با ۸ هدفون ورزشی برتر در بازار ایران آشنا شوید

با ۸ هدفون ورزشی برتر در بازار ایران آشنا شوید
راهنمای مطالعه

    در این مطلب ۸ هدفون ورزشی برتر را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کرده‌ایم که انگیزه شما را برای ورزش دو چندان خواهند کرد. این شما و این ۸ بهترین هدفون ورزشی موجود در بازار ایران.

    ورزشکاران حرفه‌ای تمرین بدون موزیک را مثل چای بدون قند می‌دانند چون یک موزیک مهیج با افزایش سطح آدرنالین خون انگیزه و هیجان را در آنها دو چندان می‌کنند. از صدها سال قبل مرشدها با ضرب گرفتن در زورخانه این نقش را ایفا می‌کردند اما این روزها هدفون‌های بی‌سیم کار را ساده‌تر کرده‌اند.

    کافی است یکی از این هدفون‌ها را حین نرمش، دویدن یا وزنه زدن روی گوشتان بگذارید تا از تاثیر چشمگیر آن شگفت زده شوید. هدفون‌های بی‌سیم در انواع و اقسام مدل‌ها با قیمت‌هایی از صد هزار تا چند میلیون تومان به بازار عرضه شده‌اند اما نباید فراموش کنید که هر هدفونی به صرف بی‌سیم بودن مناسب ورزشی است.

    پرفروش‌ترین هدفون‌های ورزشی بازار را ببینید

    شما باید مدلی را انتخاب کنید که در مقابل نفوذ عرق و قطرات باران مقاوم بوده و حین دویدن یا انجام دیگر حرکات ورزشی به خوبی در گوش قرار گرفته و جابجا نشود. در ادمه مطلب تعدادی از بهترین مدل‌های هدفون ورزشی موجود در بازار ایران را معرفی کرده‌ایم که در بازه‌های قیمتی مختلف از زیر ۵۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان قرار دارند. این هدفون‌ها شامل مدل‌های کاملا بی‌سیم یا TWS و مدل‌های دیگری است که در آن سری‌ها با سیم به هم متصل شده‌اند اما ارتباط با موبایل به صورت بی‌سیم برقرار می‌شود.

    معیارهای انتخاب بهترین هدفون ورزشی

    • کیفیت مطلوب صدا
    • مقاومت در برابر آب و تعریق
    • ثبات بالا حین قرار گرفتن در گوش
    • شارژدهی بالا
    • سازگار با گوشی‌های اندرویدی و آیفون
    • موجود در بازار ایران
    • قیمت مناسب نسبت به کارایی

    ۱. سونی WF-SP800N

    سونی پس از چند تلاش ناموفق سرانجام یک ایرباد ورزشی خوش‌ساخت با قابلیت حذف نویز فعال را عرضه کرد. WF-SP800 صدایی زنده و عمیق تولید می‌کند که از طریق اپ مخصوص امکان تغییر فرکانس‌های آن به شکل دلخواه نیز وجود دارد. حداکثر فاصله‌ بین گوشی و هدفون حین ارتباط بی‌سیم به ۱۲ متر می‌رسد و برای کنترل موزیک و تماس‌ها نیز می‌توانید از ژست‌های لمسی استفاده کنید.

    محبوب‌ترین هدفون‌های سونی را ببینید

    حین استفاده از این هدفون نیازی به نگرانی در مورد آسیب به آن ندارید چرا که بدنه با کیفیت آن در برابر ضربه و سقوط مقاومت بالایی دارد و به لطف استاندارد IP55 در برابر نفوذ آب هم مقاوم است. قلاب‌های که در قسمت پشت قرار گرفته مانع درآمدن ناخواسته هدفون می‌شود اما حین استفاده عادی می‌توانید آنها را درآورید. WF-SP800 از نظر شارژدهی هم یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است و با یکبار شارژ تا ۱۳ ساعت امکان پخش موزیک دارد اما اگر شارژ کیس را هم در نظر بگیریم این میزان بیشتر هم می‌شود.

    مشاهده تصاویر و قیمت WF-SP800N در دیجی‌کالا

    ۲. بیتس

    اگر دنبال هدفونی هستید که کیفیتی در حد ایرپاد داشته اما برای ورزش مناسبتر باشد، بهترین انتخاب بیتس Powerbeats Pro است که توسط برندی متعلق به خود اپل تولید شده است. این ایرباد به صورت ویژه برای ورزشکاران طراحی شده و قلاب‌های آن با قرار گرفتن دور گوش مانع درآمدن تصادفی هدفون می‌شوند.

    پرفروش‌ترین هدفون‌های بیتس را ببینید

    Powerbeats Pro به همان چیپ H1 مجهز شده که در ایرباد پرو اپل به کار رفته و ارتباطی سریع و پایدار را با آیفون، آیپد و مک بوک برقرار می‌کند. صدای تولیدی این ایرباد بسیار با کیفیت و شفاف است و بیتس به خوبی مهارت و تجربه‌اش در تولید صداهای بیس‌دار را برای ارتقای کیفیت خروجی به کار گرفته است. کنترل موزیک و تماس از طریق کلید فیزیکی روی هدفون صورت می‌گیرد و از نظر محدوده پوشش نیز تا فاصله ۳۰ متری ارتباط بلوتوثی برقرار می‌ماند.

    درمورد شارژدهی هم نیازی به نگرانی ندارید چرا که Powerbeats Pro و کیس شارژ آن روی هم رفته بیش از ۲۴ ساعت شارژدهی دارند. تنها ایرادی که می‌توان به این گجت گرفت حذف نویز محدود است که آن هم حین ورزش اهمیت چندانی ندارد.

    مشاهده تصاویر و قیمت Powerbeats Pro در دیجی‌کالا

    [related]30108[/related]

    ۳. اپل ایرپاد پرو

    هدفون‌های اپل تا قبل از ایرپاد پرو چندان مناسب ورزش نبودند اما این نسخه به خاطر طراحی خاصش حین تمرین به خوبی در گوش می‌ماند. ایرپاد پرو به واسطه کیفیت صدای مثال زدنی، مقاومت در برابر نفوذ آب و عرق، سری‌های قابل تعویض و ارگونومی بالا یکی از بهترین هدفون‌ها برای ورزش است.

    پرطرفدارترین هدفون‌های اپل را ببینید

    اگر می‌خواهید در آرامش ورزش کرده و صدای محیط را نشنوید، کافی است قابلیت حذف نویز را فعال کنید تا شما را به محیطی ایزوله ببرد. اما اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید صدا کاملا ایزوله شود، اینکار را به مود Transparency بسپارید تا مهمترین صداهای اطراف را به گوشتان برساند.

    این ایرباد بر خلاف پاوربیتس پرو امکان پخش و توقف موزیک یا پاسخ به تماس را با ژست‌های لمسی به شما می‌دهد. نقطه ضعف اصلی این ایرباد شارژدهی محدود ۴.۵ ساعته است اما اگر کیس را هم در نظر بگیریم این میزان به ۲۴ ساعت می‌رسد.

    مشاهده تصاویر و قیمت AirPods Pro در دیجی‌کالا

    ۴. پلنترونیکس FIT 3100

    پلنترونیکس با وجود نیم قرن سابقه در تولید دستگاه‌های صوتی یکی از برندهای کمتر شناخته شده در ایران است. هدفون ورزشی FIT 3100 این شرکت با قلاب مخصوصش همان چیزی است که حین ورزش برای انگیزش بیشتر نیاز دارد.

    پرفروش‌ترین هدفون‌های پلنترونیکس را ببینید

    کیفیت و وضوح صدا حین پخش موسیقی و مکامله بسیار واضح و شفاف است اما از حذف نویز فعال خبری نیست. بدنه ایرباد دارای استاندارد IP57 است که به‌ معنی مقاومت تقریبا کامل دربرابر نفوذ آب و گرد ‌و‌ غبار است. سری‌های سیلیکیونی و نرم این هدفون ۲۲ گرمی به خوبی در گوش جای می‌گیرند و روی آن هم کلیدهایی تعبیه شده که کاربرد آنها را در اپ می‌توانید به شکل دلخواه تنظیم کنید.

    محدوده عملکرد پلنترونیکس FIT 3100 تا شعاع ۱۰ متری از موبایل است و با یکبار شارژ تا ۵ ساعت فعال می‌ماند. از نقاط ضعف این هدفون باید به عدم پشتیبانی از حذف نویز و ثابت بودن قلاب روی بدنه اشاره کرد.

    مشاهده تصاویر و قیمت FIT 3100 در دیجی‌کالا

    ۵. جبرا Elite Active 75t

    این هدفون که کمتر از یکسال قبل عرضه شد، شاهکاری کامل در طراحی ایرباد است. Elite Active 75t هر آنچه از یک هدفون ورزشی با کیفیت انتظار می‌رود، از طراحی جمع و جور و شارژدهی مطلوب گرفته تا صدای با کیفیت و دوام بالا را در خود جای داده است.

    محبوب‌ترین هدفون‌های جبرا را ببینید

    این ایرباد به گونه‌ای طراحی شده که حین انجام تمرین نه تنها صدای محیط را فیلتر می‌کند بلکه بدون نیاز به قلاب به خوبی در گوش جای گرفته و ثابت می‌ماند. در واقع اگر به ایربادهای بزرگ علاقه ندارید و ترجیح می‌دهید هدفون کاملا در گوش پنهان شود جبرا Elite Active 75t بهترین انتخاب برای شماست.

    علی رغم ابعاد کوچک وضوح صدای خروجی بسیار بالا است و میکروفون‌‌های چهارگانه‌ نیز کیفیت بالای مکالمه را تضمین می‌کنند. کمپانی سازنده بیس و فرکانس‌ها را به دقیق‌ترین شکل ممکن تنظیم کرده اما با استفاده از اپ مخصوص امکان تغییر آن به شکل دلخواه را نیز دارید. از قابلیت‌های دیگر ایرباد جبرا باید به بالاترین سطح مقاومت در براب نفوذ آب و گرد وغبار (IP57)، شارژدهی ۲۸ ساعته هدفون و کیس و محدوده عملکرد ۱۰ متری اشاره کرد.

    مشاهده تصاویر و قیمت Elite Active 75t در دیجی‌کالا

    ۶. امیزفیت PowerBuds

    تعداد قابلیت‌هایی که در این ایرباد ۱۰۰ دلاری گرد هم آمده شگفت انگیز است. امیزفیت PowerBuds جدای از کاربردهای معمولی به حسگر فتوپلتیسموگرافی (PPG) مجهز شده که با اندازه گیری تغییرات حجم خون در رگ، نرخ ضربان قلب را اندازه می‌گیرد. داده‌های این سنسور که در کنار موارد مهم دیگری مثل کالری مصرفی، گام شمار و BMI در اپ به نمایش درمی‌آید، برای ورزشکاران بسیار مفید و پر کاربرد است.

    صدایی که PowerBuds تولید می‌کند عمق و بیس زیادی دارد و همین عامل آدرنالین بیشتری را به خون شما تزریق می‌کند. کمپانی سازنده میزان شارژدهی PowerBuds و کیس را به ترتیب ۸ و ۲۴ ساعت و محدوده تحت پوشش را ۱۰ متر عنوان کرده است.

    مشاهده تصاویر و قیمت PowerBuds در دیجی‌کالا

    ۷. QCY T6

    QCY از زیرمجموعه‌های موفق شیائومی است که در زمینه تولید ایرباد دستی بر آتش دارد. ایرباد QCY T6 هم مثل دیگر محصولات شیائومی علیرغم قیمت پایین از کیفیت بالایی برخوردار است و تنه به تنه ایربادهای به مراتب گرانتر می‌زند.

    پرفروش‌ترین هدفون‌های شیائومی را ببینید

    ایرباد T6 که پس از مدل موفق T5 به بازار عرضه شد، دارای قلاب‌هایی است که مانع سقوط اتفاقی آن می‌شوند. این هدفون در برابر آب، رطوبت و تعریق مقاوم بوده و بدون در نظر گرفتن کیس ۶ ساعت شارژدهی دارد.

    صدای فراگیر با بیس مطلوب، پشتیبانی از فرامین لمسی، محدوده عملکرد ۱۰ متری و امکان تنظیم فرکانس‌ها از طریق اپ از دیگر ویژگی‌های این ایرباد ارزان‌قیمت است.

    مشاهده تصاویر و قیمت QCY T6 در دیجی‌کالا

    ۸. انکر Soundcore Spirit X

    این هدفون هرچند کاملا بی‌سیم نیست اما انکر با طراحی خاص و استفاده از فناوری‌های اختصاصی آنرا به گزینه‌ای مطلوب برای ورزشکاران بدل کرده است. از جمله این قابلیت‌ها باید به تکنولوژی SweatGuard برای جلوگیری از نفوذ آب، سری‌های منعطف و راحت و قلاب‌هایی اشاره کرد که هدفون را به خوبی در گوش نگه می‌دارند. درایورهای ۱۰ میلی‌متری انکر Soundcore Spirit X در کنار تیونینگ دقیق و فناوری بیس Deep صداها را در فرکانس‌های زیر و بم به شکلی متعادل و گوش نواز تولید می‌کنند تا حین ورزش در موزیک محبوبتان غرق شوید. یکی از برتری‌های این هدفون نسبت به ایربادها شارژدهی بیشتر ۱۲ ساعته است. تصاویر و قیمت Soundcore Spirit X در دیجی‌کالا [see_also]30062[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید