 

    مهمترین مزیت گلکسی A04 دوربین ۵۰ مگاپیکسلی است که کیفیت تصاویر را برایتان تضمین می‌کند. در کنار آن دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق سنج برای ثبت بهتر تصاویر پرتره قرار دارد.

    سامسونگ این گوشی را به نمایشگر ۶.۵ اینچی PLS IPS با وضوح عالی فول‌ا‌چ‌دی مجهز کرده که محتوا را حین اجرای اپ و بازی با کیفیت بالا به تصویر می‌کشد.

    نسخه تا ۵ میلیون تومان سامسونگ گلکسی A04 به تراشه ۸ هسته‌ای، رم ۴ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند. این سخت افزار از عهده اجرای سریع اپ‌های پرکاربرد و اکثر بازی‌ها برخواهد آمد.

    از دیگر مزایای ارزان‌ترین گوشی سامسونگ باید به باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی اشاره کرد که با یکبار شارژ کامل انرژی لازم برای ۲ روز استفاده را فراهم خواهد کرد.

    گوشی تا ۳ میلیون

    شیائومی پوکو C40

    مزایا: طراحی به‌روز، باتری قدرتمند با شارژ سریع

    بهترین گوشی تا ۵ میلیون

    اگر دنبال بهترین گوشی تا ۵ میلیون از نظر باتری هستید، باید سراغ گوشی Poco C40 شیائومی بروید. باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی حتی با استفاده سنگین تا ۲ روز شارژدهی دارد و به لطف شارژ سریع ۱۸ واتی با سرعت خوبی هم پر می‌شود. البته در جعبه گوشی آداپتور ۱۰ واتی قرار دارد که شارژ کامل باتری با آن حدود ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه ساعت زمان می‌برد.

    بدنه گوشی پلاستیکی است اما بافت چرمی زیبایی روی آن کار شده که پنل پشت و فریم میانی را کاملا پوشش می‌دهد. در پنل پشت علاوه بر ماژول بزرگ دوربین یک سنسور اثر انگشت هم دیده می‌شود که سرعت و دقت بسیار خوبی دارد. این گوشی گواهی IP52 دارد و تا حدودی در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاوم است.

    نمایشگر ۶.۷ اینچی IPS LCD با رزولوشن HD کیفیت و وضوح نسبتا مناسبی دارد اما روشنایی آن خیلی بالا نیست و شاید زیر نور مستقیم آفتاب کمی مشاهده صفحه دشوار باشد.

    بهترین گوشی پوکو تا ۵ میلیون به پردازنده اقتصادی به نام JLQ JL510 مجهز شده که چندان شناخته شده نیست. این تراشه در کنار ۳ یا ۴ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد. عملکرد گوشی در کارهای روزمره و اجرای اپ‌های پرکاربرد مناسب است اما در اجرای همزمان اپ‌ها یا بازی‌های نیمه سنگین لگ و باگ دارد.

    دوربین دو گانه شامل سنسورهای ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی است که در بازه قیمتی خودش عملکرد قابل قبولی دارد. دوربین سلفی هم ۵ مگاپیکسلی است و نباید خیلی رویش حساب کنید.

    جمع بندی راهنمای خرید گوشی تا ۵ میلیون تومان

    در راهنمای خرید گوشی تا ۵ میلیون ۷ موبایل را با مشخصات و قابلیت‌های مختلف معرفی کردیم تا بهترین مدل ممکن را بر اساس اولویت‌ها و نیازتان انتخاب کنید.

    اگر دنبال ارزانترین موبایلی هستید که قدرت اجرای برنامه‌های پرکاربرد را بدون دردسر داشته باشد، پیشنهاد ما جی‌پلاس است که از دیگر گوشی‌های تا ۳ میلیون یک سر و گردن بالاتر است.

    اگر یک نمایشگر با کیفیت دلخواه شماست یا دوربین برایتان اولویت دارد، گلکسی A04 و نوکیا G11 پلاس را در فهرستتان داشته باشید.

     

    سوالات متداول

    بهترین گوشی سامسونگ تا ۵ میلیون کدام است؟ بهترین گوشی سامسونگ تا ۵ میلیون گلکسی A14 با رم ۶ و حافظه ۱۲۸ گیگابایت است.

    بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان کدام است؟ گلکسی A04s با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی، باتری پرقدرت و پردازنده مناسب بهترین گوشی تا ۴ میلیون است.

    حافظه رم گوشی حداقل چقدر باید باشد؟ برای اجرای سریع و بدون دردسر اپ‌های پر کاربرد حافظه رم باید حداقل ۴ گیگابایت باشد.

    منبع:
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید